به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مجازات شراب خواری

مجازات شراب خواری

همانطور که میدانید شراب و شراب خواری در ایران و در قانون جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب شده و دارای مجازات مخصوص به خود می باشد، در این مقاله سعی کرده ایم شما را با مجازات شراب خواری و حکم شرب خمر آشنا کنیم.

مجازات شراب خواری
مجازات شراب خواری

مجازات شراب خواری

نوشیدن شراب یا همان شراب خواری در اسلام مطلقاً حرام دانسته شده و هیچ مسلمانی حق ندارد مشروباتی که در خود درصدی از الکل را داشته باشد بنوشد. هرگاه مسلمانی عامداً از مشروبات الکلی استفاده کند و البته در اماکن عمومی ظاهر شود، مستحق مجازات ۸۰ ضربه شلاق در فقه اسلامی خواهد بود.

مجازات شراب خواری طبق ماده 701 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات به این صورت است که ” هرکس به طور علنی در اماکن و معابر و مجامع عمومی مشروبات الکی استعمال کند ، علاوه بر مجازات حد شرعی شرب خمر به دو تا شش ماه حبس تعزیزی محکوم خواهد شد “.

مجازات شراب خواری در قرآن

در قرآن آمده است که «اِنَّ فی کِتابِ عَلِیٍّ یُضْرَبُ شارِبُ الْخَمْرِ ثَمانِینَ وَ شارِبُ النَّبیذِ ثَمانینَ؛ (مرآت العقول ۲۳/۳۳۰) در کتاب علی (ع) آمده‌ است به کسی که شرب خمر کند هشتاد تازیانه، و همچنین کسی که شرب نبیذ کند هشتاد تازیانه زده می‌شود».

همچنین در رابطه با مجازات شراب خواری در ایران باید بگوییم، مجازات شرب خمر براي بار اول با شهادت دو مرد 80 ضربه شلاق می باشد و همچنین برای بار دوم و سوم نیز 80 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است. چنانچه فرد برای بار چهارم نیز شراب خواری کند مجازاتش اعدام خواهد بود.

یکی از روش های اثبات شرب خمر، اثبات شرب خمر با تست الکل می باشد. همواره در پایگاه های پلیس و نیروی انتظامی از تست الکل برای اثبات شرب خمر استفاده می شود.

در صورت انکار بعد از اقرار شرب خمر با وجود دو شاهد، مجازات آن علاوه بر 80 ضربه شلاق، جریمه نقدی می باشد.

برای مشاهده لیست وکلای تهران کلیک کنید.

تبرئه از شرب خمر

تبرئه از شرب خمر

در رابطه با تبرئه از شرب خمر باید بگوییم مجازات شرب خمر در قانون جدید و گزارش شرب خمر نیز همان 80 ضربه شلاق و جریمه نقدی می باشد که در صورت تکرار چهار بار، فرد اعدام خواهد شد.

همچنین مجازات شرب خمر اطفال نیز از آنجا که اطفال صغیر به حساب می ایند و اطلاعی از شراب و مجازات آن ندارند لازم به ذکر است محکومیت های اطفال و نوجوانان فاقد آثار کیفری می باشد یعنی برای آنها سوسابقه ایجاد نخواهد شد.

یکی از راه های رفع از مجازات و بخشش شرب خمر گذاشتن وثیقه برای شرب خمر می باشد. علم قاضی برای اثبات هر جرمی در قانون تعزیرات مورد قبول بوده و مختص شرب خمر نیست. از این رو در صورتی که به نحوی به قاضی اثبات شود که فرد این جرم را انجام داده است، امکان صدور حکم مجازات برای وی وجود خواهد داشت.

دفاع در پرونده شرب خمر

برای دفاع در پرونده شرب خمر و اطلاع از مراحل ترخیص خودرو به دلیل شرب خمر بهتر است ابتدا با یک وکیل کیفری خوب مشورت بگیرید و انجام روند پرونده را به وی بسپارید، از آنجا که تعداد اقرار در شرب خمر محدود می باشد پیشنهاد میشود حتما با یک وکیل حرفه ای و کاربلد در زمینه تخفیف مجازات شرب خمر و رای قاضی کمک بگیرید.

برای شماوره با بهترین وکیل کیفری تهران با شماره تلفن دفتر وکالت تهران تماس بگیرید 02188939832

نمونه رای برائت شرب خمر
نمونه رای برائت شرب خمر

نمونه رای برائت شرب خمر

نمونه رای برائت شرب خمر به صورت زیر می باشد:

در خصوص اتهام آقایان ۱- حسین … ۲- امین … هر دو مبنی بر شرب خمر، دادگاه با عنایت به محتویات پرونده، گزارش مأمورین کلانتری، تحقیقات انجام گرفته، اقرار و اعترافات متهمان در دادسرا بیش از ۲ بار و همچنین اقرار متهمین مبنی بر شرب خمر در محضر دادگاه و کیفر خواست صادر شده از دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، اظهار نظر نمایندۀ محترم دادستان و سایر شواهد و قراین و امارات موجود در پرونده ارتکاب بزه انتسابی را توسط هر دو متهم محرز و مسلم دانسته و مستنداً به مواد ۱۶۴-۱۶۶-۱۶۸-۲۶۴ و ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ متهمان را هر کدام به تحمل ۸۰ ضربه تازیانه حدی مطابق مقررات قانونی به اتهام شرب خمر محکوم می‌نماید.

اجرا حد در حال ایستاده و بدون پوشاک و غیر از ساتر عورت باید باشد و ضربات تازیانه به سر و صورت و عورت محکومان نباید زده شود. رأی صادره نسبت به هر دو متهم حضوری بوده و پس از ابلاغ ظرف ۲۰ روز قابل تجدید نظر در دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی می‌باشد.

برای مشاهده دیگر مقالات حقوقی رایگان و دریافت مشاوره حقوقی با بهترین وکلای تهران کلیک کنید.

سوالات متداول

مجازات شراب خواری در اخرت چیست؟

از جمله مجازات شراب خواری در اخرت عدم شفاعت می باشد. داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با مجازات شراب خواری صحبت کرده ایم.

چند درصد الکل جرم است؟

در ایران حتی 1% الکل هم جرم محسوب شده و مجازات خاص مربوط به خود را دارا می باشد.

جرم شراب خواری به چه طریق اثبات میشود؟

یکی از روش های اثبات شراب خواری تست الکل می باشد، داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با روش های اثبات شراب خواتری صحبت کرده ایم.

مجازات شرب خمر برای بار دوم چیست؟

مجازات شرب خمر برای بار دوم 80 ضربه شلاغ می باشد.

ایا شرب خمر سو پیشینه محسوب می شود؟

در رابطه با پاسخ این سوال باید بگوییم، بله شرب خمر سو پیشینه به حساب می آید. داخل مقاله در رابطه با جرم شرب خمر به صورت جامع صحبت کرده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس رسولی
3 ماه قبل

هیچی دیگه نود درصد ملت ایران مجرم هستن خخخخخ

خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت