به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

لایحه حذف طلاق از شناسنامه

لایحه حذف طلاق از شناسنامه

همانطور که میدانید امروزه به دلیل افزایش امار طلاق و جدایی یکی از اصلی ترین خواسته های افراد بعد از طلاق حذف نام همسر از شناسنامه خود می باشد. در این مقاله قصد داریم لایحه حذف طلاق از شناسنامه و همینطور حذف نام همسر از شناسنامه را مورد بررسی قرار دهیم.

لایحه حذف طلاق از شناسنامه
لایحه حذف طلاق از شناسنامه

لایحه حذف طلاق از شناسنامه

اگر به دنبال حذف نام همسر از شناسنامه هستید باید بگوییم که در دوران عقد حذف نام همسر از شناسنامه دختر باکره راحت تر از زمانی است که زن و مرد زندگی زناشویی را آغاز کرده باشند.

توجه داشته باشید که لازمه ی حذف نام در مواردی که دوشیزه بودن دختری که در دوران عقد طلاق گرفته است باید کاملا قابل استدلال باشد و طبق قوانین و احکام قضایی قابلیت ثابت شدن را داشته باشد.

در قانون ایران حذف اسم زن از شناسنامه برای آقایان حتی بعد از شروع ز زندگی زناشویی نیزقابل انجام است و مرد می توانند بعد از طلاق برای پیگیری این موضوع از طریق محاکم قانونی و به کمک یک وکیل برای حذف نام همسر از شناسنامه و حذف طلاق از شناسنامه اقدام کند که در ادامه با روش ها و مدارک لازم برای انجام این کار آشنا خواهید شد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با طلاق بائن و وکیل خوب در تهران هستید، ما در دفتر وکالت تهران، بهترین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین را به شما ارائه خواهیم کرد.

حذف نام همسر از شناسنامه
حذف نام همسر از شناسنامه

حذف نام همسر از شناسنامه

پس از جدایی ممکن است بخواهید نام همسر قبلی خود را از شناسنامه خود حذف کنید، برای حذف نام همسر از شناسنامه روش های متعددی هست که یکی از این روش ها شناسنامه المثنی می باشد. اگر فردی از همسرش طلاق گرفته باشد و قصد ازدواج دوم داشته باشد و این ازدواج نیز به صورت رسمی ثبت شده باشد، فرد متقاضی میتواند بعد از ثبت شدن نام همسر دوم در شناسنامه اش به اداره ی ثبت احوال مراجعه کند و درخواست خود را برای نام همسر اولش بدهد و مدارک لازم را نیز به همراه پر کردن فرم اطلاعات باید تحویل دهد تا با صدور شناسنامه المثنی نام همسر اول از شناسنامه حذف شود و تنها نام همسر دوم در شناسنامه المثنی فرد ثبت شود.

مهریه یا مهر از زمان های خیلی دور در بین ایرانیان رایج بوده است و قدمت آن تقریبا با خود ازدواج یکی است. قصد داریم قوانین مهریه را بررسی کرده و بهترین وکیل مهریه در تهران را به شما معرفی کنیم.

حذف نام زن از شناسنامه مرد

همانطور که بالاتر نیز گفته شد حذف نام زن از شناسنامه مرد آسان تر از زن می باشد، چرا که مرد میتواند پس از طلاق حتی طلاق رجعی به دادگاه خانواده مراجعه کرده و با تقدیم درخواست خود در رابطه با حذف نام همسر از شناسنامه از دادگاه بخواهد که اسناد و مدارک را مورد بررسی قرار داده و شناسنامه المثنی شما توسط دفتر پیشخوان دولت ارسال خواهد شد.

همچنین حذف نام زن از شناسنامه مرد شرایط مخصوص به خود را دارد که عبارت اند از:

حذف شدن نام همسر اول وابسته به ثبت رسمی ازدواج دوم می باشد. بنابراین توجه داشته باشید که تنها انتخاب همسر دوم و معرفی آن به اداره ی ثبت احوال کافی نمیباشد.
همسر دوم هم باید درخواست حذف نام همسر اول را داشته باشد.ریشه ی اصلی این موضوع مربوط به آگاهی همسر دوم از ازدواج اول همسر اول است.
تمامی این اصولی که ذکر شد فقط برای ازدواج دوم امکان پذیر می باشد و در رابطه با ازدواج های دوم و سوم ذکر نشده است.
حذف نام همسر از شناسنامه با وجود فرزند و وجود تمامی شرایط ذکر شده امکان‌پذیر است.

اگر به دنبال بهترین وکیل خانواده در تهران هستید در این صفحه به شما کمک می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. همه آنچه را که باید در مورد یک وکیل دعاوی خانواده بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اگر در حوزه دعاوی خانواده دچار مشکل شده اید، برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با مجموعه وکالت تهران تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

مدارک لازم برای حذف نام همسر از شناسنامه
مدارک لازم برای حذف نام همسر از شناسنامه

مدارک لازم برای حذف نام همسر از شناسنامه

مدارک لازم برای حذف نام همسر از شناسنامه در موارد متفاوت متغیر می باشد. درواقع مدارک مورد نیاز برای پاک کردن نام همسر از شناسنامه در هر حالت از زمانی که زن باکره باشد تا زمانی که زن باکره نباشد و همسر فرد فوت کرده باشد متفاوت می باشد. در ادامه مدارک مورد نیاز برای پاک کردن نام همسر از شناسنامه را ملاحضه خواهید کرد:

مدارک لازم برای حذف نام همسر از شناسنامه درصورت باکره بودن زن

  • گواهی بکارت از پزشکی قانونی
  • سند طلاق
  • حکم طلاق
  • مدارک شناسایی فرد شامل: کارت ملی و شناسنامه
  • برگه معرفی‌نامه از دادگاه

مدارک لازم برای حذف نام همسر از شناسنامه درصورت باکره نبودن زن

  • ثبت ازدواج جدید و ارائه مدارک مربوط به آن
  • سند طلاق همسر سابق
  • مدارک شناسایی فرد شامل: کارت ملی و شناسنامه

مدارک لازم برای حذف نام همسر از شناسنامه درصورت فوت همسر

  • گواهی فوت متوفی
  • سند ازدواج
  • مدارک شناسایی فرد شامل: کارت ملی و شناسنامه

نمونه درخواست حذف نام همسر از شناسنامه

زوجه با داشتن گواهی پزشکی قانونی دوشیزه (باکره) بوده است بنا به دادخواست تقاضای حذف نام همسر از شناسنامه موکل را دارد.

وکیل طلاق می تواند همه مرحله هایی که برای طلاق لازم است را در دادگاه انجام داده و به پرونده رسیدگی کند. بنابراین، نیازی به حضور زوجین در دادگاه نخواهد بود و تمام این روند می تواند به صورت غیر حضوری انجام شود.

آیا حذف نام زن از شناسنامه امکان پذیر است؟

بله با توجه به سرایطی که داخل مقاله ذکر شد مرد قادر به حذف نام زن از شناسنامه خواهد بود.

برای حذف اسم مرد از شناسنامه چه کار باید کرد؟

برای حذف اسم مرد از شناسنامه ابتدا دلایل خود را ثابت کرده و سپس توسط دادگاه خانواده درخواست خود را ثبت کنید.

برای حذف نام همسر از شناسنامه چه مدارکی لازیم داریم؟

برای حذف نام همسر از شناسنامه مدارک متناسب با نوع و حالت متفاوت می باشد که در مقاله به صورت جامع این حالت ها و تفاوت ان ها را شرح داده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت