به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

وکیل سرقفلی چیست؟

وکیل سرقفلی چیست

شاید این سوال برایتان پیش امده باشد  وکیل سرقفلی چیست ؟بسیاری از صاحبان کسب و کار در زمینه‌ی سرقفلی، حقوق طبیعی دارند. اما حق سرقفلی، به دلایلی ممکن است به مشکل برخورد کند. برای به دست آوردن این حق، نیاز است به مشاوره با یک وکیل سرقفلی یا وکیل ملکی ماهر در امور سر قفلی .

 

وکیل سرقفلی چیست

سرقفلی چبیست؟

وجه یا پولی که مستأجر برای بهره‌ مندی از منافع یک مکان تجاری، به عنوان صاحب ملک، به مالک یا مؤجر مکان تجاری پرداخت می‌ شود، با نام سرقفلی شناخته می‌ شود. با این حال، مالکیت و اموال عینی مکان تجاری هنوز به مؤجر و صاحب اصلی متعلق است و قرارداد اجاره برای استفاده مستأجر از این اموال و مکان تجاری، با صاحب ملک منعقد می‌ شود و اجاره‌ ها توسط مستأجر به مالک یا موجر پرداخت خواهد شد و اما اینکه بخواهید بدانید وکیل سرقفلی چیست ؟ در ادامه بیشتر در این مورد خواهیم گفت .

وکیل سرقفلی کیست؟

حتما در مورد اینکه وکیل ملکی چی هست می دانید حالا می خواهیم بدانیم وکیل سر قفلی کیست؟ در واقع وکیل سرقفلی فردی است که به قوانین ملکی، به ویژه قوانین مالک و مستاجر،همچنبن جدید ترین قوانین حقوقی  تسلط دارد و با تجربیاتی که به دست آورده است، قادر است در جلسات و قراردادهای حقوقی موکل خود از او دفاع کند.

وکیل سر قفلی چه وظیفه ای دارد؟

تا اینجا حتما فهمیدید وکیل سرقفلی چیست؟ در ادامه وظیفه اصلی وکیل سر قفلی را خواهیم گفت به طور کلی وظیفه ی  یک وکیل سرقفلی، دفاع از حقوق مستأجر است. این حقوق به عنوان صاحب حق سرقفلی، با پرداخت وجهی به مالک عین مال، به مستأجر اعطا می‌شود. این حقوق شامل حق آب و گل و حق سبقت نسبت به ملک تجاری است. وظیفه وکیل سرقفلی، اطمینان حاصل کردن از عدم سلب این حقوق از مستأجر است، به دلیل عدم وجود موجب قانونی. در شرایط خاص، موجر مجاز به سلب حق سرقفلی  از مستاجر است.

وکیل سرقفلی متخصص پرونده های حوزه خود

فردی که مجوز وکالت دارد، می‌تواند در همه زمینه‌های وکالت فعالیت کند. اما بسیاری از وکلایی که می‌توانند پرونده شما را به نتیجه مطلوب برسانند، فقط در زمینه تخصصی خود فعالیت می‌کنند. در این دسته، وکیل‌های سرقفلی نیز جای دارند. این وکلایی که ممکن است پرونده‌های دیگری را نیز بپذیرند، به طور تخصصی بر روی پرونده های سر قفلی تمرکز می گذارند.

به طور مثال در دعاوی اثبات مالکیت ملک باید وکیل متخصص مرتبط با این حوزه تصمیم گیری کند

 تخصص این وکیل در بخش دعاوی مرتبط با سرقفلی و حق کسب و پیشه است. او دارای دقت نظر، مهارت و تجربه لازم است، بنابراین بهترین وکیل سرقفلی باید همچنین در زمینه های گسترده حقوقی تجربه کافی برای حل مسائل و دعاوی مرتبط با سرقفلی و حق کسب و پیشه داشته باشد. همچنین باید با قوانین و مقررات حقوقی، از جمله قانون روابط موجر و مستاجر اشراف کامل داشته باشد.

وکیل سرقفلی کیست

 

آیا حق کسب و پیشه و سر قفلی با هم یکسان هستند؟

بسیاری از افراد به اشتباه این دو حق را یکی می‌دانند و از آنها به طور نادرست استفاده می‌کنند، در حالی که تفاوت بین آنها وجود دارد. برای درک بهتر این موضوع، به قانون روابط موجر و مستأجر که در سال ۱۳۵۶ و قبل از انقلاب اسلامی تصویب شد، مراجعه می‌کنیم. این قانون فقط به حق کسب و پیشه و تجارت اشاره کرد و پس از انقلاب اسلامی، قانون جدیدی تحت عنوان قانون روابط موجر و مستأجر ۱۳۷۶ تصویب شد. در نتیجه، بعضی افراد به دلیل اینکه حق کسب و پیشه را شرعی نمی‌دانستند، به دنبال اصلاح قانون بودند و مفهوم سر قفلی وارد مقرارت شد پس سر قفلی با حق کسب و پیشه فرق دارد.

تفاوت سرقفلی و حق کسب و پیشه از نظر بهترین وکیل سرقفلی
حق سرقفلی به مبلغی گفته می‌شود که مستاجر در ابتدای اجاره به مالک پرداخت می‌کند و تا زمان تخلیه به نرخ روزانه به او باز می‌گردد. اما در حوزه کسب و پیشه، حق کسب و پیشه به معنای حقی است که مستاجر در مدت اجاره به دلیل شهرت کسب و کار و جذ در امور سرقفلی، قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۷۶ رعایت می‌شود و بر اساس توافق طرفین عمل می‌کند. اما در حوزه کسب و پیشه، قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۵۶ اعمال می‌شود و بر اساس آن عمل می‌کنیم.ب مشتری، دارد. بدون توجه به اینکه مال یا وجهی به مالک پرداخت شده باشد یا نه.
مبلغ حق سرقفلی در ابتدای اجاره تعیین می‌شود، اما در حوزه کسب و پیشه در صورت وقوع تخلف در زمان تخلیه، مبلغ بر اساس نظریه کارشناسی دادگستری تعیین می‌شود.
سرقفلی قابل اسقاط است، اما حق کسب و پیشه در ابتدای اجاره قابلیت اسقاط را ندارد زیرا در ابتدا حقی به وجود نیامده که قابل اسقاط باشد.

ویژگی های یک وکیل سرقفلی متخصص

یک وکیل موفق باید علاوه بر تسلط بر فن بیان و فنون حرفه‌ای وکالت، شخصیتی پرستیژی و حسن اخلاق داشته باشد. برای این منظور، ارزش‌های بالای انسانی باید درون وی حاضر باشد. در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • یک وکیل باید پایبند به اصول راستی و رازداری باشد. وی محرم اسرار موکل خود است و تمام محتویات پرونده را باید محفوظ نگه دارد. همچنین، وی نباید به موکل خود امید کاذب دهد. این کار نه تنها به مردم ظلم می‌آورد، بلکه به همکاران وکیل نیز ظلم می‌کند.
  • وکیل باید مطلب واقع را به موکل بیان کند، حتی اگر باعث ضرر خود شود و به مذاق او نیز خوش نیاید. فریب دادن دیگران، به نوعی زرنگی است.
  • وکیل باید امانت‌دار باشد. تمامی مدارک در دست وی به امانت سپرده می‌شود و باید به دقت این امانت را حفظ کند. وی همچنین باید پیگیر کار موکل خود باشد و چندین بار به دادگاه مراجعه کند تا پرونده را به نتیجه برساند.
  • وکیل باید خدمت به مشتری و مراجعه کننده را سرلوحه کار قرار دهد و تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بکند.

مراجعه به بهترین وکیل متخصص سر قفلی

در پایان فهمیدید وکیل سر قفلی چیست این را بدانید یکی از اصلی ترین دعاوی در حوزه ملک، دعاوی مرتبط با سرقفلی هستند و در فهرست دعاوی حقوقی قرار می گیرند. برای رسیدگی به دعاوی سرقفلی و جنبه های حق کسب و پیشه، نیاز به مشاوره با وکیل حقوقی و وکیل سرقفلی متخصص است 

 مرکز وکالت تهران همواره دارای  بهترین مشاوران حقوقی و وکلا ایران بوده است تا خدمات برتری را به مشتریان محترم و عزیز خود ارائه دهد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت