به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

گواهی عدم امکان سازش

گواهی عدم امکان سازش

گواهی عدم امکان سازش در واقع برگه ای می باشد که ثابت کننده ی این موضوع است که زن و مرد با یکدیگر نمیتوانند زندگی کنند. داخل این مقاله هر آنچه که باید در رابطه با گواهی عدم امکان سازش بدانید را به صورت جامع قرار داده ایم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گواهی عدم امکان سازش
گواهی عدم امکان سازش

گواهی عدم امکان سازش

همانطور که در ابتندای مقاله نیز گفته شد گواهی عدم امکان سازش همان برگه و یا سندی می باشد که به دادگاه ثابت میکند که زن و مرد با یکدیگر سازگاری نداشته و مشاجره دارند. گرفتن گواهی عدم امکان سازش مراحل قضایی خاص خود را دارد که پیشنهاد میکنیم در این رابطه حتما با یک وکیل خانواده خوب مشاوره بگیرید.

لازم به ذکر است مدت زمان گواهی عدم امکان سازش 3 ماه بوده و بعد از 3 ماه دیگر در دادگاه ارزشی نخواهد داشت و نیاز به گرفتن مجدد گواهی عدم امکان سازش خواهد بود.

قبل از شروع بررسی گواهی عدم امکان سازش باید در رابطه با طلاق و همچنین گرفتن طلاق چه حضوری و چه غیابی اطلاعات کافی را داشته باشید.

پیشنهاد ویژه: شما می توانید همه روزه برای دریافت مشاوره رای وحدت رویه از بهترین لیست وکلای تهران با شماره تلفن های دفتر وکالت تهران تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

هنگام عقد نکاح یکی از مواردی که باید ذکر گردد مهریه و یا همان نفقه زن می باشد، مهریه به معنای مال منقول و یا غیر منقولی می باشد که هنگام نکاح مرد متعهد می شود که در هر زمان که زن اقدام که دریافت آن کرد به آن بپردازد.

مهریه میتواند مالی مانند طلا و سکه و همینطور غیر مالی مانند گل و.. باشد، لازم به ذکر است اگر میخواهید بعدا پشتوانه ای داشته باشید و یا مهریه خود را به اجرا بگذارید، در کشور ایران مهریه شما باید مالی و منقول باشد تا بتوانید آن را به اجرا گذاشته و از همسر خود دریافت کنید. اطلاعات بیشتر در رابطه با گرفتن مهریه را در مقاله اجراگذاشتن مهریه وکالت تهران مطالعه کنید.

همانطور که پیشتر گفته شد، مهریه به معنای مال منقول و یا غیر منقولی می باشد که مرد هنگام عقد تعهد می دهد که به زن پرداخت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهریه و انواع آن پیشنهاد میکنیم مقاله مهریه چیست را مطالعه کنید.

گواهی عدم امکان سازش چیست؟

براساس قانون حمایت خانواده در ماده 26 در صورتی که طلاق از نوع طلاق توافقی یا طلاق به درخواست زوج باشد دادگاه به صدور گواهی عدم امکان سازش اقدام و اگر طلاق به درخواست زوجه باشد حسب مورد مطابق قانون به صدور حکم الزام زوج به طلاق یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق مبادرت می کند.

پس پاسخ سوال گواهی عدم امکان سازش چیست؟ این است که برگه ای که ثابت کننده ی عدم سازش زن و مرد باشد گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود.

گرفتن گواهی عدم امکان سازش

همانطور که بالا تر نیز گفته شد، گرفتن گواهی عدم امکان سازش مراحل متعددی دارد که پیشنهاد میشود قبل از اقدام به گرفتن گواهی عدم امکان سازش با وکیل خانواده مشورت کنید. مراحل گرفتن گواهی عدم امکان سازش عبارت اند از:

  • در مرحله ی اول دادخواست طلاق را باید در از دفاتر قضایی به ثبت برسانید.
  • دادخواست طلاق پس از ثبت در دادگاه بررسی می‌شود.
  • پس از طی این مراحل دادگاه زوجین را به مرکز مراجعه ارجاع می‌دهد.
  • پس از پایان این جلسات، مشاور مربوطه نظر خود را به دادگاه موردنظر ابلاغ می‌کند.

اگر بنا به تشخیص مشاور برقراری صلح و سازش بین دو طرف ممکن نباشد، دادگاه طی یک جلسه قضایی غیررسمی که با حضور زن و مرد برگزار می‌شود، گواهی عدم سازش را صادر می‌کند. گواهی موردنظر باید به ثبت دفتر طلاق برسد.

نمونه گواهی عدم امکان سازش
نمونه گواهی عدم امکان سازش

نمونه گواهی عدم امکان سازش در طلاق توافقی

پرونده کلاسه : ……………..

مرجع رسیدگی : شعبه 261 دادگاه عمومی مجتمع قضایی خانواده 2 ونک (تهران)

دادنامه شماره : ……………….

خواهان ها :

1- آقای احمد …………..به نشانی ………………………

2- خانم مریم ………. با وکالت آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری به نشانی ……………….

گردشکار – به تاریخ 91/12/5 در وقت مقرر شعبه 261 دادگاه عمومی تهران به تصدی امضاءکننده ذیل تشکیل است. طرفین حاضرند و متفقاً اظهار می دارند با حضور داوران جلسات سازش برقرار شد لیکن به علت شدت اختلافات سازشی در جهت ادامه زندگی مشترک میسر نبوده و راهی جز طلاق باقی نمانده است فلذا با توجه به توافقات حاصله به شرح ذیل تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش داریم.

متن گواهی عدم امکان سازش :
در خصوص دادخواست آقای ……… و خانم ………… با وکالت ………… مبنی بر صدور گواهی عدم امکان سازش به لحاظ توافق مشارالیها بر طلاق با عنایت به اینکه مساعی دادگاه بر ایجاد سازش فیمابین مثمرثمر واقع نگردید دادگاه قرار ارجاع امر به داوری صادر نمود که داوران منتخب زوجین نیز علیرغم سعی و تلاش خود موفق به رفع اختلافات و اصلاح ذات البین نگردیده نظریه داوری خود را کتبا به دادگاه ارائه نموده اند زوجین خود نیز اصرار بر طلاق داشته اند فلذا بر مبنای توافقات زوجین 1- وکیل زوجه کلیه مهریه مافی القباله زوجه را در قبال طلاق به زوج بذل نمود و زوج نیز متقابلا قبول بذل نمود 2- زوجه نسبت به نفقه معوقه و اجرت المثل و جهیزیه ادعایی ندارد 3- زوجین فاقد فرزند مشترک بوده و زوجه حسب گواهی پزشکی باردار نمی باشد 4- زوجین هیچگونه ادعایی نسبت به یکدیگر نخواهند داشت. علیهذا نظر به کلیه مراتب مذکوره مستندا به ماده واحده مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به اصلاح مقررات مربوط به طلاق و مادتین 1146 و 1144 قانون مدنی گواهی عدم امکان سازش زوجین را صادر و اعلام میدارد طرفین می توانند با مراجعه به یکی از محاضر رسمی طلاق و با ارائه این گواهی نسبت به ثبت و اجرای صیغه طلاق خلع اقدام نمایند و کلیه محاضر رسمی طلاق نیز ماذون در ثبت و اجرای صیغه طلاق به شرح مذکور می باشند. این رای حضوری بوده ظرف بیست روز قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر مرکز استان تهران می باش.

رئیس شعبه 261 دادگاه عمومی تهران

نمونه گواهی عدم امکان سازش طلاق یکطرفه

دادگاه با بررسی اوراق پرونده ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح ذیل انشاء رای می کند.

گواهی عدم امکان سازش:
در خصوص دادخواست زوجین آقای ……… فرزند علی و خانم ………… فرزند محمود با وکالت آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری از زوج و خانم ……….. از زوجه به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) جهت ثبت طلاق نظر به اینکه رابطه زوجیت از نوع عقد دائم برابر سند رسمی ازدواج بین طرفین محرز است و مساعی دادگاه و داوران منتخب برای حصول سازش و اصلاح ذات البین موثر واقع نشد. زوجه تعداد سیصد و نود سکه بهار آزادی (مقوم به مبلغ چهارصدمیلیون تومان) از مهریه اش را به زوج بابت طلاق بذل کرد، مابقی مهریه اش را حسب اظهار وکیل دریافت نموده است. وکیل زوج وکالتا قبول بذل کرد. حضانت دختر سه ساله حسب توافق با پدر است و از بابت ملاقات مادر توافق دارند. زوجه ادعای مالی دیگری ندارد و حسب گواهی پزشکی فاقد حمل است.

دادگاه با توجه به مراتب مستندا به ماده 1133 قانون مدنی و ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق گواهی عدم امکان سازش صادر می کند. زوجین می توانند ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ رای با مراجعه به دفتر رسمی طلاق نسبت به ثبت طلاق از نوع خلع نوبت اول اقدام نمایند. رای صادره حضوری و ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی در مرجع محترم تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه 277 دادگاه خانواده تهران

نمونه گواهی عدم امکان سازش طلاق از طرف مرد

به تاریخ : 91/7/17

کلاسه پرونده: …………….

شماره دادنامه: ………….

مرجع رسیدگی : شعبه 268 دادگاه عمومی خانواده تهران

زوجین : خانم …………. فرزند محمود با وکالت …………….. و آقای ………… فرزند سیدعلیرضا با وکالت آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

خواسته : طلاق توافقی (طلاق به درخواست زوج و زوجه)

دادگاه با بررسی محتویات پرونده و استماع اظهارات طرفین ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.

در خصوص دادخواست طلاق توافقی زوجین خانم …………. فرزند ……. با وکالت …………….. و آقای ………… فرزند سیدعلیرضا با وکالت …………. به موجب عقدنامه ازدواج شماره ……… دفترخانه رسمی 226 تهران به خواسته صدور حکم به طلاق توافقی با توجه به محتویات پرونده نظر به اینکه مساعی دادگاه در جهت حصول سازش و ادامه زندگی فیمابین موثر واقع نگردیده نظریه داوران حاکی از عدم امکان سازش زوجین می باشد و با عنایت به نظریه پزشکی به شماره 7-147 که مشعر بر باردار نبودن زوجه می باشد و نیز با توجه به توافق زوجین بدین شرح که:

1- زوجه با وکالت وکیل کل مهریه خویش مندرج در سند نکاحیه را در قبال اجرای صیغه طلاق (طلاق توافقی) به زوج بذل نمودند و وکیل زوج از جانب زوج قبول بذل نمود.

2- زوجه پیرامون نفقه معوقه و جهیزیه ادعایی ندارد.

3- زوجین فاقد فرزند مشترک می باشند.

4- زوجه حسب گواهی پزشک باردار نمی باشد.

5- وکلاء طرفین اظهار داشتند زوجین پیرامون سایر حقوق متصوره ناشی از ایام زوجیت اعم از مالی و غیرمالی ادعایی بعد از اجرای صیغه طلاق توافقی نداشته و نخواهند داشت.

مستندا به ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام گواهی عدم امکان سازش را صادر می نماید تا زوجین به یکی از دفاتر رسمی مراجعه و صیغه طلاق از نوع خلع یا طلاق توافقی اجرا و به ثبت برساند. رای صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران بوده و پس از قطعیت مدت اعتبار آن از تاریخ ابلاغ سه ماه می باشد.

رای طلاق توافقی صادره به اینجانبان ابلاغ و حق هرگونه اعتراض، تجدیدنظرخواهی و فرجامخواهی را از خود سلب می نماییم؛ وکیل زوج و وکیل زوجه.

رئیس شعبه 268 دادگاه حقوقی خانواده دو تهران

نمونه گواهی عدم امکان سازش طلاق غیابی

رای دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) :
در خصوص دعوی زوجین خانم ………… و آقای ……….. به خواسته گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) با عنایت به اوراق و محتویات پرونده از جمله کپی مصدق سند ازدواج که پیوست پرونده است اظهارات خواهان و سایر قرائن زوجیت دائم خواهان ها محرز و مسلم است. زوجین پس از تقدیم دادخواست در جلسه دادگاه حاضر شده و خواسته را تکرار نمودند. دادگاه و مشاور خانواده مساعی خود را بای سازش و تشویق به ادامه زندگی مبذول داشته موثر واقع نشد و نامبردگان بر جدایی و طلاق و صدور گواهی عدم امکان سازش اصرار دارند و اظهار داشتند در خصوص:

1- مهریه: زوجه کل مهریه را بذل و زوج قبول بذل می نماید.

2- جهیزیه: مدعی نمی باشد.

3- نفقه: مدعی نمی باشد.

4- اجرت المثل: مدعی نمی باشد.

5- حضانت فرزند و ملاقات و نفقه آن: فرزند ندارند.

6- حق و حقوق مالی: مدعی نمی باشد.

7- حق تجدیدنظرخواهی: اسقاط شده است.

8- عدم بارداری: گواهی وضعیت بارداری زمان اجرای صیغه طلاق ارایه می گردد.

دادگاه به استناد ماده 1133 و 1146 قانون مدنی و ماده 25 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 گواهی عدم امکان سازش زوجین فوق را صادر و اعلام می دارد به زوجین اجازه داده می شود تا با مراجعه به دفتر ثبت طلاق نسبت به اجرای صیغه طلاق و ثبت رسمی آن اقدام نمایند. نوع طلاق خلع؛ رعایت شرایط صحت اجرای صیغه طلاق از جمله مفاد 1134 و 1135 و 1140 و 1141 قانون مدنی برعهده مجری صیغه طلاق است. اعتبار گواهی صادره پس از ابلاغ و قطعی شدن آن سه ماه است. رای صادره به لحاظ سلب حق تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی از سوی خواهان ها قطعی است.

رئیس شعبه 253 دادگاه عمومی (خانواده یک) تهران

نمونه گواهی عدم امکان سازش در طلاق از طرف زن

پرونده کلاسه : …………

مرجع رسیدگی : شعبه 240 دادگاه خانواده تهران

دادنامه شماره : …………

خواهان : خانم ………….. به نشانی……………….

خوانده : آقای ………….. با وکالت مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری به نشانی …………………

خواسته : طلاق توافقی
متن رای دادگاه گواهی عدم اکان سازش :
در خصوص دادخواست زوجین 1- خانم ……… فرزند …….. 2- آقای ……… فرزند ……… با وکالت مع الواسطه خانم ……… به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش به منظور طلاق با توافق با توجه به محتویات پرونده و احراز رابطه زوجیت فی مابین زوجین و اصرار ایشان بر جدایی و با لحاظ اینکه انجام مشاوره موضوع ماده 25 قانون حمایت خانواده موجبات انصراف ایشان از خواسته نشد و براساس توافق به عمل آمده در مورد مهریه، جهیزیه، نفقه زوجه، حضانت، ملاقات و نفقه فرزند و شروط ضمن عقد و اجرت المثل تحت شرایط:

1- زوجه یک سکه از مهریه مندرج در سند نکاح را در قبال طلاق به زوج بذل نمود و وکیل زوج به وکالت از ناحیه زوج قبول بذل نمود مقرر شد مهریه بر ذمه زوج باقی باشد.

2- زوجه در خصوص جهیزیه ادعایی ندارد و حق طرح دعوی مطالبه نفقه معوقه و اجرت المثل برای وی محفوظ است.

3- زوجین فرزند مشترک ندارند.

4- زوجه برابر اقرار خودش باردار نیست.

5- زوجین نسبت به یکدیگر ادعایی ندارند.

دادگاه مستندا به مواد 24 و 25 و 26 و 29 و 31 و 34 و 36 و 37 قانون مذکور و مواد 1143 و 1146 قانون مدنی، گواهی عدم امکان سازش و اجازه طلاق، بین زوجین مذکور صادر و اعلام می دارد و به زوجین اجازه می دهد تا به یکی از دفاتر رسمی طلاق جهت اجرای صیغه طلاق از قسم خلع نوبت اول مراجعه نمایند و بدینوسیله از ناحیه این دادگاه به سردفتر طلاق مربوطه نمایندگی در اجرای صیغه طلاق اعطاء ی گردد و لازم است سردفتر مذکور ضمن اخذ گواهی عدم بارداری شرایط شرعی و قانونی را احراز نماید. گواهی صادره چنانچه ظرف سه ماه از تاریخ قطعیت به دفتر ثبت طلاق تسلیم نگردد، از اعتبار ساقط و با توجه به اسقاط حق تجدیدنظرخواهی طرفین قطعی است ضمناً دفترخانه مکلف است نتیجه را ثبت و اعلام نماید.

رئیس شعبه 240 دادگاه عمومی حقوقی مستقر در مجتمع خانواده یک تهران

سوالات متداول

گواهی عدم امکان سازش چیست ؟

به برگه ای که ثابت کننده ی عدم سازگاری زن و مرد می باشد، گواهی عدم امکان سازش میگویند.

مدت زمان اعتبار گواهی عدم سازش برای طلاق چقدر است ؟

مدت زمان اعتبار گواهی عدم سازش برای طلاق 3 ماه می باشد.

مراحل گواهی عدم امکان سازش چیست؟

اولین مرحله در مراحل گواهی عدم امکان سازش ثبت درخواست طلاق در دفتر ثبت قضایی می باشد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت