به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مجازات تهدید چیست

مجازات تهدید چیست

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با مجازات تهدید و جرم تهدید از طریق فضای مجازی به صورت جامع آشنا نماییم.

مجازات تهدید در ماده 669 قانون مجازات اسلامی مشخص شده است. در مورد مجازات مرتکب تهدید، پس از اثبات جرم و جمع شدن شرایط ماده ۶۶۹ قانون به قاضی حق انتخاب حبس از دو ماه تا دو سال یا شلاق تا ۷۴ ضربه را داده است که دادگاه با توجه به اوضاع و احوال قضیه و شخصیت طرفین مبادرت به صدور رای در خصوص متهم می‌نماید.

اگر نمیدانید مجازات تهدید چیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با مجازات انواع تهدید به صورت جامع آشنا شوید. همچنین پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل در تهران با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

مجازات تهدید
مجازات تهدید

مجازات تهدید

مجازات تهدید در ایران به عنوان یکی از جرایم علیه امنیت داخلی کشور، تحت قانون جرایم رایانه‌ای و اینترنتی مجازات می‌شود. بر اساس این قانون، هرگونه تهدید به قتل، آزار جسمی یا روانی، تخریب مالی، توهین و یا هرگونه تهدید دیگری که باعث ایجاد وحشت و ترس در فرد مورد تهدید شود، به عنوان جرم تلقی می‌شود و با مجازات‌هایی مانند حبس و یا جریمه مجازات می‌شود.

همچنین، در صورتی که تهدید به صورت آنلاین و از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا پیام‌رسان‌ها ارسال شود، مجازات‌هایی مانند مسدود کردن حساب کاربری و یا محدود کردن دسترسی به اینترنت نیز برای فرد متخلف در نظر گرفته می‌شود.

جرم مجازات تهدید در ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است که به موجب آن «هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضرر های نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.» این ماده مطلق تهدید را صرف‌ نظر از تقاضای مرتکب جرم می‌داند.

درجه مجازات تهدید

مطابق ماده 122 قانون مجازات اسلامی جرائمی که مجازات آن درجه مجازات تهدید حبس تعزیری درجه 6 است شروع به انها جرم انگاری نشده است. معاونت در این جرم موجب مجازات حبس تعزری درجه 7 یا 8 یا شلاق تعزیری درجه 7 یا 8 می باشد.

مجازات تهدید به بردن آبرو
مجازات تهدید به بردن آبرو

مجازات تهدید به بردن آبرو

همانطور که در مجازات تهدید به بردن آبرو نی نی سایت نیز میبینید در رابطه با مجازات تهدید به بردن آبرو باید بگوییم بر اساس ماده 699 قانون مجازات اسلامی که می توان برای جرم تهدید به آبرو ریزی در فضای مجازی نیز به آن استناد کرد: « هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید ‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو‌ ماه تا دو سال محکوم خواهد شد ».

بر اساس این ماده مجازات جرم تهدید به آبروریزی در فضای مجازی عبارت است از شلاق تا 74 ضربه و یا زندان به مدت دو ماه تا دو سال. نکته مهمی که در مورد مجازات جرم تهدید به آبروریزی در فضای مجازی وجود دارد آن است که این مجازات در صورت گذشت شاکی قابل اجرا نخواهد بود چرا که جرم تهدید یک جرم قابل گذشت می باشد.

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره حقوقی دعاوی کیفری و کسب اطلاعات در رابطه با نحوه جمع کردن استشهاد محلی با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

مجازات تهدید پیامکی

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، بر اساس قانون مجازات تهدید پیامکی: هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو‌ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

مجازات تهدید و توهین به اشخاص عادی

مجازات جرم توهین به افراد عادی و مجازات تهدید و توهین به اشخاص عادی جزای نقدی بیش ‌از ۲ میلیون تا ۸ میلیون تومان خواهد بود. قاضی دادگاه با توجه به نحوه ارتکاب این بزه و میزان هتک حرمت، بررسی جرم توهین به اشخاص عادی را انجام می‌دهد.

مجازات تهدید و توهین به اشخاص عادی به عنوان یک جرم کیفری در بسیاری از قوانین جرم شناسی وجود دارد. این جرم به معنای تهدید، توهین، یا تحقیر کردن یک فرد به دلیل نژاد، جنسیت، مذهب، ملیت، وضعیت اجتماعی، یا هر ویژگی دیگری است. این جرم ممکن است با جرایم دیگری مانند تهدید، تجاوز، یا خشونت همراه باشد و مجازات آن ممکن است شامل جریمه، حبس، یا هر دو باشد.

مجازات تهدید به مرگ

در خصوص حکم مجازات تهدید به مرگ، باید ماده 669 قانون مجازات اسلامی را مورد توجه قرار داد که بر اساس این ماده در صورتی که شخصی به هر نحو دیگری و یا بستگان وی را تهدید به مرگ کند به مجازات تهدید به مرگ محکوم خواهد شد که این مجازات عبارت است از شلاق تا 74 ضربه و یا حبس تعزیری از یک ماه تا یک سال.

برای کسب اطلاعات در رابطه با جرم پخش عکس در فضای مجازی و همچنین جرم ضبط صدا با گوشی وارد مقالات مربوطه شوید.

مجازات تهدید و فحاشی

مجازات تهدید و فحاشی تا ۷۴ ضربه شلاق یا در خصوص توهین تا ۱ میلیون ریال جزای نقدی و برای تهدید تا دو سال حبس در نظر گرفته شده است.

همچنین مجازات تهدید به پخش عکس و مجازات تهدید از طریق پیامک نیز بر اساس این قانون 74 ضربه شلاق می باشد.

مجازات توهین و تهدید پیامکی به طور دقیق حبس از ۲ ماه تا ۲ سال یا ۷۴ ضربه شلاق می باشد. با توجه به کاهش مجازات حبس های حبس تعزیری مجازات توهین و تهدید نیز کاهش یافته و به جزای نقدی تبدیل گشته اند. به طور کل توهین و تهدید جزو مواردی است که می توان آن را حق الناس در نظر گرفت.

مجازات تهدید در قانون جدید
مجازات تهدید در قانون جدید

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با قوانین مربوط به مزاحمت در فضای مجازی و سامانه شکایت از قاضی وارد مقالات مربوطه شوید.

مجازات تهدید در قانون جدید

با توجه به گفته های بالا در رابطه با مجازات تهدید 1402، مجازات جرم تهدید یکی از دو مجازات از 1 تا 74 ضربه شلاق تعزیری یا حبس از 1 ماه تا 1 سال می باشد، اما حکم مجازات تهدید همراه با اجبار هر دو مجازات 1 تا 74 ضربه شلاق تعزیری و حبس از 45 روز تا 1 سال است.

مجازات تهدید اسید پاشی

تهدید اسید پاشی به عنوان یک اقدام خشونت آمیز و تهدید کننده جان فرد، جرمی جدی است. در بسیاری از کشورها، این عمل به عنوان جرم شناخته شده و مجازات های سنگینی برای آن تعیین شده است. به عنوان مثال، در برخی از کشورها، مجازات اسید پاشی ممکن است شامل حبس تا مدت طولانی، جریمه های سنگین، و حتی اعدام باشد. در کشورهای دیگر، مجازات های متفاوتی ممکن است تعیین شود، اما همه با هدف جلوگیری از این نوع اقدامات خشونت آمیز و حفظ امنیت و سلامتی افراد هستند. مجازات تهدید اسید پاشی برابر با متن این قانون تا ۷۴ ضربه شلاق و یا از ۲ ماه تا ۲ سال حبس خواهد بود.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با جرم حمل شوکر و جرم حمل سلاح گرم با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

مجازات تهدید افترا

طبق ماده 669 قانون مجازات اسلامی مجازات افترا هر کس دیگری را به هر نحو به قتل یا ضرر های نفسی و شرافت یا مالی یا افشای اسرار نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای درجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از 2 ماه، تا 2 سال محکوم میگردد.

تهدید هتک حیثیت

هتک حیثیت عملی امی باشد که باعث تحقیر و تنزل ارزش و اعتبار افراد در جامعه شود و به آبروی شخص صدمه وارد کند. به زبان دیگر هتک حیثیت عبارت است از اقدامی که سبب تحقیر و پایین آوردن ارزش و اعتبار افراد در میان جامعه و ایراد ضربه به آبرو و حیثیت آن ها می شود.

این موضوع در فضای مجازی به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است به نحوی که فصل پنجم قانون جرائم رایانه ای به موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب پرداخته است. قانون گذار در ماده 16 قانون جرائم رایانه ای یا ۷۴۴ قانون مجازات اسلامی تهدید هتک حیثیت بیان می دارد :

” هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب تهدید اسید پاشی و هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.”

مجازات اثبات تهدید جرم

مجازات تهدید به آبروریزی در ماده 669 قانون مجازات اسلامی مشخص شده است. در مورد مجازات مرتکب تهدید، پس از اثبات جرم و جمع شدن شرایط ماده ۶۶۹ قانون به قاضی حق انتخاب حبس از دو ماه تا دو سال یا شلاق تا ۷۴ ضربه را داده است که دادگاه با توجه به اوضاع و احوال قضیه و شخصیت طرفین مبادرت به صدور رای در خصوص متهم می‌کند.

جرم تهدید از طریق فضای مجازی

بر اساس ماده‌های ۷۴۴ و ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی جرم تهدید از طریق فضای مجازی چنانچه فردی تهدید صورت‌گرفته خود را در فضای مجازی عملی کند به پرداخت جریمه نقدی پانصدهزار تومان تا چهار میلیون یا نودویک روز تا دو سال حبس محکوم خواهد شد. گاهی نیز ممکن است قاضی هر دو مجازات برای فرد متخلف در نظر بگیرد.

مجازات تهدید با سلاح سرد

بر اساس قانون مجازات تهدید با سلاح سرد اگر شخصی برای تظاهر، قدرت‌ نمایی، اخاذی، تهدید یا ایجاد مزاحمت از سلاح استفاده کند یا با دیگران گلاویز شود، به مجازات حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

سوالات متداول

مجازات تهدید چه می باشد؟

مجازات تهدید حبس از دو ماه تا دو سال یا شلاق تا ۷۴ ضربه می باشد. پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر وارد مقاله شوید.

مجازات تهدید اسید پاشی چیست؟

مجازات تهدید اسید پاشی تا ۷۴ ضربه شلاق و یا از ۲ ماه تا ۲ سال حبس خواهد بود.

درجه مجازات تهدید چیست؟

مطابق ماده 122 قانون مجازات اسلامی جرائمی که مجازات آن حبس تعزیری درجه 6 است.

مجازات تهدید به بردن آبرو چیست؟

بر اساس ماده 669 مجازات اسلامی، مجازات تهدید به بردن آبرو شلاق و یا حبس می باشد. داخل مقاله در رابطه با مجازات تهدید به بردن آبرو به صورت جامع صحبت کرده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد رستگار
3 ماه قبل

با سلام خدمت وکلای عزیز ، اینجانب از شخصی بابت آتش سوزی ماشینم شکایت کردم که در دادگاه بدوی به یک سال حبس محکوم شد و با اعتراض ایشان در دادگاه تجدیدنظر حکم تعلیقی ساده به مدت چهار سال برای او صادر کردند،بدین صورت که چنانچه مشارالیه از تاریخ صدور تا پایان قرار تعلیق مرتکب هریک از جرایم حد قصاص دیه تا درجه هفت نگردد قرار تعلیقی لغو در غیر اینصورت علاوه بر مجازات جدید قرار تعلیقی هم اجرا خواهد شد،درطول این مدت تعلیقی بازهم از ایشان بابت توهین شکایت کردم که بجهت اقرارمحکوم به جزای نقدی پنج میلیون ریال در حق دولت شد،،،،،،در حال حاضراینجانب برای به راه انداختن حکم تعلیقی بالا به اجرای احکام مراجعه کردم و گفتند که متهم جزای نقدی پنج میلیون ریال بابت توهین را پرداخت کرده و پرونده مختومه شده است و شما دیگر نمی توانید با این محکومیت جدید درخواست لغو تعلیق دهید،آیا این موضوع صحت دارد یا اینکه من میتوانم از طریق سامانه قضایی در خواست خود را بابت ملقی تعلیق به دادستان بفرستم

vekalatetehran
1 ماه قبل
پاسخ به  محمد رستگار

سلام همراه گرامی برای این موضوع باید با وکلای مجموعه مشاوره تلفنی یا حضوری شوید برای این منظور لطفا با تلفن مجموعه تماس بگیرید. با تشکر

خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت