به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

کلاهبرداری کارت به کارت

کلاهبرداری کارت به کارت

کلاهبرداری کارت به کارت امروزه یکی از متداول ترین روش های کلاهبرداری می باشد که کلاهبرداران به راحتی و با گول زدن افراد از طریق کارت به کارت حساب آن ها را خالی کرده و از افراد جامعه کلاهبرداری میکنند. در این مقاله به صورت جامع قانون کارت به کارت و همچنین نحوه شکایت از کلاهبرداری به صورت کارت به کارت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قانون کارت به کارت
قانون کارت به کارت

قانون کارت به کارت

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد از آنجا که امروزه افراد به آسانی قادر به کلاهبرداری از طریق کارت به کارت هستند در قانون کارت به کارت 1401 از این پس برای انجام کارت به کارت اینترنتی برای مبالغ بالای 1000 تومان در اپلیکیشن‌های پرداخت باید «کد ملی مالک سیم‌کارت» و «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» یکسان باشد. درغیر این صورت انجام تراکنش کارت به کارت امکان پذیر نخواهد بود.

این قانون جدید کارت به کارت به دستور پلیس فتا و با هدف افزایش امنیت و جلوگیری از کلاه برداری و برداشت های غیرمجاز از حساب افراد صورت گرفته است.

بر اساس قانون کارت به کارت برای اینکه بخواهید برای کسی پول کارت به کارت کنید باید کئ ملی صاحب کتارت با شماره مالک سیم کارت یکی باشد، چرا که بسیاری از کلاهبرداران در قبل از سال 1400 با اطلاعات موجود روی کارت شخص میتوانستند از کارت وی کلاهبرداری کرده و به کارت شخص دیگری پول واریز کنند.

برنامه کلاهبرداری کارت به کارت
برنامه کلاهبرداری کارت به کارت

برنامه کلاهبرداری کارت به کارت

یکی از برنامه های کلاهبرداری از طریق کارت به کارت که کلاهبرداران از آن استفاده میکنند این است که هنگام گرفتن شماره کارت افراد اطلاعات موجود بر روی کارت شخص را برداشته و از طریق این اطلاعات اقدام به پرداخت پول از کارت وی به کارت افراد دیگر که با یکدیگر همدست هستند میکنند.

در این صورت مقدار زیادی از پول به حساب های متعدد واریز می شود که تمامی این حساب ها در اصل برای یک کلاهبردار می باشد. یکی از راه های حفظ کردن حساب خود از کلاهبرداران کارت به کارت این است که تا جایی که میتوانید اطلاعات مربوط به کارت خود را دور از چشم افراد بگذارید.

این روزها شاهد پیدایش اپلیکیشن‌های مختلف هستیم، اپلیکیشن‌هایی که توانایی انجام کارهای فراوانی را در فضای مجازی دارند، از پرداخت گرفته تا خرید و دانلود آن ها، حتی در تاکسی‌ها نیز اپلیکیشن‌هایی را مشاهد می‌کنیم که می‌توان با آنها کرایه خودرو خود را پرداخت کرده و دیگر مشکل پول خرد و غیره نداشته باشیم.

در کنار این اپلیکشن‌هایی که هر روزه تبلیغ می‌شود تا کاربران با نصب آنها کارهای روزانه خود را به راحتی انجام دهند شاهد تولید اپلیکیشن‌های جعلی ای هستیم که وارد بازار شده اند.

برنامه رسید ساز جعلی از شگردهای مجرمانه‌ای است که فروشندگان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر مطمئن شوند.

فروشندگان باید دقت داشته باشند پیامک ارسالی حتما از سرشماره بانک مربوطه باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارتخوان موبایل بانک یا اینترنت بانک مورد بررسی قرار دهند.

پس گرفتن پول کارت به کارت
پس گرفتن پول کارت به کارت

پس گرفتن پول کارت به کارت

میتوان گفت یکی از سخت ترین کار ها در دعاوی کیفری پس گرفتن پول کارت به کارت می باشد، پس گرفتن پول کارت به کارت مراحل متعددی دارد که میتوانید به صورت مرحله به مرحله در این بخش با پس گرفتن پول کارت به کارت آشنا شوید:

  • پس گرفتن پول کارت به کارت از طریق ارائه مدارک
  • پس گرفتن پول کارت به کارت از طریق بانک
  • پس گرفتن پول کارت به کارت از طریق شکایت
  • پس گرفتن پول کارت به کارت از طریق شاهد

اولین راه برای پس گرفتن پول کارت به کارت ارائه دادن مدارک مربوط به کارت به کارت اشتباه به دادگاه کیفری می باشد، برای آن که بتوانید پول کارت به کارت را از طریق ارائه مدارک پس بگیرید ابتدا باید به دفتر قضایی الکترونیک مراجعه کرده و فرم درخواست استرداد وجه کارت به کارت را پر کنید. در این قسمت متن فرم درخواست استرداد وجه کارت به کارت را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

با سلام

احتراما به استحضار می رساند ، اینجانب به موجب سند عادی مورخ ……… مبلغ ………. ریال از خوانده محترم طلبکار می باشم که با وجود مراجعات مکرر تا کنون از پرداخت طلب اینجانب خودداری نموده است. لذا با تقدیم این دادخواست مستندا به مواد 1284، 1289 و 1301 قانون مدنی و مواد 198 و 519 قانون آیین دادرسی مدنی، درخواست رسیدگی و صدور حکم به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ ……… ریال با احتساب کلیه خسارات قانونی را استدعا دارم.

جرم کارت به کارت جعلی
جرم کارت به کارت جعلی

جرم کارت به کارت جعلی

قبل از آنکه جرم کارت به کارت جعلی را مورد بررسی قرار دهیم و برای اینکه بتوانید کلاهبرداران را تشخیص دهید لازم است بدانید که برنامه های رسید ساز جعلی چه چیزهایی هستند و چگونه کار می کنند.

برنامه رسیدساز جعلی روشیمی باشد که با استفاده از آن افراد می توانند رسیدهای بانکی را جعل نموده و در هر جایی استفاده کنند.

این رسیدهایی که توسط برنامه های جعل رسید ساخته می شوند ظاهری کاملا مشابه با رسیدهای واریز بانک ها و غیره دارند و مثلا از روی پلتفرم هایی مانند اپلیکیشن آپ یک رسید بانکی جعلی، شبیه به رسید آپ تهیه کرده و آن را برای شما ارسال کند.

این جعل رسید می تواند مشکلات بسیار بزرگی را برای افراد ایجاد کند، مثلا زمانی که می خواهند پولی را که از کسی طلب داشتند از او پس بگیرند اگر فرد مقابل قابل اعتماد نباشد و رسید را جعل کرده باشد از وی کلاهبرداری می شود.

جرم کارت به کارت جعلی متناسب با مبلغ آن و همچنین نوع ارتکاب جرم متغیر می باشد.

نحوه شکایت از کلاهبرداری کارت به کارت
نحوه شکایت از کلاهبرداری کارت به کارت

نحوه شکایت از کلاهبرداری کارت به کارت

همانطور که بالاتر نیز گفته شد برای اینکه بخواهید از کلاهبرداری کارت به کارت شکایت کنید باید مراحل متعددی را طی کنید، اولین مرحله در شکایت از کلاهبرداری کارت به کارت این است که به دفتر الکترونیک قضایی مراجعه کرده و فرم درخواست استرداد وجه کارت به کارت را پر کنید. از آنجا که روند انجام شکایت از کلاهبرداری کارت به کارت بسیار پیچیده و زمان بر می باشد داشتن یک وکیل حرفه ای و کاربلد میتواند راه را برای شما آسان تر کرده و مسیر رسیدگی به شکایت از کلاهبرداری کارت به کارت را برای شما باز خواهد کرد.

اولین کاری که میتوانید در زمینه جلوگیری از کلاهبرداری کارت به کارت اینترنتی انجام دهید این است که اگر صاحب یک کسب و کار هستید، امنیت سایت خود را تامین کنید تا آن را از هک شدن نجات دهید. برای این کار میتوانید از فایروال ها، آنتی ویروس ها و همچنین آنتی اسکم ها استفاده کنید. در نهایت هم باید کلیه نرم افزارهای مربوطه را به روز رسانی کنید تا بتوانید امنیت را ایجاد کنید.
از کلمه های عبوری استفاده کنید که حداقل هشت بخش دارند و آن ها را نیز مرتبا تغییر دهید تا بتوانید شبکه خود را ایمن کنید.

باید از تمامی داده های خود یک پشتیبان تهیه کنید. این کار ضمن اینکه امنیت شما را ایجاد خواهند کرد باعث می شود تا در صورتی که نیاز به تغییر چیزی داشتید بتوانید به سرعت آن را انجام دهید و دچار مشکل نخواهید شد.
در نهایت هم میتوانید از فردی کمک بگیرید که امنیت شبکه شما را تامین می کنند. این افراد معمولا در این زمینه تحصیل کرده اند و به شما اجازه خواهند داد که به آسانی این کار را انجام دهید و دیگر نگران هک شدن یا کلاهبرداری اینترنتی نباشید.

وکیل کلاهبرداری کارت به کارت
وکیل کلاهبرداری کارت به کارت

وکیل کلاهبرداری کارت به کارت

اگر برای دریافت مشاوره رایگان برای کلاهبرداری کارت به کارت، به دنبال وکیل کلاهبرداری کارت به کارت متخصص هستید با ما همراه باشید. در مرکز وکالت تهران بهترین وکلای کلاهبرداری کارت به کارت فعالیت داشته و به تمام مشکلات پیچیده امور مربوط به کلاهبرداری کارت به کارت تسلط دارند. شما می توانید همه روزه برای دریافت مشاوره کلاهبرداری کارت به کارت با شماره تلفن های دفتر وکالت تهران تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

وکیل کلاهبرداری کارت به کارت فردی حرفه ای و خبره در زمینه جرایم مربوط به کارت به کارت می باشد که تجربیات کافی ای را در این زمینه کلاهبرداری کارت به کارت دارا است و با استفاده از دانش و مهارت خود روند انجام پرونده مورد نظر شما را آسان و سریع تر خواهد کرد.

وکیل کلاهبرداری کارت به کارت کسی است که با انواع دعاوی مربوط به کلاهبرداری کارت به کارت آشنایی کامل داشته و می تواند از پرونده های مختلف مربوط به دعاوی کلاهبرداری کارت به کارت دفاع کند. این امر تنها با داشتن اطلاعات و دانش بالا و کامل امکان پذیر است و همچنین، وکیل کلاهبرداری کارت به کارت می بایست با قوانین جدید نیز آشنا باشد چرا که بسیاری از مشکلات مربوط به کلاهبرداری کارت به کارت، در اثر نا آگاهی فرد درباره قوانین جدید ایجاد می شوند.

وکیل کلاهبرداری کارت به کارت باید در رابطه با قوانین کلاهبرداری کارت به کارت و انواع آن،دانش کافی داشته و علاوه بر این باید به حقوق مربوط به قانون کارت به کارت، انواع جرایم کارت به کارت مسلط باشد.

جرم کارت به کارت
جرم کارت به کارت

جرم کارت به کارت

همانطور که بالا تر نیز گفته شد جرم کارت به کارت متناسب با نوع ان و همچنین مقدار وجه کلاهبرداری شده متغیر می باشد.

کلاهبرداری از طریق کارت به کارت یکی از انواع جرم کلاهبرداری می باشد که امروزه با رواج استفاده از کارت های بانکی، برای خرید یا سفارش محصولات و خدمات اینترنتی، بسیار زیاد اتفاق می افتد. با توجه به قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری، کلاهبرداری از طریق کارت به کارت جرمی است که مجازات سنگینی را برای مرتکبین آن، در پی خواهد داشت.

جرم کلاهبرداری کارت به کارت چیست ؟

جرم کلاهبرداری از طریق کارت به کارت یعنی توسل به حیله و نیرنگ و مانور متقلبانه به گونه ای که فرد مورد نظر کلاهبردار فریب خورده و از طریق کارت به کارت اقدام به واریز مبلغ یا مبالغی به حساب کلاهبردار نماید.

اثبات کلاهبرداری کارت به کارت چگونه است ؟

در قدم اول از مراحل و نحوه شکایت از کلاهبرداری، فرد زیان دیده، باید اقدام به تنظیم یک شکوائیه، تحت عنوان شکوائیه کلاهبرداری نماید و آن را در یک فایل ورد ذخیره کند.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت