به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی

سامانه ابلاغ الکترونیکی

امروزه دیگر برای دریافت و مشاهده ابلاغیه های خود و مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی در دعاوی مورد نظر در دادگاه دیگر نیازی به مراجعه حضوری نبوده و میتوانید به راحتی و در سامانه ابلاغ الکترونیکی یا همان سامانه ثنا قادر به مشاهده و رویت ابلاغیه های مورد نظر خود و مشاهده ابلاغیه جدید و مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی باشید.

در این مقاله هرآنچه که باید در رابطه با سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا و مشاهده ابلاغیه جدید 1402 را قرار داده ایم. تا انتها با ما همراه باشید تا با سامانه ثنا به صورت جامع آشنا شوید.

شما میتوانید برای مشاوره در رابطه با سامانه ابلاغ الکترونیکی 1402 با وکلای ما در دفتر وکالت تهران مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی بگیرید 02188939832 .

در سامانه ابلاغ الکترونیکی یا همان ثنا، قادر به رویت ابلاغیه های خود خواهید بود، همواره روش های متعددی برای رویت ابلاغیه وجود دارد که در ادامه اصلی ترین آن یعنی رویت ابلاغیه در سامانه ثنا با کد ملی و مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی (جدید) را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

کاربران به منظور ورود به سامانه ابلاغ و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا باید به سایت eblagh.adliran.ir مراجعه نمایند.

سوالات متداول

ابلاغ الکترونیکی

مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی

در این بخش آموزش ۳ روش ورود به سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه را برای شما عزیزان قرذار داده ایم، اما قبل از شروع و بررسی آموزش ۳ روش ورود به سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه، بهتر است کمی با ابلاغ الکترونیکی آشنا شویم.

بر اساس ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی: استفاده از سامانه‌‏های رایانه‏ ای و مخابراتی، از قبیل پیام‌نگار (ایمیل)، ارتباط تصویری از راه دور، نمابر و تلفن، برای طرح شکایت یا دعوی، ارجاع پرونده، احضار متهم، ابلاغ اوراق قضائی و همچنین نیابت قضائی با رعایت مقررات راجع به دادرسی الکترونیکی بلامانع است.

تبصره- شرایط و چگونگی استفاده از سامانه‏ های رایانه ‏ای و مخابراتی موضوع این ماده بر اساس آیین‌‏نامه‌‏ای است که ظرف شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزیر دادگستری تهیه می‌شود و به تصویب رئیس قوه قضائیه می‏‌رسد.

طبق قانون مذکور، تمامی اوراق قضایی توسط سامانه الکترونیکی ارسال و دریافت میگردد. ابلاغ الکترونیکی یا ابلاغیه الکترونیکی نیز همان اوراق قضایی می باشد که توسط قوه قضاییه به سامانه الکترونیکی ارسال و یا دریافت گردیده است.

ابلاغیه الکترونیکی

در تعریف ابلاغیه الکترونیکی باید بگوییم، ابلاغیه الکترونیکی اوراق قضائی می باشد که از سوی قوه قضائیه ابلاغ می‌ شود و باید به صورت الکترونیکی و یا مخابراتی ابلاغ شود. بنابراین، برگه‌ های کاغذی ابلاغ که از قوه قضاییه به دست افراد می‌ رسید حذف شده و ابلاغیه الکترونیکی جایگاه آن را گرفته است.

در ادامه نحوه adliran ir مشاهده ابلاغیه الکترونیکی و رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی قضایی را برای شما عزیزان قه صورذت مرحله به مرحله قرار داده ایم.

بعد از اقامه دعوای حقوقی علیه یک شخص اولین و مهم ترین حق قانونی وی آن می باشد که از اقامه چنین دعوایی علیه خود، اطلاع یابد. علت تاکید بر اهمیت این حق اطلاع آن می باشد که بدون آگاهی از از دعوای طرح شده، فرصت دفاع برای آن فرد وجود نداشته و چه بسا این عدم اطلاع منجر به از بین رفتن حقوق قانونی آن فرد گردد.

اطلاع اشخاص از اقامه دعوا علیه آن ها در محاکم کیفری و حقوقی، از طریق ابلاغ اوراق قضایی به آنها امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است ابلاغ اوراق قضایی در سیستم قضایی کشورهای مختلف با استفاده از کاغذ و ارسال توسط مامورین ابلاغ، انجام می گرفت.  با پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت شیوه ابلاغ نیز تغییر یافته و شکل جدیدی از ابلاغ یعنی ابلاغ الکترونیکی، برای ابلاغ اوراق قضایی مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذرک است دراین سیستم اوراق قضایی به شکل الکترونیکی و از طریق سامانه ابلاغ به طرفین پرونده، ابلاغ می شود.

در کشور ایران نیز ابلاغ الکترونیکی، با راه اندازی سامانه ابلاغ ثنا از سال 1395 توسط قوه قضاییه جایگزین ابلاغ سنتی شد. با توجه به اینکه ارسال ابلاغیه الکترونیکی از طریق سامانه ثنا و مشاهده و عدم مشاهده ابلاغیه الکترونیکی توسط اصحاب دعوا دارای آثار قانونی متعددی بوده است.

سامانه ابلاغ الکترونیکی

مشاهده ابلاغیه با کد ملی در سامانه ابلاغ eblagh.adliran.ir برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی امکانپذیر است و هر کدام طرفین یک پرونده دعوی می‌توانند به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام بدهند. پیش نیاز ورود به سامانه ثنا و ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی با رمز موقت، تکمیل احراز هویت در این سامانه می باشد. مشاهدە ابلاغیه در سامانه ثنا برای مشاهده ابلاغیه جدید لازم است وارد سامانه ثنا شوید. پیش نیاز دیدن ابلاغیه، احراز هویت در ثنا است.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی

اگر احراز هویت و ثبت ثنا را انجام ندادید، ابتدا ثبت‌نام کنید. در غیر اینصورت، در صفحه ای که برای شما باز می‌شود، برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی قضایی روی گزینه “سامانه ابلاغ الکترونیک” کلیک کنید.

چنانچه می‌خواهید نکات کاربردی فرآیند بازکردن و مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی شخص حقیقی را بدانید، همراه ما باشید. اگر برای مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی شخص حقیقی در سامانه ابلاغ با خطا مواجه شدید مرورگر خود را بروز رسانی نمایید.

ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی

با توجه به گفته های بالا در رابطه با نحوه ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی، یکی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای وارد شدن به سامانه ابلاغیه و مشاهده ابلاغیه جدید شماره ملی و شماره تلفنی می باشد که با آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده اید. در ادامه در رابطه با نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا صحبت کرده ایم.

مشاهده ابلاغیه ثنا

لازم به ذکر است بعد از ورود به سامانه ثنا یا سامانه پشتیبان ابلاغ الکترونیک و رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی قضایی این سامانه پنج گزینه را برای مشاهده و رویت ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا در اختیار کاربران قرار داده است که عبارت اند از:

 

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی

ابلاغیه های الکترونیکی که در حساب کاربری شخص در سامانه ثنا وارد شده اما توسط وی، دیده نشده باشد، ابلاغیه های جدیدی بوده که در این بخش قرار می گیرند.

ابلاغیه های الکترونیکی که حداقل یک مرتبه توسط صاحب حساب ثنا بر روی آن کلیک شده باشد و دیده شده باشد در این بخش قرار گرفته است.

مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی بخش دریافت ابلاغیه با رمز سامانه ثنا به کاربران اجازه میدهد تا با استفاده از رمز پرونده مورد نظر خود ابلاغیه الکترونیکی را جست و جو کرده و آن را مشاهده و چاپ کنند.

دریافت و مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی (جدید) با شماره بخش:

برای دریافت با شماره سامانه ثنا و مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی می توان برای جست و جوی یک ابلاغیه ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا اقدام نمود با این تفاوت که برای جست و جوی ابلاغیه مورد نظر به جای رمز پرونده از شماره ابلاغیه استفاده می گردد.

بخش سامانه آگهی الکترونیک: در این بخش از سامانه ثنا و سامانه مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی کاربران می توانند لیستی از آگهی های قضایی منتشر شده را مشاهده کنند.

در صورت مشاهده این پیام: آخرین یادآوری برای مشاهده ابلاغیه الکترونیک 9710103662805476 اقدام نمایید. باید سریعا وارد سامانه ثنا شده و اقدام به مشاهده ابلاغیه خود نمایید. در بخش زیر نحوه مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی با کد ملی را برای شما عزیزان به صورت گام به گام قرار داده ایم.

مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی با کد ملی

در رابطه با ابلاغیه الکترونیکی و مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی و مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی با کد ملی باید بگوییم بعد از اقامه نمودن دعوا، اعم از دعوای حقوقی و دعوای کیفری، در دادسراها و دادگاه ها، سیستم قضایی، موظف است تا به عنوان یک نهاد بی طرف طرفین دعوا را به طور منظم از روند پرونده و اقدامات انجام گرفته در آن پرونده مطلع کند.

ابلاغ دادخواست، وقت دادرسی احضار شهود و ابلاغ رای صادر شده در پرونده، نمونه ای از این اطلاع رسانی ها می باشد. به منظور انجام این اطلاع رسانی ها اطلاعات مربوطه در برگه ای درج شده و سپس این برگه، برای طرفین دعوا ارسال می شود.

این برگه که دربردارنده اطلاعات خاصی از روند پرونده قضایی است و مطابق مقررات به طرفین دعوا یا یکی از آن ها ابلاغ می گردد ابلاغیه نامیده می شود.

تا قبل از سال 1395 و ایجاد سامانه ثنا ابلاغیه های دعاوی به شکل کاغذی و توسط مامورین ابلاغ، برای طرفین پرونده و سایر افراد مرتبط با پرونده ارسال می شد. اما از این تاریخ و با راه اندازی سامانه ثنا بسیاری از خدمات قضایی، از جمله ارسال ابلاغیه های قضایی به شکل اینترنتی و غیر حضوری انجام می شود.

سامانه ثنا یا همان سامانه مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی با کد ملی مطابق قانون دادرسی الکترونیکی امکانات متعددی را برای مراجعین دستگاه قضا فراهم کرده که مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا در سایت اصلی رویت ابلاغ از مهم ترین آن امکانات است.

در تعریف ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، می توان گفت که ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا همان ابلاغیه سنتی کاغذی می باشد. تنها تفاوت این دو ابلاغیه آن می باشد که ابلاغیه الکترونیکی به جای نگارش بر روی کاغذ و ارسال پستی، در سیستم کامپیوتری درج شده و از طریق سامانه ثنا یا سامانه پشتیبان ابلاغ الکترونیک و به صورت الکترونیکی برای اشخاص ارسال می شود.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی با رمز شخصی

در این بخش مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی با کد ملی و مشاهده ابلاغیه با رمز شخصی یا همان مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا با کد ملی را برای شما عزیزان به صورت تصویری و ویدیویی قرار داده ایم:

ابتدا وارد ابلاغیه الکترونیکی سایت اصلی ADLIRAN.IR یا eblagh adliran ir مشاهده ابلاغیه شده و مراحل زیر را متناسب با ویدیو طی نمایید.

شما عزیزان بعد از دریافت پیامک آخرین یادآوری برای مشاهده ابلاغیه الکترونیک 871010236459705476 اقدام نمایید، در مرحله اول، مستلزم ورود به سامانه ثنا می باشید. برای ورود به سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، شما باید بعد از ثبت نام در سامانه ثنا، رمز شخصی یا همان کد ثنا را دریافت کرده و سپس برای ورود به سامانه ثنا اقدام کنید. در فیلم زیر به صورت جامع مراحل مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا با کد ملی و رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی قضایی را قرار داده ایم.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه

برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه و رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی قضایی به دو روش میتوانید اقدام نمایید، روش اول پیش ثبت نام اینترنتی در سامانه ثنا و سپس مراجعه به دفتر خدمات قضایی و یا مجتمع قضایی جهت تایید ثبت نام ورود به سامانه ثنا می باشد.

برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا یا همان مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی شما باید اطلاعات خود را اعم از کدملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه را داخل سامانه وارد نمایید و در انتهای مراحل دکمه اتمام ثبت اطلاعات اولیه را کلیک کنید.

در ادامه روند مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی برای گرفتن امضا و احراز هویت با به همراه داشتن کارت ملی و شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده بودید، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید.

در شهرستان‌هایی که دفتر خدمات قضایی ندارند برای دیدن ابلاغیه الکترونیکی باید به دادگستری حوزه قضایی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت نمایید. برای مشاهده ابلاغیه جدید و رویت ابلاغیه در سامانه ثنا به صورت مراجعه حضوری به قوه قضاییه همراه داشتن کارت ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای و آدرس و شماره تلفن و کدپستی و اخذ امضای الکترونیک توسط دفتر ضروری می باشد.

پس اگر میخواهید به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر خدمات قاضیی الکترونیکی اقدام به مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی نمایید داشتن کارت ملی و همچنین شماره شناسنامه خود امری ضروری خواهد بود.

برای دیدن ابلاغیه الکترونیکی با کد ملی شخص حقیقی به چه اطلاعاتی نیاز است؟ کد ملی، رمز عبور دریافت شده (کد ثنا)، شماره موبایل و رمز دوم یکبار مصرف برای دریافت ابلاغیه با شماره ملی لازم و ضروری هستند. راهنمای مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی شخص حقیقی به شرح زیر است:

پس از ثبت نام در سامانه مشاهده ابلاغیه با کد ملی می‌توانید به آدرس اینترنتی عدل ایران eblagh.adliran.ir مراجعه کنید. در کادرهای مربوطه، شماره ملی، کد ثنا و شماره موبایل را براساس تصویر زیر درج کنید. ورود به سایت مشاهده ابلاغیه جدید مشاهده ابلاغیه الکترونیکی بدون رمز شخصی برای شما میسر نیست. به همین دلیل، باید رمز شخصی و کد ملی خود را برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا وارد کنید.

بعد از دریافت رمز یکبار مصرف برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا با کد ملی، پیغامی همانند بخش زیر را می‌ بینید. برای ورود به سامانه ثنا با رمز موقت لازم است شماره ملی و رمز شخصی را به طور صحیح وارد کنید. پس از نمایش متن ارسال موفقیت آمیز ارسال رمز موقت، گزینه “متوجه شدم” را انتخاب کنید تا به صفحه زیر هدایت شوید.

اگر اطلاعات شما صحت داشته باشند، وارد حساب کاربری خود در سامانه ثنا می‌شوید. نخستین صفحه‌ای که در حساب کاربری خود مشاهده می‌کنید، همانند تصویر صفحه زیر است:

مشاهده ابلاغیه با کد ملی در ثنا کافی است تا بر روی دکمه “مشاهده ابلاغیه” کلیک نمایید. در آخر با انتخاب گزینه دریافت و چاپ می‌توانید ابلاغیه را بگیرید.

متن ابلاغیه‌ها به صورت pdf است. پس نرم افزاری مانند Adobe Acrobat Reader که قابلیت نمایش pdf را دارا می باشد بر روی سیستم خود نصب نمایید.

مشاهده ابلاغیه ثنا

همانطور که بالاتر نیز در رابطه با سامانه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی و نحوه مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی گفته شد شما میتوانید به صورت اینترنتی و در سامانه ثنا قادر به مشاهده و دریافت ابلاغیه مورد نظر خود باشید. برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی

ابتدا وارد سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا eblagh.adliran.ir شوید. در تصویر زیر نحوه ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

مشاهده ابلاغیه ثنا
مشاهده ابلاغیه ثنا

مشاهده ابلاغیه با رمز شخصی

در این بخش در مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی و ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی سامانه ابلاغ الکترونیک را انتخاب نمایید تا تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

مشاهده ابلاغیه ثنا
مشاهده ابلاغیه ثنا

پس از انتخاب گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک در مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی همانند تصویر زیر پنل کاربری را مشاهده خواهید کرد که با پر کردن اطلاعات لازم همانند کد ملی، شماره شناسنامه و .. گزینه ورود را بزنید.

مشاهده ابلاغیه ثنا
مشاهده ابلاغیه ثنا

پس از ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی و ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی اگر ابلاغیه جدیدی داشته باشید، تعداد آن در بخش ابلاغیه های جدید در سامانه ابلاغ نمایش داده می‌شود و شما با انتخاب آن ها میتوانید قارد به مشاهده ابلاغیه مورد نظرتان باشید.

مشاهده ابلاغیه ثنا

عدم مشاهده ابلاغ الکترونیکی

در صورت عدم مشاهده ابلاغ الکترونیکی و رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ابتدا یکبار از پنل کاربری خود در سامانه ثنا خارج شده و سپس دوباره اطلاعات و فرم را نکمیل نمایید، پس از ورد به سامانه وارد بخش پیگیری شده و در این بخش ابلاغیه های خود را مشاهده نمایید.

در صورت عدم مشاهده ابلاغ الکترونیکی میتوانید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی نزدیک به خود مراجعه کرده و اقدام به دریافت و رویت ابلاغیه جدید خود نمایید برای مشاهده آدرس شعب دادگاه های تهران کلیک کنید. شما میتوانید برای عدم مشاهده ابلاغ الکترونیکی با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا وکلای مجرب ما در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. 02188939832

بر اساس گفته های بالا در رابطه با مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ابلاغ، شما میتوانید در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی یا همان سامانه ثنا قادر به دریافت ابلاغیه الکترونیکی خود باشید.

همچنین برای ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیک قضایی و سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی مراحل زیر را دنبال نمایید:

برای مشاهده ابلاغیه جدید، وارد سامانه ثنا به آدرس sana.adliran.ir/sana شوید.

برای مشاهده ابلاغیه با کد ملی لازم است تا به نکات مربوطه آن توجه داشته باشید. چنانچه لازم است بدانید که عدم رعایت این نکته‌ها، ممکن است به ضایع شدن حقوق قانونی شما منتهی شود. نکات مهم مربوط به مشاهدە ابلاغیه با رمز شخصی شامل موارد زیر می باشد:

به طور کلی ثبت نام، عضویت و احراز هویت برای مشاهده ابلاغیه جدید در ثنا برای افرادی که پرونده در دستگاه قضایی دارند، لازم و ضروری می باشد.

با به همراه داشتن نسخه چاپی ابلاغیه به دفاتر خدمات قضایی یا شعبه دادگاه مراجعه کرده تا از تضییع حقوق قانونی خود خودداری نمایند.

برای مشاهده ابلاغیه جدید شماره موبایل پیشنهادی شما باید تحت مالکیت خودتان باشد. در غیر اینصورت، نمی‌توانید ابلاغیه را در موبایل خود دریافت نمایید.

در رابطه با مشاهده ابلاغیه با رمز شخصی باید بگوییم مشاهده ابلاغیه الکترونیکی بدون رمز شخصی و مشاهده ابلاغیه جدید بدون رمز برای هیچ فرد حقیقی وجود ندارد. اگر رمز شخصی ثنا را فراموش کرده اید، بهتر است نسبت به بازیابی این رمز از سایت ثنا پیگیری نمایید.

از ارائه رمز عبور شخصی سامانه ثنا به افراد دیگر خودداری نمایید.

سپس برای ثبت نام شخص حقیقی وارد قسمت ثبت نام سامانه ابلاغ بر خط شوید، در قسمت های مربوطه اطلاعات هویتی خواسته شده را وارد نمایید.

در ادامه مراحل مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شرایط ثبت نام در سانامه را تایید نمایید.در مرحله بعد اطلاعاات تماس و اطلاعات مربوط به اقامتگاه و سایر اطلاعات مربوط به شغل و میزان تحصیلات را تکمیل نمایید. در مرحله بعد کد ارسال شده به شماره تلفن همراه خود را در قسمت مربوطه وارد نمایید.

در این مرحله از مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی یکی از کارگزاران معرفی شده را انتخاب نمایید و هزینه احراز هویت (معادل 9000 تومان) را پرداخت نمایید.(با استفاده از کارت بانکی)

پس از پرداخت مبلغ مذکور مراحل مربوط به احراز هویت را انجام دهید : با استفاده از دوربین موبایل یا وب کم مطابق آنچه خواسته شده عکس چهره خود را بگیرید.

سپس با لمس صفحه موبایل، امضای الکترونیک خود را ثبت نمایید. متن یک عبارت به شما نشان داده می شود.دکمه مربوط به ضبط یک ویدئو را فشار داده و عبارت مربوطه را با صدای خود بخوانید و در نهایت آن را ارسال کنید.

برای مشاهده اسامی وکلای تهران به ترتیب حروف الفبا و دادگاه عمومی حقوقی کلیک کنید.

سامانه خدمات الکترونیک قضایی

سامانه خدمات الکترونیک قضایی این امکان را به افراد میدهد تا قادر به پیگیری پرونده قضایی با کد ملی نیز باشند. شمامیتوانید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی و تنها با داشتن کد ملی خود ابلاغ الکترونیکی قضایی خود را مشاهده نمایید.

پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

برای پیگیری پرونده قضایی با کد ملی و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه پس از دریافت کردن رمز شخصی توسط سامانه عدل ایران برای پیگیری پرونده قضایی باید به آدرس adliran.ir وارد شده و از قسمت سمت راست صفحه گزینه اطلاع رسانی برای اشخاص را انتخاب نمایید.

سپس برای ورود به سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه باید شماره ملی فرد متقاضی پیگیری پرونده به علاوه رمز شخصی دریافت شده از دفاتر خدمات قضایی را وارد نمایید.

پیگیری پرونده قضایی با کد ملی
پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

در آخر نیز روی گزینه بازیابی اطلاعات کلیک کرده تا لیست پرونده های قضایی در بخش مشاهده ابلاغیه ثنا نمایش داده شوند که با کلیک کردن بر روی هر یک از آنها تمام اطلاعات مربوط به پرونده قابل ملاحظه و پیگیری خواهند بود.

پیشنهاد ویژه: سوالات متداول حقوقی

در صورت دریافت پیامک آخرین یادآوری برای مشاهده ابلاغیه الکترونیک 9710103662805476 اقدام نمایید باید چه کرد؟ آدرس سایت اصلی ابلاغیه الکترونیکی، eblagh.adliran.ir می باشد که کلیه مراجعین دستگاه قضایی می توانند از طریق آن برای مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی و پیگیری روند پرونده خود اقدام کند. برای استفاده از امکانات سایت اصلی ابلاغیه الکترونیکی یا سامانه ثنا یا سایت اصلی رویت ابلاغ و سامانه پشتیبان ابلاغ الکترونیک در اولین گام باید برای ثبت نام سامانه ثنا اقدام کرد که در دو مرحله ثبت نام اولیه و ثبت نام نهایی صورت می پذیرد. ثبت نام سامانه ثنا، با استفاده از دو روش امکان پذیر است.

ثبت نام حضوری از طریق دفاتر خدمات قضایی و ثبت نام غیر حضوری و آنلاین. پس از ثبت نام یک نام کاربری و رمز عبور شخصی یا همان کد ثنا در اختیار ثبت نام کننده قرار می گیرد که دارنده حساب با مراجعه به صفحه اصلی سایت ابلاغیه الکترونیکی به نشانی eblagh.adliran.ir یا سامانه پشتیبان ابلاغ الکترونیک و وارد کردن این نام کاربری و رمز عبور، می ‌تواند وارد صفحه کاربری خود در این سامانه شده و از خدمات همچون مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا استفاده نماید.

سوالات متداول

سامانه ابلاغ الکترونیکی چیست؟

سامانه ابلاغ الکترونیکی این امکان را به افراد میدهد تا تمامی ابلاغیه ها و اوراق قضایی را داخل پنل کاربری شخصی خود مشاهده نمایند.

چگونه وارد سامانه ابلاغ الکترونیکی شویم؟

برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیکی ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده باشید، داخل مقاله روش ثبت نام در ثنا را قرار داده ایم.

در صورت عدم مشاهده ابلاغ الکترونیکی چه کار کنیم؟

در صورت عدم مشاهده ابلاغ الکترونیکی به یکی از دفاتر خدمات قضایی نزدیک به خود مراجعه نمایید.

نحوه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا به چه صورت است؟

برای ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا نیازمند داشتن مدارکی می باشید که داخل مقاله برای شما عزیزان قرار داده ایم.

چجوری تو سامانه ابلاغ الکترونیکی ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی ابتدا باید مدارکی همچون کارت ملی و شناسنامه خود را به صورت فایل png داشته باشید، داخل مقاله نحوه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
3.4 12 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
غلامرضا
11 ماه قبل

سلام وخسته نباشی تیم دستندرکاران قوه قضایی ممنون هستیم که این کار دیگر نه وقت کسی را میگیرند وراحت میتوان نتیجه کار خود را ببیند با تشکر

vekalatetehran
9 ماه قبل
پاسخ به  غلامرضا

سلام ؛ ممنون ، موفق باشید

غلامرضا
11 ماه قبل

عالی وساماندهی سریع

غلامرضا
11 ماه قبل

۰۹۱۶۳۸۱۰۲۸۴

حسین
10 ماه قبل

آزمون در جزیره کیش حدود۶۸ گرم تریاک گرفتن بنده برای مصرفی برده بودم جون من سال ۹۹ پسرم ازدست داده بودم مشک اعصاب داشتم دکتر پیشنهاد کرد قرص الپروزلم بخورم معتاد به قرص شدم برای کم کردن قرص تریاک مصرف میکردم من رفته بودم کارپیداکنم پیدا نکردم برگشتم رفتم پیش قاضی گفتم مصرفی خودم بوده آزاد شدم اعلان ۴/۴1402ابلغی آمده من خیلی دورم بلوچستان هستم راهنمای کنید متشکرم

vekalatetehran
9 ماه قبل
پاسخ به  حسین

سلام دوست عزیز
با شماره کارشناسان ما تماس بگیرید

vekalatetehran
9 ماه قبل
پاسخ به  حسین

سلام ابلاغیه خودتان را در واتساپ سایت ارسال کنید تا بررسی شود

Karim
9 ماه قبل

سلام وخسته نباشید من یه سرایدار هستم الان ۶سال و۵/۶ماه اینجا کار میکنم ولی بایکی از مالکین دعوام شد تقریبا ۱سال وخورده ای آخراج شدم پایه حقوق من تا آخرین حقوق ۳۶۰۰ هزار تومان بود بیمه اختیاری شدم ولی ازشهریور پارسال پرداخت نشده بعد ۷ماه حقوق دادن بهم و هزینه بیمه رو بخودم دادن من میخوام شکایت کنم اینجا نه حق مسکن نه حق اولاد که دوتا بچه دارم. هیچی بهم ندادن خالصی حقوق من تا شهریور ۱۴۰۱ سه میلیون و ششصد هزار تومان بوده اینا به گفته خودشون حق وحقوقتو کامل دادیم چون میگن ما یه واحد ۱۸متری در اختیار شما گذاشتیم که مبلغ۷میلیون و۵۰۰هزار تومان بابت اون ازم کم کردن وهزینه اب وبرق وگاز رو حساب کردن انقدر شد میخواستم بدونم من میتونم شکایت ۸کنم تازه یکی دوسال اول که اومدم سرکار قرارداد مستاجری بستن با هام که منم مجبور شدم امضا کنم وگرنه کار بی کار بعدشم من الان اینجا هم سرایدارهستم هم اینکه وظایف نگهبانی روهم انجام میدم دوربین مداربسته ساختمان رو با دستگاه دی وی ار تو منزل سرایداری گذاشتن وبارها هم بهم گفتن شما وظیفه داری رفت امد هارو چک کنی حتی شده که خودم خونه نبودم بهم گفتن وقتی نیستی تو ساختمان خانمت باید مواظب باشه ..وسلام ایا من میتونم حق وحقوقی دریافت کنم اگه شکایت کنم.

ناهید خسروی نجف ابادی
7 ماه قبل

عضویت درسامانه سایت وکلای تهران

مصطفي
1 ماه قبل

باسلام پرونده ای دارم درسال ۹۳یکی از وارثین با از وضعیت پدرم صلحنامه ‌حتی خانه پدری روجعل کرد ومحکوم شد درسال ۹۷زمینها رو باما صلح کرد ‌تقسیم کردیم ‌کل وراث امضا وانگشت زدن ویکی از وارثین با چند مدرک جعلی اقدام کرد ومحکوم شد ومجدأ صلحنامه جعلی وساختگی اقدام کرد متاسفانه بدون نظرکارشناسی رای گرفت وقطعی گرفت الان راهی داریم که بتونیم جلوی رای بگیرم
باتشکر

vekalatetehran
1 ماه قبل
پاسخ به  مصطفي

سلام هراه گرامی موضوعات ملکی را بهتر است که به همراه مدارک حضورا تشریف بیارید که ابتدا بررسی شود و سپس راهنمایی شوید

خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت