به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

شکایت از باربری

شکایت از باربری

در این مقاله به صورت جامع نحوه و چگونگی شکایت و گرفتن خسارت از شرکت های باربری را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

امروزه متاسفانه یکی از بیشترین مواردی که افراد هنگام باربری و نقل مکان با آن مواجه هستند عدم کارکرد صحیح افراد باربر و آسیب رسیدن به لوازم می باشد. در ادامه با ما همراه باشد تا با امور شکایات و کنترل کیفیت در باربری و سامانه شکایت از باربری به صورت جامع اشنا شوید.

سوالات متداول
شکایت از باربری
شکایت از باربری

شکایت از باربری

در بسیاری از مواقع ممکن است شاهد شکسته شدن و یا اسیب دیدن لوازم و وسایلی باشیم که به باربری برای نقل مکان سپرده ایم. در اینجور مواقع قوانینی تصویب شده است که افراد بتوانند در صورت شرایط خاصی اقدام به شکایت از شرکت باربری مورد نظر نمایند.

سازمان تعزیرات حکومتی شماره تماس 135 و سامانه پیامکی 300000135 را به طور اختصاصی قرار داده است تا بتوانید هر گونه شکایت را تنها با گرفتن یک شماره ثبت نمایید.

پس با توجه به گفته های بالا میتوان گفت شماره تماس شکایت باربری 135 می باشد. با شماره گیری 135 میتوانید به اسانی و در کمترین زمان اقدام به شکایت از شرکت حمل و نقل بین المللی نمایید.

همچنین برای شکایت از باربری بخشی تحت عنوان تعزیرات باربری وجود دارد که با مراجعه حضوری به ان میستوانید درخواست خود و همچنین شکایت خود را ثبت نمایید. تعزیرات باربری معمولا پاسخگوی شکایاتی از قبیل عدم صحیح بودن مقدار وجه دریافتی باربر و شرکت باربری می باشد. شماره تعزیرات باربری عبارت است از: 66988200 – 66988300.

برای تنظیم شکوائیه و مشاوره حقوقی با وکیل حرفه ای و مجرب ما در مجموعه وکالت تهران کلیک کنید.

سامانه شکایت از باربری

سامانه ای تحت عنوان سامانه شکایت از باربری وجود دارد که با ورود به این سامانه میتوانید اقدام به شکایت از باربری نمایید.

برای ورود به سامانه شکایت از باربری ابتدا وارد 141.ir شده و با انتخاب گزینه شکایت اقدام به شکایت از شرکت های حمل و نقل مورد نظرتان نمایید.

لازم به ذکر است شماره اتحادیه باربری تهران ۰۲۱۶۶۹۸۸۲۰۰ و ۰۲۱۶۶۹۸۸۳۰۰ می باشد و برای ثبت شکایت اتحادیه باربری تهران با یکی از شماره تلفن های مذکور تماس گرفته و شکایت خود را مطرح نمایید.

همانطور که بالاتر نیز گفته شد اتحادیه باربری تهران شکایت های مربوطه را مورد بررسی قرار داده و با شرکت حمل بار و باربری مورد نظر شما تماس گرفته و اقدام به دریافت اطلاعات تکمیلی می نماید.

پیشنهاد ویژه: آدرس شعب دادگاه های تهران

شماره اتحادیه باربری
شماره اتحادیه باربری

شماره اتحادیه باربری

بر اساس گفته های بالا شماره های اتحادیه باربری عبارت اند از: ۰۲۱۶۶۹۸۸۲۰۰ و ۰۲۱۶۶۹۸۸۳۰۰ . همچنین میتوانید با ورود به سامانه اتحادیه باربری تهران نیز اقدام به طرح شکایت خود کرده و منتظر تماس اتحادیه باربری تهران با شما باشید.

یکی از مهمترین مواردی که باید در رابطه با ثبت شکایت در نظر داشته باشید کسب کردن اطلاعات کافی درباره شرکت‌های باربری قوانین و شکایت از آنها میباشد. سعی کنید قبل از اقدام به شکایت از سرکت های حمل و نقل و باربری از یک وکیل کیفری خوب کمک بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماید. پیشنهاد میشود برای تنظیم شکوائیه و دریافت مشاوره با بهترین وکیل کیفری تهران با شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید 02188939832.

قانون شکایت از باربری

در این بخش قانون شکایت از باربری را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم. لازم به ذکر است در رابطه با شکایت کردن از باربری میتوانید شکایت کارت به کارت داخل دادگاه نمایید.

ماده 1: مجازات تجاوز از تعرفه نرخ حمل کالا و مسافر که توسط وزارت راه و ترابری اعلام می ‌شود از ناحیه شرکت یا مؤسسه و یا پیمانکاری ‌حمل و نقل حتی با رضایت صاحب کالا و یا مسافر با توجه به دفعات و مراتب جرم و شرایط و امکانات خاطی برای بار اول جزای نقدی از 5 تا 20 برابر وجهی که اضافه دریافت شده و تعطیل موقت به مدت 15 تا 45 روز و برای بار دوم جزای نقدی از 10 تا 30 برابر اضافه دریافتی و تعطیل موقت به ‌مدت شش ماه و برای بار سوم جزای نقدی از 20 تا 50 برابر اضافه وجه دریافتی و تعطیل دائم شرکت یا مؤسسه یا پیمانکاری خواهد بود و صاحب ‌امتیاز بعدا به هیچ عنوان اجازه فعالیت در امور حمل و نقل نخواهد داشت.

ماده 2: رانندگان وسائط نقلیه عمومی اعم از کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و غیره که اقدام به حمل بار و مسافر با مبلغی بیش از نرخ مصوب نمایند،‌ با توجه به دفعات و مراتب جرم و شرایط و امکانات خاطی برای بار اول محکوم به پرداخت جزای نقدی از 2 تا 10 برابر اضافه وجه دریافتی و در‌صورت تکرار جرم مزبور از 5 تا 20 برابر اضافه وجه دریافتی محکوم خواهند شد.

ماده 3: پرداخت هر گونه وجه اضافه از تعرفه نرخ حمل کالا و مسافر از ناحیه شرکت‌ ها، سازمان ها و مؤسسات دولتی تحت هر عنوان از قبیل پاداش ‌نقدی یا جنسی ممنوع بوده و در صورت تخلف، متخلف یا متخلفین در مورد پرداخت اضافه از نرخ مقرر در حکم متصرف غیر قانونی در اموال دولتی ‌محسوب می ‌شوند و حسب مورد طبق قوانین و مقررات مربوط تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

ماده 4: در موارد خاص و ضروری در محورهای معین با تشخیص و اعلان وزارت راه و ترابری تعرفه نرخ حمل کالا و مسافر به صورت موقت قابل ‌تغییر است.

ماده 5: پرداخت هر گونه وجه علاوه بر نرخ مقرر بابت حمل کالا و مسافر از ناحیه کارخانجات، شرکت‌ ها و مؤسسات خصوصی، تجار، واحد های ‌صنعتی و هر سازمان اقتصادی دیگر اعم از بزرگ و کوچک با توجه به دفعات و مراتب جرم و شرایط و امکانات خاطی برای بار اول موجب محکومیت‌ به جزای نقدی از 2 تا 10 برابر اضافه پرداختی و برای بار دوم از 5 تا 20 برابر و بار سوم به بعد از 20 تا 50 برابر اضافه پرداختی خواهد بود.

ماده 6: چنانچه متهم برای اولین بار مرتکب یکی از اعمال مذکور در موارد فوق شده باشد و دادستان در موارد غیر مهم تشخیص دهد با وعظ یا ‌توبیخ یا تهدید یا اخذ تعهد تأدیب خواهد شد با اعمال یکی از موارد تأدیب فوق پرونده را ضمن انعکاس به وزارت راه و ترابری بایگانی می ‌نماید. ‌دادگاه نیز در صورت طرح پرونده در دادگاه حق اعمال مراتب بالا را به تشخیص خود دارد.

ماده 7: کلیه قوانین و مقرراتی که مغایر با این قانون باشد از تاریخ اجرای این قانون در آن قسمت که مغایر است بلااثر می‌ باشد.

پیشنهاد میشود برای مطالعه سوالات متداول حقوقی کلیک کنید.

سوالات متداول

چگونه از شرکت های باربری شکایت کنیم ؟

برای شکایت از شرکت های باربری میتوانید وارد سامانه 141.ir شده و یا شماره 135 را به سامانه پیامکی 300000135 ارسال نمایید. داخل مقاله روش های شکایت از باربری را قرار داده ایم.

برای شکایت از باربری‌ها با کجا تماس بگیریم؟

برای شکایت از باربری‌ها با اتحادیه باربری تهران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند. شماره تلفن ها : 66988200 – 66988300.

چگونه از اتوبار ها باربری ها شکایت کنیم؟

برای شکایت از اتوبار ها و باربری ها میتوانید با شماره تعزیرات باربری تماس گرفته و شکایت خود را مطرح نمایید ۰۲۱۶۶۹۸۸۲۰۰.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
چنگیز خلیل زاده
1 سال قبل

عالیه عالی

ATGO-M
1 سال قبل

خوشحالیم که راضی بودید.

vekalatetehran
9 ماه قبل

سلام خیلی خوشحالیم که مقاله مورد رضایت شما بوده

محسن قیم
8 ماه قبل

با سلام

عالی بود

vekalatetehran
8 ماه قبل
پاسخ به  محسن قیم

سلام متشکر که مقاله را با دقت مطالعه فرمودید

خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت