به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

تقبیل و مضاجعه چیست

تقبیل و مضاجعه چیست

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با تقبیل و مضاجعه آشنا کنیم، اگر نمیدانید تقبیل و مضاجعه چیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره رایگان وکیل کیفری با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا متخصصین و کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

تقبیل چیست
تقبیل چیست

تقبیل چیست

همانطور که در مقاله ی ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی نیز گفته شد، در صورت بوسیدن زن و مرد در انظار عمومی بدون عقد بودن آن ها با یکدیگر و یا برقراری رابطه جنسی و همبستر شدن با یکدیگر به 99 ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

در رابطه با پاسخ این سوال که تقبیل چیست و یا معنی تقبیل چیست باید بگوییم در ایران و قانون جمهوری اسلامی ایران، تقبیل به معنای بوسیدن زن و مرد می باشد.

بوسیدن دختر و پسر و برقراری رابطه جنسی با یکدیگر در قانون ایران قبل از عقد و ازدواج جرم محسوب شده و دارای مجازات مربوط به خود می باشد، در ادامه در رابطه با جرم تقبیل و مجازات تقبیل به صورت جامع صحبت کرده ایم، پیشنهاد میکنیم چنانچه در رابطه با اعتراض به حکم شلاق حدی سوال دارید با شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا متخصصین و کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

معنی تقبیل در عربی: بوسیدن

جرم تقبیل چیست

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، تقبیل به معنای بوسیدن دختر و پسر می باشد، این عمل در انظار عمومی و همچنین بدون عقد بودن دو فرد با یکدیگر در ایران جرم محسوب شده و مجازاتی همچون 99 ضربه شلاق در پی خواهد داشت. در واقع به موجب ماده 637 قانون :« هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.»

در رابطه با جرم تقبیل مصادیق رابطه نامشروع به طور کامل بیان نشده و به همین دلیل در بسیاری از موارد قاضی با تفسیر موسع می تواند مواردی را با این عنوان جرم انگاری و مجازات کند که اشخاص اطلاعی از امکان جرم بودن آن رفتار ها ندارند.

مجازات تقبیل چیست

مجازات جرم تقبیل ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری است که در صورت اثبات برای هر دو نفر شما این مجازتت در نظر گرفته می شود، پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جازات تقبیل با یکی از وکلای کیفری ما در دفتر وکالت تهران مشاوره بگیرید تا شما را در زمینه ی حکم تقبیل و نحوه اعتراض و شکایت از آن راهنمایی نمایند.

پیشنهاد میشود اگر در رابطه با حکم زنای دختر و پسر مجرد چیست سوال دارید و یا به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با حکم زن شوهرداری که دوست پسر دارد هستید با شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

تقبیل چیست؟

تقبیل به معنای بوسیدن زن و مرد بدون عقد و ازدواج می باشد، در ماده 237 ق.م.ا جرائم تقبیل و مضاجعه نیز جرم‌انگاری شده‌اند که مطابق این ماده تقبیل و ملامسه از روی شهوت، موجب 31 تا 74 ضربه شلاق تعزیری درجه 6 است. قابل ذکر است معنای مضاجعه (هم بستر شدن) و (با هم خوابیدن) و معنای تقبیل نیز (بوسیدن) می‌باشد.

تقبیل و ملامسه چیست
تقبیل و ملامسه چیست

تقبیل و ملامسه چیست

با توجه به گفته های بالا، در رابطه با پاسخ این سوال که تقبیل چیه و تقبیل یعنی چی میتوان گفت تقبیل به معنای بوشیدن و ملامسه به معنای لمس کردن یکدیگر در انظار عمومی می باشد. هر دوی این اعمال در قانون ایران جرم به حساب آمده و مجازات متغیری خواهند داشت.

پس اگر میخواهید بدانید منظور از تقبیل چیست و حکم تقبیل چیست باید بگوییم معنی تقبیل در قانون بوسیدن زن و مرد بدون عقد بودن یکدیگر می باشد.

رابطه تقبیل چیست

رابطه تقبیل در واقع رابطه ای می باشد که در آن زن و مرد از طریق بوسیدن با یکدیگر رابطه برقرار میکنند. هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد که این مجازات می تواند از ۱ تا ۹۹ ضربه شلاق می باشد.

پیشنهاد ویژه: مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

مضاجعه چیست
مضاجعه چیست

مضاجعه چیست

در رابطه با پاسخ این سوال که مضاجعه چیست باید بگوییم مضاجعه اصطلاحی به معنای «با هم خوابیدن» و «هم‌بستر شدن» است که از ریشهٔ ضَجَعَ به معنای «به پهلو دراز کشیدن» و «به پهلو خوابیدن» آمده‌است.

در فقه اسلامی مضاجعه میان زن و مردی که در رابطهٔ زوجیت با یکدیگر نیستند، گرچه به رابطهٔ جنسی کامل منتهی نشود، حرام و جرم تلقی می‌شود.

در قانون مجازات اسلامی ایران نیز مضاجعه با نامحرم یکی از عناوین مجرمانه است: «هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقهٔ زوجیت نباشد مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا ۹۹ ضربه محکوم خواهند شد.»

پس در واقع معنی مضاجعه هم بستر شدن زن و مرد با یکدیگر می باشد که در ایران در صورت عقد نبودن زن و مرد این عمل جرم به حساب آمده و مجازات دارد.

سوالات متداول

عمل تقبیل چیست؟

عمل تقبیل، بوسیدن زن و مرد در صورت عقد نبودن و نامجرم بودن با یکدیگر می باشد. داخل مقاله در رابطه با عمل تقبیل و مجازات آن صحبت کرده ایم.

تقبیل و مضاجعه یعنی چه؟

تقبیل و مضاجعه به معنای بوسیدن و برقراری رابطه جنسی زن و مرد با یکدیگر بدون ازدواج می باشد. در ادامه در رابطه با تقبیل و مضاجعه صحبت کرده ایم.

تقبیل و ملامسه چیست؟

تقبیل و ملامسه بوسیدن و لمس کردن یکدیگر در انظار عمومی می باشد که در قانون ایران مجازاتی همچون 99 ضربه شلاق دارد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
3.8 6 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت