به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲

حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲

هر آنچه که باید در رابطه با حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲ بدانید را در این مقاله قرار داده ایم، حق کمیسیون املاک به مبلغی اشاره دارد که از طرف فروشنده یا خریدار در تعویض خدمات مربوط به معامله‌ ی املاک به کارشناس یا دلال املاک پرداخت می‌ شود. این حق عمدتاً بر اساس درصدی از مبلغ کل معامله محاسبه می‌ شود و به عنوان پاداشی برای خدمات ارائه شده توسط کارشناس یا دلال املاک به مشتریان اعطا می‌ شود.

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره حقوقی در باره مشکل ملکی و ثبتی خود با وکیل دعاوی ملکی با شماره تلفن ما در دفتر وکالت تهران 02188939832 تماس بگیرید تا مشاوران و متخصصین ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

محاسبه آنلاین حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲
محاسبه آنلاین حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲

محاسبه آنلاین حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، حق کمیسیون املاک به معنای مبلغی است که از طرف کمیسیون املاک یا مشاور املاک برای ارائه خدمات مشاوره و معاملات ملکی از فرد یا شرکتی که در فرآیند خرید، فروش، اجاره یا اجاره‌نشینی یک ملک دخالت دارند، دریافت می‌ شود. این حق معمولاً به عنوان یک درصد از مبلغ کل معامله تعیین می‌ شود و به عنوان پاداش و پورسانت برای خدمات ارائه شده توسط کمیسیون املاک به مشتریان یا مالکان ملک‌ ها محاسبه می‌ شود. این مبلغ می‌ تواند موقتی یا دائمی باشد و مقررات مختلف ممکن است بسته به قوانین و مقررات کشور و منطقه مختلف متفاوت باشند.

کمیسیون مشاورین املاک بنا بر نوع معامله (مانند خرید و فروش یا اجاره دادن ملک) و همچنین ارزش ملک معامله شده، با فرمول‌های متفاوتی محاسبه می‌شود. پرداخت کمیسیون یکی از مفاد قوانین معاملاتی در کشور می باشد و باید توسط طرفین معامله به هنگام انجام آن اجرا گردد. در رابطه با نرخ کمیسیون املاک 1402 نیز باید بگوییم، نرخ کمیسیون املاک ۱۴۰۲ هم برای هر نوع معامله، مانند هر سال توسط اتحادیه صنف مشاوران املاک تعیین شده و لازم به ذکر است که این مبلغ ممکن است در شهر های مختلف متفاوت باشد.

نحوه محاسبه حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲ به صورت ذیل می باشد:

طبق مصوبه اتحادیه املاک تهران کمیسیون خرید و فروش ملک به صورت ثابت انجام می‌ شود و هر کدام از طرفین معامله موظف به پرداخت ۲۵ صدم درصد قیمت ملک به علاوه ۹ درصد مالیات ارزش افزوده می‌ باشند.

طرفین ۰.۲۵ درصد از قیمت کل ملک + ۹ درصد مالیات ارزش افزوده کمیسیون رهن و اجاره تهران تبدیل مبلغ رهن به اجاره و جمع این مبلغ با اجاره‌بهای ماهانه تعیین ۳۳ درصد از این مبلغ به عنوان حق کمیسیون مشاور محاسبه ۹ درصد از حق کمیسیون به عنوان مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت آن به مشاور کمیسیون تمدید اجاره تهران کمیسیون تمدید اجاره ملک نیز برابر است با یک دهم مبلغ کمیسیون قرارداد اجاره بدین صورت که ابتدا مبلغ کمیسیون را محاسبه و مبلغ را تقسیم به ده می‌نمایند.

شما عزیزان میتوانید برای محاسبه آنلاین حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲ و محاسبه آنلاین حق کمیسیون املاک ۱۴۰1 این مقاله را تا انتها به طور دقیق مطالعه فرمایید.

وجود حق کمیسیون املاک باعث می‌ شود که کارشناسان و دلالان املاک به حرفه‌ایترین شکل ممکن عمل کنند. زیرا با دریافت پاداش مالی بر اساس موفقیت در معاملات، آن‌ ها تمایل دارند خدماتی با کیفیت برتر ارائه دهند تا معاملات موفق‌تری را به اتمام برسانند.

در دنیای پر تلاطم املاک و مستغلات معاملات خرید و فروش یک ملک یا اجاره‌ ی آن گاهی ممکن است برای افرادی که در این صنعت تازه کار هستند یا اطلاعات کافی ندارند، پیچیده و دشوار به نظر برسد. اما به خوشبختی، وجود حق کمیسیون املاک به عنوان یک خدمت حیاتی در این حوزه، به افراد امکان می‌ دهد تا با اطمینان بهتری به معاملات املاک خود بپردازند.

کمیسیون املاک به معنای درآمدی است که از طرف کارگزاران املاک از معاملات خرید، فروش یا اجاره‌ی ملک دریافت می‌شود. این کارگزاران به عنوان واسطه‌گران بین فروشندگان و خریداران عمل می‌کنند و در انجام معاملات به تبلیغات، بازدید ملک، مذاکره و مدیریت مستندات کمک می‌ نمایند.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و جرم مزاحمت ملکی کلیک کنید.

کمیسیون مشاورین املاک در سال ۱۴۰۲ برای معامله‌های رهن و اجاره نیز بر اساس ارزش ملک و اجاره‌ای که تعیین می‌شود، محاسبه شده. در صورتی که ملکی به صورت رهن و اجاره معامله شود، حق کمیسیون مشاور بر اساس دستورالعمل زیر محاسبه خواهد شد:

  • تبدیل مبلغ رهن به اجاره و جمع این مبلغ با اجاره‌بهای ماهانه
  • تعیین ۲۵ درصد از این مبلغ به عنوان حق کمیسیون مشاور
  • محاسبه ۹ درصد از حق کمیسیون به عنوان مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت آن به مشاور

  جدول محاسبه کمیسیون برای اجاره ۱۰ میلیون تومان در ماه

مبلغ اجاره ×  ۲۵ درصدتومان  ۲,۵۰۰,۰۰۰ = ۰.۲۵ × ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
حق کمیسیون ×  ۹ درصدتومان  ۲۲۵,۰۰۰ = ۰,۰۹ × ۲,۵۰۰,۰۰۰
جمع حق کمیسیون اجاره و مالیاتتومان  ۲,۷۲۵,۰۰۰ = ۲۲۵,۰۰۰ + ۲,۵۰۰,۰۰۰
سهم طرفین قراردادتومان ۲,۷۲۵,۰۰۰

شما می‌توانید با ضرب کردن هر یک میلیون تومان رهن خانه در عدد ۳۰۰۰۰، مبلغ رهن را به اجاره تبدیل کنید. هر یک از طرفین معامله موظف هستند به صورت جداگانه مبلغ محاسبه شده را به مشاور پرداخت کنند. در صورتی که خانه‌ای به صورت رهن کامل معامله شود (بدون پرداخت اجاره ماهانه)، در این صورت مبلغ رهن به اجاره تبدیل و ۲۵ درصد حق مشاور از محل این اجاره دریافت می‌گردد.

 محاسبه کمیسیون برای رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان

 رهن × ۳۰.۰۰۰ = تبدیل رهن به اجاره۱۵,۰۰۰,۰۰۰=۳۰,۰۰۰×۵۰۰ تومان
اجاره × ۲۵٪ حق کمیسیون = حق کمیسیون معامله۳,۷۵۰,۰۰۰=۰.۲۵×۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
حق کمیسیون معامله × ۹٪ مالیات = مالیات معامله۳۳۷,۵۰۰=۰.۰۹×۳,۷۵۰,۰۰۰ تومان
مالیات + حق کمیسیون = سهم پرداختی طرفینتومان ۴,۰۸۷,۵۰۰

حق کمیسیون و فسخ قرارداد

در هر معامله‌ای امکان فسخ وجود دارد؛ اما آیا در صورت فسخ قرارداد خرید یا اجاره، کمیسیون املاک پرداخت می‌شود؟ از آن‌جایی که حق کمیسیون مشاورین املاک در ازای خدماتی است که آن‌ها برای پیشبرد معامله و عقد قرارداد انجام داده‌اند، این افراد پس از فسخ معامله نیز می‌توانند حق کمیسیون خود را طلب کنند. البته لازم به ذکر است که فسخ قراردادهای خرید و اجاره بر اساس مفاد قانونی، در شرایط خاصی امکان‌پذیر است و طرفین باید در خصوص فسخ قرارداد با یکدیگر اتفاق نظر داشته باشند. در چنین شرایطی، تمامی حق کمیسیون مشاورین املاک ۱۴۰۲ (حتی سهم طرف دوم) را طرف فسخ‌ کننده باید پرداخت کند.

همچنین شایان ذکر است که در صورتی که مشاورین املاک با ارائه اطلاعات غلط و یا موارد مشابه دیگر باعث فسخ قرارداد میان طرفین معامله شوند، طرفین مجبور به پرداخت حق کمیسیون نخواهند بود.

حق کمیسیون مشاورین املاک چیست؟

قبل از بررسی میزان حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲، ابتدا درباره این حق و مختصات آن بیشتر بدانیم. همه ما برای خرید یا فروش خانه خود و یا اجاره کردن یک ملک، به بنگاه‌ها و مشاورین املاک مراجعه می‌کنیم. این افراد نیز در ازای خدماتی که به طرفین معامله ارائه می‌دهند، حق کمیسیونی دریافت می‌کنند.

کمیسیون املاک ۱۴۰۱
کمیسیون املاک ۱۴۰۱

کمیسیون املاک ۱۴۰۱

کمیسیون املاک نقش مهمی در رونق بازار املاک دارد. این کمیسیون، جبران هزینه‌ هایی که برای تبلیغات و مذاکرات ملک صرف می‌ شود، می‌ کند. همچنین، باعث می‌ شود که کارگزاران املاک به کار خود با تمرکز بیشتری بپردازند و در نتیجه، معاملات را بهبود بخشند.

کمیسیون املاک معمولاً به صورت درصدی از قیمت ملک محاسبه می‌ شود. این درصد ممکن است در نظر کارگزار و معامله متفاوت باشد و ممکن است براساس عواملی مانند نوع ملک، موقعیت جغرافیایی و شرایط بازار متغیر باشد.

برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک کلیک کنید.

تعرفه جدید کمیسیون املاک
تعرفه جدید کمیسیون املاک

تعرفه جدید کمیسیون املاک

در رابطه با تعرفه جدید کمیسیون املاک باید بگوییم، طبق قانون مصوب در معاملاتی که در دفاتر مشاورین املاک و تا سقف 500 میلیون تومان صورت می‌ گیرد، فروشنده و خریدار هر کدام به میزان 0.5 درصد (نیم درصد) از قیمت ملک را به عنوان حق کمیسیون املاک باید به مشاور املاک پرداخت نمایند.

برای کسب اطلاعات در رابطه با جرم فروش ملک مشاع بدون اجازه شریک و همچنین استعلام هزینه افراز ملک مشاع کلیک کنید.

مزایا و معایب حق کمیسیون املاک

مزایا

  • حرفه‌ ای بودن: کارگزاران املاک دارای تجربه و تخصص در این زمینه هستند و معاملات را به خوبی انجام می‌ دهند.
  • صرفه‌ جویی در زمان: افراد خریدار یا فروشنده با استفاده از کمیسیون املاک نیازی به جستجوی طولانی برای معاملات ندارند.
  • راهنمایی در مدارک: کارگزاران به مشتریان کمک می‌ کنند تا مدارک مورد نیاز برای معاملات را به درستی تهیه کنند.

معایب

  • هزینه‌های اضافی: پرداخت کمیسیون املاک ممکن است هزینه‌ های اضافی را برای مشتریان ایجاد کند.
  • اعتماد به کارگزار: انتخاب کارگزار املاک مناسب و قابل اعتماد می‌ تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.
  • مشکلات در انتخاب: برخی افراد ممکن است در انتخاب کارگزار مناسب دچار مشکل شوند.

کمیسیون املاک به عنوان یک سرویس مهم در عرصه‌ ی املاک اهمیت زیادی دارد. انتخاب درست کارگزار املاک و دقت در معاملات می‌ تواند تجربه‌ی خرید یا فروش ملک را بهبود بخشد.

حق کمیسیون مشاورین املاک در سال 1402 به این صورت است که مشاورین می‌ توانند تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ۰/۵ درصد از هر معامله را از طرفین دریافت نمایند. چنانچه املاکی، ارزشی بیشتر از این مبلغ یعنی ۵۰۰ میلیون وجود داشته باشند، مشاورین نیز ۰/۲۵ درصد از مازاد ۵۰۰ میلیون تومان را به مبلغ نهایی خود اضافه می‌ کنند.

حق کمیسیون املاک شما باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز حساب کنید. این مبلغ از هر دو طرف معامله بصورت مجزا دریافت می‌شود. برای مثال اگر قیمت خرید خانه به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان باشد، ۰/۵ درصد از ۵۰۰ میلیون آن و ۰/۲۵ نیز از ۱۰۰ میلیون آن به حق کمیسیون مشاورین املاک تعلق می‌ گیرد.

یعنی در نهایت شما باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز به آن اضافه کنید که در نهایت محاسبه کمیسیون مشاور املاک بدین شکل می‌شود: (۵۰۰ میلیون تومان* ۰/۵ درصد) + (۱۰۰ میلیون از ۸۰۰ میلیون* ۰/۲۵ درصد) هر عددی که بدست آمده را در ۹ درصد مالیات ضرب می‌کنیم.

هر دو عدد بدست آمده از این محاسبه (مورد اول و دوم) را با همدیگر می‌کنیم. نکته: این هزینه و این مبلغ باید از هر دو طرف قرارداد،‌ خریدار و فروشنده، به عنوان حق کمیسیون املاک گرفته می‌ شود.

حق کمیسیون توسط مشاورین املاک و مستغلات به سبب خدماتی که ارائه میدهند دریافت می شود و میزان آن توسط اتحایه مربوطه تعیین و ارزش گذاری میشود. این مبلغ برای معاملات خرید و یا فروش ملک در تهران به گونه ای است که 0.25 درصد از قیمت ملک تحت عنوان حق کمیسیون و 9درصد نیز تحت عنوان مالیات از هر دوطرف معامله دریافت می گردد.

لازم به ذکر است این مبلغ از هر دوطرف معامله دریافت میشود، یعنی 0.25 درصد ارزش ملک از فروشنده و 0.25 درصد هم از خریدار ملک مربوطه دریافت می گردد. مثلا اگر ملک معامله شده دارای ارزشی برابر با 6 میلیارد باشد، 0.25 درصد 6 میلیارد به عنوان حق کمیسیون محاسبه می گردد.

مجموع این مبلغ و 9 درصد مالیات در پایان معامله از فروشنده و خریدار اخذ خواهد شد. 6 میلیارد × 0.25 درصد = حق کمیسیون 15,000,000= ۰٫۰۰۲۵ × 6,۰۰,۰۰۰,۰۰۰ = حق کمیسیون حق کمیسیون مشاور املاک × ۹ درصد مالیات = مبلغ مالیات 1,350,000 = 15,000,000 × ۰٫۰۹ = مبلغ مالیات مبلغ مالیات مشاور املاک+ حق کمیسیون = مبلغ قابل پرداخت توسط هر یک از طرفین معامله تومان 16,350,000 = 1,350,000 + 15,000,000 = مبلغ قابل پرداخت توسط هر یک از طرفین معامله.

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه شکایت از همسایه مزاحم و دریافت مشاوره با بهترین وکیل تصرف عدوانی کلیک کنید.

محاسبه حق کمیسیون املاک
محاسبه حق کمیسیون املاک

محاسبه حق کمیسیون املاک

همانطور که بالاتر در رابطه با محاسبه حق کمیسیون املاک گفته شد ، شما عزیزان میتوانید برای محاسبه حق کمیسیون املاک این مقاله را بطور دقیق مطالعه کرده و یاد بگیرید.

در بخش زیر محاسبه حق کمیسیون املاک را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

 برای مبایعه‌ نامه‌ ها تک‌ نرخی و به نوعی ساده‌سازی شود. بر این اساس، تمام قرارداد های ملکی مشمول پرداخت حق کمیسیونی معادل ۰.۵ درصد ارزش معاملاتی ملک شده اند که ۰.۲۵ درصد از این میزان را خریدار و ۰.۲۵ درصد را فروشنده باید به مشاور املاک پرداخت نماید.

به حق کمیسیون محاسبه شده، مالیات بر ارزش افزوده نیز تعلق می‌گیرد که وظیفه پرداخت آن نیز بر دوش خریدار و فروشنده است. (مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۲ با ۹ درصد می باشد)

به عنوان مثال ملکی به مبلغ ۱ میلیارد تومان فروخته می ‏‌شود. حق کمیسیون مشاور املاک شامل ۰.۲۵ درصد ارزش ملک و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از هر یک از طرفین قرارداد می باشد.

ملک فروخته شده ضربدر ۰.۲۵ درصدتومان   ۲,۵۰۰,۰۰۰ =۰.۰۰۲۵ * ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
حق کمیسیون ضرب در ۹ درصد مالیات تومان           ۲۲۵,۰۰۰ = ۰.۰۹ * ۲,۵۰۰,۰۰۰
جمع حق کمیسیون و مالیاتتومان  ۲,۷۲۵,۰۰۰ = ۲۲۵,۰۰۰  +  ۲,۵۰۰,۰۰۰
سهم پرداختیطرفین قرارداد به املاکتومان  ۲,۷۲۵,۰۰۰

هرآنچه که باید رد رابطه با اثبات مالکیت و ملک طلق بدانید را در مقالات لینک شده قرار داده ایم.

لازم به ذکر است مشاوران املاک جایز هستند برای قرارداد های اجاره ملک، ۲۵ درصد از مبلغ اجاره بهای ماهیانه را به عنوان حق کمیسیون اخذ نمایند. به عنوان مثال اگر در قرارداد هیچ مبلغی به عنوان رهن یا پول پیش نوشته نشود و موجر تنها در ازای دریافت اجاره بها ماهیانه ملک خود را در اختیار مستاجر قرار دهند.

محاسبه کمیسیون خرید ملک با ارزش یک میلیون تومان، به صورت ذیل است:

1میلیون تومان × 0.25 درصد = حق کمیسیون

250,000= 0.25 × 1,000,000 = حق کمیسیون

حق کمیسیون × ۹ درصد مالیات = مبلغ مالیات

22,500 = 250,000 × 0.09 = مبلغ مالیات

مبلغ مالیات + حق کمیسیون = مبلغ قابل پرداخت توسط هر یک از طرفین معامله

تومان 272,500 =22,500 + 250,000 = مبلغ قابل پرداخت توسط هر یک از طرفین معامله

نحوه محاسبه حق کمیسیون املاک
نحوه محاسبه حق کمیسیون املاک

مبلغ کمیسیون برای رهن و اجاره ملک به گونه ای است که ابتدا مبلغ رهن را به اجاره تبدیل کرده و سپس مجموع آن با مبلغ اجاره بها را در 25 درصد ضرب میکنند تا مبلغ کمیسیون بدست آید. به این مبلغ 9 درصد مالیات نیز افزوده می شود. به عنوان مثال برای قراردادی شامل ۲۰ میلیون تومان رهن به اضافه ۱ میلیون تومان اجاره بها حق کمیسیون مشاورین املاک به قرار زیر می باشد: ۳۰,۰۰۰ × مبلغ رهن = تبدیل رهن به اجاره ۶۰۰,۰۰۰ = ۳۰,۰۰۰ × ۲۰ = تبدیل رهن به اجاره ۱,۶۰۰,۰۰۰ = ۶۰۰,۰۰۰ + ۱,۰۰۰,۰۰۰ = مجموع رهن تبدیل شده با اجاره بها مجموع رهن تبدیل شده با اجاره بها × ۲۵ درصد = حق کمیسیون ۴۰۰,۰۰۰ = ۰٫۲۵ × ۱,۶۰۰,۰۰۰ = حق کمیسیون 0.09 × حق کمیسیون = مبلغ مالیات ۳۶,۰۰۰ = ۰٫۰۹ × ۴۰۰,۰۰۰ = مبلغ مالیات مبلغ مالیات + حق کمیسیون = مبلغ قابل پرداخت توسط هر یک از طرفین معامله ۴۳۶,۰۰۰ = ۳۶,۰۰۰ + ۴۰۰,۰۰۰ = مبلغ قابل پرداخت توسط هر یک از طرفین معامله.

نحوه محاسبه حق کمیسیون املاک

با توجه به گفته های بالا، کمیسیون املاک می‌تواند بر اساس چندین روش مختلف محاسبه شود. دو روش معمول برای محاسبه کمیسیون املاک عبارت‌اند از:

  1. درصد از قیمت ملک: در این روش، کمیسیون املاک بر اساس درصدی از قیمت کل ملک محاسبه می‌ شود. معمولاً این درصد بین ۱ تا ۵ درصد قرار دارد، اما ممکن است در معاملات خاصی این محدوده تغییر کند.
  2. مبلغ ثابت: در این روش، مقدار ثابتی برای کمیسیون تعیین می‌ شود که مستقل از قیمت ملک است. این مبلغ معمولاً بر اساس توافقی است که بین فروشنده و کارگزار املاک صورت می‌ گیرد.

پیشنهاد میشود برای مشاهده متن خلع ید ملک مشاع و کسب اطلاعات در رابطه با اجاره ملک مشاع کلیک کنید.

عواملی که می‌توانند محاسبه کمیسیون املاک را تحت‌تاثیر قرار دهند:

  1. نوع معامله: آیا معامله فروش، خرید یا اجاره است؟ هر نوع معامله ممکن است نیازمند خدمات مختلفی از کارگزار املاک باشد.
  2. مبلغ معامله: قیمت ملک یا معامله می‌تواند تأثیر زیادی بر محاسبه کمیسیون داشته باشد. به طور کلی، با افزایش قیمت معامله، مبلغ کمیسیون نیز افزایش می‌ یابد.
  3. سوق دادن ملک به بازار: اگر ملکی با ویژگی‌ های منحصربه‌فرد دارید و نیازمند تبلیغات و بازدید های بیشتری است، ممکن است کمیسیون املاک بیشتری نیاز باشد.
  4. نوع کارگزار املاک: کارگزاران املاک مختلف ممکن است درصد های مختلفی از کمیسیون داشته باشند. انتخاب کارگزار مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان کمیسیون داشته باشد.
  5. شرایط بازار: در بازارهای مختلف و در زمان‌های مختلف، نرخ کمیسیون املاک ممکن است متغیر باشد. در بازار رقابتی‌تر، ممکن است کمیسیون کمتری پذیرفته شود.

محاسبه کمیسیون املاک بستگی به چندین عامل دارد و هیچ روش یکسانی برای همه معاملات وجود ندارد. بهتر است با کمک کارگزار املاک مناسب و انجام تحقیقات کافی، تصمیم‌ گیری درباره‌ی نحوه‌ی محاسبه کمیسیون املاک را انجام دهید تا از معاملات املاک بهترین بهره را ببرید.

سوالات متداول

حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲ چقدر است؟

داخل مقاله در رابطه با حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲ به صورت جامع صحبت شده است، حق کمیسیون املاک ۱۴۰۲طبق مصوبه اتحادیه املاک تهران کمیسیون خرید و فروش ملک به صورت ثابت انجام می‌شود و هر کدام از طرفین معامله موظف به پرداخت ۲۵ صدم درصد قیمت ملک به علاوه ۹ درصد مالیات ارزش افزوده می‌ باشند.

محاسبه آنلاین کمیسیون املاک سال ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

محاسبه آنلاین کمیسیون املاک سال ۱۴۰۲ را داخل مقاله به صورت جامع صرار داده ایم. برای شماهده نحوه محاسبه آنلاین کمیسیون املاک سال ۱۴۰۲ کلیک کنید.

تعرفه جدید کمیسیون املاک چقدر است؟

تعرفه جدید کمیسیون املاک در صورتی که مبلغ ملک بیشتر از 500 تومان تومان باشد، به ازای مبلغ اضافه‌ی آن 0.25 درصد به مبلغ قبلی اضافه می‌ شود.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
4 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
8 ماه قبل

سلام ببخشید برای رهن یک میلیاردوصدمیلیون چقدر کمسیون باید پرداخت

ATGO-M
8 ماه قبل
پاسخ به  محمد

با سلام، برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با دفتر وکالت تهران تماس بگیرید 02188939832

محمد مهدی
5 ماه قبل

سلام به با عرض احترام شماره‌ای که پایین اعلام کردید پاسخ نمی‌دهند اظهار بی‌طلاعی می‌کنند در هر صورت بنده آپارتمانی به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان رهن کرده ام حق کمسیون بنگاه چقدربایدبدهم اجاره ۱۰۰۰ریال است

ATGO-M
4 ماه قبل
پاسخ به  محمد مهدی

عرف بازار ۲۵ درصد و یا حداکثر ۳۰ تیدیل شده کل رهن به اجاره هستش.
شما حداقل ۱۱.۲۵۰.۰۰۰ تا ۱۳.۵۰۰۰.۰۰۰ باید بپردازید

vekalatetehran
4 ماه قبل
پاسخ به  محمد مهدی

سلام همراه عزیز شماره ای در پایین نوشته شده برای دفتر وکالت است که اگر مشکل حقوقی داشتید یا سرتان در معامله کلاه رفت و قرارداد معامله بد نوشتید میتونید مشاوره بگیرید وگرنه حق کمیسیون رو که در جریان نیستند مبلغش چقدره

خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت