به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

در این مقاله قصد داریم نحوه اثبات رابطه نا مشروع و همینطور تمامی مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شکایت رابطه نامشروع
شکایت رابطه نامشروع

شکایت رابطه نامشروع

رابطه ی نامشروع در دین و عرف جامعه ی ما گناهی بسیار بزرگ و جرمی بسیار سنگین به حساب می آید، جرم رابطه نامشروع زمانی اعمال میگردد که زن و مردی که با یکدیگر ازدواج نکرده اند با یک دیگر بدون داشتن رابطه جنسی، ارتباط نامتعارف برقرار می کنند.

جرم رابطه نامشروع به دلیل اینکه از جرایم عمومی محسوب می شود هر شخصی می تواند از آن شکایت کند و مهلت شکایت از آن به مدت 5 سال پس از تحقق جرم است و همسر سابق فرد نیز بعد از طلاق هم می تواند از مجرم شکایت کند.

وکیل کیفری به یک وکیل دادگستری گفته می شود که بیش تر تجربه و سابقه وی در زمینه دعاوی کیفری بوده است.  پیشنهاد میکنیم برای انجام روند اثبات رابطه نامشروع از یک وکیل کیفری کمک بگیرید.

نمونه شکایت رابطه نا مشروع

موضوع شکایت: ارتباط مستمر مشتکی عنهم به صورت نامشروع از طریق تماس تلفنی و حضوری

شاکی: آقای ……. به نشانی …….

مشتکی عنهم: 1- آقای …….. به نشانی ……….

2- خانم ....... به نشانی شاکی

تاریخ وقوع جرم: به دفعات از یک سال پیش تا کنون

محل وقوع جرم: نشانی شاکی و مشتکی عنهم

دلایل:

1- ریز مکالمات و تماس های طرفین (پرینت تلفن)

2- شهادت شاهد

3- صدای ضبط شده متهم

دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان تهران

با سلام و تقدیم احترام، به عرض آن مقام محترم می رساند مدتی پیش موکل گرامی متوجه می شود که همسرش به طور پنهانی با فردی از طریق تماس تلفنی و به صورت حضوری صحبت و تماس داشته و به طرز مشکوکی در ساعات نبود موکل در منزل، منزل مشترک را ترک می نماید. تا اینکه مشتکی عنه آقای ……. با موکل تماس گرفته و ضمن اقرار و اعتراف به وجود رابطه با همسر موکل به مدت 4 سال، ابراز ندامت و پشیمانی می نماید. پس از آن برخلاف انتظار، متاسفانه این رابطه ادامه پیدا کرده و حتی ظاهرا به گفته مشتکی عنه آقای ……. نقشه قتل هم طراحی می شود که موکل ضمن اعلام این مراتب خدمت آن مقام تقاضای تعقیب متهمین و تحقیق جرایم ارتکابی را می نماید.

اثبات رابطه نامشروع
اثبات رابطه نامشروع

اثبات رابطه نامشروع

برای اینکه بخواهید یک نفر را به جرم رابطه نامشروع مورد بازخواست قرار دهید ابتدا باید رابطه نامشروع وی را اثبات کنید. برای اثبات اینکه فرد مورد نظرتان رابطه نامشروع دارد راه های متعددی وجود دارد که در ادامه تمامی این راه ها را بریاش ما عزیزان مورد بررسی قرار میدهیم. برای اینکه در مورد متهم به جرمی حکم محکومیت کیفری صادر شده و مجازات مربوطه نسبت به او اجرا شود لازم است تا این اتهام از طریق ادله آن جرم به اثبات برسد. ادله و راه های اثبات جرم در قانون مجازات اسلامی اقرار، شهادت، قسامه، سوگند و علم قاضی می باشد. رابطه نامشورع در هر جایی باشد، چه در خانه فساد ( پشنهاد میکنیم مقاله خانه فساد چیست را مطالعه کنید) و چه در خیابان جرم آن یکی بوده و مقدار مجازات آن متغیر خواهد بود.

در این بخش نمونه حکم دادگاه دررابطه با اثبات رابطه نامشروع را میتوانید مطالعه کنید:

شاکی: آقای ….. با وکالت …… به نشانی ………….

متهمین: 1- خانم …….. با وکالت ………. به نشانی …………….

         2- آقای ........ به نشانی ...............

اتهام: رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت (غیر از زنا)

دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح آتی مبادرت به رای می نماید.

«رای دادگاه»

به موجب کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 18 تهران 1- خانم …… فرزند ……… متاهل فاقد سابقه کیفری با وکالت …….. 2- آقای ……… فرزند ……… 28 ساله مجرد فاقد سابقه کیفری متهمند به ارتباط نامشروع غیر زنا موضوع شکایت آقای …….. با وکالت……….. دادگاه با عنایت به شکایت شاکی ، اظهارات شهود،اقرار صریح متهم ردیف دوم و دفاعیات متناقض و بلا وجه متهم ردیف اول و همچنین ملاحظه سی دی ضبط شده از ارتباط تلفنی متهمین و عدم توجیه اخلاقی و منطقی بر مجاز بودن چنین ارتباطی فی ما بین متهمین و سایر قرائن و امارات منعکس در پرونده ضمن عدول از اتهام مندرج در کیفرخواست اتهان متهمین را منطبق با فعل حرام دانسته و مستندا به ماده 638 قانون مجازات اسلامی و رعایت ماده 22 قانون مذکور هریک از متهمین را به تحمل 99 ضربه شلاق تعزیری محکوم می نماید. رای صادره حضوری ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم محترم دادگاه تجدیدنظر استان می باشد.

اگر به دنبال بهترین وکیل تهران هستید، ما در دفتر وکالت تهران، بهترین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین را به شما ارائه خواهیم کرد.

راه های اثبات رابطه نامشروع
راه های اثبات رابطه نامشروع

راه های اثبات رابطه نامشروع

قبل از شروع بررسی راه های اثبات رابطه نامشروع باید بگوییم جرم رابطه نامشروع در ماده 637 قانون مجازات اسلامی عبارت است از: “هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد، فقط اکراه کننده تعزیر می شود”

برای اثبات رابطه نامشروع ابتدا باید یک شاهد عینی داشته باشید تا در دادگاه شهادت دهد و همینطور تمامی مدارکی که ثابت میکند فرد مورد نظر رابطه نامشروع دارد را نیز باید با خود به همراه داشته باشد. در بخش پایین تر مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع را قرار داده ایم.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

مدارک لازم برای اثبات رابطه نا مشروع متناسب با نوع و سطح آن متغیر می باشد، مصادیق جرم رابطه نامشروع در کتاب قانون جمهوری اسلامی ایران به صورت ذیل می باشد:

  • انجام اعمال منافات با عفت عمومی به غیر از زنا و ایجاد رابطه نامشروع
  • ارتکاب به زنا با کمتر از ۴ شاهد یا ۴ مرتبه اقرار
  • قرار گرفتن دو نفر مرد یا دو نفر زن برهنه در زیر یک پوشش مشترک
  • اعمال شهوت در عمل بوسیدن
  • حضور یافتن بانوان بدون حجاب شرعی در اماکن عمومی و دید انظار عمومی
  • برپایی و تأسیس مراکز فساد
  • تظاهر به انجام فعل حرام در دید عمومی
  • استفاده از لباس ها و آرایشی که خود مسبب فساد شده و خلاف شرع باشد
  • انتشار و پخش تصاویر مبتذل و کسب درآمد از طریق آنها

از جمله مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع عبارت اند از:

اقرار و اعتراف طرفین به زنا

شهادت شهود( 4 مرد عاقل و عادل یا 3 مرد عادل همراه با 2 زن عادل)

نظر و علم خود قاضی با توجه به مستندات پزشکی قانونی و مدارک جمع آوری شده دیگر

وجود ادله ای همچون فیلم و متن و عکس و چت

وکیل رابطه نامشروع
وکیل رابطه نامشروع

وکیل رابطه نامشروع

همانطور که گفته شد برای اثبات کردن رابطه نامشروع و انجام روند قانونی آن نیاز به یک فرد حرفه ای و کاربلد به عنوان وکیل رابطه نامشروع خواهید داشت، پیشنهاد میکنیم اسامی وکلای پایه یک دادگستری تهران را مطلالعه کرده و با یکی از بهترین وکلای تهران مشاوره بگیرید تا روند پرونده خود را سریع تر طی کنید.

مجازات پیشنهاد رابطه نامشروع

در قسمت های بالا تر مجازات پیشنهاد رابطه نامشروع را قرار دادیم که طبق ماده 637 قانون مجازات اسلامی بخش مجازات پیشنهاد رابطه نامشروع مشخص شده است که طبق این ماده مجازات رابطه نامشروع ، شلاق تا 99 ضربه خواهد بود.

دفاع رابطه نامشروع

در این بخش نمونه لایحه دفاع از رابطه نا مشروع را قرار داده ایم:

بسمه تعالی

ریاست محترم و مستشاران گرامی دادگاه کیفری یک تهران

با سلام و تقدیم احترام

در خصوص پرونده با موضوع رابطه نامشروع کلاسه ….. موضوع شکایت آقای امیر …… مبنی بر زنای محصنه و ارتباط نامشروع پیرو اخطار آن شعبه محترم مطابق ماده 387 قانون آیین دادرسی کیفری بدین وسیله به عرض آن عالیجنابان می رسانم ؛

1- موکل در تاریخ 6/3/99 ضمن حضور و اطلاع از اتهام انتسابی که منجر به صدور قرار کفالت برای ایشان شد انتساب این اتهام رابطه نامشروع و وقوع جرم مورد ادعا و یا هر گونه مدرک و دلیل دال بر آن را قویاً تکذیب نموده و آن را ناشی از زیاده خواهی شاکی نسبت به همسرخود و بدبینی و توهمات غیر قابل توجیه وی دانسته و بدین وسیله مجدداً بر این منشأ و انگیزه تأکید می نماید.

2- شاکی صرفاً با بیان یک ادعا و بدون ضمیمه هر گونه دلیل موجه و قانونی و صرفا جهت تسویه حساب شخصی با همسر خود و گروکشی های خانوادگی و بدون در نظر گرفتن عواقب چنین اتهامی، به حیثیت افراد و امنیت جامعه چنین لطمه غیرقابل اغماضی را وارد نموده است. این در حالی است که مطابق با نظر قانونگذار و رویه محاکم و دکترین حقوقی و تأکیدات شارع مقدس جرم زنا جز با دلایل محصور و تعریف شده قانونی (اقرار و شهود) قابل اثبات نبوده و ظن و گمان هیچ گاه نمی تواند مبنای اثبات چنین اتهامی باشد و حتی تحقیق و تفحص پیرامون وقوع یا عدم وقوع این جرم نیز به جهت تاکید بر شخصی بودن آن در اسلام و همچنین مطابق با ماده 102 قانون آیین دادرسی کیفری ممنوع و مکروه می باشد.

دفاع رابطه نامشروع
دفاع رابطه نامشروع

3- جا دارد که در این خصوص به سابقه دشمنی شاکی با موکل و همسر خودش اشاره شود خانم ندا ….. دیگر متهم پرونده هر دو کارمند شرکت …… بوده و با هم همکار بوده اند (که البته قریب به یکسال است که همکاری آنها پایان یافته) و در اثر فشارهای شاکی، همسرشان دیگر در آن شرکت اشتغال به کار ندارند که در اثر این دشمنی ها شاکی در حوالی شهریور سال 98 به شرکت محل کار همسر خود مراجعه نموده و اقدام به فحاشی به مسئولین و کارمندان شرکت و تحت فشار قراردادن همسر خود می نماید و در اثر این اقدامات با موکل نیز درگیر می شود که در نتیجه آن بینی شاکی توسط موکل شکسته شده و خصومت بین ایشان که به نظر می رسد منشأ این انتقام است از همانجا ناشی می شود اگرچه موکل مبلغ ده میلیون تومان نیز به عنوان دیه به ایشان پرداخت نموده است.

4- با عنایت به محتویات پرونده و عدم رعایت شرایط و الزامات قانونی و دستورات شارع و قانونگذار ضرورت دارد که حسب تشخیص و صلاحدید آن عالیجنابان محترم و در اجرای ماده 245 از قانون مجازات اسلامی شاکی و واردکننده اتهام تحت عنوان قذف کننده مورد تعقیب کیفری قرار گیرد.

5- جناب شاکی در مراجعه خود به همکاران و نزدیکان و بستگان موکل از تصمیم خود برای بردن آبروی موکل پرده برداشته و بعضاً تکه ای از فیلمی را به آنها نشان داده که بنا به گفته شهود هیچ چیز واضحی از آن استخراج نمیشود و در هیچ جای آن موکل دیده نمی شود و با این اقدام تلاش در اشاعه فحشا (اشاره به عنوان مجرمانه مذکور در ماده 742 قانون مجازات اسلامی و بردن آبروی موکل و ورودی اتهام های واهی به ایشان نموده است.)

6- وکیل شاکی قبل از حضور موکل طی یک تماس تلفنی، وی را به تشکیل یک جلسه خارج از دادگاه برای حل موضوع دعوت می کند آن چه به ذهن می رسد این است که اقدامات ایشان تلاشی بوده برای ورود فشار به موکل و در نهایت اجبار به پرداخت وجه المصالحه ای در قبال انصراف از شکایت .

با عنایت به مراتب فوق و نیز اینکه شاکی در جهت اثبات ادعای خود مبنی بر زنای محصنه هیچ دلیل قابل توجه و قطعی (و نه حتی ظنی) ارائه ننموده است و با عنایت به ضرورت رعایت کیفیات خاص در اثبات جرم زنا و عدم رعایت آن از سوی شاکی، از آن عالیجنابان تقاضا می شود حکم به برائت موکل و نیز دستور پیگرد شخص قذف کننده را موضوع دستور خود قرار دهند.

باتشکر و تقدیم احترام

مدارک لازم برای اثبان رابطه نامشروع چیست؟

اقرار و اعتراف طرفین به زنا
شهادت شهود( 4 مرد عاقل و عادل یا 3 مرد عادل همراه با 2 زن عادل)
نظر و علم خود قاضی با توجه به مستندات پزشکی قانونی و مدارک جمع آوری شده دیگر
وجود ادله ای همچون فیلم و متن و عکس و چت.

راه های اثبات رابطه نامشروع چیست؟

در این مقاله تمامی راه های اثبات رابطه نامشروع را مورد بررسی قرار دادیم که یکی از این راه ها نگهداری عکس و متن چت ها می باشد.

مجازات رابطه نامشورع چیه؟

در قسمت های بالا تر مجازات پیشنهاد رابطه نامشروع را قرار دادیم که طبق ماده 637 قانون مجازات اسلامی بخش مجازات پیشنهاد رابطه نامشروع مشخص شده است که طبق این ماده مجازات رابطه نامشروع ، شلاق تا 99 ضربه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
4 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت