به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مهریه زن نازا

مهریه زن نازا

در رابطه با پاسخ این سوال که آیا مهریه به زن نازا تعلق می گیرد باید بگوییم، بله حتی در صورتی که بعد از ازدواج مشخص شود زن نازا است، مهریه به زن تعلق میگیرد و مرد موظف است تا تمام مهریه را به زن بپردازد. در غیر این صورت زن از طریق قانون میتواند اقدام به درخواست مهریه خود نماید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با صفر تا صد و سیر تا پیاز مهریه زن نازا به صورت جامع آشنا شوید. لازم به ذکر است، برای دریافت اطلاعات در رابطه با انواع مهریه و نحوه گرفتن آن میتوانید با بهترین وکیل مهریه رایگان ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا مشاوران و کارشناسان ما اقدام به راهنمایی شما عزیزان نمایند. 02188939832

آیا مهریه به زن نازا تعلق می گیرد
آیا مهریه به زن نازا تعلق می گیرد

آیا مهریه به زن نازا تعلق می گیرد

همانطور که میدانید مهریه یکی از اصلی ترین و مهمترین مواردی می باشد که زن مالک آن بوده و در انواع مدل های مختلف آن برای زن می باشد و مرد موظف است تا میزان مهریه را به زن بپردازد.

در رابطه با زن نازا نیز باید بگوییم، در صورتی که مرد و زن متوجه این موضوع بشوند که قادر به بچه دار شدن نبوده و زن نمیتواند فرزند آوری کند مرد میتواند اقدام به طلاق دادن زن کند. اما موضوعی که در اینجا مطرح خواهد شد، بحث مهریه می باشد.

مهریه زن نازا به صورت کامل باید توسط مرد پرداخت گردد و هیچ تفاوتی با سایر طلاق ها نخواهد داشت. حتی اگر زن از قبل نازا بوده باشد نیز مرد موظف به پرداخت تمام مهریه می باشد مگر اینکه زن مهریه خود را ببخشد.

با توجه به گفته های موجود در مقاله در چه صورتی مهریه به زن تعلق نمیگیرد، در قانون ایران شرایطی در رابطه با تعلق نگرفتن مهریه به زن موجود می باشد که یکی از آن ها باکره بودن زن و عدم دخول دو زوج می باشد. اما نازایی در دسته این موارد قرار نمیگیرد و مرد باید مهریه را به صورت کامل بپردازد.

گاهی زوجه تصمیم میگرد تا مهریه خود را ببخشد، در این صورت مرد میتواند مهریه را پرداخت نماید اما در غیر این صورت باید مهریه پرداخته شود و چنانچه مرد ممانعت از پرداخت مهریه نماید زن میتواند از مرد شکایت کرده و از طریق قانون اقدام به دریافت مهریه خود نماید.

پس در رابطه با پاسخ این سوال که اگر زن بچه دار نشود مهریه تعلق میگیرد باید بگوییم بله، اگر زن بچه دار نشود مهریه تعلق میگیرد.

شرایط و میزان مهریه زن نازا

مهریه برای زن است و مرد باید مقدار آن را که در عقد نکاح با یکدیگر توافق کرده اند به زن بپردازد. مهریه زن تنها در صورت دارا بودن شرایط خاصی همچون باکره بودن و عدم دخول غیر قابل پرداخت می باشد و در صورت اینکه زن نازا باشد نیز میتواند مهریه خود را تمام و کمال از مرد درخواست نماید.

در رابطه با شرایط و میزان مهریه زن نازا باید بگوییم، شرایط و میزان مهریه در این مورد هیچ تفاوتی با مهریه در شرایط عادی نداشته و تنها در صورت بخشیدن مهریه توسط زن، مرد میتواند مهریه را پرداخت ننماید.

این سوالی که همواره ذهن افراد را به خود درگیر می نماید این است که اگر زن قبل از عقد نیز نازا بوده و به مرد نگوید که نازا است نیز میتواند مهریه دریافت نماید؟ پاسخ این سوال بله می باشد. مهریه زن نازا تنها در صورتی غیر قابل پرداخت خواهد بود که توسط زن بخشیده شود.

همانطور که در نوشته های موجود در بخش مهریه زن نازا نی نی سایت و طلاق بخاطر نازایی زن نی نی سایت نیز مشاهده می کنید، مهریه زنی که نازا باشد با زن معمولی هیچ فرقی نداشته و باید به صورت کامل توسط مرد پرداخت گردد.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با قانون جدید اعسار مهریه و همچنین مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه کلیک کنید.

اگر زن بچه دار نشود مرد میتواند ازدواج مجدد کند
اگر زن بچه دار نشود مرد میتواند ازدواج مجدد کند

اگر زن بچه دار نشود مرد میتواند ازدواج مجدد کند

در صورتی که زن نازا باشد، مرد میتواند اقدام به درخواست طلاق نماید. فرزند آوری یکی از اصلی ترین وظایف زن می باشد و در قانون جمهوری اسلامی مرد میتواند زنی را که نازا بوده و توانایی بارداری و فرزند آوری را نداشته باشد، طلاق داده و همسر دیگری را برای خود اختیار نماید.

اگر زن بچه دار نشود مرد میتواند ازدواج مجدد کند اما تنها در صورتی که زن نازا را طلاق داده باشد. لازم به ذکر است طلاق به دلیل نازایی زن نیز شرایط و قوانین خاص مربوط به خود را دارا می باشد. مرد باید مدارکی از جمله مدارک عدم باردار شدن زن و همچنین گواهی مربوط به این موضوع، باید از پزشکی قانونی تهیه و در دادگاه ارائه نماید.

در صورتی که در دادگاه ثابت شود که زن نمیتواند بچه دار شود و مشکل نازایی از طرف زن می باشد. مرد میتواند تقاضای طلاق داده و پس از طلاق ازدواج مجدد نماید.

اگر میخواهید بدانید ابرا مهریه چیست و مهریه عندالاستطاعه چه می باشد کلیک کنید.

حکم زنی که بچه دار نمی شود

در رابطه با حکم زنی که بچه دار نمی شود باید بگوییم بچه‌دار نشدن زوجه هیچ اثری در مهریه و یا سایر حقوق مالی زوجه که در طلاق از جانب زوج به زوجه تعلق خواهد گرفت اعم از پرداخت نفقه، اجرت‌المثل همچنین نحله نخواهد داشت و مرد باید حق و حقوق زن از جمله مهریه را پرداخت نماید.

در صورتی که با زن نازا رابطه زناشویی برقرار شده باشد زن مستحق تمام مهریه خواهد بود و جزو موارد عدم تعلق مهریه نیست. در صورتی که پیش از وقوع رابطه زناشویی عقد نکاح با طلاق خاتمه پیدا کرده باشد و زن نازا باشد تنها نصف مهریه به او تعلق می گیرد به دلیل اینکه در دوران عقد مهریه زن نصف می شود.

مرد بر اساس قانون ایران و قانون جدید مهریه حق طلاق دارد و میتواند هر زمانی که اراده کند تشریفات طلاق را انجام داده و زنش را طلاق بدهد. تشریفات طلاق تشریفاتی هستند که برای طلاق گرفتن در سیستم قضایی ایران الزامی بوده و باید تمامی این شرایط انجام شوند.

طلاق به دلیل نازایی زن

با توجه به گفته های بالا در رابطه با مهریه زن نازا و جدا شدن مرد از زن به دلیل نازایی مرد میتواند در صورت نازایی زن اقدام به گرفتن طلاق از وی نماید. مهریه در این نوع طلاق باید به صورت کامل به زن پرداخت شود و هیچ تفاوتی با طلاق معمولی نخواهد داشت.

چنانچه مرد بدون اجازه زن و در صورت طلاق ندادن زن اقدام به ازدواج مجدد نماید مجرم محسوب شده و مجازات خاص مربوط به خود را خواهد داشت. طلاق به دلیل نازایی زن تفاوتی با طلاق معمولی نداشته و مرد به صورت قانونی حق این را دارد که در صورت تایید شدن نازا بودن همسر خود اقدام به طلاق نماید.

بر اساس ماده ۹ قانون مدنی، ناباروری قانوناً و در مذهب امکان ابطال ازدواج با طلاق وجود خواهد داشت. مضاف بر این، ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی در خصوص حق طلاق زوج به دلیل نازایی اشاره نموده است. از این‌رو که قانوناً حق طلاق با زوج می‌باشد مخالفت زن هیچ تاثیری در این امر نداشته و مرد قادر به طلاق خواهد بود.

شرایط طلاق به علت نازایی زن
شرایط طلاق به علت نازایی زن

شرایط طلاق به علت نازایی زن

طلاق گرفتن به دلیل نازایی و یا طلاق دادن زن به دلیل نازایی نیاز به ارائه یک سری مدارک و شواهد به دادگاه خانواده می باشد. در واقع برای آنکه بخواهید به دلیل نازایی زن از وی جدا شده و زن را طلاق دهید باید از قبل مدارک پزشکی و همچنین شواهد مربوط به این موضوع را به دادگاه ارائه دهید تا دادگاه آن ها را تایید نموده و طلاق شما ثبت گردد.

از جمله مراحل طلاق به دلیل نازایی عبارت اند از:

  1. مراجعه به سامانه ثبت درخواست طلاق
  2. شرکت در جلسات مشاوره قبل از طلاق و گرفتن گواهی عدم انصراف از تصمیم
  3. مراجعه به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک
  4. پرداخت حقوق مالی زن یا توافق در مورد آن
  5. گرفتن گواهی عدم امکان سازش از دادگاه
  6. مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق با همراه داشتن آزمایش بارداری زن
  7. ثبت طلاق

لازم به ذکر است، به موجب ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد می‌ تواند با مراجعه به دادگاه، دادخواست طلاق را ارائه بدهد مخالفت زن هم مانع صدور حکم طلاق نخواهد بود.

سوالات متداول

مهریه زن نازا به چه صورت است؟

مهریه زن نازا هیچ تفاوتی با سایر انواع مهریه ها در طلاق نداشته و مرد موظف است تمام مهریه را پرداخت نماید.

آیا زن نازا میتواند مهریه بگیرد؟

بله، داخل مقاله در رابطه با این سوال که آیا مهریه به زن نازا تعلق می گیرد به صورت کامل صحبت کرده ایم.

ایا مرد میتواند به دلیل نازایی زن طلاق بگیرد؟

بله، در قانون ایران مرد میتواند پس از تایید شدن نازایی زن اقدام به طلاق و ازدواج با فرد دیگری نماید.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت