به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

گرفتن مهریه بدون طلاق

گرفتن مهریه بدون طلاق

گرفتن مهریه بدون طلاق در صورتی امکان پذیر خواهد بود که مهریه عندالمطالبه باشد، در غیر این صورت برای گرفتن مهریه زن باید ابتدا درخواست طلاق خود را به دادگاه تقدیم نماید و سپس اقدام به گرفتن مهریه نماید. اما همواره روش هایی برای گرفتن مهریه بدون طلاق وجود دارد که داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با آن ها صحبت کرده ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی مهریه، می توانید از خدمات وکیل مهریه مجرب دفتر وکالت تهران استفاده کنید. همین حالا تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

گرفتن مهریه بدون طلاق
گرفتن مهریه بدون طلاق

در هنگام عقد نکاح، یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که میزان مهریه و نوع آن تعیین شده باشد وهر دو طرف با رضایت کامل میزان مهریه را تایید نمایند.

مهریه به صورت کلی به دو صورت عندالمطالبه و عندالاستطاعه می باشد، در مقاله قانون جدید مهریه به صورت جامع در رابطه با شرایط و قوانین مربوط به هر یک از این نوع مهریه ها توضیح داده ایم.

در واقع در صورتی که مهریه عندالاستطاعه باشد، زن تنها در صورتی میتواند اقدام به گرفتن مهریه نماید که مرد توانایی مالی پرداخت آن را دارا باشد، در غیر این صورت قاضی و دادگاه نحوه پرداخت مهریه را برای مرد تایین خواهد نمود.

زن میتواند بدون گرفتن طلاق اقدام به گرفتن مهریه خود و یا به اجرا گذاشتن آن نماید. اگر میخواهید بدانید برای اجرا گذاشتن مهریه چقدر پول لازمه باید بگوییم برای به اجرا گذاشتن وگرفتن مهریه خود بهتر است ابتدا با یک وکیل مهریه مشاوره بگیرید تا شما عزیزان را در زمینه راههای طلاق دادن زن بدون مهریه و شرایط گرفتن مهریه بدون طلاق آشنا نماید.

پیشنهاد ویژه: اگر در گیر مسائل طلاق و طلاق توافقی هستید، حتما از مشاوره وکیل طلاق در تهران استفاده کنید.

نحوه گرفتن مهریه بدون طلاق

بسیاری از افراد بر این باور هستند که زن قادر به دریافت مهریه در حالی که هنوز با مرد در حال زندگی بوده و قصد ادامه زندگی زناشویی را دارد نمی باشند، اما نکته ای که باید در رابطه با گرفتن مهریه بدون طلاق همواره در ذهن داشته باشید این است که در قانون مدنی، زن میتواند حتی در زمانی که هنوز با مرد زیر یک سقف بوده و در حال زندگی کردن است تقاضای مهریه خود را نماید و برای گرفتن مهریه بدون طلاق میتواند به دادگاه خانواده رفته و دادخواست خود را تنظیم نماید.

قبل از شروع بررسی شرایط گرفتن مهریه بدون طلاق و نحوه گرفتن مهریه بدون طلاق ابتدا بهتر است با مفهوم مهریه زن و انواع آن در قانون جمهوری اسلامی ایران صحبت نماییم.

مهریه زن در ایران با توجه به گفته های بالا، در دو نوع مهریه عندالاستطاعه و مهریه عندالمطالبه می باشد. اگر بخواهیم یک توضیح کوتاهی در رابطه با تفاوت این دو بگیم میتوانیم بگوییم مهریه عندالمطالبه مهریه ای می باشد که هروقت زن بخواهد قادر به دریافت آن از مرد خواهد بود. در این نوع مهریه زن میتواند بدون گرفتن طلاق و بدون دادخواست طلاق در دادگاه اقدام به دریافت مهریه خود نماید و مرد موظف است تمام مهریه را به زن بپردازد.

بر اساس ماده1082 قانون مدنی: “به مجرد عقد، زن، مالک مهر می شود و می تواند، هر نوع تصرفی که بخواهد، در آن بنماید.” پس میتوان نتیجه گرفت که تعلق مهریه به زن و مالکیت بر آن همچنین اجازه هر گونه دخل و تصرف، اعم از مطالبه انتقال یا بخشیدن آن به محض وقوع عقد نکاح اعم از دائم یا موقت اتفاق می افتد.

برای گرفتن مهریه بدون طلاق بهتر است با یک وکیل حرفه ای و مجرب در این زمینه مشاوره بگیرید و یا انجام امور مربوط به گرفتن مهریه خود را به وکیل مهریه مجرب بسپارید، به صورت کلی برای گرفتن مهریه میتوان به دو صورت اقدام نمود.

  • اقدام از طریق دفاتر ثبت طلاق و ازدواج
  • اقدام از طریق دادگاه خانواده

در صورتی که بخواهید برای گرفتن مهریه پیش از طلاق از روش اول یعنی از روش اجرائیات ثبت اقدام نمایید ابتدا باید به یکی از نزدیکترین دفاتر ثبت اسناد یا همان دفترخانه های ازدواج رفته و فرم مطالبه مهریه را پر نمایید. پس از پر کردن این فرم، درخواست شما توسط دفترخانه به اداره ثبت اسناد و املاک، اقدام به توقیف اموال با سند رسمی زوج نموده و با مزایده گذاشتن اموال با سند رسمی وی مهریه از محل فروش آن ها تامین خواهد شد.

گرفتن مهریه بدون طلاق از طریق دادگاه خانواده به این صورت می باشد که ابتدا زن باید درخواست خود را در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ثبت نماید، در این درخواست زن باید از دادگاه، تقاضای صدور حکم به پرداخت مهریه را داشته باشد، تا دادگاه دادخواست را مورد بررسی قراردهد.

در این بخش برای شما عزیزان نمونه دادخواست گرفتن مهریه بدون طلاق را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

خواهان : ……………….. خوانده : ………………. وکیل : جعفر قنبری وکیل پایه یک دادگستری تعیین خواسته و بهای آن:

1- الزام خوانده به پرداخت 100 عدد سکه بهار آزادی (مهریه) علی الحساب مقوم به 5,100,000 تومان 2- توقیف اموال و تامین خواسته مهریه به میزان مهریه و خواسته از اموال خوانده 3- الزام به پرداخت هزینه های دادرسی و حق الوکاله وکیل دلایل و منضمات دادخواست:\

1- رونوشت مصدق نکاحیه 2- رونوشت مصدق شناسنامه زوجین 3- وکالت نامه (سابقه قرار تامین خواسته در شعبه 286 با کلاسه 900361) شرح دادخواست مطاالبه مهریه و توقیف اموال ریاست محترم دادگاه با سلام و تقدیم احترام به استحضار عالی می رساند آقای ……… و خانم ………… در تاریخ 86/3/4 به موجب سند نکاحیه شماره ……….. سری ……… دفترخانه شماره 14 تهران با تعداد 500 سکه بهار آزادی به عقد دائم یکدیگر درآمده اند. نظر به اینکه پرداخت مهریه در سند نکاحیه عندالمطالبه تعیین گردیده است.

تقاضای صدور حکم مبنی بر الزام خوانده به پرداخت تعداد 100 سکه از 500 سکه مهر تعیین شده را دارد. لذا مستدعی است وفق مقررات موضوعه حکم مقتضی را در این خصوص صادر فرمایید.

برای تنظیم دادخواست، وارد صفحه تنظیم دادخواست آنلاین شوید.

شرایط گرفتن مهریه بدون طلاق
شرایط گرفتن مهریه بدون طلاق

شرایط گرفتن مهریه بدون طلاق

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، یکی از اصلی ترین قوانین گرفتن مهریه بدون طلاق این است که زن مهریه اش از نوع عندامطالبه باشد و در هنگام عقد نکاح، مرد نیز با رضایت کامل پرداخت کردن این نوع مهریه و این میزان مهریه را پذیرفته باشد.

از جمله مهمترین و اصلی ترین شرایط گرفتن مهریه بدون طلاق این است که مرد توانایی گرداخت مهریه را به صورت کامل داشته باشد. متاسفانه امروزه بسیاری از افراد به دنبال راههای طلاق دادن زن بدون مهریه هستند اما باید این نکته را بدانید که مهریه حق زن بوده و مرد موظف به پرداخت آن در هر شرایطی می باشد.

لازم به ذکر است، گرفتن مهریه بعد از طلاق نیز دارای شرایط و قوانین خاص مربوط به خود می باشد که پیشنهاد میشود گرفتن مهریه بعد از طلاق را به یک وکیل مهریه مجرب وحرفه ای بسپارید.

یک وکیل مهریه خوب باید در رابطه با تمامی قوانین مربوط به مهریه و اینکه در چه صورتی مهریه به زن تعلق نمیگیرد و همچنین در چه صورتی مهریه زن نصف می شود اطلاعات جامعی داشته باشد تا بتواند پرونده های مربوط به این موضوعات را حل و در دادگاه خانواده پیگیری نماید.

همانطور که در بخش گرفتن مهریه بدون طلاق نی نی سایت نیز میتوان مشاهده کرد، به منظور گرفتن مهریه بدون طلاق لازم است که زوجه مدارکی که لازم است را آماده کرده و به اداره ثبت یا دادگاه ارائه کند. از جمله این مدارک شامل شناسنامه، سند ازدواج و کارت ملی می باشد. لازم به ذکر استف چنانچه قصد اقدام از طریق دادگاه را داشته باشید لازم است که درخواست طلاق تنظیم شده را نیز جهت اجرای درخواست مهریه به دادگاه ارائه نمایید.

سوالات متداول

کیا بدون مهریه طلاق گرفتن؟

در رابطه با پاسخ این سوال باید بگوییم افراد زیادی هستند که قبل از گرفتن طلاق خود اقدام به دریافت مهریه نموده اند.

گرفتن مهریه بدون طلاق چه شرایطی دارد؟

گرفتن مهریه قبل از طلاق به این صورت می باشد که فرد در صورت عندالمطالبه بودن نوع مهریه اش میتواند به دادگاه رفته و فرم درخواست خود را پر نماید. داخل مقاله در رابطه با نحوه گرفتن مهریه پیش از طلاق صحبت کرده ایم.

برای گرفتن مهریه بدون طلاق چه کار باید کرد؟

برای گرفتن مهریه قبل از طلاق میتوانید از دو راه اقدام نمایید، راه اول با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد و دومی از طریق دادگاه، که هر دو مورد را داخل مقاله برای شما ذکر کرده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت