به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مجازات استعمال مواد مخدر

مجازات استعمال مواد مخدر

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با مجازات استعمال مواد مخدر و حکم مصرف مواد مخدر به صورت جامع آشنا کنیم.

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره رایگان با وکیل مواد مخدر با مشاوران و وکلای مجرب ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید 02188939832.

سوالات متداول
مجازات استعمال مواد مخدر
مجازات استعمال مواد مخدر

مجازات استعمال مواد مخدر

همانطور که میدانید در ایران و در بسیاری از کشور های جهان مصرف مواد مخدر جرم محسوب شده و دارای مجازات مخصوص به خود می باشد.

مجازات استعمال مواد مخدر ‌ بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر ‌عبارت است از:

قانون مبارزه با مواد مخدر ‌ماده 1 – اعمال زیر جرم است و مرتکب به مجازاتهای مقرر در این قانون محکوم می‌شود: 1 – کشت خشخاش مطلقاً و کشت شاهدانه به منظور تولید مواد مخدر.

2 – وارد کردن، صادر کردن و تولید انواع مواد مخدر.

3 – نگهداری، حمل، خرید، توزیع و فروش مواد مخدر.

4 – دایر کردن یا اداره کردن مکان برای استعمال مواد مخدر. 5 – استعمال مواد مخدر به هر شکل و طریق مگر در مواردی که قانون مستثنی کرده باشد.

6 – تولید آلات و ادوات و ابزار مربوط به تولید و استعمال مواد مخدر.

7 – فرار دادن یا پناه دادن متهمان، مجرمان مواد مخدر که تحت تعقیب‌اند و یا دستگیر شده‌اند.

8 – محو و یا اخفاء ادله جرم مجرمان.

لازم به ذکر است برای دریافت اطلاعات در رابطه با قانون قاچاق اسلحه و مهمات کلیک کنید.

ماده 2 – هر کس مبادرت به کشت خشخاش کند و یا برای تولید مواد مخدر به کشت شاهدانه بپردازد علاوه بر امحاء کشت در هر بار، بر حسب‌میزان کشت به شرح زیر مجازات خواهد شد:

1 – جرم مصرف مواد مخدر در بار اول، یک تا ده میلیون ریال جریمه نقدی.

2 – مجازات استعمال مواد مخدر در آپارتمان در صورت بار دوم، پنج تا پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق.

3 – بار سوم، ده تا صد میلیون ریال جریمه نقدی و یک تا هفتاد ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس.

4 – بار چهارم، اعدام.

تبصره – هر گاه ثابت شود که کشت خشخاش یا شاهدانه به دستور مالک یا مالکان و یا مستأجر ملک و یا قائم مقام قانونی آنها صورت گرفته است،‌شخص دستور دهنده که سبب بوده است.

به شرط آن که اقوی از مباشر باشد، به مجازاتهای مقرر در این ماده محکوم می‌شود و مباشر که متصدی کشت‌بوده است به یک تا سه میلیون ریال جریمه نقدی و پانزده تا چهل ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

برای دریافت مشاوره حقوقی با بهترین وکیل کیفری تهران با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید 02188939832.

شکایت از همسایه تریاکی
شکایت از همسایه تریاکی

شکایت از همسایه تریاکی

بر اساس قانون مجازات مواد مخدر، هر کس بذر یا گرز خشخاش و یا سرشاخه‌های گلدار و یا به میوه نشسته شاهدانه را نگهداری و یا مخفی و یا حمل کند به صد هزار تا سه‌میلیون ریال جریمه نقدی و یک تا هفتاد ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در مورد سر شاخه‌های گلدار و یا به میوه نشسته شاهدانه، قصد تولید مواد‌مخدر از آنها باید احراز شود.

پس میتوانید در دادگاه برای شکایت از همسایه تریاکی اقدام نمایید. پیشنهاد میشود برای شکایت از همسایه تریاکی از یک وکیل حرفه ای و مجرب مشاوره بگیرید تا روش شکایت در دادگاه را به شما عزیزان راهنمایی نماید 02188939832.

پیشنهاد ویژه: حکم برائت چیست

مجازات استعمال مواد مخدر در نیروهای مسلح

طبق ماده ۱۴ قانون مبارزه با مواد مخدر، کسانی که به منظور استعمال مواد مخدر یا دارو‌های روان‎گردان صنعتی غیردارویی، مکانی را (هرچند در پوشش یک فعالیت دیگر باشد) دایر کرده یا آن مکان را اداره و مدیریت کنند، به حبس از یک سال تا دو سال و جریمه نقدی از پنج میلیون تا ۱۰ میلیون ریال و شلاق از ۲۰ ضربه تا ۷۴ ضربه محکوم می‌شوند.

حکم مصرف مواد مخدر در ماده 4 قانون مجازات مواد مخدر ذکر شده است که عبارت است از:

هر کس بنگ و چرس و تریاک و شیره و سوخته تریاک را وارد کشور و یا صادر کند یا تولید یا توزیع و یا خرید و فروش کند و یا در معرض‌فروش قرار دهد با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد مذکور به مجازاتهای زیر محکوم می‌شود:

1 – تا پنجاه گرم، تا پانصد هزار ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق.

2 – بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم، از چهار میلیون تا ده میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و یک تا پنج سال حبس.

3 – بیش از پانصد گرم تا پنج کیلوگرم، ده تا چهل میلیون ریال جریمه نقدی و پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و سه تا پانزده سال حبس.

4 – بیش از پنج کیلوگرم، اعدام و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم.

تبصره – هر گاه محرز شود مرتکب جرم موضوع بند 4 این ماده برای بار اول مرتکب این جرم شده و موفق به توزیع یا فروش آنها هم نشده است،‌دادگاه وی را به حبس ابد و هفتاد و چهار ضربه شلاق و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده‌اش محکوم می‌نماید.

پیشنهاد ویژه: نمونه نوشتن لایحه به دادگاه

حکم کشیدن تریاک در منزل
حکم کشیدن تریاک در منزل

حکم کشیدن تریاک در منزل

کشیدن تریاک در منزل نیز جرم محسوب شده و مجازات مخصوص به خود رادارد، بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر اعمال زیر جرم است و مرتکب به مجازات‌های مقرر در این قانون محکوم می‌شود:

کشت خشخاش مطلقاً و کشت شاهدانه به منظور تولید مواد مخدر.

وارد کردن، صادر کردن و تولید انواع مواد مخدر.

نگهداری آلات استعمال مواد مخدر ، حمل، خرید، توزیع و فروش مواد مخدر.

دایر کردن یا اداره کردن مکان برای استعمال مواد مخدر.

استعمال مواد مخدر به هر شکل و طریق مگر در مواردی که قانون مستثنی کرده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حکم کشیدن تریاک در منزل با وکلای مجرب و حرفه ای ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیریرد تا شما را در زمینه حکم کشیدن تریاک در منزل راهنمایی نمایند 02188939832.

برای دریافت و مشاهده آدرس شعب دادگاه های تهران و کسب اطلاعات در رابطه با مجازات حمل سلاح گرم کلت کلیک کنید.

سوالات متداول

مجازات استعمال مواد مخدر چیست؟

مجازات استعمال مواد مخدر با توجه به نوع و مقدار آن متغیر می باشد، داخل مقاله در رابطه با مجازات استعمال مواد مخدر به صورت جامع صحبت کرده ایم.

حکم کشیدن تریاک چیست؟

حکم کشیدن تریاک تا پنجاه گرم، تا پانصد هزار ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق می باشد. داخل مقاله در رابطه با حکم کشیدن تریاک به صورت جامع صحبت کرده ایم.

مجازات استعمال مواد مخدر در آپارتمان چیست؟

مجازات استعمال مواد مخدر در آپارتمان با توجه به نوع آن متغیر بوده و 2 – بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم، از چهار میلیون تا ده میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و یک تا پنج سال حبس متفاوت است.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت