به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر

مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر

حمل و نگهداری مواد مخدر در تمامی کشور های جهان جرم محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت. در این مقاله سعی کرده ایم هر آنچه که باید در رابطه با مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر بدانید را قرار داده و شما را با مجازات جرم حمل مواد مخدر در سال1401 آشنا کنیم. اگر نمیدانید لایحه مواد مخدر از نظر قوانین و نحوه تنظیم آن به چه صورت است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مجازات مشارکت در حمل مواد مخدر
مجازات مشارکت در حمل مواد مخدر

مجازات مشارکت در حمل مواد مخدر

همانطور که میدانید حمل و یا تولید مواد مخدر یکی از خطرناک ترین جرایم در تمامی کشور های جهان می باشد که دارای مجازات متعددی نیز می باشد. مواد مخدر دارای انواع متعددی از جمله حشیش، گل، تریاک، شیشه، کوکائین و … می باشد. مجازات هر یک از این مواد مخدر و همچنین میزان حجم آن ها متغیر می باشد.

لازم به ذکر است مواد مخدر شامل ۴ گروه می باشند که گروه اول مواد مخدر گیاهی است که سرگروه آن‌ها تریاک است و شامل تریاک، مرفین، هروئین و کدئین می‌باشد.

گروه دوم روانگردان‌های گیاهی می باشد که شامل حشیش و کوکائین مواد هستند و سومیتن گروه روانگردان صنعتی یا شیمیایی هستندکه برخی از این مواد، شیشه، ال اس دی، اکستازی، نورجیزک، یخ و … می‌باشد. گروه چهارم و دسته آخر نیز مواد مخدر مجاز مانند متادون، دیازپام، فنتانیل، اکسازپام و … هستند.

ارکان جرم نگهداری مواد مخدر

در خصوص ماده مخدر شیشه ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر تعیین تکلیف نموده است.که مجازات مربوطه شامل حمل و نگهداری، خرید و فروش ،وارد و صادر کردن ،ساخت تولید و توزیع ،مخفی کردن و در معرض فروش قراردادن می باشد.

تا پنج سانتی گرم،از پانصدهزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا پنجاه ضربه شلاق. بیش از پنج سانتی گرم تا یک گرم، از دو میلیون تا شش میلیون ریال جریمه نقدی وسی تا هفتاد ضربه شلاق.

مجازات نگهداری از مواد مخدر بیش از یک گرم تا چهار گرم، از هشت میلیون تا بیست میلیون ریال جریمه نقدی و دوتا پنج سال حبس و سی تا هفتاد ضربه شلاق.

جرم نگهداری و ساخت مواد مخدر بیش از چهار گرم تا پانزده گرم، از بیست میلیون تا چهل میلیون ریال جریمه نقدی و پنج تا هشت سال حبس و سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق.

همچنین نگهداری و مالکیت مواد مخدر بیش از پانزده گرم تا سی گرم، از چهل میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا پانزده سال حبس و سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق.

حمل و نگهداری مواد مخدر بیش از سی گرم، اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم.

تمامی قوانین مذکور در بخش بالایی جرم نگهداری مواد مخدر شیشه می باشد. در رابطه با مجازات حمل و نگهداری تریاک باید بگوییم:

مجازات حمل مواد مخدر از یک تا پنجاه گرم در ماده 5 قانون مبارزه با مواد مخدر گفته شده است . بر اساس این ماده مجازات حمل مواد مخدر از یک تا پنجاه گرم از قرار زیر است: تا سه میلیون ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق.

در ادامه ماده 5 قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات حمل مواد مخدر بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم به ترتیب زیر مقرر شده است: از پنج میلیون تا پانزده میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا هفتاد و چهار ضربه شلاق.

هم چنین مجازات حمل مواد مخدر بیش از پانصد گرم تا پنج کیلوگرم در بند 3 ماده 5 قانون مبارزه با مواد مخدر مشخص شده است . این مجازات برابر است با:

پانزده میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و چهل تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس. مجازات حمل مواد مخدر بیش از پنج کیلوگرم تا بیست کیلوگرم از قرار: شصت تا دویست میلیون ريال جریمه نقدی و پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و پنج تا ده سال حبس.

در صورت تکرار جرم نگهداری مواد مخدر به میزان بیش از پنج کیلوگرم تا بیست کیلوگرم برای بار دوم علاوه بر مجازاتهای مذکور ، به جای جریمه نقدی اموال ناشی از همان جرم مصادره می شود .

هم چنین در صورت تکرار برای بار سوم مجازات از قبیل اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم خواهد بود.

پیشنهاد ویژه: آدرس شعب دادگاه های تهران

مجازات جرم حمل مواد مخدر در سال1401
مجازات جرم حمل مواد مخدر در سال1401

مجازات جرم حمل مواد مخدر در سال1401

بر اساس قانون تصویب شده در رابطه با مجازات جرم حمل مواد مخدر در سال1401 حمل و نگهداری مواد مخدر بیش از بیست کیلوگرم تا یکصد کیلوگرم به مجازات شلاق پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه و پنج تا ده سال حبس و جزای نقدی شصت تا دویست میلیون ریال و به ازای هر کیلو گرم بیش از بند ت دو میلیون ریال اضافه می گردد.

همچنین در قانون تصویب شده در رابطه با مجازات جرم حمل مواد مخدر در سال1401کسانی که لوازم مصرف مواد مخدر را نگهداری و یا مخفی می‌کنند؛ علاوه بر ضبط تمام وسایل، به ازای هر عدد از آن‌ها، به ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی و یا ۵ تا ۲۰ ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

حکم جرم حمل تریاک یا سایر مواد سنتی از 1 تا 50 گرم، تا 300 هزار تومان جزای نقدی و تا 50 ضربه شلاق می باشد. در بیش از 50 و تا 500 گرم از 500 هزار تا 1 میلیون و 500 هزار تومان جزای نقدی و از 10 تا 74 ضربه شلاق خواهد بود.

مجازات حمل مواد مخدر بیش از 5 کیلو، 5 تا 10 سال حبس، از 6 تا 20 میلیون تومان جزای نقدی 50 تا 74 ضربه شلاق و مصادره اموال ناشی از جرم می باشد.

حمل مواد مخدر با ماشین

اگر کسی بخواهد تریاک بخرد و در این فاصله دستگیر شود و همچنین معاونت در حمل و نگهداری مواد مخدر؛ با توجه به میزان تریاک، قاضی حکم به مجازات زیر می‌دهد:

  • تا ۵۰ گرم، تا ۳ میلیون ریال جریمه نقدی و تا ۵۰ ضربه شلاق.
  • بیش از ۵۰ گرم تا ۵۰۰ گرم ۵ تا ۱۵ میلیون ریال جریمه نقدی و ۱۰ تا ۷۴ ضربه شلاق.
  • بیش از ۵۰۰ گرم تا ۵ کیلوگرم ۱۵ تا ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۴۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۲ تا ۵ سال حبس.
  • بیش از ۵ کیلو تا ۲۰ کیلو، ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق .
  • ۵ تا ۱۰ سال حبس و برای بار دوم علاوه بر مجازات ذکر شده به مصادره اموال نیز محکوم می‌شود و اگر برای بار سوم دستگیر شود اعدام شده و اموال او مجدداً مصادره می‌شود.

مطابق ماده 8 قانون مجازات نگهداری انواع مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی : هر کس هروئین , مرفین , کوکائین و دیگر مشتقات شیمیایی مرفین و کوکائین و یا لیزژیک اسید دی اتیل آمید (ال.اس.دی), متیلن دی اکسی مت آمفتامین , گاما هیدرو کسی بوتیریک اسید(جی.اس.دی), فلورنیترازپام , امفتامین (شیشه) و یا دیگر مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی غیر دارویی که فهرست آنها به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد را وارد کشور کند و یا مبادرت به ساخت , تولید ,توزیع , صدور , ارسال , خرید و فروش نماید و یا در معرض فروش قرار دهد و یا نگهداری , مخفی یا حمل کند با رعایت تناسب و با میزان مواد به شرح زیر مجازات خواهد شد :

1- تا پنج گرم , از پانصد هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا پنجاه ضربه شلاق

2- بیش از یک گرم تا چهار گرم , از دو میلیون تا شش میلیون ریال جریمه نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق

3- بیش از یک گرم تا چهار گرم , از هشت میلیون تا بیست میلیون ریال جریمه نقدی و دو تا پنج سال حبس و سی تا هفتاد ضربه شلاق

4- بیش از چهار گرم تا پانزده گرم , از بیست میلیون تا چهل میلیون ریال جریمه نقدی و پنج تا هشت سال حبس وسی تا هفتادو چهار ضربه شلاق.

لازم به ذکر است برای اثبات بی گناهی راننده خودرو واثبات بی گناهی در نگهداری مواد مخدر از یک وکیل کیفری خوب کمک بگیرید، برای مشاوره با بهترین وکیل کیفری تهران با شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران در تماس باشید02188939832 و 09127654109.

نمونه رای نگهداری مواد مخدر
نمونه رای نگهداری مواد مخدر

نمونه رای نگهداری مواد مخدر

در این بخش برای شما عزیزان نمونه رای نگهداری مواد مخدر را از یکی از نمونه پرونده نگهداری مواد مخدر قرار داده ایم.

صورت مجلس: ۲۲ مورخه یوم جاری۳/۴/۹۴ اینجانب گروهبان یکم مردی در معیت ستوان.احتراماً مقارن ساعت ۳۰۱۸ حین گشت زنی در موقعیت قبل از زیر گذر ساسانی به فردی به هویت حمید به آدرس ترک آباد مشکوک که بعد از بازرسی بدنی از متهم نام حمید مقدار ۲۲ سانت مواد مخدر مشکوک به شیشه از جیب شلوار وی کشف و ضبط گردیدکه نامبرده قبول داشته مواد مخدر متعلق به وی بوده است و پس بررسی مشخص گردید که متهمین مذکور از داخل خرابه ها که محل اخفای معتادین و مشکوکین به سرقت بوده است آمدند،و نهایتاً تحت عنوان مظنون به فروشنده مواد مخدر تحویل کلانتری گردیدند.

برای اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر میتوانید از یک وکیل کیفری مجرب و باسابقه در زمینه اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر و همچنین آشنا با مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر تریاک، هروئین و شیشه مشورت بگیرید و انجام روند این پرونده را به وی بسپارید، چرا که وکیل کیفری برای اثبات پاپوش مواد مخدر دفاع در پرونده در دادگاه اقدام کرده و در کمترین زمان با بررسی لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر اقدام به حل پرونده خواهد کرد.

اگر نمیدانید لایحه چیست کلیک کنید.

پیشنهاد ویژه: نمونه نوشتن لایحه به دادگاه

مجازات ترانزیت مواد مخدر

مجازات ترانزیت مواد مخدر و گردن نگرفتن مواد مخدر متفاوت است و با توجه به میزان و مقدار خالص بودن مواد، محاسبه می‌شود.

تا ۵ سانتی گرم، از ۵۰۰ هزار ریال تا ۱ میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا پنجاه ضربه شلاق

بیش از ۵ سانتی گرم تا ۱ گرم، از ۲ تا ۶ میلیون ریال جریمه نقدی و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق ۳

بیش از ۱ گرم تا ۴ گرم، از ۸ تا ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ تا ۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق ۴

بیش از ۴ گرم تا ۵۰ گرم، از ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی

۵ تا ۸ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق ۵٫ بیش از ۱۵ گرم تا ۳۰ گرم هروئین، از ۴۰ تا ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۱۰ تا ۱۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق

بیش از ۳۰ گرم، اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم.

لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر عبارت است از:

ریاست محترم دادگاه انقلاب………………………

سلام علیکم – با احترام به وکالت از ناحیه متهمه خانم ….. موارد ذیل به آگاهی می رساند: الف – بدوا شرح خلاصه ما وقع بر اساس محتویات پرونده: در تاریخ…………ساعت ۱۵/۱۶ دقیقه شخصی بنام……. بنابر گزارش امت حزب ا….. با ۲۰ گرم شیشه دستگیر می شود. شخص اخیر اعلام آمادگی جهت همکاری نموده و به شخصی بنام علی کرده با شماره همراه ………. برای خرید ۵۰ گرم شیشه قرار می گذارد.

فردی که فروشنده مواد مخدر بوده و تماس تلفنی ……… با او برقرار شده از طریق آزانس خصوصی، موکله را برای بردن یک بسته امانتی به آدرس؛ …………. میدان هفت تیر، با کرایه ۴۰ هزار تومان فرا می خواند و در میدان هفت تیر موکله بازداشت می گردد و از بدو الی ختم پرونده منکر اتهام بوده و می باشد.

مجازات مشارکت در حمل مواد مخدر تریاک

مجازات مشارکت در حمل مواد مخدر تریاک به صورت ذیل می باشد:

  • تا ۵ سانتی گرم، از ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و ۲۰ تا ۵۰ ضربه شلاق.
  • از ۵ سانتی گرم تا یک گرم، از دو میلیون تا ۶ میلیون ریال جریمه نقدی و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق.
  • بیش از یک گرم تا ۴ گرم، از ۸ میلیون تا ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ تا ۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق.
  • بیش از ۴ گرم تا ۱۵ گرم، از ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۵ تا ۸ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با هزینه تنظیم اظهارنامه قضایی توسط وکیل و تنظیم دادخواست آنلاین کلیک کنید.

وکیل برای نگهداری مواد مخدر
وکیل برای نگهداری مواد مخدر

وکیل برای نگهداری مواد مخدر

با دریافت وقت مشاوره مواد مخدر در تهران و مشاوره حقوقی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که برای دریافت پاسخ سوالاتتان با ایشان تماس بگیرید. 

گاهی اوقات، نیازی به قرارداد با یک وکیل مواد مخدر ندارید و تنها برای دریافت پاسخ برخی سوالات نیاز به مشاوره دارید. در چنین مواردی، نیازی به پرداخت حق وکیل مواد مخدر ندارید و در واقع، حق الوکاله وکیل مواد مخدر پرداخت نخواهید کرد و تنها حق مشاوره از شما اخذ خواهد شد. 

پس از تماس با بهترین وکیل مواد مخدر در تهران، در صورتی که به مشکلی برخورده باشید، می توانید راهنمایی لازم را دریافت نمایید. 

سوالات متداول

لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر برای چه مواقعی مناسب است؟

لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر برای مواقعی که نیاز به اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر است مناسب می باشدو داخل مقاله در رابطه با لایحه دفاعیه نگهداری مواد مخدر صحبت شده است.

نگهداری مواد مخدر در صلاحیت کدام دادگاه است؟

نگهداری مواد مخدر در صلاحیت دادگاه انقلاب می باشد. داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر به صورت جامع صحبت کرده ایم.

مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر چیست؟

مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر با توجه به نوع و همچنین مقدار آن متغیر خواهد بود. داخل مقاله در رابطه با مجازات حمل و نگهداری مواد مخدر صحبت کرده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
3.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت