به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

استعلام سند ملک

استعلام سند ملک

اسناد ملکی یکی از مهمترین اسنادی می باشند که باید در آن ها متراژ ملک و تمامی ویژگی ها و جزئیات مربوط به ملک نوشته شود، در این مقاله هر آنچه که باید در رابطه با سند ملک و نحوه استعلام سند ملک با کد ملی بدانید را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان با بهترین وکیل ملکی در تهران و بهترین وکیل ثبتی با شماره تلفن ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

برای استعلام سند ملک روش های مختلفی وجود دارد، یکی از این روش ها وارد شدن به وبسایت رسمی اسناد و مدارک کشور و وارد کردن کد ملی و شماره سند می باشد.

سند ها در ایران به طور کلی به دو دسته اسناد رسمی و اسناد عادی تقسیم بندی می گردد. اسناد رسمی سه دسته هستند:

  • اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک تنظیم شده باشد.
  • اسنادی که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شوند.
  • اسنادی که در نزد سایر مامورین رسمی در حدود صلاحیت آنها و بر طبق مقررات تنظیم شوند.

اسناد ملکی جزو اسناد رسمی محسوب میشوند که می توان آنها را از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک استعلام کرد. استعلام سند قبل از خرید ملک مطمئن شویم خریدار مالک ملک است و سند ملک نیز آزاد می باشد. در ادامه در رابطه با نحوه استعلام ثبت سند ملک و استعلام سند ملک صحبت خواهیم کرد.

یک سند ملکی شامل اطلاعات مهمی می باشد که از جمله این اطلاعات شامل: نام مالک، شرح دقیق ملک، موقعیت جغرافیایی، و شرایط و محدودیت‌ های مرتبط با ملک می‌ باشد. این اطلاعات به صورت دقیق و کامل در سند قرار گرفته است.

لازم به ذکر است برای اخذ سند ملکی، مالک یا خریدار ملک باید به دفتر املاک یا سازمان مربوطه مراجعه نموده و فرآیند اخذ را طی نماید. این فرآیند شامل تکمیل اسناد موردنیاز، پرداخت هزینه‌ ها، و انجام مراحل اداری می باشد.

استعلام سند ملک
استعلام سند ملک

استعلام سند ملک

برای استعلام نمودن سند ملکی برای ایرانیان سامانه ای تحت عنوان سایت استعلام سند ملک وجود دارد که شما عزیزان میتوانید با وارد کردن کد ملی خود قادر به استعلام سند ملکی باشید. سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی سامانه ای می باشد که امکان استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی و استعلام سند مالکیت با بارکد را برای استعلام کنندگان فراهم نموده است.

سامانه استعلام سند ملک، بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد که از طریق قسمت پیگیری استعلام الکترونیکی ملکقابل دسترس افرادی می باشد که اقدام به استعلام سند ملک نموده اند.

سند ملکی مدرکی رسمی و حقوقی می باشد که اثبات می‌ کند که یک فرد یا یک موسسه مالک مشخصی از یک ملک یا املاک خاص است. این سند به عنوان مدرک اصلی مالکیت برای مالک یا مالکان ملک مورد استفاده قرار میگیرد.

سند ملکی اهمیت بسیاری در حفظ حقوق مالکیت را دارا می باشد به طوری که با داشتن این سند، مالک می‌ تواند اثبات کند که او صاحب ملک بوده و حقوق قانونی مرتبط با مالکیت را دارد. همچنین، در موارد انتقال ملکیت یا وام‌ گیری، سند ملکی اطلاعات لازم را ارائه می‌ دهد.

لازم به ذکر است در صورتی که یک ملک به فرد دیگری انتقال داده می‌ شود،می بایست سند ملکی به نام خریدار تغییر نام بدهد. این انتقال می‌ تواند به صورت هبه، وصولی، یا انتقال به عنوان وام صورت گردد.

حال که با سند ملکی و اهمیت آن ها اشنا شدیم، زمان آن است که مراحل استعلام سند ملک را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار د هیم. برای استعلام سند ملک مراحل زیر را دنبال نمایید:

در مرحله اول از استعلام سند ملکی با کد ملی، مطابق تصویر زیر ابتدا مرورگر دستگاه خود را باز کنید و آدرس سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یا همان ssaa.ir را در بخش جستجو بنویسید و وارد صفحه اصلی سایت شوید.

بر اساس اعلام رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، افراد قبل از اقدام برای خرید املاک وقفی برای استعلام از اوقاف و استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی اقدام کنید.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه محاسبه قیمت کارشناسی ملک و ثبت نام مستاجران در سامانه املاک کلیک کنید.

استعلام سند ملک
استعلام سند ملک

در مرحله بعد پس از وارد شدن به صفحه اصلی، در صفحه اصلی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روی سربرگ میز خدمات الکترونیک کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه پیگیری استعلام الکترونیکی ملک را انتخاب کنید.

استعلام سند ملک
استعلام سند ملک

در این مرحله از استعلام سند ملک، وارد سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی شده اید. برای استعلام الکترونیکی ملک از سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، شناسه یکتا سند مالکیت خود را در کادر اول وارد کنید و در کادر دوم حاصل جمع دو عدد را وارد کرده و دکمه ارسال را بزنید تا آخرین وضعیت ملک و سند مالکیت آن برای شما عزیزان نمایش داده شود.

استعلام سند ملک
استعلام سند ملک

پیشنهاد میشود برای حفظ سند ملکی، این سند را در یک جای امن نگهداری کنید. همچنین، در صورت امکان، از خدمات مشاوران حقوقی استفاده کنید تا در مورد حقوق و تعهدات مرتبط با ملکیت به شما راهنمایی نمایند.

برای کسب اطلاعات در رابطه با قانون سرقفلی وارد مقاله مربوطه شوید.

استعلام سند ملک با کد ملی

همانطولر که بالاتر نیز گفته شد، یکی از سامانه های استعلام سند ملک با کد ملی، سامانه سند من می باشد. سامانه سند من سامانه ای است که افرادی که میخواهند سند ملکی را استعلام بگیرند از طریق ورود به سایت و ثبت نام در آن می توانند خدمات دفاتر اسناد رسمی نظیر تقاضای فتوکپی برابر اصل درخواست تنظیم سند رسمی و ارسال مدارک آن و پیگیری و مشاهده آخرین وضعیت تنظیم سند رسمی را به صورت اینترنتی و غیر حضوری، دریافت کنند.

لازم به ذکر است، در کنار راه اندازی سامانه هایی مانند سامانه املاک و اسکان و سامانه استعلام قرارداد املاک از طریق کد ملی و کد رهگیری از سوی دولت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای کرده است که با عنوان سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی شناخته میشود و امکان استعلام غیر حضوری ملک را برای کلیه شهروندان در سراسر کشور فراهم می نماید.

سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی سامانه ای است امکان استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی و استعلام سند مالکیت با بارکد و اطلاع از آخرین وضعیت ملک را برای استعلام کنندگان فراهم نموده بخشی از سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس inquirystatus.ssaa.ir می باشد که از طریق بخش پیگیری استعلام الکترونیکی ملک قابل دسترس متقاضیان است.

برای استعلام وکالت نامه و کسب اطلاعات در رابطه با انواع سند رهنی کلیک کنید.

استعلام سند مالکیت اپلیکیشن

اپلیکیشن فراملک یکی از برنامه های مناسب تلفن های همراه می باشد که با استفاده از آن افراد قادر به استعلام سند مالکیت اپلیکیشن خواهند بود. شما میتوانید این اپلیکیشن را از بازار دانلود کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب نمایید تا با چند کلیک ساده و وارد کردن کد ملی و یا شناسه یکتا، قادر به استعلام ثبت سند ملک باشید.

استعلام سند ملک قبل از خرید

استعلام سند ملک قبل از خرید به شما کمک می‌ کند که اطمینان حاصل کنید مالک فعلی ملک شما هستید و یا اینکه مالک اصلی ملک چه کسی است. این موضوع از خرید ملک‌ هایی که مشکلات مالکیتی دارند، جلوگیری نموده و باعث میشود تا شما خریدی آسان و بی دغدغه داشته باشید.

چنانچه بخواهید فقط یک سند را استعلام کنید نیازی برای مراجعه به دفاتر ثبت اسناد و املاک نخواهید داشت و می توانید از طریق سامانه ی سازمان ثبت اسناد از لینک تصدیق سند مالکیت به نشانی estate.ssaa.ir اقدام نمایید. برای این منظور باید از شماره اسناد تک برگی و سایر اطلاعات مندرج در سند استفاده نمایید.

با استعلام سند ملک قبل از خرید می‌توانید وضعیت قانونی ملک را بررسی کنید. این اطلاعات شامل مواردی مانند رده‌ بندی زمین، تاییدیه‌ های شهرداری، وجود رسیدگی‌ های قضایی و موارد دیگر است که به شما درک کامل‌ تری از وضعیت ملک می‌ دهد.

استعلام سند ملک
استعلام سند ملک

یکی از مهمترین نکات در رابطه با خرید ملک، استعلام نمودن سند آن می باشد. استعلام سند ملک به شما اجازه می‌ دهد تا از تقلب‌ های ممکن و جعل اسناد در معامله جلوگیری کنید. بررسی اطلاعات مالکیت و وضعیت قانونی ملک می‌ تواند از شما در برابر خرید ملک‌ هایی که به شما تا حدی فریب داده می‌ شوند، محافظت کند.

برای استعلام سند ملک با شناسه یکتا، ابتدا وارد سامانه استعلام اسناد ملکی کشور شده و با وارد کردن کد 18 رقمی موجود در بالای اسناد ملکی سند ملکی مورد نظرتان را استعلام نمایید.

لازم به ذکر است کاربران برای ورود به سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی و سایت استعلام سند ملک با شناسه یکتا باید به سایت inquirystatus.ssaa.ir مراجعه نمایند.

پیشنهاد میشود در رابطه با این موضوع حتما مقاله خیار غبن در معامله ملک را مطالعه نمایید.

استعلام سند ملک با پلاک ثبتی

در این بهش نحوه استعلام سند ملک با پلاک ثبتی را برای شما عزیزان قرار داده ایم، برای این استعلام سند ملک با پلاک ثبتی کافی است مرورگر خود را باز کنید و در داخل کادر جستجوی آن عبارت سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را جستجو نمایید و یا به آدرس ssaa.ir یا همان سایت این سازمان مراجعه کنید.

پس از وارد شدن به سایت این سازمان می توانید از فهرست بالای سایت، منوی میز خدمات الکترونیک را باز نمایید. در این قسمت چندین زیر منو وجود دارد. برای استعلام سند ملک با استفاده از کد ملی باید بر روی قسمت پیگیری استعلام الکترونیک ملک کلیک کنید.

در این مرحله از استعلام سند ملک با پلاک ثبتی، بعد از انتخاب بخش مورد نظر صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در آن دو کادر وجود دارد که شما باید آنها را پر نمایید.

در کادر اول که در قسمت راست آن عبارت شناسه یکتای استعلام 18 رقمی نوشته‌ شده است. شما باید کد ملی یا همان شناسه ملی سند خود را وارد کنید. این شناسه 18 رقمی در روی برگه سند مالکیت که از سوی اداره ثبت اسناد صادر شده‌ است موجود می باشد.

این شناسه در بالا و سمت چپ سند قرار دارد. پس از وارد کردن شناسه یا کد ملی باید کادر دوم را تکمیل کنید. در این کادر یک سوال امنیتی ساده که حاصل جمع دو عدد است از شما پرسیده می‌ شود که برای امنیت سایت تعبیه شده است.

برای دریافت مشاوره با بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی و کسب اطلاعات در رابطه با سند قطعی با شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

استعلام صاحب ملک

برای استعلام صاحب ملک مراحل زیر را انجام دهید:

بتدا یکی از مرورگر های سیستم عامل اندروید یا ویندوز خود را باز کنید، سپس در فیلد جستجوی گوگل سایت سازمان ثبت املاک و اسناد کشور را جستجو نمایید.

اولین وبسایتی که گوگل به شما نشان میدهد سایت اصلی سازمان ثبت املاک و اسناد کشور به آدرس ssaa.ir می باشد. روی آن کلیک کنید و وارد سایت بشوید.

در مرحله بعدی از تب های موجود در بالای وبسایت روی گزینه میز خدمات الکترونیک کلیک نمایید و بر روی گزینه پیگیری استعلام الکترونیک ملک کلیک کنید.

در مرحله آخر استعلام صاحب ملک شناسه ۱۸ رقمی استعلام سند ملک را در کادر مربوط به آن وارد کرده و سپس، جمع دو عددی که در تصویر نشان داده شده است را در کادر روبروی آن تایپ کنید و در نهایت بر روی گزینه ارسال کلیک کنید تا اطلاعات مورد نیاز به شما نمایش داده شود.

برای استعلام سند ملک در ترکیه فرادی که در هنگام ارسال مدارک برای صدور سند بارکد یا یک شماره پیگیری دریافت نموده اند برای پیگیری وضعیت صدور سند مالکیت خود می توانند به سایت اینترنتی abtasnad.post.ir مراجعه نموده و با وارد کردن کد پیگیری یا همان بارکد سند مالکیت از وضعیت صدور سند مالکیت خود مطلع گردند.

برای مشاهده مدارک لازم برای انتقال سند تک برگ کلیک کنید.

استعلام سند مالکیت خودرو با کد ملی

در رابطه با استعلام سند مالکیت خودرو با کد ملی باید بگوییم برای استعلام سند ماشین با کد ملی باید به صورت حضوری به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه نمایید. با داشتن کارت ملی و دیگر مدارک شناسایی، می‌توانید، متوجه مالکیت خودرو شوید. لازم به ذکر است اداره ثبت، اطلاعاتی در خصوص اموال دیگران به شما نمی‌دهد مگر اینکه حکم قضایی داشته باشید.

یکی دیگر از روش های استعلام سند مالکیت خودرو، سامانه استعلام سند مالکیت خودرو با کد ملی در دفتر خانه می باشد. لازم به ذکر است نیازی نیست که برای انجام این کار به صورت حضوری مراجعه نمایید. بلکه از طریق سایت سازمان ثبت و اسناد کشور و سامانه استعلام سند مالکیت خودرو با کد ملی به آدرس:/https://www.ssaa.ir/ می‌ توانید، سند اتومبیل را استعلام کنید.

در زیر منوی «میز خدمات الکترونیک» و بخش «استعلامات ثبتی»، روی گزینه «تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی» کلیک نمایید. در صفحه نشان داده شده، شناسه سند و رمز تصدیق را باید وارد نمایید. شناسه سند در سمت راست بالا و رمز تصدیق در سمت چپ بالای سند نوشته شده‌ شما با وارد کردن آن می‌ توانید متوجه شوید که آیا واقعاً شما مالک خودرو هستید یا خیر.

سوالات متداول

استعلام سند ملک به چه صورت است؟

استعلام سند ملک به 3 روش امکان پذیر می باشد، روش اول با استفاده از کد ملی و در سامانه استعلام اسناد کشور و روش دوم استفاده از شناسه یکتا و روش سوم استفاده از بارکد که داخل مقاله هر 3 روش را قرار داده ایم.

استعلام سند ملک با پلاک ثبتی چگونه است؟

استعلام سند ملک با پلاک ثبتی با کد ملی شخص امکان پذیر می باشد. داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با نحوه استعلام سند ملک با پلاک ثبتی صحبت خواهیم کرد.

سامانه استعلام الکترونیکی ملک چگونه است؟

سامانه استعلام الکترونیکی ملک سامانه ای می باشد که امکان مشاهده وضع کنونی اسناد ملکی را به متقاضیان میدهد. داخل مقاله در رابطه با سامانه استعلام الکترونیکی ملک صحبت کرده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
3.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت