به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مجازات معامله صوری

مجازات معامله صوری

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با مجازات معامله صوری و نمونه دادخواست ابطال معامله صوری به قصد فرار از دین آشنا نماییم.

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره با وکیل بانکی با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

مجازات معامله صوری
مجازات معامله صوری

مجازات معامله صوری

همانطور که در مقاله ی معامله صوری چیست گفته شد معامله ی صوری نوعی معامله می باشد که در آن یکی از طرفین به صورت دروغین و غیر معتبر اقدام به بستن تعهد و معامله به منظور کلاهبرداری از یک فرد دیگر می نماید.

حکم معامله صوری و مجازات معامله صوری در ایران و در تمامی کشور های دیگر جهان طبق قانون مدنی ماده ۲۱۸ مکرر: «هر گاه طلبکار به دادگاه دادخواست داده، دلایل اقامه کند که مدیون براى فرار از دین قصد فروش اموال خود را دارد، دادگاه مى‌تواند قرار توقیف اموال وى را به میزان بدهى او صادر کند که در این ‌صورت بدون اجازه دادگاه حق فروش اموال را نخواهد داشت.»

ماده فوق بیانگر این است که در صورتی که احتمال آن وجود داشته باشد که بدهکار معامله صوری انجام دهد، دادگاه به درخواست طلبکار به میزان بدهی بدهکار اموالش را توقیف می کند که بدهکار نتواند اموال خود را منتقل کند.

نظریه مشورتی معامله صوری رای وحدت رویه

قانونگذار در ماده 21 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب 23 4 1394، در مقام تعیین مجازات برای انتقال دهندگان مال با انگیزه فرار از دین، به تعیین جزای نقدی معادل نصف محکومٌ‌به و استیفای محکومٌ‌به از محل آن تصریح کرده است و نیز سایر قراین موجود در قانون مزبور کلاً بر لزوم سبق محکومیت قطعی مدیون و سپس، انتقال مال از ناحیه وی با انگیزه فرار از دین دلالت دارند.

برای کسب اطلاعات در رابطه با مراحل ابطال سند رسمی کلیک کنید.

نمونه دادخواست ابطال معامله صوری

در این بخش نمونه دادخواست ابطال معامله صوری را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

1- آقای … فرزند … با وکالت خانم … و آقای … به نشانی کرج -…. 2- آقای .. فرزند …… با وکالت آقای مسعود فریدنی فرزند عبدالمحمد به نشانی تهران ، میدان فردوسی ، کوچه براتی ، پلاک 16 واحد 11 خواندگان : 1- آقای ………. فرزند…… با وکالت آقای مسعود فریدنی فرزند عبدالمحمد به نشانی تهران ، میدان فردوسی ، کوچه براتی ، پلاک 16 واحد 11 ….. 2- آقای ….. فرزند … به نشانی تهران … خواسته ها

: 1- مطالبه خسارت دادرسی 2- الزام به تنظیم سند رسمی ملک 3- مطالبه خسارت دادرسی 4- اعلام بطلان مبایعه نامه رأی دادگاه در خصوص دعوی ………. با وکالت ………………….. و خانم ………… بطرفیت آقای ………….. به خواسته الزام خوانده به تنظیم سند رسمی 530 متراژ پلاک ثبتی ……….. بخشی ثبتی 1 شهریار قطعه 1 ناحیه 1 و پرداخت خسارت دادرسی و حق الوکاله مقوم 000/000/51 ریال و دعوی تقابل ………. با وکالت مسعود فریدنی به طرفیت ……….. با وکالت ……………….. و…………………. به خواسته اعلام بطلان مبایعه نامه شماره 110119348 مورخه 15/11/95 به لحاظ صوری بودن و فقدان اراده انشای در موقع تنظیم آن مقوم به 000/000/51 ریال با احتساب خسارات دادرسی وحق الوکاله دادگاه با بررسی جمیع اوراق و محتویات پرونده ملاحظه می نماید.

که وکیل خواهان اصلی با تقدیم دادخواست منعکس در پرونده مدعی شده است که به موجب مبایعه نامه مدرکیه شماره 11011948 مورخه 15/10/95 خوانده ک قطعه زمین به مساحت 530 متر مربع به موکل فروخته علی رغم تعهد به انتقال سند خوانده ازا بقای تعهد خود امتناع نموده لذا تقاضای صدور حکم بشرح خواسته را دارم وکیل خوانده در پاسخ به طرح دعوی تقابل ابطال مبایعه نامه مدرکیه خواهان اصلی مدعی شده است

که بیع موضوع سند عادی مدرکیه صوری بوده و هیچگونه قصد انشای بیع نداشته است در مقابل خواهان اصلی منکر ادعای خوانده و خواهان تقابل شده است و مدع شده است که جهت مبایعه نامه مدرکیه ثمن نقداً پرداخت نگردیده است.

پیشنهاد ویژه: قانون جدید مستثنیات دین

ابطال معامله صوری
ابطال معامله صوری

ابطال معامله صوری

برای ابطال معامله ی صوری همواره شرایط و مواردی موجود می باشد که پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای انجام ابطال معامله صوری و شکایت معامله صوری از یک وکیل ملکی و یا بهترین وکیل کیفری تهران مشاوره بگیرید.

در بخش زیر نمونه رای ابطال معامله صوری را میتوانید مطالعه فرمایید.

درخصوص دادخواست خانم …. با وکالت آقای …. به طرفیت آقایان …… ، …… با وکالت …..به خواسته صدور حکم بر اعلام بطلان معامله مورخ 99/10/02 بر ابطال سند رسمی شماره 12182 مورخ 99/10/02 در خصوص پلاک ثبتی 33444 فرعی از ۱۴۲۳ هر یک مقوم به 201 میلیون ریال و خسارات دادرسی و حق الوکاله وکیل، مخلص ادعای خواهان این که خوانده ردیف اول همسر وی می باشد که خواهان در تاریخ 99/10/01 مبادرت به اخذ اجرائیه جهت دریافت طلب خود از باب مهریه نموده است، خوانده با انگیزه فرار از پرداخت دین خود مبادرت به انتقال صوری ملک متنازع فیه به خوانده ردیف دوم که پدرش می باشد

نموده است لذا أستدعای صدور حکم به شرح خواسته را دارد. خواندگان با رد ادعای خواهان و استناد به مبایعه نامه عادی 98/02/20 تقاضای رد خواسته را نموده اند. دادگاه با توجه به محتویات پرونده و استماع اظهارات طرفین، توجها به این که قصد امری است درونی که احراز وجود یا عدم وجود آن معمولا با اسناد و مدارکی که طرفین آن را امضا می کنند یا سایر اقدامات احراز می گردد.

از طرفی معاملات بدون وجود قصد انشاء محکوم به بطلان هستند و در صورت احراز عدم وجود قصد انشاء اسناد و مدارک امضا شده قابلیت ترتیب اثر ندارد، عقود و قراردادها هم از حیث ایجاد و هم از حیث آثار تابع قصد طرفین می باشند و هنگامی که طرفین فی الواقع انعقاد عقدی را مدنظر نداشته باشد اراده ظاهری آن ها به تبع اراده باطنی منجر به ایجاد عقد و آثار آن نمی گردد

نمونه دادخواست ابطال معامله صوری به قصد فرار از دین

مطابق ماده ۲۱۸ قانون مدنی هرگاه معلوم شود معامله به ‌قصد فرار از دین واقع شده، نافذ نیست. این ماده تحت عنوان جهت معامله ذکر شده است؛ زیرا معامله به‌قصد فرار از دین به این جهت منظور شده که بایع برای رسیدن به این مقصود معامله را انجام داده است. اگرچه این قصد به خودی خود موجب عدم نفوذ معامله نمی‌شود؛ لیکن چون معامله با تضییع حق طلبکار ملازمه دارد، نافذ نیست.

هرگاه طلبکار معامله را تجویز کند، اشکال مرتفع می‌شود. برعکس در صورتی که طلبکار قصد بایع را فرار از دین بداند می‌تواند ابطال معامله را درخواست کند و دادگاه در صورتی که علم پیدا کند که معامله ساده نبوده و بدهکار قصد فرار از دین را داشته است حکم به بطلان معامله می‌دهد.

پیشنهاد میشود برای تشخیص معامله صوری و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جرم معامله صوری به قصد فرار از دین با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

برای مشاهده قانون جدید مهریه کلیک کنید.

 جرم معامله صوری اعلام بطلان
جرم معامله صوری اعلام بطلان

جرم معامله صوری اعلام بطلان

با توجه به گفته های بالا در رابطه با معامله صوری و مجازات معامله صوری به قصد فرار از دین، معامله ی صوری به هر نوعی در ایران باطل بوده و جرم به حساب می آید.

مطابق با ماده ۳۶۲ قانون مدنى حکم شرعی معامله صوری، معامله اموال و املاکی صحیح شمرده میشود که شرط زیر را داشته باشد : به محض عقد قرارداد ، خریدار به عنوان مالک جدید شناخته میشود و مبلغ معامله هم باید به فروشنده تحویل داده شود.

اما در معامله صوری ملک قرارداد و معامله تنها یک جنبه ظاهری دارد و پولی برای خرید و فروش ملک رد و بدل نمیشود .

همانطور که اشاره کردیم این گونه معامله های صوری معمولا برای فرار از ادای دین و بدهی انجام میشود و بر مبنای ماده 218 قانون مدنی لایحه معامله صوری یک معامله باطل است. اگر دادگاه یک معامله (ملکی) را صوری بداند ، آن معامله باطل اعلام میشود و ملک مورد معامله در صورت اعتراض یا مطالبه طرف مقابل ، میتواند بین طلبکاران با تعیین سهم تقسیم میشود .

ایجاد و برقراری هر گونه معامله به جهت صوری بودن باطل می باشد.

پیشنهاد ویژه: استمهال وام

نمونه دادخواست ابطال معامله به جهت صوری بودن

در این بخش نمونه دادخواست ابطال معامله به جهت صوری بودن را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

خواهانها : اقایان افشین و کوروش و… خوانده: آقای رسول … با قیمومت آقای …. دادستان دادسرای امور سرپرستی وکیل: آمنه آقاعلی خواسته:

۱- اثبات وقوع معامله برای ثالث (خواهان ها) و اعلام آن، موضوع قرارداد اخذ و خرید امتیاز وام به شماره قرادادهای … مورخه ۲/۸/۸۷ و .. مورخه ۱۵/۸/۸۷ دفترخانه شماره … تهران(دریافت تسهیلات بانکی برای شخص ثالث)؛

۲- تقاضای صدور حکم مبنی براعلام بطلان و بی‌اعتباری معامله موضوع سند رسمی شماره ۱۶.. – ۲۱/۸/۸۷ تنظیمی در دفتر اسناد رسمی شماره ..تهران مربوط به شش دانگ پلاک ثبتی .. فرعی از .. اصلی ومجزی شده از پلاک ۱۵.. فرعی از اصلی مذکور قطعه سوم تفکیکی واقع در بخش ۲ تهران به جهت فقدان قصد

۳- صدور حکم مبنی بر ابطال (اعلام بطلان وبی اعتباری) سند رسمی مالکیت شماره ۳۶۲.. سری ب سال ۹۸ ۴- صدور حکم مبنی بر اعاده وضع مالکیت خواهان ها به حالت سابق و الزام خواندگان به تنظیم سند رسمی پلاک مرقوم به نام موکلان

پیشنهاد میشود برای بطلان معامله به جهت صوری بودن و همچنین اثبات معامله صوری با شاهد شکواییه با یک وکیل حرفه ای و مجرب مشاوره بگیرید، ما در دفتر وکالت تهران بهترین و مجرب ترین وکلا را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

نمونه رای بطلان معامله به جهت صوری بودن

با سلام؛ با معرفی خود به وکالت از موکلین به استحضار می رساند؛ خواهان ها مشاعاً مالک شش دانگ یک دستگاه آپارتمان با پلاک ثبتی مذکور می باشند. الف) موکین در سال ۱۳۸۷، نیازمند اخذ وام بانکی می شوند.

لیکن، از آنجائی که شرایط اخذ دریافت تسهیلات بانکی را دارا نبوده اند، از طریق یکی از آشنایان خود با خوانده محترم ردیف اول آشنا شده، و نامبرده قول مساعد در همکاری برای اخذ تسهیلات بانکی را می دهد. ب) بنا به اظهار موکلین و شهادت شهود، قضیه از این قرار بوده است که به منظور مساعدت در اخذ تسهیلات بانکی، خوانده ردیف اول، در تاریخ۱۹ / ۰۸ / ۱۳۸۷ به مالکین آپارتمان فوق الایماء، و دقیقاً به هر یک، نسبت به سهام خودشان وکالت اعطاء می کند تا آپارتمان خودشان را به خوانده منتقل نمایند تا در ظاهر و با صورت سازی، ایشان مالک آپارتمان قلمداد گردد و در ظاهر برای به خود، لکن در واقع برای موکلین تسهیلات خرید مسکن دریافت نماید.

ریاست محترم دادگاه مستحضر هستند که «کسی که معامله می کند آن معامله برای خود آن شخص محسوب است مگر این که در موقع عقد خلاف آن را تصریح نماید یا بعداً خلاف آن ثابت شود …»

چگونگی اثبات معامله صوری
چگونگی اثبات معامله صوری

چگونگی اثبات معامله صوری

همانطور که بالاتر نیز در رابطه با ابطال معامله ی صوری و شکایت معامله صوری به قصد فرار از دین صحبت شد، برای اثبات معامله صوری به قصد فرار از دین و همچنین ابطال معامله صوری به قصد فرار از دین شرایط متعددی وجود دارد که شما عزیزان با داشتن یک وکیل حرفه ای در زیمینه به آسانی و در کمترین زمان قارد به ابطال معامله صوری به قصد فرار از دین خواهید بود.

بنا بر مفاد ماده ۲۱۸ و ماده ۱۹۰ قانون مدنی انچه که سبب باطل شدن این معامله است تعارض صورت معامله با قصد معامله است . یعنی اینکه شخص معامله و عقد بیع را به قصد اینکه اموالش به دست طلبکارانش نیافتد املاک خود را به پدر خود می فروشد.

اما در این خرید فروش شاید مراحل انتقال مالکیت به صورت قانونی و ثبتی انجام شود اما ثمن معامله رد بدل نمی شود خب در این معامله فرد طلبکار می تواند با مشورت با وکیل و انجام استعلامات قانونی و در تقدیم دادخواستی که بهدادگاه می دهد اموال را توقیف کرده و میزان بدهی خود را از این اموال بردارد.

حکم معامله صوری به قصد فرار از دین

حکم معامله صوری به قصد فرار از دین حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه شش یا جزای نقدی معادل نصف محکومٌ به یا هر دو مجازات می شود و در صورتی که منتقلٌ الیه نیز با علم به موضوع اقدام کرده باشد در حکم شریک جرم است. در این صورت عین آن مال و در صورت تلف یا انتقال، مثل یا قیمت آن از اموال انتقال گیرنده به عنوان جریمه اخذ و محکوم ٌبه از محل آن استیفا خواهد شد.

نمونه دادخواست ابطال معامله صوری خودرو

ماده 190 قانون مدنی براي صحت هر معامله : شرایط ذیل اساسی است -1 ها قصد طرفین و رضاي آن -2 اهلیت طرفین 3 – موضوع معین که مورد معامله باشد . 4 – مشروعیت جهت معامله

ماده 191 قانون مدنی عقد محقق میشود به قصد انشاء به شرط مقرون بودن به چیزي که دلالت بر قصد کند. ماده 218 قانون مدنی هر گاه معلوم شود که معامله با قصد فرار از دین به طور صوري انجام شده، آن معامله باطل است.

ماده 218 مکرر هر گاه طلبکار به دادگاه دادخواست داده دلایل اقامه نماید که مدیون براي فرار از دین، قصد فروش اموال خود را دارد، دادگاه میتواند قرار توقیف اموال وي را به میزان بدهی او صادر نماید، که در این صورت بدون اجازه¬ي دادگاه حق فروش اموال را نخواهد داشت.

ماده 223 قانون مدنی هر معامله که واقع شده باشد محمول بر صحت است مگر این که فساد آن معلوم شود . ماده ۳۶۵ قانون مدنی بیع فاسد اثری در تملک ندارد.

ماده 426 قانون تجارت اگر در محکمه ثابت شود که معامله به طور صوری یا مسبوق به تبانی بوده است آن معامله خود به خود باطل – عین و منافع مالی که موضوع معامله بوده مسترد و طرف معامله اگر طلبکار شود جزو غرما حصه خواهد بود.

پیشنهاد میشود برای کسب مشاوره در رابطه با ابطال معامله صوری ربوی و مشاهده ی رای معامله صوری با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان و متخصصین مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

اثبات معامله صوری با کیست
اثبات معامله صوری با کیست

اثبات معامله صوری با کیست

اگر میخواهید بدانید اثبات معامله صوری با کیست باید بگوییم اثبات معامله صوری نیازمند داشتن دانش کافی در رابطه با قولنامه صوری و شرایط اثبات قولنامه صوری می باشد، به همین دلیل در بسیاری از پرونده ها ثبات معامله صوری با وکیل می باشد.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با قولنامه صوری برای فرار از دین و مجازات اجاره قولنامه صوری ماشین و قولنامه صوری برای وام ودیعه مسکن با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان و متخصصین مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

قولنامه صوری با کد رهگیری

متاسفانه در بسیاری از مراکز امکلاک و فروش و اجاره مسکن در ایران شاهد قولنامه صوری با کد رهگیری می باشیم. در این صورت پیشنهاد میشود حتما قبل از انجام قولنامه با یک فرد با تجربه و کارشناس در رابطه با این موضوع مشاوره بگیرید.

سوالات متداول

مجازات معامله صوری چیست؟

مجازات معامله صوری از 4 الی 6 ماه حبس و جریمه نقدی می باشد. داخل مقاله در رابطه با معاملهی صوری و مجازات آن صحبت کرده ایم.

برای اثبات معامله صوری چه کار کنیم؟

اولین کار برای برای اثبات معامله صوری برخورداری از یک وکیل حرفه ای و کاربلد می باشد. برای کسب مشاوره با بهترین وکیل معامله صوری در تهران وارد مقاله شوید.

نحوه ابطال معامله صوری به چه صورت است؟

نحوه ابطال معامله صوری با توجه به نوع معامله متغیر می باشد، داخل مقاله در رابطه با نحوه ابطال معامله صوری به صورت جامع صحبت کرده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م.غفاری
1 سال قبل

مطالب خیلی دقیق وعالی بود .سپاسگزارم🌻

vekalatetehran
9 ماه قبل
پاسخ به  م.غفاری

سلام ممنون که با ما همراه بودید

خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت