به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

وکیل ضرب و جرح

وکیل ضرب و جرح

وکیل ضرب و جرح، وکیل پایه یک دادگستری است که تجربه وی بیش تر در دعاوی ضرب و جرح بوده است. در این مقاله، قصد داریم به شما بگوییم که وکیل ضرب و جرح کیست و درباره انواع دعاوی ضرب و جرح نیز اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از مجرب ترین و بهترین وکیل در تهران همین حالا با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

وکیل ضرب و جرح
وکیل ضرب و جرح

وکیل ضرب و جرح

همان طور که گفته شد، وکیل ضرب و جرح به یک وکیل دادگستری گفته می شود که بیش تر تجربه و سابقه وی در زمینه دعاوی مربوط به ضرب و شتم بوده است. 

وکیل ضرب و جرح یک وکیل است که در قضایای مربوط به جرایمی مانند ضرب و جرح، خشونت، تهدید و جرایم مشابه به موکلان خود کمک می کند. این وکیل مسئولیت دفاع از موکل خود در دادگاه را بر عهده دارد و سعی می کند بهترین نتیجه را برای موکل خود به دست آورد.

هم در صورتی که شاکی یک پرونده ضرب و جرح باشید و هم در صورتی که از شما شکایت کیفری شده باشد، ملزم به داشتن یک وکیل هستید که با آشنایی کامل به قوانین و مجازات ها، بتواند شما را در پرونده تان راهنمایی کند. 

ضرب و جرح شامل هر نوع آسیب فیزیکی است که به بدن فرد دیگری وارد می شود، از جمله:

  • ضرب و شلیک با سلاح
  • ضرب و شتم با دست و پا
  • بریدگی با چاقو یا سایر ابزارهای تیز
  • سوختگی با آتش
  • شکنجه و آزار روانی
  • و…

وکیل برای ضرب و جرح مسئولیت دفاع از متهمانی را دارد که به جرم ضرب و شتم متهم شده‌اند. وظایف وکیل ضرب و شتم عبارتند از:

  1. مشاوره با متهم: وکیل ضرب و شتم باید با متهم مشاوره کند و به او راهنمایی کند که چگونه در دادگاه بهترین دفاع را ارائه دهد.
  2. جمع‌آوری شواهد: وکیل ضرب و شتم باید شواهد مورد نیاز را جمع‌آوری کند و آن‌ها را به دادگاه ارائه دهد تا بهترین دفاع را برای متهم ارائه دهد.
  3. نگهداری از حقوق متهم: وکیل ضرب و شتم باید حقوق متهم را نگهداری کند و به او کمک کند تا در دادگاه بهترین دفاع را داشته باشد.
  4. نمایندگی در دادگاه: وکیل ضرب و شتم باید به عنوان نماینده متهم در دادگاه حضور داشته باشد و بهترین دفاع را برای متهم ارائه دهد.
  5. تلاش برای کاهش مجازات: وکیل ضرب و شتم باید تلاش کند تا مجازات متهم را کاهش دهد و بهترین نتیجه را برای متهم به دست آورد.

وکیل ضرب و جرح عمدی

یکی از مهم ترین مراحل شکایت ضرب و جرح عمدی، تنظیم شکوائیه است. این مرحله باید طبق اصول و قواعد خاصی جلو برود تا به نتیجه مناسبی برسد و وکیل ضرب و جرح عمدی، با رعایت این اصول و قواعد به شما کمک خواهد کرد. 

ضمن این که شما به راهنمایی یک وکیل ضرب و جرح عمدی مجرب برای جمع آوری مدارک جهت ثابت کردن دعوی نیاز خواهید داشت. 

در برخی موارد و با توجه به توافقات بین وکیل ضرب و جرح عمدی و موکل، ممکن است وکیل شما انجام بعضی از کار ها را به دست بگیرد ولی وظیفه اصلی وکیل ضرب و جرح عمدی این است که در دادگاه برای ثابت کردن دعوی شما حاضر باشد. 

در دعوای مربوط به ضرب و جرح عمدی، فقط یک بار امکان مطرح کردن دعوی وجود دارد و بنابراین لازم است که حتما از راهنمایی یک وکیل مجرب برای اثبات دعوی خود استفاده کنید. 

لازم به ذکر است در رابطه با ضرب و شتم وکیل دادگستری باید بگوییم قانونگذار قوانینی را در این زمینه تصویب نموده است، قانون مجازات ضرب و شتم وکیل دادگستری عبارت است از:

چنانچه صدمه وارد شده موجب نقص ، شکستن و یا از کار افتادن عضو قربانی شود و یا منتهی به مرض دائمی، فقدان یا نقص یکی از حواس و یا منجر به زوال عقل گردد و یا قاضی تشخیص دهد اقدام مرتکب باعث اخلال در نظم و امنیت عموی شده است، علاوه بر پرداخت دیه مرتکب به حبس تعزیری ( 2 تا 3 سال حبس ) محکوم می‌گردد.

هزینه وکیل برای ضرب و جرح
هزینه وکیل برای ضرب و جرح

هزینه وکیل برای ضرب و جرح

هزینه هزینه وکیل برای ضرب و جرح با توجه به دعوای ضرب و جرح و اموری که قصد سپردن آن ها به وکیل را دارید متفاوت است و یک نرخ کلی به عنوان حقوق وکیل برای ضرب و جرح وجود ندارد. توافق بین شما و وکیل کیفری در ابتدای کار مشخص می کند که چه قدر باید به وکیل برای ضرب و جرح خود به عنوان حق الوکاله پرونده ضرب و جرح بپردازید. 

مجموعه وکالت تهران، با حضور بهترین وکلای دادگستری به شما کمک می کند تا با مناسب ترین هزینه ممکن، پرونده ضرب و شتم خود را حل و فصل نمایید. 

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره حقوقی دعاوی کیفری و کسب اطلاعات در رابطه با مجازات ضرب و جرح عمدی با یکی از شماره تلفن های ما رد دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید تا مشاوران و کارشناسان ما اقدام به راهنمایی شما عزیزان نمایند.

وکیل ضرب و جرح در مشهد

اثبات بی گناهی در ضرب و جرح و مراحل ثبت شکایت ضرب و جرح پروسه ای زمان بر و خسته کننده برای افراد می باشد، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از یک وکیل کیفری مجرب در این زمینه مشاوره بگیرید. ما در دفتر وکالت تهران همواره بهترین و با تجربه ترین وکلا را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید پرونده مورد نظر خود را به آسانی حل و فصل نمایید.

برای مشاهده نامه پزشکی قانونی در دادگاه و همچنین دریافت پاسخ این سوال که دیه چیست با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

نمونه شکواییه ضرب و جرح

در این بخش نمونه رای ورود به عنف و ضرب و جرح و نمونه لایحه ضرب و جرح از طرف شاکی را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

ریاست محترم شعبه ……… دادگاه کیفری دو ………… سلام علیکم با احترام و جواز حاصل از یک برگ وکالت نامه ملصق به تمبر مالیاتی و بوکالت از ناحیه شکات بر علیه مشتکی عنهم ۱)شهردار منطقه….. ۲)شهردار شهرستان….. ۳) مسئول سد معبر شهرداری….. ۴)آقای….. به اتهام مباشرت و معاونت در ضرب و جرح و تخریب و توهین؛ خاطر عالی را قبل از ورود به هر گونه چالش و بحث کیفری به مطالب ذیل از باب نیک اندیشی معطوف میدارم:

در این پرونده چند طرف اصلی پشت صحنه و دو طرف درگیر در صحنه وجود دارد؛ دستفروش و کارگر شهرداری که با اجازه آن مقام محترم قضایی صحنه را مرور کنیم. وضعیت ظاهری زن دستفروش و کارگر شهرداری، نشان از این دارد که هر دو از یک طبقه اند؛ لایه های فقیر جامعه، زن دستفروش همراه با پسر نوجوانش و بعد مصاحبه اش با خانم…..، وضعیتش را روشن نموده است،

از مامور شهرداری متهم ردیف چهارم اطلاعات خاصی ندارم، وضع ظاهری اش نشان می دهد احتمالا از رفتگران شهرداری است، به هر حال مامور معمولی شهرداری است هر دو طرف ضعیف ترین اقشار این جامعه هستند، هر دو طرف اگر در روز کار نکنند، شب باید گرسنه سر بر بالین بگذارند. آیا واقعیت این صحنه فقط درگیری دو نفر از ضعیف ترین اقشار جامعه با یکدیگر است که برای بقاء با هم می جنگند؟

آیا ساختارهای اجتماعی زمینه این نزاع را ایجاد کرده است؟ من بحثم بر سر تمرکز بر پرسش دوم است می خواهم به مثلث، جرم، رفاه، و سیاست اشاره کنم. آیا می توان بین جرم، رفاه، و سیاست ارتباطی برقرار کرد؟ اگر سیاست یعنی راه و روش حکومت داری، یک حکمرانی خوب و شایسته باشد، نیازهای اولیه، شغل، مسکن، بهداشت و درمان، پوشاک، غذا و غیره، به نحو قابل قبولی برای همه شهروندان به نحو برابر تامین می شود.

نارسایی در تامین این نیازها، بر نوع حکمرانی تاثیر می گذارد. زمامداری شایسته با معیارهای عینی قابل اندازه گیری است.

با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود، با تعریف و تمجید از نوع حکمرانی، شایستگی ایجاد نمی شود، یکی از این معیارهای عینی، خط فقر است. خط فقر سطح معیشت را تعریف می کند، افراد با درآمدی کمتر از حداقل نمی توانند، زندگی کننند، باید در اطاق اجاره ای کوچک در حاشیه شهر زندگی کنند، شاید هم گوشه خیابان، گرسنه بخوابند و روزها در پی لقمه نانی تلاش کنند، فرقی نمی کند کارگر رفتگر شهرداری باشند یا دستفروش، حکمران خوب تمام تلاشش باید از این بردن فقر و پر کردن شکاف طبقاتی باشد.

آیا امروز مردان سیاست در ایران به دنبال حکمرانی شایسته با معیارهای عینی هستند یا اولویت های دیگر دارند؟ اگر شکاف طبقاتی نادیده گرفته شود و نیازهای لایه های زیرین نادیده گرقته شود. آثار متعددی دارد، اولین اتفاق این است که این طبقه به جان هم می افتند. رحم و شفقتی در کار نیست، سرباز، شلاق بر بدن کارگر می زند، رفتگر، تمام زندگی دستفروش را از وی می گیرد و به سطل های زباله می اندازد، و خلاصه بی رحمانه ترین کار را فقر در حق فقیر می کند،

اینجاست که نزاع گرسنگان شکل می گیرد و صحنه تراژیک به نمایش در می آید. از چه کسی باید دفاع کرد؟ چه کسی را باید نکوهش کرد؟ دستفروش یا رفتگر را؟

همه به خطا می روند و فراموش می کنند در یک جنگ نباید سربازان را به جهت شرکت در جنگ تقبیح کرد، باید کسانی را که جنگ را به راه می اندازند، تقبیح کرد. باید حکمرانانی را نکوهش کرد که وظایف خود را فراموش می کنند و به سفره های خالی شهروندان خود بی اعتناء هستند، نه شهروندانی که بخاطر فقر به جان هم می افتند. البته این پرده اول نمایش است، در پرده های بعدی ممکن است این آتش دامن را هم بگیرد؛

و با شکستن این سد آب همه را با خود ببرد. در نتیجه استدعا دارم با برخورد مناسب و دقیق با آمران بعنوان معاونان جرم عوامل ماموران سد معبر شهرداری مرهمی بر زخم وارد شده بر موکلین و عموم مردم قرار دهید. با تشکر و تجدید احترام

برای مشاهده نمونه رای ضرب و جرح عمدی با چاقو و نمونه لایحه دفاعیه ضرب و جرح عمدی با چاقو با شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد ویژه: قصاص چیست

مدت زمان شکایت ضرب و جرح
مدت زمان شکایت ضرب و جرح

مدت زمان شکایت ضرب و جرح

همانطور که میدانید مدتی که قانون گذار معین کرده و اگر فردی که جرم علیه وی واقع شده در مدت یک سال شکایت نکند از آن‌ پس حق شکایت وی ساقط می شود. مدت زمان شکایت ضرب و جرح 3 ماه یک سال می باشد.

چگونگی اثبات ضرب و جرح بدون شاهد

برای اثبات ضرب و جرح مراحل و روش های متعددی موجود می باشد. مراحل ثبت شکایت ضرب و جرح عبارت اند از:

اعتراف خود مجرم یا خاطی، سوگند یا قسامه، شهادت شهود و یا علم قاضی.

پیشنهاد میشود برای مشاهده اثبات عسر و حرج با شهادت شهود و نحوه گرفتن استشهاد محلی با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

نخستین روش اثبات جرم ضرب و جرح، استناد به اقرار خود فرد می باشد. فرد متهم در دادگاه یک مرتبه اقرار کرده باشد که نسبت به دیگری مرتکب جرم ضرب و جرح شده است.

اقرار فرد بر علیه خود نافذ می باشد و به استناد این اقرار می توان حکم به مجازات وی به دلیل جرم ضرب و جرح صادر نمود.

دومین روش اثبات جرم ضرب و جرح، شهادت می باشد که به طور کلی یکی از مهم ترین روش ها و دلایل اثبات جرم ضرب و جرح و سایر جرایم دیگر را تشکیل می دهد.

استناد به شهادت شهود برای اثبات ضرب و جرح به این صورت است که دو مرد عادل شهادت بدهند که ارتکاب جرم ضرب و جرح توسط متهم را مشاهده نموده و در دادگاه این امر را بیان کند.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی اثبات ضرب و جرح و چگونگی اثبات ضرب و جرح در دعاوی خانوادگی با یک وکیل حرفه ای در این زمینه مشورت بگیرید.

سوالات متداول

وکیل ضرب و جرح کیست؟

وکیل ضرب و جرح یک وکیل است که در قضایای مربوط به جرایمی مانند ضرب و جرح، تجاوز، قتل و سایر جرایم مشابه به مدافعت از متهمان متهم می‌شود. وکیل ضرب و جرح باید دارای دانش و تجربه کافی در زمینه قوانین جرم و جنایت باشد و بتواند به بهترین نحو ممکن به مدافعت از متهمان خود بپردازد.

هزینه وکیل ضرب و جرح چقدر است؟

هزینه وکیل ضرب و جرح به میزان متفاوتی بستگی دارد، از جمله میزان سطح تجربه و تخصص وکیل، میزان زمان و انرژی مورد نیاز برای پرونده، و سایر عوامل. برای اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است با وکیل خود مشورت کنید و از او درخواست تخمین هزینه‌های مربوط به پرونده خود را بکنید.

شماره وکیل ضرب و جرح چیست؟

برای مشاهده شماره وکیل ضرب و شتم با شماره های 02188939832 و 09127654109 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت