به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با گواهی عدم سوء پیشینه و همچنین نحوه استعلام عدم سوء پیشینه اینترنتی آشنا کنیم.

شما میتوانید برای مشاوره در رابطه با گواهی عدم سوء پیشینه با وکلای ما در دفتر وکالت تهران مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی بگیرید 02188939832 و 09127654109.

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه در واقع برگه ای می باشد که در آن تمامی سوابق کیفری هر فردی به صورت خصوصی ذکر شده است.

معمولا گواهی عدم سوء پیشینه به دو صورت اینترنتی و همچنین حضوری می باشد. مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و درخواست اینترنتی گواهی عدم سوء پیشینه از سامانه ثنا می باشد.

برای دریافت مشاوره با وکیل کیفری خوب در تهران کلیک کنید.

گواهی عدم سوء پیشینه چیست

در رابطه با این سوال که گواهی عدم سوء پیشینه چیست باید بگوییم در ماده 25 قانون مجازات اسلامی، محکومیت های کیفری موثر و تعداد سال های محرومیت از حقوق اجتماعی در خصوص هر یک از آن ها را بیان کرده است.

چنانچه فرد، مرتکب جرایمی شود که این محکومیت ها را به دنبال داشته باشد از برخی حقوق اجتماعی محروم شده و در صورت درخواست گواهی عدم سوء سابقه ارتکاب به این دسته از جرایم در آن منعکس خواهد شد.

گواهی عدم سوء پیشینه برای استخدام

برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای استخدام باید به پلیس =10 و یا مراکز ثبت قضایی یا همان سامانه ثنا مراجعه نمایید. صدور عدم سوء سابقه، به صورت اینترنتی، از طریق ثبت نام در سامانه ثنا و مراجعه به سامانه ثنا به آدرس adliran.ir، می باشد.

برای استعلام عدم سوء پیشینه اینترنتی مراحل زیر را دنبال نمایید:

ابتدا داخل گوگل عدل ایران را جستجو کنید و همانند تصویر وارد لینک مشخص شده شوید.

گواهی عدم سوء پیشینه برای استخدام
گواهی عدم سوء پیشینه برای استخدام

پس از وارد شدن به لینک مشخص شده وارد سامانه عدل ایران شده و در بخش زیر گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب نمایید.

گواهی عدم سوء پیشینه فوری
گواهی عدم سوء پیشینه فوری

در این بخش اگر در سامانه ثنا از پیش ثبت نام کرده باشید کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کرده و سپس گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

استعلام سوء پیشینه کیفری با کد ملی
استعلام سوء پیشینه کیفری با کد ملی

پس از وارد کردن کد ملی و رمز یک کد موقتی برای شماره تلفن شما ارسال میشود که این کد دارای زمان بوده و حداکثر تا 3 ساعت امکان بازیابی ندارد. پس از وارد کردن کد و رمز موقت ارسال شده وارد حساب کاربری خود در ثنا شده و در بخش گواهی عدم سوء پیشینه اقدام به دریافت گواهی خود نمایید.

گواهی عدم سوء پیشینه آنلاین
گواهی عدم سوء پیشینه آنلاین

گواهی عدم سوء پیشینه فوری

با توجه به گفته های بالا دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به دو روش امکان پذیر است، یکی از سریع ترین روش های گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، پیگیری سوء پیشینه با کد ملی می باشد. در سامانه ثنا در صورتی که از قبل ثبت نام کرده باشید میتوانید به اسانی و با وارد کردن اطلاعات کاربری خود اقدام به پیگیری سوء پیشینه نمایید.

همچنین سامانه ی صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری، سامانه عدل ایران یا همان ثنا می باشد که میتوانید به صورت اینترنتی و یا مراجعه به کافی نت ها اقدام به درخواست صدور این گواهی نمایید.

صدور گواهی الکترونیکی عدم سوء پیشینه در ۳ ساعت

همانطور که گفته شد استعلام سوء پیشینه کیفری با کد ملی یکی از سریع ترین روش های اقدام به دریافت این گواهی می باشد، داخل سامانه ثنا پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری امکان پذیر بوده و تنها با وارد کردن اطلاعات پروفایل کاربری و وارد کردن رمز موقتی که به شماره تلفن شما پیامک میشود قادر به دریافت این گواهی خواهید بود.

گواهی عدم سوء پیشینه پلیس 10

یکی دیگر از روش های دریافت این گواهی مراجعه حضوری به پلیس +10 می باشد. لازم به ذکر است به موجب تبصره دو ماده 25 قانون مجازات: “در مورد جرایم قابل گذشت، در صورتی که پس از صدور حکم قطعی، با گذشت شاکی یا مدعی خصوصی، اجرای مجازات موقوف شود، اثر تبعی آن نیز رفع می‌شود.” با داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا دفاتر پلیس + 10 برای دریافت گواهی خود مراجعه نمایند.

پیشنهاد ویژه: مقالات حقوقی رایگان

سوالات متداول

گواهی عدم سوء پیشینه از کجا بگیریم

برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به دو روش اینترنتی ( در سامانه ثنا) و مراجعه حضوری ( مراجع قضایی پلیس +10) میتوانید اقدام نمایید.

سوء پیشینه برای استخدام از کجا بگیرم

برای دریافت سوء پیشینه برای استخدام به نزدیکترین دفتر قضایی محل سکونت خود بروید. داخل مقاله روش های گرفتن سوء پیشینه برای استخدام را قرار داده ایم.

گواهی سوء پیشینه برای استخدام چیست؟

گواهی سوء پیشینه برگه ای می باشد که در آن تمامی سوابق کیفری هر فردی به صورت خصوصی ذکر شده است.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت