تمامی خدمات با رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد ۹ الی ۲۴ بدون تعطیلی

وکالت تهران

خدمات وکالت

وکیل تغییر کاربری اراضی

وکیل تغییر کاربری اراضی

وکیل تغییر کاربری اراضی : یکی از دلایلی که منجر به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی می‌شود، هزینه‌های بالای تولید محصولات کشاورزی و درعین‌حال کمبود درآمد این بخش در مقایسه با سایر فعالیت‌ها مانند خدمات است. به همین دلیل، مالکان اراضی را به تغییر کاربری زمین خود ترغیب می‌کنند. زمین‌داران و کشاورزان نیز برای فروش اراضی خود به دلالان و سودجویان، تصمیم به مهاجرت به شهرها می‌گیرند که علاوه بر اینکه معضلات شهری ناخودآگاه ایجاد می‌کند زمینه تغییر کاربری را فراهم خواهد کرد.

به‌غیراز این موارد، فروش و ترک زمین‌های کشاورزی باعث افزایش قیمت این اراضی شده است و باعث مشکلات اقتصادی فراوانی از جمله تورم شده است. اگرچه سیاست‌هایی مانند تشکیل شهرک‌های صنعتی و عدم تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی تا حد زیادی مانع از این کار می‌شود؛ ولی هرگز حل دائمی برای این معضل و مشکل نخواهد بود.

شما می‌توانید برای حل مشکلات مربوطه  از وکیل متخصص تغییر کاربری اراضی کمک بگیرید. وکیلی که به تغییر کاربری اراضی می‌پردازد، زیر مجموعه  وکیل ملکی است و اقدامات مرتبط با حقوق ملکی را انجام می‌دهد.

 

وکیل تغییر کاربری اراضی

 

وظایف وکیل تغییر کاربری اراضی

وکیل تغییر کاربری اراضی جزء وکلای حقوقی مهم به شمار می‌روند. این دسته از وکلا مسئولیت دارند که با تغییر کاربری ، مشتری‌شان را بهره‌مند از امکانات مانند برق، آب و گاز کنند و اجازه ساخت‌وساز در آن اراضی را به او بدهند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک زمین‌دار زراعی می‌خواهد از امکانات گفته‌شده بهره‌مند شود و در زمین خود ساخت‌وساز کند، باید کاربری زمین را از زراعی به مسکونی تغییر دهد.

موضوع موردنظر درباره تغییر کاربری‌های دیگری مانند تبدیل زمین‌های آموزشی به مناطق مسکونی یا تجاری نیز قابل اجراست. یک وکیل متخصص می‌تواند به‌عنوان همراه موکل کاری کند که این مسیر راحت‌تر و سریع‌تر صورت بگیرد.

ویژگی‌های وکیل تغییر کاربری اراضی خوب

برای تغییر کاربری ، وکیل باید ویژگی‌های بسیاری را داشته باشد و قادر باشد تا با جدیت پرونده‌های مختلف مربوط به این زمینه را بررسی کند. برای شناسایی ویژگی‌های هر وکیل، از منابع قانونی معتبر باید استفاده شود، حتی آن وکیل تغییر کاربری اراضی یا وکیل اراضی کشاورزی یا غیره باشد.

در ادامه، به چند ویژگی اساسی و اصلی وکیل تغییر کاربری اراضی اشاره می‌کنیم تا شما نیز با آرامش بیشتر، بتوانید پرونده‌های خود را به او واگذار کنید.

  • وکیلی تغییر کاربری اراضی، باید اطلاعات کاملی در مورد مسائل حقوقی و قانونی داشته باشد تا با انجام اقدامات مناسب، منافع موکلان خود را حفظ کند. برخی از وکلایی که ادعا می‌کنند دانش حقوقی کاملی دارند، اما در حوزه پرونده، به‌صورت تئوری و عملی به مباحث حقوقی اطلاعی ندارند که ممکن است سبب آسیب و ضرر و زیان به موکل خود شوند.
  • یک وکیل در این زمینه  باید توانایی‌های عملی داشته باشد تا بتواند در جریان دادرسی پرونده‌ها در حوزه قضایی باقی بماند. او باید دقیقاً بداند که برای هر مرحله از دادرسی چه مسائلی را باید مدنظر قرار دهد و چه مدارک و اسناد حقوقی را نیز آماده کند. با توجه‌ به تجربه یک وکیل متخصص در زمینه تغییر کاربری اراضی، او می‌تواند به‌راحتی انواع مدارک قانونی و قابل‌استناد را برای موکلان خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه و آماده کندو در اختیار آنها قرار دهد تا مشکل کمتری داشته باشند
  • این وکیل برای تمام افرادی که به مشاوره حقوقی نیاز دارند، خدمات مشاوره ارائه می‌دهد، بدون توجه به اینکه آیا آن افراد برای انعقاد قرارداد وکالت اقدام کرده‌اند یا خیر. همه افراد می‌توانند حتی بدون انعقاد قرارداد وکالت، از خدمات حقوقی وکیل تغییر کاربری اراضی استفاده کنند.

 

وکیل تغییر کاربری اراضی

اهمیت کارکردی زمین و نقش وکیل تغییر کاربری اراضی در آن

مهم‌ترین مسئله درباره کاربری زمین‌ها و اراضی در جامعه، آن است که هر زمین و ارضی به دلیل ویژگی‌های خاص خود، می‌تواند کارکردهای مختلفی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، زمینی قابلیت کشت و کار دارد و فرد می‌تواند با کشاورزی و باغبانی بر روی آن به محصولات خوبی دست یابد. اما زمین دیگری این قابلیت را ندارد و یا در موردی قرار دارد که این کارکرد را انتظار نمی‌رود داشته باشد، به‌عنوان‌مثال یک زمین در وسط شهر که نمی‌تواند به‌عنوان یک زمین کشاورزی استفاده شود. یا اراضی موات؛ بنابراین، کاربری هر زمین و اراضی باید بر اساس نیازهای جامعه و شرایط محیطی آن در نظر گرفته شود. این مسئله اساسی است که باید در ارتباط با تغییر کاربری زمین‌ها و اراضی به آن توجه داشت.

یک وکیل تغییر کاربری زمین‌ها و اراضی به دلیل نیازهای جامعه و تغییر آن، می‌تواند اقدام به تغییر کاربری آنها کند. اما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ چه ابزارهایی برای این کار استفاده می‌کند؟ این پرسش‌ها از مهم‌ترین مسائلی هستند که اهمیت کاری وکیل  بیشتر از هر زمان دیگر موردنیاز است.

درخواست تغییر کاربری اراضی زمین

طبق ماده ۱ از قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تغییر کاربری زمین های زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانون شهرها و شهرک‌ها ممنوع است، به جز در موارد ضروری. تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ‌مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار می‌باشد که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل خواهد شد.

همچنین، افراد می‌توانند درخواست خود را برای تشخیص کاربری زمین به دبیرخانه کمیسیون مربوطه که تحت نظارت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها تشکیل شده است، ارسال کنند. این دبیرخانه مسئول دریافت درخواست، تشکیل و تکمیل پرونده، ارزیابی اولیه، ارائه درخواست‌ها در کمیسیون به‌نوبت و نگهدار سوابق و مصوبات خواهد بود.

 

وکیل تغییر کاربری اراضی

 

مدارک لازم برای تغییر کاربری اراضی زمین

برای تغییر کاربری اراضی، باید در کلیه مراحل، مدارک زیر را تهیه کرد:

  • موافقت اداره کل راه و شهرسازی استان
  • استعلام از اداره‌ها و دستگاه‌های مرتبط
  • دریافت موافقت اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان
  • مدارک و مستنداتی مبنی بر مالکیت شخص یا اشخاص (اثبات مالکیت ملک)
  • نقشه ساخت
  • تهیه جواز تاسیس یا موافقت اصولی

بهترین وکیل تغییر کاربری اراضی زمین

برای راهنمای و اطلاعات بیشتر و کمک برای حل مسائل تغییر کاربری اراضی زمین می‌توانید با بهترین وکلای ماهر و متخصص ما در وکالت تهران در ارتباط باشید

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت