به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

جرم کاشت ماری جوانا

جرم کاشت ماری جوانا

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با جرم کاشت ماری جوانا و همچنین نگهداری آن در ایران به صورت جامع صحبت کنیم. اگر میخواهید بدانید مجازات فروش گل مواد مخدر در سال 1401 چیست تا انتهای این مقاله با ما در دفتر وکالت تهران همراه باشید.

سوالات متداول
جرم ماری جوانا
جرم ماری جوانا

جرم ماری جوانا

همانطور که میدانید ماریجوانا یا همان گل امروزه یکی از عامیانه ترین مواد مخدر و روان گردانی می باشد که متاسفانه بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. قبل از شروع بررسی جرم کاشت ماری جوانا در ایران بهتر است کمی در رابطه با این نوع مواد مخدر بیشتر بدانیم.

لازم به ذکر است برای دریافت مشاوره رایگان با بهترین وکیل کیفری تهران همین حالا با شماره تلفن ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید 02188939832.

که در فرهنگ عامه با نام‌های گراس، علف یا گل نیز شناخته می‌شود، یک مادهٔ فعال‌کنندهٔ روان است که از آن برای اهداف تفریحی یا درمانی بهره می‌برند.

ماری‌جوانا از برگ و گل گیاه شاه‌دانه به دست می‌آید و همانند همهٔ فرآورده‌های گیاه شاه‌دانه، تتراهیدروکانابینول ترکیب مؤثر و عامل اصلی آثار سرخوشی‌آور آن است که تنها یکی از صدها ترکیب شناخته‌شدهٔ گیاه شاهدانه به‌شمار می‌رود.

تمدد اعصاب، سرخوشی، درون‌نگری، خنده زیاد و افزایش اشتها از مهم‌ترین آثار دلخواه ذهنی و جسمی ماری‌جوانا به‌شمار می‌رود که باعث استفاده تفریحی از آن شده‌است.

از عوارض جانبی موقتی مصرف آن می‌توان به کاهش حافظهٔ کوتاه‌مدت، خشکی دهان، سرخیِ دیدگان، اختلال در مهارت‌های حرکتی و گاهی احساس اضطراب و وحشت اشاره کرد.

عوارض جانبی بلندمدت در برخی موارد شامل اعتیاد فکری، کاهش قوای ذهنی در افرادی که مصرف را از نوجوانی آغاز کرده‌اند، و مشکلات رفتاری در کودکانی است که مادرانشان هنگام بارداری ماری‌جوانا مصرف می‌کرده‌اند.

ماری‌جوانا به‌عنوان یک مادهٔ روان‌گردان تفریحی، داروی درمانی و در برخی مراسم‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از این ماده بیشتر به‌صورت تنفسِ دود حاصل از سوختن (تدخینی) و گاهی به صورت خوراکی است. اغلب در حالت تدخینی، گیاه خُرد شده را در کاغذ مخصوص پیچیده و به صورت سیگار شاه‌دانه آن را می‌کشند.

با توجه به گفته های بالا در رابطه با ماری جوانا، نگهداری، فروش و مصرف این نوع مواد مخدر در ایران و در بسیاری از کشور های دیگر جهان جرم به حساب می آید و مجازات مخصوص به خود رادارد.

در بخش زیر در رابطه با مجازات فروش گل و مجازات خرید و فروش و مصرف گل را مورد بررسی قرار داده ایم.

جرم کاشت ماری جوانا در ایران به صورت زیر می باشد:

تا ۵۰ گرم، تا ۳ میلیون ریال جریمه نقدی و تا ۵۰ ضربه شلاق

بیش از ۵۰ گرم تا ۵۰۰ گرم، از ۴ تا ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و در صورتی که دادگاه لازم بداند تا ۳ سال حبس

بیش از ۵۰۰ گرم تا ۵ کیلوگرم، ۱۵ میلیون ریال تا ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۴۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۲ تا ۵ سال حبس

بیش از ۵ کیلو تا ۲۰ کیلو، ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۵ تا ۱۰ سال حبس و در صورت تکرار جرم، برای بار دوم، علاوه بر مجازات ذکر شده، به مصادره اموال و برای بار سوم به اعدام محکوم خواهد شد.

بیش از ۲۰ کیلو تا ۱۰۰ کیلوگرم، علاوه بر مجازات ذکر شده در شماره ۴، به ازای هر کیلو، ۲ میلیون ریال به مجازات جزای نقدی مرتکب اضافه می‌شود.

در صورت تکرار جرم، مجرم اعدام خواهد شد و اموال او نیز مصادره می‌شود.

بیش از ۱۰۰ کیلو کاشت گل مواد مخدر در گلدان، علاوه بر مجازات جریمه نقدی و شلاق ذکر شده در شماره ۴ و ۵، مجرم به حبس ابد محکوم می‌شود و در صورت اینکه مشمول عفو شود و بتواند از زندان خارج‌شده و مجدداً مرتکب جرم مواد مخدر گردد، اعدام خواهد شد و اموالش نیز مصادره می‌شود.

پیشنهاد ویژه: نمونه نوشتن لایحه به دادگاه

جرم کاشت ماری جوانا در منزل
جرم کاشت ماری جوانا در منزل

جرم کاشت ماری جوانا در منزل

بسیاری از افراد و کجرمان در منزل اقدام به کاشت ماری جوانا می نمایند. کسی که برای نخستین‌بار گیاه ماریجوانا را کشت کند، به ١٠ تا ١٠٠‌میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود.

برای بار دوم نیز فرد به ۵٠ تا ۵٠٠‌میلیون ریال به اضافه ٣٠ تا ٧٠ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. بار سومم ١٠٠ تا یک‌ میلیارد ریال جریمه به اضافه یک تا ٧۵ ضربه شلاق و یا ٢ تا ۵‌ سال حبس مجازات دارد. در نهایت نیز برای بار چهارم اگر فردی به این جرم دستگیر شود، مجازاتش اعدام است.

با توجه به گفته های بالا نگهداری گل مواد مخدر و خرید و فروش گل ماری جوانا درایران ممنوع می باشد و با فردی که اقدام به حمل گل در فرودگاه نماید برخورد شده و در صورت بار اول مجازات نقدی خواهد شد.

برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان و مشاهده آدرس شعب دادگاه های تهران کلیک کنید.

جرم کاشت ماریجوانا در ایران

بر اساس ماده ۲ قانون مبارزه با مواد مخدر هر کسی مبادرت به کشت خشخاش یا کوکا کند یا برای تولید مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیردارویی به کشت شاهدانه بپردازد، علاوه بر امحای کشت، بر حسب میزان کشت به این شرح مجازات می‌شود:

۱ – بار اول، یک تا ده میلیون ریال جریمه نقدی.

۲ – بار دوم، پنج تا پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق.

۳ – بار سوم، ده تا صد میلیون ریال جریمه نقدی و یک تا هفتاد ضربه شلاق و دو تاپنج سال حبس.

۴ – بار چهارم، اعدام.

چنانچه در رابطه با قانون قاچاق اسلحه و مهمات سوالی دارید با کارشناسان ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا وکلای مجرب و حرفه ای ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند 02188939832.

بر اساس مجازات ماری جوانا در ایران، اگر برای بار اول مرتکب جرم تولید مواد مخدر شود، بر حسب مقدار تولید شده جریمه نقدی به میزان ۱ تا ۱۰ میلیون است که در صورت تکرار جرم این مبلغ به ۵ تا ۵۰ میلیون و همچنین ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق می رسد.

این در حالی است که شخص مجرم در صورت ارتکاب جرم برای بار سوم به پرداخت جریمه برابر ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و ۱ تا ۷۰ ضربه شلاق محکوم می شود. اما اگر مجرم برای بار چهارم مرتکب این جرم شود محکوم به اعدام می شود.

پیشنهاد میشود مقاله حکم برائت چیست را مطالعه نمایید.

مجازات مصرف گل
مجازات مصرف گل

مجازات مصرف گل

مجازات مصرف گل طبق ماده ۴ قانون مبارزه با مواد مخدر به شرح ذیل است.

حمل گل تا ۵۰ گرم اگر فردی مرتکب این جرم گردد، مجازات آن تا ۵۰/۰۰۰/۰۰ ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق می باشد.

حمل گل بیش از ۵۰ گرم و تا ۵۰۰ گرم اگر حمل کننده گل، مقدار گلی که حمل می کند، از ۵۰ گرم بیشتر و ۵۰۰ گرم کمتر باشد، مجازات آن ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ تا ۹۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه نقدی و ۱۰ تا ۷۴ ضربه شلاق می باشد.

حمل گل بیش از ۵۰۰ گرم تا ۵ کیلیوگرم اگر میزان گل بیش از ۵۰۰ گرم تا ۵ کیلوگرم باشد، حمل کننده به ۸۰/۰۰۰/۰۰۰ تا ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه نقدی و ۴۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۲ الی ۵ سال حبس محکوم خواهد شد.

حمل گل بیش از ۵ کیلوگرم تا ۲۰ کیلوگرم اگر میزان گل بیش از ۵ کیلوگرم تا ۲۰ کیلوگرم باشد، مجازات آن ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تا ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه نقدی و ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۵ الی ۱۰ سال حبس، مصادره اموال ناشی از جرم می باشد، و در مرتبه سوم، مجازات مرتکب اعدام می باشد.

حمل گل بیش از ۲۵ کلیوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم در صورتیکه میزان گل حمل شده، بیش از ۲۵ کیلوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم باشد، مجازات آن طبق بند (قبلی) و به ازای هر کیلوگرم ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به جریمه نقدی مرتکب اضافه می گردد.

حمل گل بیش از ۱۰۰ کیلوگرم اگر میزان گل حمل شده توسط مرتکب بیش از ۱۰۰ کلیوگرم باشد، مجازات آن بر اساس بند (حمل گل بیش از ۵ کیلوگرم تا ۲۰ کیلوگرم و حمل گل بیش از ۲۵ کلیوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم) اعمال می شود.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت اطلاعات در رابطه با مجازات حمل سلاح گرم کلت وارد مقاله جامع ما در دفتر وکالت تهران شوید.

حکم ماری جوانا در اسلام
حکم ماری جوانا در اسلام

حکم ماری جوانا در اسلام

بر اساس گفته حضرت محمد (ص) در رابطه با حکم ماری جوانا در اسلام، مصرف کننده بنگ نسبت به فرد شراب خوار و حتی ریا خوار و زنا کار نیز بیشتر از لطف و مرحمت خدا دور است.

از نظر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای نیز در رابطه با مجازات فروش ماری جوانا و حکم ماری جوانا در اسلام : اگر از جمله مواد مخدر محسوب گردد، استعمال مواد مخدر و استفاده از آنها با توجه به آثار سوء‌شان از قبیل ضررهاى شخصى و اجتماعى قابل ملاحظه‌‏اى که بر استعمال آنها مترتّب مى‌‏شود، حرام است.

و اگر از جمله دخانیات محسوب شود، تابع میزان ضرر آن است که اگر داراى ضرر قابل ملاحظه‌‌اى باشد یا موجب اذیّت و آزار دیگران گردد، جایز نیست.

سوالات متداول

مجازات یک گرم ماری جوانا چیست؟

مجازات پیدا کردن یک گرم ماری جوانا توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تا ۵۰/۰۰۰/۰۰ ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق می باشد.

جرم کاشت ماری جوانا در منزل چیست؟

جرم کاشت ماری جوانا در منزل با توجه به میزان آن متغیر بوده و از 100 میلیون ریال تا اعدام متفاوت خواهد بود. داخل مقاله در رابطه با جرم کاشت ماری جوانا به صورت جامع صحبت کرده ایم.

جرم مصرف ماری جوانا در ایران چیست؟

جرم مصرف ماری جوانا در ایران نیز متناسب با وزن آن متفاوت است و جریمه نقدی به میزان ۱ تا ۱۰ میلیون است که در صورت تکرار جرم این مبلغ به ۵ تا ۵۰ میلیون و همچنین ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق می رسد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
4 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ، شما در این مطلب به دو نوع متفاوت مجازات برای کاشت ماریجوانا اشاره کرده اید در یه نوع بر اساس وزن که مجازات سنگینتری داره و در نوع دوم بر اساس تعداد دفعات کشت ،،، کدامیک از این مجازات ها ملاک عمل قرار میگیرد به دلبخواه قاضیه ؟؟؟؟

Akbar
9 ماه قبل

سلام ببخشید حکم داشتن باغ ماری‌جوانا چیست؟

vekalatetehran
9 ماه قبل
پاسخ به  Akbar

سلام لطفا مقاله رو مجددا با دقت مطالعه کنید چون در قسمت جرم کاشت ماریجوانا در ایران کامل توضیح دادیم

جعفرتوانایی
5 ماه قبل

سلام ملکی کشاورزی اجاره داده ام و مستاجر در آن ماریجوانا کشت کرده و الان هم متواریه و من را مواد مخدر خواسته و قرار داد اجاره و شناسنامه مستاجر پیشم بود که دادم ولی موادمخدر گفت ظرف یک هفته باید مستاجر رو بیاری وگرنه بازداشت خواهی شد …مسئولیت بنده در قبال این جرم چیه

vekalatetehran
4 ماه قبل
پاسخ به  جعفرتوانایی

سلام همراه عزیز حتما پیشنهاد میشه وکیل مخصوص این امر را بگیرید چون اگر مستاجر پیدا نشود احتمال محکومیتتان در پرونده وجود دارد

خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت