به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مجازات هک کردن گوشی موبایل

مجازات هک کردن گوشی موبایل

امروزه متاسفانه شاهد بسیاری از جرایمی هستیم که مربوط به هک تلفن همراه و گوشی می باشد، در این مقاله قصد داریم تمامی مجازات هک کردن گوشی موبایل را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با هک کردن گوشی موبایل و مجازات آن آشنا شوید.

مجازات هک کردن گوشی موبایل
مجازات هک کردن گوشی موبایل

مجازات هک کردن گوشی موبایل

بسیاری از مواقع ممکن است متوجه این مسئله بشوید که تلفن همراه شما توسط فرد دیگری کنترل شده و یا هک شده استف یکی از اصلی ترین مواقعی که افراد به این موضوع پی میبرند که تلفن همراه آن ها هک شده است این است که پیام های آن ها داخل واتساپ و یا دیگر شبکه های اجتماعی قبل از دیده شدن آن ها توسط فرد دیگری خوانده می شود. در این صورت میتوان گفت تلفن همراه شما هک شده و توسط فرد و یا افراد دیگری مورد بررسی قرار میگیرد.

پیشنهاد میکنیم در صورت مواجه شدن با این مسئله همان لحظه به پلیس فتا رفته ( پیشنهاد میشود مقاله پلیس فتا چیست را مطالعه نمایید) و اقدام به تشکیل پرونده کنید، چرا که با گذشت زمان فرد سود جو ممکن است اقدام به اخاذی از شماره تلفن های موجود دتر تلفن همراه شما کرده و آسیب های غیر قابل جبرانی را وارد نماسد.

یکی یاز ترفند های این افراد که با استفاده از شماره تلفن اقدام به سود جویی از افراد دیگر میکنند این است که خود را به عنوان صاحب تلفن جا زده و از اعضای خانواده، دوست و آشنا ی وی اخاذی میکنند.

حال که با جرم هک کردن گوشی آشنا شدیم بیایید مجازات هک کردن گوشی موبایل را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از مجازات‌ هک گوشی موبایل که در انتظار هکرهای گوشی موبایل خواهد بود تعیین ۱۰۰ روز تا یک سال حبس برای آن‌ها است.
جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومانی برای هکرهایی که جرم آن‌ها هک گوشی موبایل می‌باشد، در نظر گرفته شده است.
گاهی اوقات نیز ممکن است متناسب با میزان خسارت وارد شده به شخصی که گوشی موبایل او هک شده است، برای هکر هم جریمه نقدی و هم حبس در نظر گرفته شود.
اگر هکر اقدام به هک گوشی‌های دولتی کند مجازات او حبس ابد می باشد.

پیشنهاد ویژه: جرم ضبط صدا با گوشی

مجازات هک گوشی همسر

در بسیاری از مواقع شاهد این موضوع هیتیم که گوشی و تلفن همراه زن توسط همسر هک میشود، حال مجازات هک گوشی همسر چه خواهد بود و آیا هک کردن گوشی همسر جرم محسوب میشود؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هک کردن تلفن همراه غیر قانونی بوده و در هر صورتی جرم محسوب می گردد.

مجازات هک گوشی همسر جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومانی میباشد که دادگاه تعیین کننده مقدار دقیق این وجه خواهد بود.

برای انکه از هک گوشی توسط همسر خود در امان باشید سعی کنید اطلاعات خود را در تلفن همراه خود ذخیره نکرده و فایل ها و تصاویر را داخل لپتاب و یا فلش نگهداری نمایید، متاسفانه در کشور ایران در بسیاری از موارد پس از جدایی و طلاق همسر اقدام به هک تلفن همراه زوجه کرده و از طریق اطلاعات شخصی وی از او اخاذی میکند.

مجازات هک واتساپ
مجازات هک واتساپ

مجازات هک واتساپ

واتساپ یک پیام رسان و شبکه اجتماعی ای می باشد که کاربران زیادی را به خود جذب کرده و به طور روزانه میلیون ها نفر را کاربر خود کرده است، در بسیاری از مواقع ممکن است متوجه هک شدن واتساپ خود شده باشید، یکی از روش های اینکه متوجه بشوید واتساپ شما هک شده است این است که به بخش linked devices رفته و از آنجا ببینید چه سیستم ها و دستگاه هایی به واتساپ شما متصل هستند. در صورت مشاهده ی دستگاه و سیستمی غیر از خودتان سریعا به پلیس فتا مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهید.

مجازات هک واتساپ نیز متناسب با نوع آن متغیر می باشد، معمولا مجازات هک واتساپ جزای نقدی به میزان دو تا هشت میلیون تومان و حبس تعزیری به میزان 91 روز تا یک سال از جمله مجازات‌های درنظرگرفته شده برای ارتکاب این جرم به حساب می‌آید.

مجازات هک اینستاگرام

گاهی نیز ممکن است متوجه اینکه اینستاگرام شما هک شده است بشوید، برای اینکه بفهمید چه کسانی به اکانت اینستاگرام شما متصل هستند ابتدا به بخش activity در اینستاگرام رفته و سپس دستگاه های متصل شده به اکانتتان را مشاهده نمایید، در صورت دیدن سیستم و دستگاهی که شما نیستید سریعا به پلیس فتا مراجعه کرده و اقدام به تشکیل پرونده نمایید.

مجازات هک اینستاگرام نیز جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومانی میباشد، اما در صورتی که از اکانت شما برای سو استفاده و اخاذی استفاده شده باشد به جریمه ان حبس نیز اضافه خواهد شد.

نمونه پرونده شکایت از هک اینستاگرام به صورت زیر می باشد:

شاکی : فرزند: کد ملی : متولد : شماره شناسنامه : آدرس :

مشتکی عنهم : فرزند: کد ملی : متولد : شماره شناسنامه : آدرس :

فرزند: کد ملی : متولد : شماره شناسنامه : آدرس :

وکیل شاکی: فرزند: کد ملی : متولد : شماره شناسنامه : آدرس :

محل وقوع جرم : تاریخ وقوع جرم :

ریاست محترم دادسرای جرایم رایانه ای …………

با سلام

احتراما” به وکالت از آقای / خانم ……………………….. به استحضار می رساند :

مشتکی عنهم با نفوذ غیر مجاز و بدون اجازه و رضایت به کامپیوترهای شرکت متلعق به موکل دسترسی پیدا کرده و اقدام به ربودن بازی رایانه ای طراحی شده توسط مهندسین شرکت کرده و آن را در سایتهای مختلف در فضای مجازی و اینترنت به نام خود معرفی می نمایند .لذا تقاضای تعقیب کیفری و مجازات نامبرده مورد استدعا می باشد.

مدارک و مستندات به پیوست تقدیم شده است.

مجازات هک تلگرام
مجازات هک تلگرام

مجازات هک تلگرام

هک تلگرام نیز متاسفانه یکی از روش های اخاذی هکر ها و افراد سود جو از دیگران می باشد، فرد با هک کردن تلگرام یک فرد دیگر اقدام به دسترسی به تمامی مخاطبین و شماره تلفن ها و عکس ها و چت های خصوصی فرد کرده و از این طریق از فرد هک شده اخاذی می نماید. قانون نیز مجازاتی را برای هکر های تلگرام قرار داده است که عبارت است از:

بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند، مرتکب جرم شده و به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

نمونه شکایت از هک تلگرام به صورت زیر می باشد:

بسمه تعالی

شماره پرونده :
شماره بایگانی :
قوه قضائیه
شكواييه
تاریخ تقدیم :
کدرهگیری : ۱۴۰۰۲۲۰۵۸۳۹۵۹۰۲۷
پیوست: ندارد
مشخصات نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت:شهرستان/بخش دهستان خیابان کوچه پلاک
شاكي حسين علي اكبر آزاد استان البرز – – شهر كرج –
مشتكي عنه شخص ناشناس — آزاد مجهول المکان
نريمان — آزاد مجهول المکان
سعيد — آزاد مجهول المکان
فرزاد — آزاد مجهول المکان
موضوع شكايت نقض (هك) تدابير امنيتي سيستم هاي رايانه اي و مخابراتي تاریخ وقوع جرم : ۱۴۰۰/۰۱/۲۲محل وقوع جرم : كرج حوزه كلانتري ۱۴ رسالت
تحصيل مال از طريق نامشروع يا سوء استفاده و تقلب از امتيازات تاریخ وقوع جرم : ۱۴۰۰/۰۱/۲۲محل وقوع جرم : كرج حوزه كلانتري ۱۴ رسالت
دلایل و منضمات
رياست محترم دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان كرج
با سلام و تحيات وافر ، احتراما به استحضار مي رساند ؛ در مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ متوجه هك و دسترسي غير مجاز توسط شخصي ناشناس شدم در حاليكه اطلاعات كاربري كانال تلگرام اينجانب صرفا در اختيار بنده بوده ، نامبرده موفق به دسترسي به حساب كاربري اينجانب شده است همچنين نامبرده با دسترسي غير مجاز به مخاطبين بنده با مانورهاي متقلبانه و دروغ و اغفال ايشان اقدام به درخواست وجه از ايشان نموده و مخاطبين بنده نيز مورد كلاهبرداري قرار گرفته و اقدام به واريز پول نموده اند . شماره كارت معرفي شده از طرف نامبرده عبارت است از : ۶۰۳۷۹۹۷ به نام نريمان و ۱۰۴۳۳۷۵۲۵۷۴ به نام سعيد بدوا درخواست استعلام از مراجع ذيصلاح جهت شناسايي نامبرده و جلوگيري از اقدامات وي را دارم. لذا مستندا به ماده ۱ قانون جرائم رايانه اي ، تعقيب و مجازات نامبرده مورد استدعاست.

مجازات هک اینستاگرام نی نی سایت

همانطور که بالا تر نیز گفته شد مجازات هک اینستاگرام و مجازات هک کردن گوشی موبایل طبق قانون به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سوالات متداول

آیا هک کردن گوشی موبایل جرم محسوب می شود؟

هک کردن گوشی موبایل و فضای مجازی در کشور ایران جرم به حساب آمده و مجازات مخصوص به خود رادارد.

مجازات هک کردن گوشی موبایل چه می باشد؟

مجازات هک کردن گوشی موبایل طبق قانون به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت