به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

نمونه شکوائیه جعل سند عادی

نمونه شکوائیه جعل سند عادی

جعل اسناد در دسته جرایم کیفری قرار میگیرد و با توجه به نوع سند، دارای مجازات متغیری می باشد. شما عزیزان میتوانید در صورت مطلع شدن از جعلی بودن سند اقدام به تنظیم شکواییه نمایید. اما قبل از درخواست تنظیم شکواییه بهتر است از وکیل کیفری و وکیل ثبتی مجرب و حرفه ای دفتر وکالت تهران در این زمینه مشاوره و راهنمایی بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی نمایند. تلفن دفتر 02188939832

در ادامه برای شما عزیزان انواع نمونه شکوائیه جعل سند عادی را به صورت رایگان قرار داده ایم و به بررسی نحوه نوشتن و تنظیم شکوائیه جعل سند عادی پرداخته ایم.

شکایت کیفری جعل سند
شکایت کیفری جعل سند

جعل یکی از جرایمی می باشد که افراد در زمینه های مختلفی همچون جعل کردن امضا افراد و یا جعل کردن مهر و سند افراد دیگر اقدام به سوء استفاده از اطلاعات و دارایی افراد دیگر می نمایند. به همین ترتیب پیشنهاد میشود در صورت مواجه شدن با این مشکل و مطلع شدن از جعل هرچه سریع تر، اقدام به شکایت کیفری و ثبت شکوائیه جعل نمایید.

در بخش های زیر و در ادامه مقاله ما برای شما عزیزان نمونه شکوائیه جعل سند عادی را قرار داده ایم تا بتوانید به آسانی و در سریع ترین زمان ممکن اقدام به درخواست شکایت و ثبت شکوائیه جعل اسناد نمایید.

شکایت کیفری جعل سند

شکایت کیفری از جعل سند عادی یا جعل امضا یا جعل و کلاهبرداری و مواردی از این دست، با تنظیم یک شکایت نامه با کمک نمونه شکوائیه جعل سند عادی و ارسال آن به دادگاه و دادسرا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل انجام بوده و نام شاکی، مشتکی عنه و شرح شکایت، از موارد مندرج در شکوائیه جعل سند می باشند که باید حتما آن ها را به درستی وارد نمایید.

با توجه به ماده 523 قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی با خراشیدن، تراشیدن، محو کردن یا الحاق و الصاق، در سندی، دست ببرد یا در آن تغییری ایجاد نماید یا بدین ترتیب سندی بسازد و این اعمال را بدون اجازه صاحب سند و به قصد تقلب کردن انجام داده باشد مرتکب جرم جعل شده و مجازات خواهد شد.

همانطور که در مقاله مجازات جعل اسناد عادی زیر در رابطه با این موضوع صحبت کردیم، هر گاه یک فرد اقدام به جعل نمودن یک سند عادی نماید به دو الی 5 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

در صورتی که فرد متوجه جعل سند شود میتواند اقدام به تنظیم شکایت کیفری جعل سند نماید. برای انجام این کار ابتدا باید با یک وکیل مجرب و حرفه ای در این زمینه مشورت بگیرید و یا انجام این عمل را به وکیل بسپارید، چرا که پرونده های مربوط به جعل اسناد دارای پیچیدگی و سختی زیاد بوده و نیازمند دارا بودن دانش و اطلاعات کافی در زمینه انواع اسناد و. مجازات جعل آن ها می باشد.

ما در دفتر وکالت تهران بهترین و با تجربه ترین وکلای ثبتی و کیفری را برای حل پرونده های مربوط به جعل به شما عزیزان معرفی می نماییم. پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره با وکلای مجرب دفتر وکالت تهران با یکی از شماره تلفن های ما تماس حاصل فرمایید.

شکایت کیفری جعل سند با مراجعه شاکی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ثبت شکواییه صورت میگیرد. برای انجام شکایت کیفری جعل سند فرد شاکی باید متن شکواییه را از قبل با کمک یک فرد آگاه به علم حقوق یا وکیل یا بر اساس نمونه شکوائیه جعل سند عادی و رسمی تنظیم نماید.

فرد شاکی باید برای ثبت شکوائیه جعل سند عادی با در دست داشتن این متن مدارک هویتی خود و نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنا به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نماید و شکایت خود را ثبت و به دادگاه ارسال نماید تا شکایت وی توسط دادگاه مورد بررسی قرار گیرد.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با مجازات جعل مدرک دیپلم کلیک کنید. در ادامه برای شما عزیزان نمونه متن شکوائیه جعل سند عادی را قرار داده ایم.

نمونه شکوائیه جعل سند عادی
نمونه شکوائیه جعل سند عادی

نمونه شکوائیه جعل سند عادی

با توجه به گفته های بالا، بهتر است برای انجام روند پرونده مورد نظر خود و تسریع در انجام آن از یک وکیل کیفری و وکیل جعل اسناد مجرب و کاربلد مشاوره بگیرید. در این بخش برای شما عزیزان متن نمونه شکوائیه جعل سند عادی را قرار داده ایم:

با سلام احتراماً به استحضار می‌رساند: با تقدیم تصویر مصدق سند ……… نوشته غیر رسمی که بوسیله آقای/آقایان – خانم/خانم‌ها ارائه گردیده است ملاحظه می‌فرمائید که در سند……….. نوشته مذکور جعل صورت گرفته است.

فلذا با عنایت به مراتب مذکور و عندالاقتضاء جلب نظر کارشناس رسمی خط و امضاء و تحقیق مقتضی تعقیب و مجازات نامبرده………… نامبردگان به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول به استناد ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی مورد استدعاست.

ضمناً نشانی اینجانب نیز عبارت از نشانی محل اقامت شاکی می‌باشد. با تشکر و سپاس فراوان نام و نام خانوادگی شاکی

متن نمونه شکوائیه جعل سند عادی شماره 2

شاکی : …… ( نام و نام خانوادگی – آدرس و شماره تماس شاکی ) مشتکی عنه : ……. ( نام و نام خانوادگی – آدرس و شماره تماس مشتکی عنه ) موضوع شکایت : جعل سند عادی دلایل و منضمات :

1 – کپی مصدق شناسنامه 2 – کپی مصدق کارت ملی 3 – شاهدین 4 – تصویر سند شرح شکایت: ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان… با سلام احتراما به استحضار می رساند، در مورخ …/…/….. مشتکی عنه، جناب آقای ……… سند عادی یک منزل مسکونی، به آدرس ……… با پلاک فرعی ……. از اصلی ……..را جعل نموده و پس از خراش نام مالک، نام خود را در آن، درج کرده اند و با سند جعلی، قصد فروش ملک مورد اشاره را داشتند.

این در حالی می باشد که بنده، مالک ملک فوق الذکر هستم و نه ایشان. لذا با توجه به توضیحات فوق، تقاضای تعقیب و مجازات کیفری جناب آقای………… را بر طبق ماده 536 قانون مجازات اسلامی از آن مرجع محترم، تقاضا دارم.

تنظیم شکوائیه جعل سند عادی

همانطور که در بخش های قبلی در رابطه با نحوه تنظیم کردن شکواییه جعل اسناد عادی صحبت کردیم. در صورتی که فردی از این موضوضع آگاه شود که در سند عادی جعل صورت گرفته است میتواند مراحل زیر را برای تنظیم و نوشتن شکوائیه جعل سند عادی طی نماید:

  1. در مرحله اول تنظیم شکوائیه جعل سند عادی، شاکی اطلاعات هویتی خود را به همراه آدرس و شماره تماس در ستون مربوط به شاکی درج می نماید.
  2. در مرحله دوم از نحوه تنظیم و نوشتن متن شکایت جعل سند عادی شاکی باید اطلاعات مشتکی عنه را در ستون مربوطه وارد کند که این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی و در صورت امکان، آدرس، شغل و شماره تماس می باشد.
  3. پس از ذکر مشخصات مشتکی عنه شاکی باید موضوع شکایت خود را ذکر کرده و دلایل منضمات خود را در ستون مربوط به دلایل و منضمات درج می نماید.
  4. در مرحله آخر شاکی باید علت شکایت خود از مشتکی عنه را برای قاضی رسیدگی کننده به پرونده شرح دهد و خواستار رسیدگی و صدور حکم مجازات گردد.

بهتر است برای تنظیم شکوائیه جعل سند عادی خود از وکیل جعل اسناد مجرب و حرفه ای دفتر وکالت تهران راهنمایی و کمک بگیرید تا بتوانید پرونده مورد نظر خود را با موفقیت به اتمام برسانید. تلفن دفتر 88939832

نمونه شکوائیه جعل استشهادیه

در این بخش متن نمونه شکوائیه جعل استشهادیه را قرار داده ایم، شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات در رابطه با مجازات جعل استشهادیه وارد مقاله مربوطه شوید.

شاکی : 1- امیر …. فرزند: محمد به نشانی: میدان فاطمی مشتکی عنهم : ‏ 1- مسعود ….. به نشانی: مجهول المکان 2- علی …… به نشانی: خ ولیعصر ……… .

وکیل شاکی : جعفر قنبری به نشانی: …………. .

موضوع شکایت : جعل و سواستفاده از سند مجعول و خیانت در امانت زمان وقوع جرم : مستمرا از سال 1381 تا سال 1393 مکان وقوع جرم : تهران- خ قزوین ……… .

ادله : شهادت شهود شرح شکواییه جعل و استفاده از سند مجعول : ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب تهران احتراما به وکالت از شاکی مراتب زیر را به استحضار می رسانم: 1- موکل مستندا به مدارک پیوست تا تاریخ 1379/10/15 عضو هیات مدیره و یکی از صاحبان حق امضای حساب بانکی شرکت ……. بوده است که از تاریخ 1379/10/15 به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که در اداره ثبت شرکت ها نیز ثبت و آگهی گردیده است از شرکت خارج می گردد و تمامی مدارک و اسناد شرکت را نیز تحویل داده و از آن تاریخ دیگر هیچ سمتی در شرکت مذکور نداشته است.

2- متاسفانه مدیر عامل وقت ( آقای مسعود….) از اعلام خروج آقای امیر … از شرکت به بانک خودداری می نماید و با توجه به این که حساب شرکت در بانک نیازمند دو امضای آقای مسعود …. و آقای امیر …. بوده است.آقای مسعود …. پس از خروج آقای امیر …. از شرکت اقدام به صدور چک از حساب شرکت با جعل امضای آقای امیر …. می نماند. که هه جود دارند و حاضر به ادای شهادت می باشند.

3- شرکت مذکور به موجب صورتجلسه مورخ 1380/04/21 مجمع عمومی فوق العاده منحل می شود و آقای مسعود …. بعنوان مدیر تصفیه تعیین می گردد و کلیه دسته چک ها و مدارک و مهر شرکت تحویل وی می گردد.

نمونه شکوائیه جعل مبایعه نامه

شاکی : …… ( نام و نام خانوادگی – آدرس و شماره تماس شاکی )

مشتکی عنه : ……. ( نام و نام خانوادگی – آدرس و شماره تماس مشتکی عنه )

موضوع شکایت : جعل مبایعه نامه
 
دلایل و منضمات : 1 – کپی مصدق شناسنامه 2 – کپی مصدق کارت ملی 3 – شاهدین 4 – تصویر مبایعه نامه

شرح شکایت: 
ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان…

با سلام
احتراما به استحضار می رساند، اینجانب، …. فرزند….. در پنج آبان سال 1401، اقدام به انعقاد عقد بیع یک قطعه زمین و تنظیم مبایعه نامه عادی این بیع، با جناب آقای……. نمودیم. زمین مورد اشاره، واقع در………. با پلاک اصلی….. و پلاک فرعی…….. می باشد. ثمن معامله، از قرار…………. هزار تومان، تعیین گردیده بود که متاسفانه، جناب آقای…….. که خریدار زمین بودند، با مخدوش کردن ارقام ثمن مندرج در مبایعه نامه، این مبلغ را کاهش داده اند و بدین ترتیب، سعی در عدم پرداخت مازاد ثمن معامله دارند.

با توجه به اینکه عمل ایشان، جعل بوده، لذا از آن، مقام محترم، تقاضای رسیدگی و صدور حکم مجازات، در خصوص ایشان، مستدعی است.

نمونه شکوائیه جعل سند عادی و کلاهبرداری

جعل در قانون جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب شده و یکی از روش های کلاهبرداری می باشد. در این بخش برای شما عزیزان نمونه ای از شکوائیه جعل سند عادی و کلاهبرداری را قرار داده ایم.

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با سلام و احترام احتراماً توکیلاً در خصوص شکوائیه تقدیمی مطابق قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و همچنین قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری به استحضار آن مقام محترم قضایی می رساند: موکل به موجب قولنامه مورخ …. یک قطعه زمین به متراژ …. متر مربع را از پدر مشتکی عنه خریداری می نماید و بعد از خرید این ملک، مشتکی­ عنه به موکل مراجعه و موکل را ترغیب به خرید یک ساعت آب و لوله کشی آب که قرارداد پیوست گردیده می نماید.

از آنجا که موکل خود به دلیل مشغله کاری (موکل نظامی بوده و امکان اخذ مرخصی جهت این اقدامات را نداشته است) نمی توانسته خود شخصاً فروشنده این موارد را پیدا نماید، بنا بر پیشنهاد مشتکی عنه محترم مقرر می گردد که از سوی موکل پول به حساب ایشان واریز تا ایشان نسبت به انعقاد قراداد با این اشخاص اقدام و سپس موکل بعد از امضاء فروشنده و شهود، با اطمینان به عمل ایشان، نسبت به امضاء ذیل این قراردادها اقدام و قرارداد را تحویل می گیرد. حال در هفته اخیر، موکل به این اشخاص (فروشندگان) مراجعه نموده و هر دو این اشخاص منکر امضاء خود در ذیل قرارداد می گردند و بیان می دارند که این امضاء آنها جعل شده است. حال از آنجا که این ۲ قرارداد توسط مشتکی عنه اخذ شده و در اختیار موکل قرار گرفته است.

سوالات متداول

نحوه تنظیم شکوائیه جعل سند عادی به چه صورت است؟

برای تنظیم نمودن شکوائیه جعل سند عادی ابتدا باید با یک وکیل کیفری مشاوره بگیرید و سپس متن شکواییه خود را در مراجع قضایی به دادگاه ارسال نمایید. داخل مقاله مراحل نحوه تنظیم شکوائیه جعل سند عادی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

برای نوشتن شکوائیه جعل سند عادی چیکار کنیم؟

برای نوشتن شکوائیه جعل سند عادی باید دانش و اطلاعات کافی را در زمینه انواع جعل و مجازات آن دارا باشید. داخل مقاله نمونه متن شکوائیه جعل سند عادی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

چجوری درخواست شکوائیه جعل سند عادی ثبت کنیم؟

برای ثبت درخواست شکوائیه جعل سند باید مراحل قانونی را ابتدا در مراجع قضایی طی نمایید که داخل مقاله برای شما عزیزان قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت