به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

از آنجا که ماده 100 شهرداری بسیار پیچیده می باشد و فردی به تنهایی نمیتواند از پس پرونده کمیسیون ماده 100 شهرداری برآید، داشتن یک وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری بهترین گزینه می باشد. در این مقاله قصد داریم وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و راه و روش های اعتراض به حکم تخریب شهرداری و تبدیل رای تخریب به جریمه را مورد بررسی قرار دهیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کمیسیون ماده 100 شهرداری
کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

قبل از شروع توضیح در رابطه با وظایف و قابلیت های یک وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری، باید ابتدا با کمیسیون ماده 100 شهرداری آشنا باشید.

کمیسیون ماده 100 شهرداری وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را دارد یعنی اگر بنایی بدون اخذ پروانه ساخته شود، بنای ساخته شده مطابق با پروانه اخذ شده نباشد یا بعد از پایان ساخت بخش‌های دیگری به بنا اضافه شود،‌ کمیسیون ماده 100 شهرداری به آن رسیدگی می‌کند.

طبق ماده 100 شهرداری:

«صاحبان املاک واقع در محدوده شهر، برای انجام هر نوع عملیات ساختمانی بایستی اقدام به اخذ پروانه نمایند و در صورت فقدان آن، ماموران شهرداری می توانند از ادامه فعالیت جلوگیری به عمل آورند.»

هنگامی که مأموران شهرداری به دلیل نبودن پروانه از ادامه فعالیت ساختمانی جلوگیری می کنند باید موضوع را ظرف حداکثر یک هفته از زمان جلوگیری از فعالیت ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ ذکر کنند.

یعنی هنگامی که ادامه ساخت یک ساختمان توسط ماموران شهرداری به دلیل نداشتن پروانه ساخت بنا جلوگیری شد، باید ماموران ظرف یک هفته موضوع آن را در کمیسیون 100 شهرداری مطرح کند.

برای دفاع از حقوق افراد در مواردی که مسائل مالی و دعاوی ملکی مطرح می شود حضور و کمک یک وکیل ملکی خوب می تواند بسیار کمک کننده باشد.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با میزان هزینه جواز ساخت سال 1402 وارد مقاله مربوطه شوید.

حکم تخریب ماده 100
حکم تخریب ماده 100

حکم تخریب ماده 100

معمولا یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که افراد در رابطه با کمیسیون ماده 100 شهرداری پرسیده اند این است که حکم تخریب ماده 100 چیست و ایا میتوان به حکم تخریب شهرداری اعتراض کرد یا خیر؟ برای اینکه این نوع سوالات ذهنتان را مشغول نکند پیشنهاد میکنیم حتما با یک وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری مشورت کنید تا در این زمینه راهنمایی های لازم را بگیرید.

در این بخش نمونه رای حکم تخریب ماده 100 را قرار داده ایم:

دادنامه : ۹۳۰۹۹۷۰۹۵۵۳۰۰۶۶۲ مورخ ۱۳۹۳/۶/۳۰
رای بدوی
در خصوص شکایت آقای م.الف به طرفیت ش شهرداری مبنی بر اعتراض به رای شماره مورخ ۹۱/۱۰/۲۷کمیسیون ماده صد قانون شهرداریبا توجه به مفاد دادخواست تقدیمی و مدارک استنادی پیوست و ملاحظه لایحه دفاعیه مرجع طرف شکایت و نظر به اینکه رسیدگی دیوان عدالت اداری به شکایت اشخاص از آراء و تصمیمات کمیسیون طرف شکایت صرفا از حیث نظارت بر رعایت ضوابط و مقررات در رسیدگی مرجع مذکور می باشد و در پرونده مطروحه با بررسی مدارک موجود تخطی از مقررات مشهود نبوده و شاکی نیز دلیلی بر وقوع تخلف یا نقض مقررات از سوی کمیسیون ابراز نکرده و اقدام به توسعه تجاری و تبدیل از مسکونی به تجاری مغایر اصول شهرسازی می باشد لذا شکایت غیر موجه تشخیص و به استناد بند ۲ ماده ۱۰ و ماده ۶۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲ حکم به رد شکایت صادر و اعلام می گردد رای صادره ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در شعب محترم تجدید نظر دیوان عدالت اداری می باشد.
رئیس شعبه ۴۰ دیوان عدالت اداری-معروفی

اگر به دنبال بهترین وکیل تهران هستید، ما در دفتر وکالت تهران، بهترین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین را به شما ارائه خواهیم کرد.

اعتراض به حکم تخریب شهرداری
اعتراض به حکم تخریب شهرداری

اعتراض به حکم تخریب شهرداری

همانطور که بالا تر نیز گفته شد شما میتوانید به حکم تخریب شهرداری اعتراض دهید، اعتراض به حکم تخریب شهرداریشرایط و ضوابط مربوزط به خود را دارد که در این قسمت شرایط اعتراض به حکم تخریب شهرداری را مشاهده میبکنید.

در صورت ابلاغ نشدن تخلف به مالک ورای کمیسیون شما میتوانید به حکم تخریب شهرداری اعتراض بزنید. همینطور عدم رعایت مهلت های قانونی توسط شهرداری وکمیسیون نیز یکی دیگر از مواردی می باشد که شما میتوانید به حکم تخریب اعتراض کنید.

دیگر موارد اعتراض به حکم تخریب شهرداری عبارت اند از:

  • شهرداری پس ازجلوگیری ازساخت وسازغیرقانونی،مکلف است ظرف یک هفته موضوع را درکمیسیون مطرح کند.
  • عدم رعایت مهلت ۱۰روزه مقررشده برای ارائه توضیحات توسط ذی نفع.
  • رعایت نکردن مهلت یک ماهه ای که کمیسیون فرصت دارد تصمیمش را بگیرد.
  • عدم رعایت فرصت حداکثردوماهه ای که باید برای تخریب بنا به مالک داده شود.

برای دریافت مشاوره رایگان با بهترین وکیل تصرف عدوانی و کسب اطلاعات در رابطه با هزینه افراز ملک مشاع با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکگالت تهران تماس حاصل فرمایید.

نمونه اعتراض به حکم تخریب شهرداری:

در این بخش نمونه اعتراض به حکم تخریب را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

شماره دادنامه : 741
مرجع رسیدگی: شعبه 10 دیوان عدالت اداری
شاکی :…
طرف شکایت: شهرداری یزد
موضوع شکایت و خواسته : اعتراض به اری کمیسیون ماده صد قانون شهرداری 989/2504/98/180488
گردشکار: شاکی با تقدم دادخواست بخواسته فوق که به شماره ثبت 984149 و به این شعبه ارجاع شده است اجمالا داشته : با عنایت به اینکه کمیسیون ماده صد بدون احراز ضرورت و بدون ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری علیرغم احداث بنا با رعایت مقررات ملی ساختمان و همپاد با املاک مجاور اقدام به صدور حکم تخریب نموده تقاضای رسیدگی و نقض رای صادره مورد استدعاست. طرف شکایت در پاسخ به شکایت شاکی دفاعی ننموده است. اینک جلسه رسیدگی شعبه در وقت فوق العاده تشکیل است و پس ز بررسی دلایل و مستندات و با استعانت از خداوند متعال به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.

رای شعبه
در خصوص شکایت …بطرفیت شهرداری یزد به خواسته اعتراض به رای کمیسیون ماده صد قانون شهرداری 98/04/98/1804889/25 مبنی بر تخریب با عنایت به محتویات پرونده :

اولا صدور حکم به تخریب، قلع بنا و با اعاده به وضع سابق در خصوص تخلفات ساختمانی مستند به تبصره 1 ماده 100 قانون شهرداری منوط به احراز ضرورت تخریب از سوی کمیسیون ماده صد و عنداللزوم و ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری می باشند.

ثانیا مستفاد از تبصره های 2-3-4 ماده 100 قانون فوق الذکر در صورت احداث بنای بدون پروانه یا اضافه بنای زائد بر مساحت مندرج در پروانه های ساختمانی با کاربری مسکونی – تجاری – صنعتی و غیره در صورتی که اصول شهرسازی – فنی بهداشتی رعایت شده باشد و قلع و تخریب بنا ضرورت نداشته باشد کمیسیون ماده صد می تواند رای جریمه با توجه به موقعیت ملک از نظر مکانی ( در بر خیابان های اصلی با خیابان های فرعی و با توجه به کوچه بن باز یا بن بست ) متناسب با نوع استفاده از فضای ایجاد شده و نوع ساختمان از نظر مصالح فنی صادر نماید

ثالثا احراز رعایت مقررات ملی ساختمان ( آیین نامه 2800 زلزله ) و استحکام بنا مستلزم ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری می باشد.

رابعا اهمال و قصور شهرداری در انجام وظیفه قانونی خود مبنی بر جلوگیری از تخلفات ساختمانی نمی تواند دلیل بر صدور حکم تخریب و اعاده باشد

خامسا شاکی به شرح شکایت تقدیمی مدعی است مستحدثات احداثی با رعایت مقررات ملی ساختمان و همیاد با املاک مجاور اقدام شده است علیهذا با عنیات به مراتب مذکور شکایت مطروحه مقرون به صحت تشخیص و مستندا به مواد 10-63 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به ورود شکایت و ضمن نقض رای کمیسیون معترض عنه الزام همان کمیسیون به رسیدگی مجدد را صادر و اعلام میدارد. رای صادره ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ فایل تجدید نظر در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری می باشد.
رئیس شعبه 10 دیوان عدالت اداری
رحمان پیوست

أمور ثبتی جزو مسائل پیچیده حقوقی به شمار می روند که گستره بسیار وسیعی از مشکلات را نیز شامل می شوند. صرفا با مطالعه أصول و قواعد أمور ثبتی، نمی توان مشکلات حقوقی و ثبتی دادگاه ها را حل کرد. بنابرین، لازم است که در چنین أموری حتما از حضور یک وکیل ثبتی مجرب در کنار خود بهره مند شوید.

برای ثبت اظهارنامه قضایی خود با یکی از شماره تلفن های ما رد دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

نمونه اعتراض به حکم تخریب

مالک یا ذینفع درلایحه دفاعیه اعتراضی خود به رای تخریب صادره باید خلاف موارد تصریح شده درقانون برای صدورحکم تخریب وامکان برطرف کردن آن رااثبات نماید. آرای صادره از طریق دبیرخانه شهرداری به مالک یا ذینفع ابلاغ می شود ومهلت مناسبی برای اجرای حکم تخریب به او داده می شود،مهلت داده شده نباید بیشتر از۲ماه باشد.

اگر مالک درمهلت مقرراقدام به تخریب بنا نکند، شهرداری رأسا توسط مامورین خود اقدام خواهد کرد وهزینه آن را طبق مقررات آيين نامه اجرای وصول عوارض،ازمالك دريافت خواهد کرد.

شهرداری یا مالک یا قائم مقام اودرصورت اعتراض به رای صادره،ازتاریخ ابلاغ آن ظرف مدت ده روز می توانند نسبت به آن رأی درکمیسیون تجدید نظرقانون ماده۱۰۰ شهرداری اعتراض نمایند،که اعضاء آن راغیرازافرادی که درکمیسیون بدوی حضورداشتند،تشکیل می دهد ورأی این کمیسیون قطعی ولازم الاجرا می باشد.

کمیسیون تجدیدنظربعد ازرسیدگی وبررسی های دقیق یا رای یا تصمیم کمیسیون بدوی را نقض یا آن را تایید می نماید اما ذینفع ومالک می توانند ظرف ۳ ماه وافراد خارج ازکشورظرف ۶ ماه فرصت دارندبه رای کمیسیون تجدیدنظرصادره باتقدیم دادخواست دردیوان عدالت اداری اعتراض نمایند.

روند رسيدگى به پرونده درشعب رسیدگی کننده ديوان به صورت شكلى صرفاً ازحیث نظارت بررعایت ضوابط و مقررات دررسیدگی کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری است به این صورت که بعد ازبررسی های دقیق ادله ومدارک استنادی ولوایح تقدیمی درصورت وارددانستن اعتراض برای رسیدگی ماهوی مجدد،پرونده را به هیات هم عرض ارسال می کندودرصورت عدم پذیرش اعتراض،رای قطعی کمیسیون تجدیدنظرماده ۱۰۰ شهرداری را تایید می نماید.

رای صادره ظرف ۲۰ روزازتاریخ ابلاغ رای وبرای افرادمقیم خارج ازکشورظرف ۲ ماه قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر دیوان خواهد بود.

توصیه می شود دربدوامربا توجه به لازم الاجرا بودن رای کمیسیون تجدیدنظرشهردای ،برای گرفتن دستورموقت توقف اجرای حکم تخریب اقدام شود.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری میتواند کمک بسیار بزرگی در روند اعتزاض به حکم تخریب شهرداری کند چرا که برای انجام این کار نیاز به یک فرد حرفه ای در زمینه مسائل حقوقی خواهید داشت. از آنجا که روند انجام و ثبت ابطال رای کمیسیون ماده 100 شهرداری و همینطور تبدیل کردن رای تخریب به جریمه در شهرداری پیچیده می باشد داخل اسامی وکلای پایه یک دادگستری تهران بهترین وکیل را برای انجام پروسه پرونده خود انتخاب کنید.

لازم به ذکر است تبدیل رای قلع بنا به جریمه نیز یکی دیگر از وظایف اصلی وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری می باشد. از جمله دیگر وظایف این وکیل عبارت است از:

  • تبدیل حکم تخریب به جریمه نقدی
  • جلوگیری از حکم تخریب
  • اعتراض به حکم تخریب شهرداری
  • جلوگیری از حکم تخریب دیوان عدالت اداری
  • اعتراض به رای کمیسیون ماده 100

ابطال رای کمیسیون ماده 100 شهرداری

چنانچه در بخش های بالایی شرایط ابطال رای کمیسیون ماده 100 شهرداری و اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 را مورد بررسی قرار دادیم، ابطال رای کمیسیون ماده 100 شهرداری موارد متعددی دارد که با ثابت شدن این موارد و مشاوره با وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری شما قادر به ابطال این رای خواهید بود. در بخش زیر نمونه دادخواست ابطال رای کمیسیون ماده 100 شهرداری را قرار داده ایم:

۶ نامه شماره ۲۱۲۱/۴/۰۰۰۱۲ – ۱۳۹۲/۱/۵ به شرح ذیل:« به پیوست تصویر نامه شماره ۲۱/۴/۱۰۰۱۷۲ – ۱۳۹۱/۱۲/۹ معاون محترم امور عمرانی و دبیر هیئت حل ا اختلاف و رسیدگی به شکایات استان البرز در خصوص جوابیه پرونده شماره

۴۱/۲۱ موضوع بند ۲ صورت جلسه شماره ۳۷۶ آن شورا با توجه به ابهام در واژه جریمه لطفأ به استناد بند (د) ماده ۱۷۴ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به رفع آن اقدام و نتیجه را به فرمانداری ارسال نمایند.

مطرح و با توجه به گزارش مشاور حقوقی شورا به شرح ذیل:« عطف به نامه شماره ۱ ۱۳۹۲/۱/۵-۲۱۲۱/۴/۰۰۰۱۲

آن فرمانداری محترم در خصوص مصوبه موضوع بند ۲ صورت جلسه شماره ۳۷۶ آن شورا در رابطه با واژه جریمه به استحضار می رساند با توجه به اینکه شهرداری بر اساس قوانین موضوعه کشوری در رابطه با وصول مطالبات خود و راجع به عدم ایفاء تعهدات ناشی از دیون از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برابر مادتين ۲۲۱ و ۲۲۵ قانون مدنی که مقرر می دارد که دائن می تواند افزون بر اصل دین خسارات ناشی از کاهش ارزش واقعی و قدرت خرید پول از فسخ ضرر یامال تقویت شده را مطالبه نمایند و کاهش مذکور نرخ ثابتی ندارد و تابع شرایط اقتصادی جامعه است.

پیشنهاد میشود اگر نمیدانید کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست کلیک کنید.

ابطال رای کمیسیون ماده 100 شهرداری
ابطال رای کمیسیون ماده 100 شهرداری

از این امر ممکن است شاخص قیمت کالاها در سال تغییر کند طبق ماده مذکور معیار تغییر قیمت آماری است که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران معین می گردد (ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی مدنی) از آنجا که اشخاص برای پرداخت دیون خود به شهرداری اسناد تجاری بالأخص چک تقدیم می نماید و خسارات تأخیر تأدیه برای چک برابر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به تاریخ ۱۳۷۶/۳/۱۰ و قانون آیین دادرسی مدنی سال ۱۳۷۹ پذیرفته شده است لیکن شورای شهر برای احتراز از طرح دعاوی ناشی از چک در محاکم دادگستری اقدام به مصوبه مارالذکر نموده است و در ثانی ضمانت اجرایی وصول مطالبات شهرداری ناشی از اسناد تجاری برابر بند دال ماده ۱۷۴ قانون توسعه اقتصادی دولت در مواد صدرالذکر اشارات گرفته است صرف نظر از نگارش مصوبه از لحاظ شکلی، نیت و هدف واقعی شورای شهر از قید کلمه جریمه، خسارات ناشی از عدم ایفاء تعهدات از سوی اشخاص مدیون بوده است.

لذا مراتب جهت استحضار و هرگونه بهره‌برداری به حضور ایفاد می گردد» و با قید اینکه کلمه جریمه حذف و به مطالبات شهرداری تغییر یابد به اتفاق آراء حاضرین به تصویب رسید.»

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با راه های اثبات مالکیت برای اموال فاقد سند با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 تخریب

شاکی: ………………… وکیل شاکی: …………………….. طرف شکایت: شهرداری شهر …….

موضوع شکایت و خواسته : بدواً صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای رای شماره … کمیسیون شماره ۲۵ تجدیدنظر ماده ۱۰۰ شهرداری ………..و سپس نقض آن به جهت دلائل و مدارک پیوستی مبنی بر عدم انجام تخلف در این رابطه ضمائم و مستندات: کپی مدارک ملکی ، رای صادره در کمیسیون ماده ۱۰۰ و …..

شرح شکایت :ریاست محترم دیوان عدالت اداری با اهداء سلام و تحیت. احتراما اینجانب …. فرزند …. به وکالت از اقای ……………. اعتراض خود را نسبت به رای صادره در مورد پرونده موکلین بنده آقایان ……. در کمیسویم ماده ۱۰۰ را به شرح ذیل اعلام می نمایم.: اولاً- اینت ملک که در خصوص ان دعوی وجود دارد در اجاره افراد دیگر می باشد و مستاجر ممکن است در این رابطه اقدامی را انجام داده باشد.

در این زمینه ممکن است به هر دلیلی و تعطیلی محل موجب بروز خسارات فراوان به مستاجر می گردد و موکلین خواهان اضرار به مشارالیه نیستند لذا تقاضای صدور صادره و توقف اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ بویژه در موضوع تعطیلی محل کسسب را از محجضر حضرت عالی استدعا دارم. ثانیاً- ثانیا رای صادره در مرحله تجدید نظر در این رابطه در تایید رای صادره به شما ………… در مرحله بدوی صادر شده است و هیچ گونه رسیدگی دوباره در خصوص آن انجام نشده است لذا در این رابطه صدور دستور توقف عملیات اجرائی در این را بطه را استدعا دارم .

برای دانلود :

  • نمونه رای کمیسیون ماده 100 شهرداری
  • نمونه دادخواست ابطال رای کمیسیون
  • ماده صد شهرداری
  • نحوه دفاع در کمیسیون ماده 100
  • نمونه نامه به کمیسیون ماده 100
  • نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 شهرداری به دیوان عدالت اداری

با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

وکیل ماده 100

با توجه به گفته های بالا در رابطه با وکیل ماده صد شهرداری، وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ وکیلی می باشد که به تمامی قوانین و ضوابط مربوط به ساخت و ساز تسلط کامل داشته و همواره در زمینه های دعاوی ملکی موکلین خود را راهنمایی می نماید.

وکیل ماده 100 یک وکیل است که در قضایای مربوط به جرایمی مانند ساخت ساختمان های غیر اصولی و جرایم مشابه به موکلان خود کمک می کند. این وکیل مسئولیت دفاع از موکل خود در دادگاه را بر عهده دارد و سعی می کند بهترین نتیجه را برای موکل خود به دست آورد.

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره رایگان با بهترین وکیل ماده ۱۰۰ شهرداری، با یکی از شماره تلفن های ما رد دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

تبدیل رای تخریب به جریمه

تبدیل رای تخریب به جریمه توسط وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری امکان پذیر می باشد، شما با توجه به شرایط خاصی که در ماده 100 شهرداری ذکر شده است، میتوانید رای تخریب را به جریمه تبدیل کنید که انجام این کار نیازمند دانش کافی در زمینه ی ماده 100 شهرداری می باشد.

برای تبدیل کردن رای تخریب به جریمه روش های متعددی وجود دارد، یکی از این روش ها داشتن مدرک مصالح استفاده شده در ساخت ساختمان می باشد، چنانچه از مصالح استاندارد استفاده شده باشد شانس شما در تبدیل رای تخریب به جریمه بیشتر خواهد شد.

در این بخش نمونه درخواست تبدیل رای تخریب به جریمه و عدم امکان اجرای حکم تخریب را ملاحضه می فرمایید:

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با اهداء سلام و تحیّـت

احتراماً و توکیلاً از ناحیه شاکی با تقدیم وکالتنامه ضمیمه و رأی شماره…کمیسیون تجدیدنظر شهرداری منطقه شش …. ابلاغ شده به تاریخ…؛از جهات ماهوی و شکلی ذیل به مفاد رأی تقدیمی و رسیدگی کمیسیون اعتراض می نمایم:

بر خلاف آنچه در رأی مورد اعتراض آمده است جریمه بر اساس سال وقوع تخلف تعیین نگردیده است. شایان ذکر است همانطوریکه در گزارش کارشناس منتخب کمیسیون و شهرداری نیز آمده است،بناهای احداث شده به چهار قسمت تقسیم شده است که در سال های متفاوت 1383-1384-1389و 1392 احداث گردیده اند.

بر اساس دادنامه وحدت رویه به شماره 42 مورخ 25/2/1378 هیأت عمومی آن دیوان؛جریمه باید بر مبنای ارزش معاملاتی زمان وقوع تخلف تعیین گردد.

سوالات متداول

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری کیست؟

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری میتواند کمک بسیار بزرگی در روند اعتزاض به حکم تخریب شهرداری کند چرا که برای انجام این کار نیاز به یک فرد حرفه ای در زمینه مسائل حقوقی خواهید داشت.

کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست؟

کمیسیون ماده 100 شهرداری وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را دارد یعنی اگر بنایی بدون اخذ پروانه ساخته شود، بنای ساخته شده مطابق با پروانه اخذ شده نباشد یا بعد از پایان ساخت بخش‌های دیگری به بنا اضافه شود،‌ کمیسیون ماده 100 شهرداری به آن رسیدگی می‌کند.

امکان اعتراض به حکم تخریب شهرداری وجود دارد؟

بله، شما طبق شرایط و مواردی که در صورت داشتن آن ها حکم تخریب شهرداری نقض می شود میتوانید اقدام به اعتراض به حکم تخریب شهرداری کنید.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت