به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

وکیل ملکی یعنی چه ؟

وکیل ملکی یعنی چه

قوانین و مقررات متفاوتی برای املاک و اراضی در کشور ما وجود دارد که بر اساس نوع زمین و ملک و نیز کاربری آن تعیین می‌شود. برای حل اختلافات در این زمینه، افراد به دادگاه مراجعه می‌کنند به همین دلیل باید بدانید وکیل ملکی یعنی چه؟ با این حال، به دلیل نقص و ناتوانی در اجرای این قوانین، مشکلات و اختلافات بسیاری وجود دارد. این موضوع باعث شده است که رسیدگی به این دعاوی در دادگاه‌ها  در صورتی که تجربه و   تخصصی نداشته باشه باشید با تاخیر  صورت گیرد.برای پیدا کردن بهترین وکیل ملکی در تهران کافی است با ما در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره با بهترین و مجرب ترین وکیل ملکی در تهران همین حالا با ما تماس بگیرید. 02188939832

 

و اما چاره کار چیست ؟ آیا کسی می تواند در این مواقع کمک کند ؟ بله وکیل ملکی می تواند این مشکلات ملکی را حل کند . وکیل ملکی یعنی چه ؟ در ادامه مقاله با ما باشید تا توضیح دهیم وکیل ملکی یعنی چه ؟

وکیل ملکی یعنی چه

 

وکیل ملکی یعنی چه ؟

وکیل ملکی  فرد با تخصص و با تجربه  در دعاوی مرتبط با املاک و مستغلات و دعاوی حقوقی و کیفری و ثبتی است. این دعاوی متنوعی هستند که برای اموال غیرمنقول اعمال می شوند. یک وکیل پایه یک دادگستری برای این دعاوی  باید علم و تجربه داشته باشد. برای اشاره به جنبه‌های حقوقی مرتبط با املاک، از عبارت وکیل ملکی استفاده می کنند.

جایگاه وکیل ملکی در املاک (وکیل ملکی یعنی چه)

وکلا دادگستری در تمام زمینه‌های حقوقی، از جمله ملکی، کیفری، خانواده و سایر پرونده‌های حقوقی، می‌توانند مشاوره حقوقی ارائه داده و وکالت را بپذیرند. اما وکیل ملکی به عنوان یک وکیل دعاوی ملکی با تخصص در امور ملک، در جهان امروز به ویژه در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته، با چالش‌های متفاوت املاک و همچنین با بالا رفتن قیمت املاک در جهان جایگاه ویژه ای دارد.

با توجه به تجربه و دید روشن در مسائل حقوقی، وکیل ملکی  دارای شایستگی در تمامی مواد قانونی و آیین‌نامه‌های ثبت بنا است. او حتی می‌تواند قضایای بسیار پیچیده در زمینه‌هایی از جمله حفظ املاک از تجاوز و تعدی، تقسیم املاک مشترک، حقوق املاک،ثبت اسناد و املاک ، کسب درآمد از املاک و موارد حقوقی و تخصصی در مورد املاک را به آسانی حل کند.

الان می توان گفت وکیل ملکی یعنی چه ؟ به طور کلی می توان گفت اگر وکیل ملکی نباشد ، افراد مشکلات و ایرادت زیادی خواهند داشت.

حل دعاوی ملکی توسط وکیل ملکی

بعد از اینکه فهمیدید وکیل ملکی یعنی چه و چه جایگاه ویژه ای دارند این را بدانید وکیل ملکی می‌تواند در دعاوی مرتبط با امور ملکیاتی، اعم از خرید، فروش، اجاره و یا تصرفات غیرقانونی در املاک و مستغلات، حقوق هر یک از طرفین را بررسی و به دفاع از حقوق مشتری خود بپردازد.

 با توجه به اینکه خرید، فروش یا اجاره یک ملک، مراحلی پیچیده دارد، داشتن وکیل ملکی برای مشتریان بسیار حیاتی است. این وکلا با دانش و تجربیات خود در زمینه قوانین مربوط به املاک و مستغلات، مشتریان خود را در تمام مراحل خرید و فروش، رهن و اجاره، انتقال مالکیت و سایر مسائل مرتبط با املاک، همراهی می‌کنند. از این رو، داشتن وکیل ملکی برای مشتریان بسیار مهم است.

 

وکیل ملکی یعنی چه

 

انواع دعاوی ملکی

استفاده از سه روش دعاوی حقوقی ملکی، دعاوی کیفری ملکی و دعاوی ثبتی ملکی در دادگاه های قانونی، به واسطه وکیل ملکی، برای پیگیری و حل و فصل مسائل به راحتی امکان پذیر است. وکیل ملکی می تواند دعاوی ملکی را براساس موضوعات مختلفی مانند مالکیت مشخص یا نامشخص بودن مالک، وجود یا عدم وجود ملک مشاع یا غیرمشاع و کاربری ملک (کشاورزی، صنعتی، اداری و یا مسکونی) دسته بندی کند. برای انجام کارهای قانونی وکیل ملکی شما باید بداند کاربری ملک مورد نظر شما کدام است؟ مثلا کاربری ملک شما کشاورزی است وکیل ملکی شما به عنوان وکیل اراضی کشاورزی امورات ملکی  شما را پیگیری خواهد کرد

به دلیل وجود مشکلات مختلف و فراوان در دعاوی ملکی و با توجه به تجربه وکلای ملکی در پیگیری پرونده های ملکی مختلف، می توان در دیوان عدالت اداری یا دادگاه های عمومی، دسته بندی های مهمی را برای تمام دعاوی ملکی بیان کرد.که در ادامه اشاره خواهیم کرد :

  • دعاوی ثبتی املاک

دعاوی مربوط به ثبت املاک در واقع یکی از دعاوی حقوقی هستند، اما به دلیل اهمیت قانونی آن‌ها، وکیلان مرتبط با املاک آن‌ها را در دسته‌ای مستقل قرار می‌دهند. این دعاوی شامل مواردی مانند ابطال سند رسمی، ابطال اجرائیه ثبتی، ابطال عملیات ثبتی کمیسیون های ثبتی ، افراز ملک ، توقیف عملیات اجرایی ، باطل کردن نظریه هیئت حل اختلاف اداره ثبت و … است .

  • دعاوی کیفری املاک

وکلا ملکی برای بررسی بیشترین دعاوی کیفری مرتبط با املاک مشغول به کار هستند که در واقع به بررسی جرم هایی که در رابطه با املاک اتفاق می افتد، می پردازد.

دعاوی کیفری مرتبط با املاک شامل جعل سند، تصرف عدوانی ، کلاهبرداری ملکی ، جلوگیری از حق ملکی و فروش ملک غیر و … می تواند باشد.

 

وکیل ملکی یعنی چه

 

  • دعاوی حقوقی املاک

برای پیگیری مسائل حقوقی مرتبط با املاک، مانند الزام به صدور سند رسمی، درخواست پایان کار، لغو قرارداد، تعدیل اجاره، درخواست تفکیک ملک، خالی کردن فضاهای تجاری تحت قانون سال ۱۳۵۶، تقسیم و تفکیک املاک شامل مواردی است که احتیاج به وکیل ملکی خوب و باتجربه دارد.

در ادامه به بررسی چند مورد از دعاوی حقوقی املاک خواهیم پرداخت :

  • دعاوی تقسیم ملکدعاوی تقسیم ملک یکی از مسائلی است که ممکن است در خصوص ملکیت املاک پیش بیاید. این موضوع زمانی پیش می‌آید که دو یا چند نفر به صورت همزمان مالک ملکی هستند و قصد تقسیم آن را دارند. در این حالت، وکیل ملکی می‌تواند به طرفین کمک کند تا به توافقی میان آن‌ها برسند و مالکیت ملک به صورت مشترک بین آن‌ها تقسیم شود.
  • تعدیل اجاره بها

در صورتی که مستاجر و مالک به توافق درباره تعدیل قیمت اجاره نرسیده و نظراتشان متفاوت باشد، می توانند به دادگاه مراجعه کنند. به همین دلیل، مالک یا مستاجر می‌توانند   با توجه به شرایط اقتصادی کشور، درخواست کاهش یا افزایش اجاره بها را به دادگاه ارائه دهند.

  • دعاوی اثبات مالکیت ملک

دعاوی اثبات مالکیت ملک  یکی از مسائلی است که در خصوص املاک می‌تواند پیش بیاید. مثلاً شخصی که در ارث یک ملک دخیل است، ممکن است اعتراض کند که شخص دیگری مالک آن ملک است. در این حالت، وکیل ملکی می‌تواند به شخص اعتراض‌کننده کمک کند تا به دلیل قانونی خود اثبات کند که واقعاً مالک آن ملک است.

 

وکیل ملکی یعنی چه

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت