به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

فسخ قرارداد اجاره پیش از موعود

فسخ قرارداد اجاره قبل از پایان یافتن مدت آن

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با فسخ قرارداد اجاره پیش از موعود و شرایط آن آشنا نماییم. فسخ قرارداد اجاره پیش از موعود در واقع لغو قرارداد به صورت قانونی توسط مستاجر و موجر می باشد و هر یک از طرفین بدون دارا بودن دلایل و مدارک موجه در دادگاه قادر به فسخ این قرارداد نخواهند بود و تنها در صورتی میتوانند اقدام به فسخ قرارداد اجاره پیش از موعود نمایند که دلایل قانونی وجود داشته باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با لغو قرارداد اجاره پیش از موعد توسط موجر و اینکه فسخ قرارداد اجاره پیش از موعد چه شرایطی دارد؟ به صورت سیر تا پیاز آشنا شوید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره با بهترین وکیل ثبتی در تهران و همچنین دریافت راهنمایی از وکیل ملکی خوب در تهران با شماره تلفن ما تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر 02188939832

فسخ قرارداد اجاره قبل از موعد
فسخ قرارداد اجاره قبل از موعد

فسخ قرارداد اجاره قبل از موعد

فسخ قرارداد اجاره قبل از موعد یکی از مواردی می باشد که باید برای انجام دآن مدارک و اسناد مشخصی را به دادگاه با خود همراه داشته باشید. فسخ قرارداد اجاره قبل از موعد توسط موجر و مستاجر به منظور انحلال قرارداد و ابطال آن می باشد. قرارداد اجاره و در واقع اجاره نامه یک قرارداد مهم می باشد که در آن یک خانه ای به مدت مشخصی به یک فرد دیگری اجاره داده میشود.

اجاره یک عقد لازم می باشد، یعنی هیچ یک از دو طرف قرارداد حق بر هم زدن آن را ندارند و باید به آن پایبند باشند بنابراین فسخ آن قبل از پایان یافتن مدت قرارداد به سختی امکان پذیر است و تنها در صورت دارا بودن شرایط خاصی انجام پذیر می باشد.

به‌ صورت کلی مستاجر و اجاره دهنده ملک بدون داشتن دلایل موجه و معتبر، نمی‌ توانند قرارداد خود را فسخ نمایند مگر این که موردی در قرارداد ذکر شده باشد و به امضای دو طرف برسد. بر اساس قانون موجر و مستاجر، تنها در صورتی میتوان قادر به فسخ کردن قرارداد اجاره نمود که دارای شرایطی همچون:

  • عدم تعادل بین عوضین
  • وجود شرط فسخ

در ادامه در رابطه با اینکه فسخ قرارداد اجاره پیش از موعد چه شرایطی دارد؟ و لغو قرارداد اجاره پیش از موعد توسط موجر به چه صورا است صحبت کرده ایم.

قانون موجر و مستاجر: موکول به استرداد سند یا وجه مذکور به مستاجر و یا سپردن آن به دایره اجراست. دادگاه و کسر مطالبات موجر اقدام به در آن به مستاجر خواهد کرد. حق مورد ادعا و نیز جبران خسارات وارده حکم مقتضی صادر می‌شود. دریافت کند، مگر آنکه در ضمن عقد‌اجاره حق انتقال به غیر از وی سلب شده باشد.

فسخ قرارداد اجاره پیش از موعد چه شرایطی دارد؟

گاهی ممکن است پس از اجاره یک واحد مسکونی متوجه این موضوع بشوید که خانه ای که اجاره کرده اید قیمتی کمتر از قیمت قید شده در اجاره نامه را دارد و به نوعی توسط موجر کلاهبرداری صورت گرفته است. در این صورت میتوانید با ارائه مدارک به دادگاه قادر به فسخ قرارداد اجاره نامه باشید.

به این وضعیت درحقوق غبن گفته میشود، غبن در قانون به معنای زیان ناشی از عدم تعادل بین عوضین یک معامله می باشد. طبق قانون در این حالت به زیان دیده اختیار داده شده است تا قراردادش را فسخ نماید به این صورت که باید ضمن ارائه دادخواست به دادگاه حقوقی تقاضای فسخ قرارداد اجاره را کند.

به صورت کلی فسخ اجاره توسط مستاجر یا موجر در موارد زیر قابل انجام می باشد:

  • مستاجر در ملک آن کارهای غیر شرعی و غیر عرف انجام دهد.
  • مستاجر در زمان پرداخت اجاره با تاخیر بیش از یک هفته مبلغ به توافق رسیده را بپردازد.
  • مستاجر چند ماه پیاپی اجاره خود را پرداخت نکند.
  • مستاجر بدون اجازه صاحب ملک، آن را در اختیار افراد دیگری بگذارد.
  • مستاجر از ملک استفاده تجاری کند ولی این مورد از قبل در قرارداد آن‌ها مشخص نشده باشد.
  • مستاجر بدون اجازه مالک برای تعمیرات ملک اقدام کند.
  • مستاجر به تعهدات ذکر شده در قرارداد عمل نکند.
  • مستاجر درباره تعداد اعضای خانواده خود، دلیل اجاره ملک و وضعیت تاهل خود دروغ بگوید.

در صورتی که موجر نیز در رابطه با امکانات واحد مسکونی به مستاجر دروغ گفته باشد، فرد میتواند قادر به فسخ قرارداد اجاره پیش از موعود باشد.

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه لغو قرارداد اجاره پیش از موعد توسط موجر و تخلیه پیش از موعد با یکی از وکلای ملکی ما در دفتر وکالت تهران مشاوره بگیرید. تلفن دفتر 02188939832

تخلیه پیش از موعد در واقع به معنای تخلیه یک واحد مسکونی قبل از به پایان رسیدن مدت آن می باشد. تخلیه پیش از موعد دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ها فسخ قرارداد اجاره توسط مستاجر و حق فسخ قرارداد با هر دو می باشد.

ضرر و زیان فسخ قرارداد اجاره
ضرر و زیان فسخ قرارداد اجاره

ضرر و زیان فسخ قرارداد اجاره

در رابطه با خسارت فسخ قرارداد اجاره پیش از موعد و ضرر و زیان فسخ قرارداد اجاره باید بگوییم، ضرر و زیان فسخ قرارداد اجاره در شرایطی قابل مطالبه می باشد که دریافت خسارت در قرارداد اجاره پیش بینی شده و یا طرف زیان دیده ، اقدام به اثبات ضرر و زیان خود در دادگاه نماید.

لازم به ذکر است چنانچه به دلیل موجهی همچون وجود عیب در ملک قرارداد فسخ شود ضرر و زیان از سوی طرف مقابل فسخ کننده قابل مطالبه نخواهد بود. نحوه مطالبه ضرر و زیان نیز از طریق طرح دادخواست و بسته به میزان خسارت با مراجعه به شورای حل اختلاف یا دادگاه حقوقی می باشد. از جمله مدارک مورد نیاز برای مطالبه ضرر و زیان فسخ قرارداد اجاره عبارت است از:

  • قرارداد اجاره دستی یا کد رهگیری دار
  • کپی کارت ملی طرف مقابل
  • وکالت نامه
  • دو نفر شاهد

مدارک ذکر شده، جهت شروع به دعوا لازم است اما برای طرح دعوا بهتر است از یک وکیل یا مشاور حقوقی با تجربه مشورت گرفت. هزینه دادرسی در دعاوی مالی 3.5 درصد می‌ باشد.

چنانچه وجه خسارت، 100 میلیون تومان باشد، باید حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان هزینه دادرسی را پرداخت کنید.

اگر به دنبال وکیل خوب در تهران هستید، ما در دفتر وکالت تهران، بهترین خدمات مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی را به شما ارائه خواهیم کرد، همچنین برای تنظیم قراراداد آنلاین میتوانید با مشاوران ما در دفتر وکالت تهران در تماس باشید. تلفن دفتر 88939832

متن فسخ قرارداد اجاره توسط مستاجر

در این قسمت برای شما عزیزان متن فسخ قرارداد اجاره نامه و نمونه قرارداد اجاره را قرار داده ایم:

آقای ——-و آقای ——- طرفین قرارداد به عنوان موجر و مستاجر با توافق کامل اجاره نامه مذکور را فسخ نمودند و بنا به اقرار طرفین مورد اجاره صحیح و سالم تحویل موجر گردید و کل اجاره بهاء و هزینه های آب و برق و گاز و تلفن منصوبه مصرفی تا تاریخ تخلیه تسویه گردید. به تاریخ …… ماه سال یک هزار و سیصد و نود و …….. هجری شمسی محل امضاء

نمونه قرارداد اجاره:

ماده 1- طرفین قرارداد قرارداد حاضر بین ………… فرزند ………. به شماره شناسنامه ……. صادره ……… به کدملی ……….متولد……… ساکن ………. تلفن ………… به عنوان موجر و ……… فرزند ………. به شماره شناسنامه ……….. صادره از ………….به کدملی …………….. متولد ………… ساکن ………….. تلفن ….. به عنوان مستأجر منعقد می گردد. ماده 2 – موضوع قرارداد و مشخصات ملک مورد اجاره عبارت است از تملیک منافع 6 دانگ یک دستگاه آپارتمان واقع در تهران ………. پلاک ثبتی شماره ………….. فرعی از ….. به مساحت 88 متر مربع دارای سند مالکیت به شماره سریال …………. به نام موجر، مشتمل بر 2 اتاق خواب با حق استفاده از برق، گاز، تلفن به صورت اختصاصی و سایر لوازم و منصوبات و متفرعات مربوطه از جمله آب که جهت استفاده به رؤیت مستأجر رسیده و مورد قبول قرار گرفته است.

مستأجر حق استفاده از مورد اجاره را برخلاف منظور قرارداد که استفاده جهت محل سکنی می باشد ندارد، به اضافه آنکه مکلف است از مورد اجاره استفاده متعارف نماید.

موجر مورد اجاره را جهت سکونت سه نفر به مستأجر اجاره داده است. 3- مستاجر تحت هیچ شرایطی حق واگذاری مورد اجاره را به غیر تحت هیچ عنوانی اعم از امانت، اذن در انتفاع، اجاره مجدد ندارد. 4- ………… .

میزان اجاره بها از قرار ماهی 1,900,000 تومان معادل 19 میلیون ریال و جمعاً برا ی مدت اجاره مذکور میزان 2,976,600 میلیون تومان می باشد. مبلغ 15 میلیون تومان معادل 150 میلیون ریال از طرف مستأجر به عنوان ودیعه قرض الحسنه به موجر نقداً پرداخت می شود.

تقسیم مورد اجاره با عنایت به قرارداد اجاره مورخ 5/2/1393، آپارتمان مورد اجاره به همراه تمامی توابع و ملحقات آن هم اکنون در تحویل و ید مستأجر و تحت تصرف وی می باشد.

سوالات متداول

ایا می‌توان قبل از پایان یافتن مهلت اجاره، قرارداد آن را فسخ کرد؟

بله، با توجه به شرایطی که داخل مقاله ذکر کرده ایم. میتوانید قادر به فسخ قرارداد اجاره قبل از موعود آن باشید.

فسخ قرارداد اجاره پیش از موعود به چه صورت است؟

فسخ قرارداد اجاره پیش از موعود به این صورت می باشد که با ارائه مدارک و دلایل صحیح در دادگاه میتوانید اقدام به فسخ قرارداد نمایید.

ضرر و زیان فسخ قرارداد اجاره چقدر است؟

ضرر و زیان فسخ قرارداد اجاره با توجه به نوع آن و همچنین متراژ واحد مسکونی متفاوت می باشد. داخل مقاله در رابطه با ضرر و زیان فسخ قرارداد اجاره صحبت کرده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت