به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مجازات حمل شوکر

مجازات حمل شوکر

همانطور که میدانید یکی از وسایلی که امروزه برای محافظت کردن از خود و دفاع از خود در بازار عرضه میگردد شوکر می باشد، در این مقاله قصد داریم شما را با مجازات حمل شوکر و شرایط و ضوابط آن آشنا کنیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شوکر چیست
شوکر چیست

شوکر چیست

شوکر یک وسیله برقی می باشد که اغلب برای دفاع مورد استفاده قرار میگیرد، افراد از این وسیله برای دفاع از خود در دعوا و یا زمان هایی که خطری آن ها را تهدید میکند استفاده میکنند.

همانطور که بالا تر نیز گفته شد حمل شوکر بدون مجوز یکی از جرایم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد. حال که با شوکر آشنا شدیم وقت ان رسیده است که مجازات حمل شوکر را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

اگر برای دریافت مشاوره رایگان امور کیفری، به دنبال وکیل کیفری تهران هستید با ما همراه باشید. در مرکز وکالت تهران بهترین وکلای کیفری فعالیت داشته و به تمام مشکلات پیچیده امور کیفری تسلط دارند. شما می توانید همه روزه برای دریافت مشاوره امور کیفری با شماره تلفن های دفتر وکالت تهران تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

مجازات حمل شوکر

مجازات حمل شوکر بستگی به داشتن مجوز و نداشتن آن دارد، در صورت داشتن مجوز حمل شوکر دیگر مجازاتی برای فرد استفاده کننده از شوکر وجود نخواهد داشت. بر اساس قانون قاچاق اسلحه و مهمات، سلاح و مهمات غیر مجاز داشتن، جرم بوده و اگر فرد آن‌ها را بدون مجوز حمل کند، مجرم است و باید بر اساس قانون محاکمه شود.

بر اساس ماده 12 قانون مجازات اسلامی، مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب1390، هر کس به‌طور غیرمجاز شوک‌ دهنده ها(شوکرها) را خریداری، نگهداری یا حمل نماید و یا به توزیع یا فروش آنها اقدام کند و یا هر گونه معامله دیگری با آنها انجام دهد، مجرم است و مرتکب به حبس از 91 روز تا 6 ماه محکوم خواهد شد.

پس از صدور حکم در دادگاه عمومی فرد محکوم به حمل شوکر خواهد شد، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دادگاه عمومی مقاله دادگاه عمومی چیست را مطالعه نمایید.

حمل شوکر برای بار اول

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بی آید که اگر برای اولین بار از شوکر استفاده کرده باشیم ایا مجازات آن متفاوت خواهد بود؟ مجازات حمل شوکر سه تا شش ماه و اسپری شش ماه تا دوسال.اگر از آنها به قصد اخاذی مزاحمت.یا برای انجام جرمی استفاده نکرده باشین و شاکی خصوصی هم نداشته باشین درصورت فقدان سابقه کیفری موثر وشرایط سنی شما.به احتمال زیاد یاقرارتعلیق مجازات صادر میشود یا به جزای نقدی محکوم میشوید.

برای اطلاع از نسانی دقیق دادگاه های موجود در تهران وارد مقاله آدرس دادگاه های تهران شده و نشانی و شماره تلفن های دادگاه مورد نظرتان را پیدا کنید.

گرفتن مجوز حمل شوکر
گرفتن مجوز حمل شوکر

گرفتن مجوز حمل شوکر

یکی از راه هایی که میتوان از مجازات حمل شوکر قسر در رفت، داشتن مجوز حمل شوکر می باشد. البته لازم به ذکر است افرادی به راحتی شوکر را حمل کرده و حتی با دوستان و اطرافیان خود شوخی میکنند که این کار بسیار خطرناک می باشد و پیشنهاد ما به شما این است که با شوکر اطرافیان و دوستان خود را مورد آزار قرار ندهید.

برای گرفتن و دریافت مجوز حمل شوکر ابتدا باید به مرکز نیروی انتظامی مراجعه کرده و فرم درخواست مجوز حمل شوکر را پر کنید.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت درباره استفاده از شوکر گفت: هر فردی با توجه به نوع شغل خود باید با مراجعه به پلیس پیشگیری درخواست خود مبنی بر استفاده از این تجهیزات را ارائه دهد.

وکالت تهران با همکاری بهترین و متخصص ترین وکلای ایران آماده ارائه خدمات قضایی و حقوقی به شما عزیزان می باشد. لیست وکلای تهران را از دست ندهید.

نمونه کارت مجوز حمل شوکر

در ادامه ی بحث مجازات حمل شوکر باید بگوییم برای دریافت مجوز حمل شوکر مدارکی را باید به نیروی انتظامی ارائه دهید که این مدارک عبارت اند از:

  • مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک صلاحیتی شامل گواهی عدم سوءپیشینه مؤثر کیفری، گواهی عدم اعتیاد، کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه و گواهی سلامت روانی از پزشک متخصص.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مجازات سلاح سرد و قتل پیشنهاد میکنیم مقاله انواع قتل غیر عمد را مطالعه نمایید.

در این بخش نمونه درخواست کارت مجوز حمل شوکر را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

نام و نام خانوادگی وضعیت خدمت شاغل ⃝ بازنشسته ⃝
نام پدر شغل
محل صدور تلفن همراه
تاریخ تولد تلفن محل کار
آدرس محل سکونت
آدرس محل کار
تجهیزات مورد تقاضا
افشانه
علت درخواست:
شوکر
تعهدنامه شرایط نگهداری و استفاده از تجهیزات دفاع شخصی
اینجانب متعهد می شوم موارد زیر را با دقت رعایت نموده و درصورت تخلف از انجام تعهدات به صورت سهوی یا عمدی طبق مقررات با
من رفتار شود.
1 .هرگونه تغییر در آدرس و تلفن را در اسرع وقت به مرجع واگذار کننده تجهیزات دفاع شخصی اطالع دهم.
2 .اقالم و تجهیزات دفاع شخصی و کارت مجوز حمل خود را به فرد یا افراد غیر واگذار ننمایم.
3 .اقالم و تجهیزات دفاع شخصی را طبق شرایط کارخانه سازنده )مندرج در بروشور( نگهداری نمایم.
4 .در نگهداری اقالم و تجهیزات دفاع شخصی و کارت مجوز حمل جهت جلوگیری از سرقت و فقدان کوشا باشم.
5 .اقالم و تجهیزات دفاع شخصی را فقط در موارد دفاع شخصی در قبال تهدید یا حمله طبق ضوابط شغلی بکارگیری نمایم.
6 .در موارد سرقت یا فقدان کارت مجوز حمل و یا اقالم و تجهیزات دفاع شخصی مراتب را در اسرع وقت )حداکثر 48 ساعت( به مبادی ذیربط اطالع دهم.
7 .درصورت استفاده از تجهیزات مراتب را سریعا به یگان مربوطه اطالع دهم.
8 .کلیه عواقب حقوقی و کیفری و استفاده غیر قانونی از کارت یا افشانه یا شوکر به عهده اینجانب می باشد.
9 .دارندگان این مجوز موظف هستند قبل از اتمام تاریخ مجوز حمل تجهیزات دفاع شخصی خود نسبت به تمدید تاریخ از طریق مرکز انتظام اقدام ، در غیر این صورت
پاسخگوی عواقب بعدی مبنی بر حمل تجهیزات غیر قانونی خواهد بود.
نام و نام خانوادگی : تاریخ تنظیم: امضاء ، تاریخ و اثر انگشت

اگر به دنبال وکیل خوب در تهران هستید، ما در دفتر وکالت تهران، بهترین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین را به شما ارائه خواهیم کرد.

مجازات حمل شوکر در ایران
مجازات حمل شوکر در ایران

مجازات حمل شوکر در ایران

همانطور که بالا تر نیز گفته شد مجازات حمل شوکر در ایران سه الی 6 ماه حبس و جریمه نقدی می باشد که با توجه به موقعیتی که شوکر در آن مورد استفاده قرار گرفته است متفاوت می باشد.

ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی که در این ماده جرایمی لیست شده‌اند که صدور حکم، اجرای مجازات و شروع به آنها قابل تعویق و تعلیق نیست. در بند (پ) «قدرت نمایی و ایجاد مزاحمت با شوکر یا هر نوع اسلحه دیگر، جرایم علیه عفت عمومی، تشکیل یا اداره مراکز فساد و فحشاء» قرار گرفته است.

پیشنهاد میشود: مجازات حمل سلاح گرم کلت

سوالات متداول

مجازات حمل شوکر چیست؟

مجازات حمل شوکر در ایران سه الی 6 ماه حبس و جریمه نقدی می باشد. داخل مقاله به صورت کامل مجازات حمل شوکر را مورد بررسی قرار داده ایم.

آیا حمل شوکر جرم به حساب می آید؟

برای پاسخ به این سوال که آیا حمل شوکر جرم به حساب می آید باید بگوییم بله، حمل شوکر جرم به حساب می آید.

گرفتن مجوز حمل شوکر چگونه است؟

برای گرفتن مجوز حمل شوکر باید به نیروی انتظامی مراجعه کرده و با ارائه مدارک اقدام به دریافت مجوز کنید.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت