به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

جرم کیف قاپی

جرم کیف قاپی

امروزه متاسفانه یکی از بیشترین مواردی که در دادگاه با آن مواجه هستیم کیف قاپی می باشد. با ما همراه باشید تا با جرم کیف قاپی و مجازات آن آشنا شوید.

کیف قاپی به معنای سرقت بوده و همواره قوانینی تحت عنوان مجازات کیف زنی تصویب شده است، در ادامه در رابطه با کیف قاپی و مجازات آن به صورت جامع بحث کرده ایم.

شما میتوانید برای مشاوره در رابطه با جرم کیف قاپی با وکلای ما در دفتر وکالت تهران مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی بگیرید 02188939832 و 09127654109.

جرم کیف قاپی
جرم کیف قاپی

جرم کیف قاپی

از انجا که کیف قاپی به معنای دزدی و ورد به حریم خصوصی هر فرد می باشد، باید بگوییم ق.انینی در رابطه با این جرم تصویب شده است که متناسب با نوع صرقت متغیر می باشد. در رابطه با جرم کیف زنی در ماده ۶۵۲ قانون مجازات اسلامی آمده است که : هرگاه سرقت مقرون به آزار باشد و یا سارق مسلح باشد به حبس از سه ماه تا ده سال و شلاق تا (۷۴) ضربه محکوم می‌شود و اگر جرحی نیز واقع شده باشد علاوه بر مجازات جرح به حداکثر مجازات مذکور در این ماده محکوم می‌گردد.»

لازم به ذکر است کیف قاپی به انگلیسی به معنای The crime of bagging می باشد. مطابق با قوانین تصویب شده در رابطه با سرقت کیف قاپی، هر کس مرتکب ربودن مال دیگری از طریق کیف‌زنی – جیب‌بری و امثال آن شود به حبس از یک تا پنج سال و تا (۷۴) ضربه شلاق ‌محکوم خواهد شد. گاهی ممکن است کیف قاپ علاوه بر کیف قاپی، مرتکب آزار و اذیت قربانی (مجنی علیه) نیز بشود یا به وسیله اسلحه وی را تهدید نماید.

طبق ماده ۶۵۲ همین قانون، مجازات مرتکب تشدید شده و به سه تا ده سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و در صورتی که این آزار و اذیت منتهی به ورود صدمه به قربانی گردد حداکثر مجازات یعنی ده سال حبس را برای ایشان در پی خواهد داشت.

امروزه با گسترش شهر ها و افزایش جمعیت کشور، در هر شهر و حتی در روستا ها نیز شاهد کیف زنی و کیف قاپی افراد هستیم. با توجه به قانون ذکر شده در ماده 265 سرقت به معنای ربودن مال غیر می باشد. در بسیاری از شهر ها شاهد اعدام کیف قاپ هستیم.

در رابطه با مجازات کیف قاپی باید بگوییم اگر جرم کیف زنی همراه با آزار و اذیت باشد یا همراه با تهدید صورت بگیرد ، مجازات آن پنچ تا بیست سال حبس و تا 74 ضربه شلاق خواهد بود.

پیشنهاد ویژه: جرم سرقت گوشی

مجازات کیف قاپی چیست
مجازات کیف قاپی چیست

مجازات کیف قاپی چیست

اگر سوال شما این است که مجازات کیف قاپی چیست باید بگوییم، مجازات کیف قاپی مطابق با ماده 657 قانون مجازات اسلامی: ” هر کس مرتکب ربودن مال دیگری از طریق کیف‌زنی – جیب‌بری و امثال آن شود به حبس از یک تا پنج سال و تا (۷۴) ضربه شلاق ‌محکوم خواهد شد “. کیف زنی سرقت محسوب شده و مجازات آن همانند مجازات کیف قاپی با موتور می باشد که عبارت است از: اگر در جریان وقوع سرقت، علاوه بر کیف قاپی، مال‌باخته مورد آزار و اذیت نیز قرار گرفته و یا سارق از اسلحه استفاده کند. در اینصورت طبق ماده ۶۵۲ قانون مجازات اسلامی مجرم به سه تا ده سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

مراحل شکایت کیف قاپی

برای شکایت از کیف قاپ ابتدا باید نوع شکایت را مورد بررسی قرار دهید، گاهی ممکن است کیف قاپی در خیابان و توسط ماشین و یا یک موتور اتفاق افتاده باشد، در این صورت ابتدا باید با پر کردن فرم شکایت کیف قاپی در نزدیکترین اداره قضایی الکترونیکی شماره پلاک و قیافه شخص مورد نظر را نیز ذکر نمایید.

در این بخش نمونه فرم شکایت از کیف قاپی را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

شاکی : …… ( نام و مشخصات شاکی )

مشتکی عنه : ………. ( نام و مشخصات مشتکی عنه )

وکیل یا نماینده قانونی : …….. ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی نوشته می شود )

موضوع : کیف زنی

دلایل و ضمائم : 1 – کپی مصدق شناسنامه 2 – کپی مصدق کارت ملی 3 – شاهدین 4- شماره پلاک اعلامی 5 – سایر مدارک زمان و نشانی محل وقوع جرم : ( زمان و محلی که جرم در آن اتفاق افتاده است . )

توضیحات : باسلام ، احتراما به استحضار می رساند : اینجانب ……..به شماره ملی …. در حال عبور از پیاده رو بوده ام که دو نفر با موتور سیکلت با شماره پلاک ……….. با سرعت کیف را از دست بنده بودند و صحنه را ترک کرده اند . و همچنین ایشان علاوه بر ربودن موجب شک و ترس و آسیب روحی بنده شده اند .

لذا با استناد به مواد 657 و 651 قانون مجازات اسلامی و شهادت شهود و سایر مدارک ارائه شده ، تعقیب کیفری و صدور حکم محکومیت مشتکی عنه مورد استدعاست .

لازم به ذکر است قبل از اقدام به کیف قاپی وطرح شکایت در دادسرای محل با یک وکیل مالی و وکیل سرقت حرفه ای مشورت بگیرید.

پیشنهاد ویژه: اسامی وکلای مرد تهران

وکیل کیف قاپی
وکیل کیف قاپی

وکیل مالی خوب، باید دانش و تخصص بسیار بالایی در حل دعاوی داشته باشد و به طور کامل با قوانین اسلامی آشنا باشد. تنها با کمک یک وکیل مالی مجرب است که می توانید درصد موفقیت پرونده خود را بالا ببرید. 

وکیل مالی حرفه ای، علاوه بر دانش و تخصص لازم در زمینه جرائم مالی، فن بیان شیوا و رسایی نیز دارد و دارای روحیه مناسب برای استفاده درست از دانش خود برای حل دعاوی مالیاتی است. 

به علاوه این که تنها مسائل حقوقی برای حل دعاوی مالی کفایت نمی کنند و وکیل مالیاتی باید با قوانین شرعی نیز آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند در جرائمی که جزو اصطلاحات فقهی هستند به موکل خود کمک کند. 

با همه این اوصاف، بهترین وکیل مالی، کسی است که مجموعه این ویژگی ها را در کنار یک دیگر داشته باشد. مجموعه وکالت تهران، با حضور بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران، به شما کمک می کند تا با حضور یک وکیل مالی مجرب، بتوانید به حل دعوی مالی خود بپردازید.

 اگر برای دریافت مشاوره رایگان برای وکیل مالی، به دنبال وکیل مالی متخصص هستید با ما همراه باشید. شما می توانید همه روزه برای دریافت مشاوره مالی با شماره تلفن های دفتر وکالت تهران تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

پیشنهاد ویژه: مشاوره رایگان وکیل کیفری

سوالات متداول

جرم کیف قاپی چیست؟

کیف قاپی به معنای ربودن کیف و مال غیر می باشد، داخل مقاله در رابطه با جرم کیف قاپی به صورت جامع صحبت شده است.

مجازات کیف قاپی چیست؟

مجازات کیف قاپی متناسب با نوع آن متغیر بوده و عبارت است از: هرگاه سرقت مقرون به آزار باشد و یا سارق مسلح باشد به حبس از سه ماه تا ده سال و شلاق تا (۷۴) ضربه محکوم می‌شود و اگر جرحی نیز واقع شده باشد علاوه بر مجازات جرح به حداکثر مجازات مذکور در این ماده محکوم می‌گردد.»

نحوه شکایت از کیف زنی چیست؟

برای شکایت از کیف زنی ابتدا باید فرم شکایت خود را در یکی از دفاتر قضایی الکترونیکی پر کرده و پس از دریافت پیامک از طرف دادگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده مورد نظر به مرکز مربوطه مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت