به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

اقرار نامه فروش ملک

اقرار نامه فروش ملک

در این مقاله قصد داریم به صورت صفر تا صد شما را با اقرار نامه و شرایط آن و نکاتی که باید در رابطه با اقرار نامه بدانید آشنا کنیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اقرار نامه فروش ملک چیست

در ابتدا به این موضوع میپردازیم که اقرار به چه معناست؟ طبق ماده ۱۶۴ قانون مجازات اسلامی جدید اقرار عبارت است از: ماده ۱۶۴ قانون مجازات اسلامی جدید اقرار عبارت است از: “اخبار شخص به ارتکاب جرم از جانب خود”. اقرار در دعاوی کیفری یکی از مهمترین ادله اثبات دعوا محسوب می گردد.

اقرار در لغت به معنای تثبیت کردن کسی یا چیزی در مکانی است و در اصطلاح اقرار عبارت از اخبار به حقی است، برای غیر و به ضرر خود. مثلاً در صورتیکه شخصی مرتکب جرم زنا شده باشد و اعلام کند که من زنا کرده ام در این حالت می گوییم وی اقرار به زنا می نماید.

اعتراف نیز به معنای اقرار می باشد با این تفاوت که در مفهوم اعتراف، معرفت و آگاهی نسبت به آنچه بدان اقرار می‌کند نهفته است.

برای دفاع از حقوق افراد در مواردی که مسائل مالی و دعاوی ملکی مطرح می شود حضور و کمک یک وکیل ملکی خوب در تهران می تواند بسیار کمک کننده باشد. 

شرایط اقرار نامه فروش ملک
شرایط اقرار نامه فروش ملک

شرایط اقرار نامه فروش ملک

یک سری شرایط برای اقرار وجود دارد که در این مطلب به بررسی آنها می پردازیم. با توجه به قوانین در نظام جمهوری اسلامی ایران :

  • اقرار باید با لفظ یا نوشتن باشد و در صورت تعذر، با فعل از قبیل اشاره نیز واقع می شود و در هر صورت باید روشن و بدون ابهام باشد.
  • اقرار به ارتکاب جرم قابل توکیل نیست.
  • اقرار باید منجز باشد و اقرار معلق و مشروط معتبر نیست.
  • اقرار میبایستی صریح یا ضمنی باشد. برای مثال سکوت نشانه اقرار نیست مگر اینکه قاضی از اوضاع و احوال سکوت فرد، دلالت بر اقرار کند.
  • اقرار در صورتی نافذ است که اقرار کننده در حین اقرار، عاقل، بالغ، قاصد و مختار باشد.
  • اقراری که تحت اکراه، اجبار، شکنجه و یا اذیت و آزار روحی یا جسمی اخذ شود، فاقد ارزش و اعتبار است و دادگاه مکلف است از متهم تحقیق مجدد نماید.

پیشنهاد می شود: مقالات حقوقی رایگان

مراحل اقرار نامه فروش ملک
مراحل اقرار نامه فروش ملک

مراحل اقرار نامه فروش ملک

در مرحله بعد برای اقرار کننده شرایطی وجود دارد که باید تماما رعایت شود و عبارتند از:

  1. اقرار کننده باید بالغ و عاقل و قاصد و مختار باشد بنابراین اقرار صغیر و مجنون در حال دیوانگی و غیر قاصد و مکره موثر نیست به عبارت دیگر فردی که اقرار می کند باید بالغ و عقل باشد وهمچنین باید قصد اقرار داشته باشد و دارای اختیار باشد و اکراه از اقرار نداشته باشد.
  2. اقرار سفیه در امور مالی موثر نیست ولی در امور غیر مالی صحیح می باشد.
  3. اقرار مفلس و ورشکسته نسبت به اموال خود بر ضرر دیان ( طلبکاران ) نافذ نیست.
  4. اقرار مدعی افلاس و ورشکستگی در امور راجع به اموال خود به ملاحظه حفظ حقوق دیگران منشا اثر نمی شود تا افلاس یا عدم افلاس او معین گردد.
  5. اقرار برای حمل در صورتی موثر است که زنده متولد شود.
  6. اقرار به نفع متوفی درباره ورثه او موثر خواهد بود.
  7. اقرار به امری که عقلا یا عادتا ممکن نباشد و یا برحسب قانون صحیح نیست اثری ندارد.

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی دارای تحصیلات حقوقی و پروانه وکالت معتبرمی باشد، به همین دلیل میتوان روند تنظیم سند را به او بسپارید چرا که وکیل الزام به تنظیم سند رسمی به دلیل داشتن تجربه کافی در این زمینه و همینطور حرفه ای بودن و آشنایی با قوانین مربوطه روند پرونده شما را سریع تر و اسان تر خواهد کرد.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با افراز ملک مشاع و همچنین راه های اثبات مالکیت برای اموال فاقد سند با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.  

اعتبار اقرارنامه در دادگاه
اعتبار اقرارنامه در دادگاه

اعتبار اقرارنامه در دادگاه

توجه : سفیه همان شخص غیر رشیدی است که در ماده ۱۲۰۸ قانون مدنی به آن اشاره شده است؛ به معنای شخصی که نمیتواند در امور مالی خود عقلانی تصمیم بگیرد و اقدامات مالی وی میتواند موجب ایجاد ضرر به خود یا دیگران شود. بنابراین توانایی مداخله در حقوق مالی خود را ندارد.

توجه: افلاس یکی از اسباب حجر در فقه امامیه می‌باشد. شخص مفلّس پس از حکم حاکم، از تمامی تصرفات مالی ممنوع می‌گردد. ازآنجاکه گاهی اقرار، دربردارنده برخی تصرفات مالی است، اگر مفلس در زمان محجوریت به عین یا دینی به نفع غیر اقرار کند، ازیک سو چون بالغ و عاقل است و از اهلیت استیفا و شرایط صحت برای تحقق عقد برخوردار است،

أمور ثبتی جزو مسائل پیچیده حقوقی به شمار می روند که گستره بسیار وسیعی از مشکلات را نیز شامل می شوند. صرفا با مطالعه أصول و قواعد أمور ثبتی، نمی توان مشکلات حقوقی و ثبتی دادگاه ها را حل کرد. بنابرین، لازم است که در چنین أموری حتما از حضور یک وکیل ثبتی تهران در کنار خود بهره مند شوید.

حال پس از بررسی شرایط اقرار به شرابط مقرله میپردازیم که در ذیل بیان شده است:

چنانکه در ماده ۱۲۶۶ قانون مدنی تصریح شده است: «در مقرله، اهلیت شرط نیست اما بر حسب قانون باید بتواند دارای آنچه به نفع او اقرار شده است، بشود.»

بر اساس این ماده معلوم می‌شود که مقرله باید در زمان اقرار، موجود باشد بنابراین هرگاه مقرله کسی باشد که هنوز نطفه‌ او منعقد نشده است، اقرار درباره او معتبر شناخته نمی‌شود. با این وجود، ماده ۱۲۶۷ قانون مدنی، اقرار به سود متوفی را موثر می‌داند و اثر آن را به سود وارثان تحلیل می‌کند.

حال پس از بررسی موارد مربوطه اقرار میتوان بیان کرد که اقرار نامه فروش ملک مانند این است که فرد فروشنده این ملک را فروخته است با مبلغ x به فرد خریدار و به این ترتیب ملک را انتقال داده است و دیگر نمی تواند ادعایی بر مالکیت این ملک کند سپس امضا میکند برای خریدار که در صورتی که روزی شخص حاضر به تسلیم ملک نشد یا این که تعهدش را عمل نکرد خریدار به  این دلیل استفاده از سند اقرار نامه کند.

برای مشاهده نمونه سند رهنی غیر بانکی ملکی با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اخیتار شما عزیزانه قرار دهند.  

نکات مهم اقرار نامه فروش ملک
نکات مهم اقرار نامه فروش ملک

نکات مهم اقرار نامه فروش ملک

  • برای انجام این اقرار نامه بهتر است طرفین به دفتر خانه های رسمی مراجعه کنند و امضا آن جا انجام شود که برای این است که اگر بین خود طرفین انجام شود حکم سند عادی را میگیرد و آن اعتبار مورد نظر را نخواهد داشت که توانایی قابل استناد بودن داشته باشد. موضوع بسیار مهم دیگری که اکنون باید به آن اشاره کرد در رابطه با اقدامات خریدار بعد از دریافت اقرارنامه فروش ملک از فروشنده میباشد. لازم است به 3 نکته زیر توجه کنید:
  • خریدار میتواند به راحتی برای پرداخت مفاصا حساب به شهرداری مراجعه نماید.
  • خریدار این توانایی را دارد تا به دفترخانه و اداره ثبت مراجعه نماید تا موارد و مراحل استعلام های ثبتی را انجام دهد و ثبت سند را نیز به طور کامل به انجام برساند.
  • اگر ملک دارای وام باشد و به اصطلاح سند آن در رهن بانک باشد، خریدار می تواند برای تسویه آن به بانک مراجعه نماید.

پیشنهاد می شود اگر ملکی را خرید می کنید برای اطمینان اگر در حال حاضر سند رسمی زدن ملک ممکن نیست مبایعه نامه را تنظیم کنید که البته داشتن اقرار نامه هم همان کارکرد را دارد. ولی برای اطمینان هم شده مبایعه نامه تنظیم کنید.

برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه فروش ملک مشاع بدون اجازه شریک و دریافت مشاوره رایگان با بهترین وکیل تصرف عدوانی با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.    

توجه: از نظر فقهی و قانونی، مبایعه نامه یا بیع نامه به قراردادی گفته می‌شود که بر طبق آن، مالی از فروشنده به خریدار داده شده و در عوض آن پول یا مال دیگری دریافت می‌شود.

اگر به دنبال وکیل خوب در تهران هستید، ما در دفتر وکالت تهران، بهترین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین را به شما ارائه خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات در رابطه با مجازات جعل اسناد عادی و مشاهده نمونه مبایعه نامه فروش سهم الارث کلیک کنید.  

وکیل اقرار نامه فروش ملک

وکیل اقرار نامه فروش ملک، شخصی است که برای تنظیم اقرار نامه فروش ملک اقدام می نماید و باید تمامی شرایط و ضوابط مربوط به قرار نامه فروش ملک را به صورت جامع زیر نظر داشته باشد. این شخص وکیل پایه یک دادگستری و دارای پروانه وکالت دادگستری است که طبق تجربه و سابقه ای که در اقرار نامه فروش ملک داشته است، با عنوان وکیل قرار نامه فروش ملک شناخته می شود.

مجموعه وکالت تهران با حضور بهترین وکلای سرتاسر ایران، به شما کمک می کند تا از قوانین و مقررات قرار نامه فروش ملک آگاه شده و با آشنایی کامل اقدام به تنظیم اقرار نامه نمایید.

با توجه به اینکه تنظیم اقرار نامه فروش ملک بسیار پیچیده و زمان بر است، برای انجام این مراحل نیاز به شناخت ویژه از قوانین مربوط به ان می باشد، لذا پیش از اقدام به قرار نامه فروش ملک حتما از مشاوره بهترین وکیل اقرار نامه فروش ملک استفاده نمایید. 02188939832 و 09127654109

ارائه خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی یکی از مهمترین خدمات مرکز وکالت تهران است.

برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین ( از طریق شبکه های اجتماعی فرم درخواست را در مشاوره حقوقی تلفنی شبانه روزی پر کنید تا وکلای پایه یک دادگستری بعد از بررسی پرونده با شما تماس بگیرند.

سوالات متداول

اقرار نامه محضری چیست؟

اگر متن اقرارنامه در دفتر اسناد رسمی و یا مراجع قانونی دیگر تنظیم شود به آن اقرارنامه قانونی و یا محضری گفته می شود.

انواع اقرار نامه چیست؟

واگذاری ملک، تنظیم سند ملک (ملکی)، دریافت حقوق و مزایا، فسخ اجاره، ابرا (بخشش) مهریه، موافقت پدر با ازدواج دختر و …

اقرار نامه چقدر اعتبار دارد؟

در صورتیکه صلح نامه به صورت محضری تنظیم شود دیگر امکان انکار و آن وجود خواهد داشت و بعد از فوت مصالح هم اعتبار قانونی آن استوار خواهد بود.

اقرار نامه غیر مالی چیست؟

اقرار در لغت به معنای ثابت کردن کسی یا چیزی در مکانی معین است و در اصطلاح اقرار عبارت از اخباری که یک شخص بر علیه خود و به سود دیگری اعلام میکند.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت