به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

ورود و سرقت عنف چیست

ورود و سرقت عنف چیست

ورود و سرقت عنف به معنای وارد شدن بدون رضایت افراد به خانه و یا ماشین آن ها و انجام اعمالی همچون سرقت با زور و خشونت می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با پاسخ این سوال که ورود و سرقت عنف چیست به صورت جامع آشنا شوید.

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره رایگان وکیل کیفری با بهترین وکلای تهران با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصین مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

سرقت عنف چیست
سرقت عنف چیست

سرقت عنف چیست

همانطور که در مقاله ی مجازات تجاوز به عنف چیست گفته شد، عنف به معنای انجام اعمال با خشونت و زور می باشد. سرقت عنف نیز به این معنی می باشد که فردی با خشونت و با زور شیء یا فردی را به سرقت برساند.

پس اگر میخواهید بدانید سرقت عنف یعنی چه و یا سرقت به عنف چیست میتوان گفت سرقت به عنف به معنای گرفتن یا تلاش برای گرفتن مال غیر به‌زور یا با تهدید و ترساندن است. وجود واژه عنف در عنوان این سرقت، برای اشاره به آزار و اذیت، تهدید، یا قهر و غلبه در هنگام انجام سرقت است.

بر اساس ماده 652 قانون مجازات اسلامی سرقت و ورود به عنف: «هرگاه سرقت مقرون به آزار باشد و یا سارق مسلح باشد، به حبس از سه ماه تا ده سال و شلاق تا 74 ضربه محکوم می‌شود و اگر ‌جرحی نیز واقع شده باشد علاوه بر مجازات جرح به حداکثر مجازات مذکور در این ماده محکوم می‌گردد.»

در ماده 669 ورود به عنف آمده است: «هرگاه کسی، دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضرر‌های نفسی یا شرفی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.»

همچنین براساس ماده 617 ورود به عنف خانه :«هرکس به وسیله چاقو و یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند، یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد، ‌یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.»

پیشنهاد میشود مقاله ی رضایت شاکی در جرم سرقت گوشی را حتما مطالعه نمایید.

سرقت به عنف چیست؟
سرقت به عنف چیست؟

سرقت به عنف چیست؟

با توجه به گفته های بالا در رابطه با جرم ورود به عنف، سرقت به عنف به معنای برداشت و دزدیدن اشیاء یا افراد با زور و خشونت می باشد. پس اگر میخواهید بدانید منظور از سرقت به عنف چیست، سرقت به عنف ربودن با زور و خشونت می باشد.

حکم ورود به عنف چیست

کم ورود به عنف در قانون جمهوری اسلامی ایران به این صورت می باشد که مرتکب به پنج تا بیست سال حبس و تا 74 ضربه شلاق ‌محکوم می‌گردد. سرقت در شب واقع شده باشد؛ سارقین دو نفر یا بیشتر باشند یک یا چند نفر از آنها حامل سلاح ظاهر یا مخفی بوده باشند؛ در ضمن سرقت کسی را آزار یا تهدید کرده باشند.

از دیوار بالا رفته یا حرز را شکسته یا کلید ساختگی به کار برده یا اینکه عنوان یا لباس مستخدم دولت را اختیار کرده یا بر خلاف حقیقت خود ‌را مامور دولتی قلمداد کرده یا در جایی که محل سکنی یا مهیا برای سکنی یا توابع آن است سرقت کرده باشند.

پیشنهاد ویژه: جریمه نقدی اعاده حیثیت

همچنین براساس ماده 654 جرم ورود به عنف : «هرگاه سرقت در شب واقع شده باشد و سارقین دو نفر یا بیشتر باشند و لااقل یک نفر از آنان حامل سلاح ظاهر یا مخفی باشد در‌صورتی که بر حامل اسلحه عنوان محارب صدق نکند جزای مرتکب یا مرتکبان حبس از پنج تا پانزده سال و شلاق تا 74 ضربه می‌باشد.».

جرم ورود به عنف چیست

اده ی 23 قانون مجازات عمومی مصوب 1304 در فصل هفتم تحت عنوان “سرقت” مقرر داشته بود «هرگاه سرقت، بعنف باشد مرتکب به حبس جنایی درجه یک از سه سال تا پانزده سال محکوم خواهد شد و اگر جرحی نیز واقع شده باشد به حداکثر مجازات محکوم می‌شود.»

عنصر قانونی جرم ورود به عنف عبارت از ماده ی 652 قانون مجازات اسلامی است که مطابق این ماده هرگاه سرقت مقرون به آزار باشد و یا سارق مسلح باشد به حبس از 3 ماه تا ده سال و شلاق تا 74 ضربه محکوم می شود و اگر جرحی نیز واقع شده باشد علاوه بر مجازات جرح به حداکثر مجازات مذکور در این ماده محکوم خواهد شد.

برای دریافت انواع مشاوره حقوقی تلفنی پیشنهاد میشود با مشاوران ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید و یا در لیست مقالات حقوقی ما پاسخ سوالات خود را بیابید.

شکایت ورود به عنف چیست
شکایت ورود به عنف چیست

شکایت ورود به عنف چیست

شکایت ورود به عنف در ایران دارای شرایط و ویژگی های متعددی از جمله مدارک و اسناد مربوطه می باشد. پیشنهاد میشود قبل از اقدام به شکایت ورود به عنف ابتدا با یک وکیل کیفری مجرب و حرفه ای در این زمینه مشاوره بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

لازم به ذکر است برای اثبات این جرم نیاز به دلایل و مدارک قطعی و محکمه پسند می باشد. به همین جهت مدعی باید دلایلی محکم از جمله شهادت شهود برای اثبات جرم صورت گرفته ارائه نماید.با دیگر ادله هم می توان جرم ورود به عنف را اثبات نمود که این ادله شامل : فیلم های دوربین مدار بسته، گزارش کلانتری، تخریب خانه، ایراد و صدمات بدنی به اشخاص و به منزل.

سن ورود به بورس: 18 سال

سن ورود به مدرسه : 6 سال

سوالات متداول

معنی سرقت به عنف چیست؟

معنی سرقت به عنف دزدی با زور و خشونت می باشد. داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با ورود و سرقت عنف صحبت کرده ایم.

ورود به عنف چیست؟

ورود به عنف به معنای وارد شدن به خانه و یا ماشین افراد با خشونت به منظور دزدی و سرقت.

معنی ورود به عنف چیست؟

معنی ورود به عنف در دین اسلام و قانون جمهوری اسلامی به معنای وارد شدن به یک مکانی بدون رضایت فرد و با خشونت و زور می باشد.

ورود به عنف چه حکمی دارد؟

هر کس در منزل یا مسکن دیگری به عنف یا تهدید وارد شود به مجازات از شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت