به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

شکایت از قاضی

شکایت از قاضی

در بسیاری از مواقع ممکن است شاهد تخلفات قاضی بوده و به همین دلیل بخواهیم از وی شکایت نماییم، در این مقاله سعی کرده ایم به صورت جامع راهنمای نحوه شکایت از قاضی متخلف دادگستری را برای شما عزیزان قرار داده و همچنین مراحل شکایت از قاضی را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم.

شما می توانید همه روزه برای دریافت مشاوره و استعلام هزینه وکیل شکایت از قاضی با شماره تلفن های دفتر وکالت تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

شکایت از قاضی
شکایت از قاضی

شکایت از قاضی

همانطور که میدانید در شرایط مختلف قاضی نیز گاهی دچار تخلف شده و جرایمی انجام دهد، در بسیاری از موارد ممکن است قاضی رشوه بگیرید و پرونده را به نفع یکی از طرفین خاتمه دهد. برای جلوگیری از بروز این نوع جرایم مرجعی تحت عنوان دادسرای انتظامی قضات تعبیه شده است تا افراد بتوانند در آن اقدام به ثبت شکایت از قاضی مورد نظر نمایند.

شماره تماس دفتر وکالت برای گرفتن مشاوره شکایت از قاضی: ۰۲۱۳۸۵۸۲۲۹۷ و ۰۲۱۳۸۵۸۲۲۰۸ .

به موجب ماده 15 آيين نامه اجرايي قانون نظارت بر رفتار قضات شكايت انتظامي بايد حاوي نكات ذيل باشد:

1- نام، نام خانوادگی، نشانی اقامتگاه، کدپستی، کدملی، و در صورت امکان شماره تلفن ( ثابت، همراه) شاكي انتظامي

2- سمت شاکی انتظامی در پرونده قضایی (در صورتي كه اقامه شكايت از سوي وكيل باشد بايد حق شكايت انتظامي در وكالت‌نامه تصريح شده باشد.)

3- اعلام شماره پرونده قضائي مورد شكايت

4- اعلام هویت قاضی یا قضات مورد شکایت.

5- مشـخص بودن موارد مورد شكايت (کلی نباشد) يعني جهات تخلف از مقررات قانوني بايد ذكر شود.

6- پيوست نمودن مستندات مورد شكايت از قبيل تصوير دادنامه، برگ اخطاريه يا احضاريه، برگ اجرائيه و…

7- امضاء شاکی یا نماینده قانونی وی و در صورت عجز از امضاء، اثر انگشت او.

8- ابطال نمودن تمبر دادرسي مطابق تعرفه خدمات قضايي (مبلغ 300/000 ريال) تبصره۱ـ در صورتی که شکوائیه فاقد یکی از نکات مزبور باشد، بایگانی می‌شود.

شكايت انتظامي:

1- شكايت انتظامي تأثيري در رأي و تصميمات متخذه در پرونده اعم از دادسرا يا دادگاه مربوطه ندارد.

2- شكايت انتظامي از جهات اعاده دادرسي (موضوع ماده 474 ق.آ.د.ك) و همچنين تجويز اعاده دادرسي (موضوع ماده 477 ق.آ.دك) محسوب نمي‌شود.

3- شكايت انتظامي از جهات رد دادرس (به منظور اخذ پرونده از قاضي و ارجاع آن به قاضي ديگر) محسوب نمي‌گردد. 4- به جرائم كيفري (اعم از اهانت و توهين وغيره) قضات سراسر كشور در دادسراي ناحيه 28 تهران (ويژه كاركنان دولت) واقع در ميدان ارگ رسيدگي مي‌شود.

5- سير مراحل رسيدگي در دادسراي انتظامي قضات محرمانه است.

6- دادن تصوير از اظهارنظر مقامات دادسراي انتظامي و كيفرخواست به شاكي انتظامي ممنوع است. (موضوع ماده 17 آيين نامه اجرايي)

7- شاكي انتظامي مي‌تواند شكايت انتظامي را مطابق ماده 23 قانون نظارت بر رفتار قضات به دادگستري استان مربوط نيز تحويل و يا از طريق پست سفارشي با رعايت ماده 15 آيين نامه اجرايي به آدرس اين دادسرا ارسال و پس از يك ماه، شماره پرونده ثبت شكايت انتظامي از طريق پيام كوتاه اطلاع رساني مي‌گردد.

لازم به ذکر است طبق ماده دو قانون آیین دادرسی مدنی: ” قضات دادگاه ها موظفند موافق قوانین به دعاوی رسیدگی کرده، حکم مقتضی صادر و یا فصل خصومت نمایند.

در صورتی که قوانین موضوعه کامل یا صریح نبوده یا متعارض باشند یا اصلا قانونی در قضیه مطروحه وجود نداشته باشد با استناد به منابع معتبر اسلامی یا فتاوی معتبر یا اصول حقوقی که مغایر با موازین شرعی نباشد، حکم قضیه را صادر نمایند نمی توانند به بهانه سکوت یا نقض یا اجمال یا تعارض قوانین از رسیدگی به دعوا و صدور حکم امتناع ورزند و الا مستنکف از احقاق حق شناخته شده و به مجازات آن محکوم خواهند شد.”

براساس اصل 171 قانون اساسی:در صورتی که به دلیل تقصیر یا اشتباه قاضی ضرر مادی یا معنوی به کسی وارد شود، این ضرر باید جبران شود. اگر این ضرر به دلیل قصور قاضی باشد، خود او مسئول جبران خسارت است و در صورتی که به علت اشتباه او باشد، دولت مسئول جبران خسارت خواهد بود.

مراحل شکایت از قاضی
مراحل شکایت از قاضی

مراحل شکایت از قاضی

بر اساس گفته های بالا در رابطه با شکاست از قاضی میتوان گفت تنها در صورت داشتن شرایط خاصی میتوان قادر به شکایت از قاضی بود، در این بخش برای شما عزیزان مراحل شکایت از قاضی را قرار داده ایم.

مراحل شکایت از قاضی بر اساس ماده ۲۲ قانون نظارت بر رفتار قضات جهات قانونی برای شروع تعقیب و رسیدگی انتظامی‌ عبارت است از:

۱- شکایت ذی‌نفع یا نماینده قانونی او

۲- اعلام رئیس قوه قضائیه

۳- اعلام رئیس دیوان عالی کشور یا دادستان کل کشور

۴- اعلام شعبه دیوان عالی کشور در مقام رسیدگی به پرونده قضائی

۵ – ارجاع دادگاه عالی

۶ – اطلاع دادستان

تبصره ۱- در مورد بند (۶) هرگاه دادستان پس از بررسی ابتدائی موارد اعلام شده را بی‌اساس تشخیص دهد، دستور بایگانی آن را صادر می‌کند و در غیر این صورت برای رسیدگی به یکی از دادیاران ارجاع می‌نماید.

تبصره ۲- تصمیم دادسرا مبنی بر تعقیب یا عدم آن به نحو مقتضی به اطلاع شاکی می‌رسد.

مدارک لازم برای شکایت از قاضی

از جمله مدارک لازم برای شکایت از قاضی براساس ماده ۱۵ آیین نامه اجرایی قانون نظارت بر رفتار قضات شکایت انتظامی عبارت اند از:

  • نام، نام خانوادگی
  • نشانی اقامتگاه
  • کدپستی، کدملی
  • شماره تلفن ( ثابت، همراه) شاکی انتظامی سمت شاکی انتظامی در پرونده قضایی
  • اعلام شماره پرونده قضائی مورد شکایت اعلام هویت قاضی یا قضات مورد شکایت.
  • مشـخص بودن موارد مورد شکایت (کلی نباشد) یعنی جهات تخلف از مقررات قانونی باید ذکر شود.
  • پیوست نمودن مستندات مورد شکایت از قبیل تصویر دادنامه، برگ اخطاریه یا احضاریه، برگ اجرائیه و…
  • امضاء شاکی یا نماینده قانونی وی و در صورت عجز از امضاء، اثر انگشت او.
  • ابطال نمودن تمبر دادرسی مطابق تعرفه خدمات قضایی (30هزار تومان)

پس با توجه به گفته های بالا در رابطه با شکایت از قاضی در دادسرای انتظامی، باید بگوییم در صورت بروز هر گونه تخلفات و همچنین جرایم از طرف قاضی با توجه به موارد بابا میتوان اقدام به شکایت از قاضی در دادسرای انتظامی نمود.

متن شکواییه شکایت از قاضی
متن شکواییه شکایت از قاضی

متن شکواییه شکایت از قاضی

در این بخش نمونه متن شکایت از قاضی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

دادستان محترم انتظامی قضات

با سلام و احترام نمونه شکایت از قاضی اینجانب محمد محمدی فرزند محمدعلی دارای کد ملی 5555555555 به اقامتگاه خیابان شقایق، کوچه گلبرگ، پلاک 77 به شماره تلفن همراه 09122222222 بدین وسیله مراتب شکایت انتظامی خود را از قاضی شعبه 10 اجرای احکام شهرستان تهران در پرونده کلاسه 9985014520682 اعلام می نمایم.

موارد تخلف از مقررات قانونی با ذکر مستند مواد قانونی و بررسی عواقب شکایت از قاضی به شرح ذیل می باشد:

نمونه شکایت از قاضی 1- بنده به پرداخت مبلغ 1،000،000،000 ریال و 110 سکه تمام بهار آزادی در حق خانم نگار عابدی محکوم شده ام. همچنین واحد اجرای احکام یک چهارم از حقوق بنده کسر نمود. اما مجددا دادنامه ای صادر شد که نصف حقوق اینجانب به دلیل دین به خانم نگار عابدی توقیف شود.

این موضوع خلاف قانون است. 2- گفتنی است که به موجب قانون موضوعه حاکم بر کشور هر شخص در امضا یا عدم امضا هر نوشته یا سندی مخیر است. اما با جمیع جهات مذکور: نمونه شکایت از قاضی دادورز شعبه 11 اجرای احکام شهرستان ……… بدون قائل شدن حق اختیار برای بنده، از سمت خود سوء استفاده نموده و اینجانب را تهدید به امضای برگه اصداری از اجرای احکام کردند. حتی ایشان به قدری پا را فراتر قرار دادند که به بنده القاء کردند که در صورت عدم امضاء برگه مذکوره بنده را راسا به زندان ارسال می کنند.

حالیه با عنایت به: نمونه شکایت از قاضی بند 6 و تبصره ماده 17 قانون نظارت بر رفتار قضات مصوب سال 1389 که مقرر داشته است:

رفتار خلاف شأن مجازات انتظامی درجه 8 تا 13 را بر دارد و با تمرکز بر تبصره ماده 17 که اشعار می دارد: رفتار خلاف شأن قضائی عبارت است از انجام هرگونه عملی که درقانون، جرم عمدی شناخته می‌شود و یا خلاف عرف مسلم قضات است به نحوی که قضات آن را مذموم بدانند و با توجه به ماده 699 قانون مجازات اسلامی که بیان می کند تهدید به قتل و یا هر گونه ضرر جسمانی و نفسانی، مالی و حیثیتی دارای مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال خواهد بود؛ صدور حکم مقتضی نسبت به تخلف قاضی محترم از محضر شما عالیجناب مورد استدعا است.

پیشنهاد ویژه: قوه قضاییه چیست

نمونه شکایت از قاضی در دادسرای انتظامی قضات
نمونه شکایت از قاضی در دادسرای انتظامی قضات

نمونه شکایت از قاضی در دادسرای انتظامی قضات

قبل از شروع بررسی نمونه شکایت از قاضی در دادسرای انتظامی قضات باید بگوییم ماده ۳ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب بیان داشته است که قضات دادگاه‌ها وظیفه دارند به پرونده مورد نظر به شکل قانونمند رسیدگی نمایند و متناسب با آن حکم صادر کنند، در حالتی که قوانین مربوطه کامل یا صریح نباشد قاضی موظف است با استناد به منابع معتبر فقهی حکم صادر نماید و نمی‌تواند به بهانه این که قانون در خصوص این موضوع سکوت کرده و دارای نواقصی می‌باشد از پیگیری پرونده خودداری نماید چرا که اگر این کار را انجام دهد تحت عنوان استنکاف از احقاق حق شناخته شده و مجازات می‌گردد.

اصل ۱۷۱ قانون اساسی بیان داشته است که اگر به موجب اشتباه و یا تقصیر شخص قاضی در موضوع و یا حکم مشکلی به وجود آید و ضمن آن خطری مادی و معنوی فردی را نشانه بگیرد در حالتی که با وجود تقصیر این کار را کرده باشد ضامن بوده و اگر به جهت تقصیر خودش نبوده باشد از طریق دولت خسارت جبران می‌گردد.

پیشنهاد میشود مقاله قاضی کیست و دادگاه عمومی حقوقی را حتما در این زمینه مطالعه نمایید.

نمونه شکایت از قاضی در دادسرای انتظامی قضات

با عرض سلام و ادب احتراماً به وکالت از شاکی انتظامی، توضیحات ذیل به استحضار عالی می‌رساند: شرح ماوقع: موکل در تاریخ… در پی شکایت برادرش اقدام به همراهی شهود ایشان برای جلسه رسیدگی می نماید و در راهروی دادگاه نشسته بوده است.

ریاست شعبه 104 دادگاه کیفری دو… با حضور در راهرو دادگاه شخصاً دست موکل را گرفته و به شعبه برده و با تنظیم صورتجلسه ای به استناد یک عکس مبنی بر حضور در یک مجلسی غیرشرعی و خلاف قانون، اقدام به بازداشت ایشان نموده و با دستبند نزد ریاست دادگاه… و متعاقباً به بازداشتگاه دادسرای… فرستاده و پرونده ای در شعبه پنجم دادیاری… تشکیل که در همان روز منجر به منع تعقیب و آزادی ایشان می گردد.

شرح تخلفات: 1 . دستور بازداشت برخلاف قانون (از حیث جنبه انتظامی) موضوع از حیث جنبه کیفری در دادسرای کارکنان دولت مطرح شده است که تحت کلاسه… در شعبه… در حال رسیدگی است.

(پیوست شماره 1) به موجب ماده 363 آیین دادرسی کیفری هرگاه در حین رسیدگی، جرم دیگری کشف شود که بدون شکایت شاکی قابل تعقیب باشد قاضی رسیدگی کننده می تواند موضوع را به دادستان یا رییس حوزه قضایی اعلام نماید حال آنکه ریاست محترم شعبه اقدام به صدور دستور بازداشت موکل بدون هیچ مبنا و بر خلاف قانون نموده است.

پیشنهاد ویژه: جریمه نقدی اعاده حیثیت

سامانه شکایت از قاضی
سامانه شکایت از قاضی

سامانه شکایت از قاضی

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، سازمانی برای رسیدگی به تخلفات قضات شکل گرفته است که با در صورت مشاهده تخلفاتی که در بخش های جلوتر در رابطه با آن ها صحبت خواهیم کرد میتوان اقدام به شکایت از قاضی نمود.

اگر به نشانی dadsetani.ir/?page=report_eteraz سامانه شکایت از وکیل مراجعه نمایید، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید پس از درج اطلاعات شخصی چون کد ملی و نام، شماره همراه و رایانامه (یا همان ایمیل) خود در آن و گزارش شکایت از دادستان یا قاضی مربوط را در آن ثبت نمایید.

شماره تماس دفتر وکالت برای مشاوره نحوه شکایت از قاضی: 09127654109 و 02188939832 .

آدرس دادسرای انتظامی قضات : تهران – خیابان خیام -میدان ۱۵ خرداد – روبروی مسجد ارگ ساختمان شماره ۲ قوه قضائیه – دادسرای انتظامی قضات .

شماره تلفن وکیل متخصص دادسرای انتظامی قضات : 09127654109 مشاوره حقوقی دادسرای انتظامی قضات .

شماره تلفن دفتر وکالت برای مشاوره شکایت از قاضی در دادسرای کارکنان دولت : 02188939832 و 09127654109 .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آدرس دادسراهای تهران کلیک کنید.

وکیل برای شکایت از قاضی
وکیل برای شکایت از قاضی

وکیل برای شکایت از قاضی

برای شکایت از قاضی پیشنهاد می شود از یک وکیل حرفه ای کمک بگیرید، از آنجا که شکایت از قاضی کار پیچیده ای بوده و تنها با داشتن شرایط خاص و مشخصی میتوان قادر به شکایت از قاضی بود، بهتر است از یک وکیل کمک بگیرید.

یک وکیل برای شکایت از قاضی با نحوه شکایت از قاضی شورای حل اختلاف به خوبی آشنا بوده و بر مرور زمان شکایت از قاضی تسلط کامل را دارا می باشد.

یکی از مهم ترین مراحل شکایت از قاضی، تنظیم شکوائیه است. این مرحله باید طبق اصول و قواعد خاصی جلو برود تا به نتیجه مناسبی برسد و وکیل شکایت از قاضی، با رعایت این اصول و قواعد به شما کمک خواهد کرد. 

ضمن این که شما به راهنمایی یک وکیل شکایت از قاضی مجرب برای جمع آوری مدارک جهت ثابت کردن دعوی نیاز خواهید داشت. 

در برخی موارد و با توجه به توافقات بین وکیل شکایت از قاضی و موکل، ممکن است وکیل شما انجام بعضی از کار ها را به دست بگیرد ولی وظیفه اصلی وکیل شکایت از قاضی این است که در دادگاه برای ثابت کردن دعوی شما حاضر باشد. 

در دعوای مربوط به شکایت از قاضی، فقط یک بار امکان مطرح کردن دعوی وجود دارد و بنابراین لازم است که حتما از راهنمایی یک وکیل مجرب برای اثبات دعوی خود استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و مشاهده آدرس شعب دادگاه های تهران کلیک کنید.

سوالات متداول

ایا میتوان قاضی پرونده را عوض کرد؟

در رابطه با پاسخ این سوال که ایا میتوان قاضی پرونده را عوض کرد باید بگوییم میتوانید قاضی پرونده را عوض نمایید، پیشنهاد میشود از یک وکیل حرفه ای و مجرب کمک بگیرید.

شکایت از حکم قاضی چگونه است؟ 

برای شکایت از حکم قاضی نیاز به داشتن مدارک و همچنین مستنداتی می باشد که داخل مقاله در رابطه با آن ها به صورت جامع صحبت کرده ایم.

چگونه از قاضی شکایت کنیم؟

برای شکایت کردن از قاضی ابتدا باید اسناد و مدارک خود را در دادسرای انتظامی شکایت از قضات ارسال نمایید. داخل مقاله نحوه شکایت از قاضی را قرار داده ایم.

برای شکایت از قاضی به کجا مراجعه کنیم؟

مراجعه به آدرس دادسرای انتظامی قضات، تهران – خیابان خیام -میدان ۱۵ خرداد – روبروی مسجد ارگ ساختمان شماره ۲ قوه قضائیه – دادسرای انتظامی قضات.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
3.6 14 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
21 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر به تمامی کارکنان و خدمتگذاران دولت و مردم سلامتی و تن درستی و برای همه از ایزد منان خواستارم و سربلندی کشور و پایداری طول عمر به رهبر کبیر میهن عزیزمان آرزومندم ،همه مقاله ها خوب و عالی هستن اما کارمون که افتاد به دادگاه چهارتا ادم مفسد و کافر حق رو ناحق میکنن& دقیقا عین زمان قدیم که داماد بیچاره از ترس غلدر هاشب زفاف باید عروس رو به ارباب ها تحویل میداد و هرچی بالا دستیا میگفتن همه باید قبول میکردند الان هم فقط عروس رو نمیگیرن اما اونقدر غیر مستقیم جزا و جریمه میبرند که عروس خودش میره به طرف فساد ؛

صدف
3 ماه قبل
پاسخ به  ناشناس

قدیما اصلاً هم اینطور نبود حالا اینطوره. شهر هرت واسه خودش آبرو داره. سازمان ثبت بدون هیچ تشریفات قانونی سند رو باطل می کنه و میزنه به نام شخص دیگری و علت رو تغییر مالکیت میدونه. این تغییر مالکیت از کجا صورت گرفته معلوم نیست. بعد واسه مالک اصلی پیام میده 200 بده سند رو برمی گردونیم به حال اول نه خانی اومده و نه خانی رفته. چرا الآن اتفاقاً عروس رو باید تحویل بدی

اسکندر شهبازی گهرویی
10 ماه قبل

سلام و ارادت
احتراما ب و استحضار می رساند اینجانب اسکندر شهبازي گهرويي متهم پرونده کلاسه۰۱۰۱۸۳۲ بعنوان تجدید نظر خواه به دادنامه شماره تاريخ اصداری از شعبه اول دادگاه کیفری دو شهرستان کارون در موعد قانونی اعتراض نمودم ولی توجهی به حق تجدید نظر خواهی بنده نشد و پرونده متاسفانه بر خلاف قوانین به شعبه اجرای احکام کیفری شهرستان کارون ارسال شد و جهت اجرای حکم ده روز به اینجانب فرصت داده شد که به شعبه مراجعه کنم ۱۷ روز تلاش کردم و چندين بار به شعبه مراجعه نمودم تا آنها پی به اشتباه و خلاف خود بردند و این اقدام غیر قانونی موجب آسیب شدید روحي و روانی و هزینه نمودن بیش از ده میلیون تومان بابت کرایه مسافرخانه و کرایه رفت و آمد و سایر مخارج شد آیا کسی پاسخگوی ضرر و زیان معنوی و مادی اینجانب هست

vekalatetehran
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر اگر حقی از شما تضییع شده باشد مطمئن باشید که مرجعی برای دادخواهی از شما وجود دارد و اگر بتوانید تقصیر قاضی یا هر کارمند قضایی را اثبات کنید خسارات وارده خودتان را قانونا از وی می ستانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکلای متخصص این امر با تلفن ثابت سایت تماس حاصل فرمایید.

سعيد کريمی
9 ماه قبل

سلام و خسته نباشید.. بنده یک سال پیش توسط فردی اشنا ماشینم را بدونه اجازه برداشته و نزد یکی از دوستانش که مدیر نمایشگاه هستند بجای بدهی خودش. به نمایشگاه باهاش قولنامه کرده بود. بعداز مطلع شدن بنده بلافاصله شکایت کردم.دراین بین فرد اشنا فرار کرده و اصلا خبری ازش نیست. ولی مدیر نمايشگاه که ماشین نزد ایشان بود توسط دستور دادیار.بنده که قبلا درخواست توقیف داده بودم. به پارکینگ منتقل شد.ولی توسط دوستان و آشنایان خود از شعبه دادیاری توانست منع تعقیب بگیرد. ومن به قرار منع تعقیب اعتراض دادم که در دادگاه کیفری مورد موافقت قرارگرفت و دوباره توسط دادیاری قرار صادر شد و پرونده به شعبه کیفری 2 دادگاه ارجاع داده شد.قاضی اولش خوب بود ولی الان هر کاری میکن برای رفع توقیف خودرو دست دست میکند و به تاخیر میاندازد. دو جلسه برای رسیدگی رفتیم که قرار بود حکم صادر کند.حالا 20 روز از روز جلسه اخری گذشته و حتی چندین بار حضوری به شعبه مراجعه کردم و چند تا درخواست و لایحه از طریق دفتر خدمات قضایی ارسال کردم هیچ جوابی نگرفتم.. در این بین مدیر نمايشگاه ازم درخواست کرد که رضایت بدم. به گفته خودش قاضی را با پول راضی کرده.. وحاضر به پرداخت هزینه پارکینگ نیز میشد.ولی من قبول نکردم.الان موندم که بعداز یک سال و خورده در حالی که ماشینم بدونه هیچ حضری نزدیک به 6 ماه است بیخود و بی جهت در پارکینگ است و قاضی محترم به هیچ‌وجه رفع توقیف خودرو را نمیده در حالی که درخواست توقیف را خودم دادم و جرم کاملاً معرض گشته.. باتشکر از دوستان

vekalatetehran
9 ماه قبل
پاسخ به  سعيد کريمی

سلام وقت بخیر با توجه به توضیحات شما نظر بر این است که حکم نهایتا به نفع شما صادر خواهد شد ولی برای تاخیر صورت گرفته طبق دستورالعمل شما می توانید لایحه تسریع در رسیدگی بدهید که برای این موضوع بهتر است از وکلای کیفری مجموعه وکالت تهران مشاوره بگیرید

قباد سورى
9 ماه قبل

سلام و خسته نباشد من یک دستگاه بیل مکانیکی خریداری کردم و پولش هم دادم فرشند هم به من سند وقولنامه بانگاه به من داده ولی برای خرج سند و مالیاتهای دولتی 30میلیون پیش من مانده بد 7سال صاحب سند کیر آوردم آمد برای من سند بزنه وادارش کرن گفتن دستگاه گران شود بیا شکایت کن تا پاتی هم هست تا دستگاه برگردانیم الان دادگاه حقوقی شعبه سه خرم آباد برای من اجراییه فرستاده به مبلغ 620میلیون ومن هم سند وقولنامه بانگاهی بیشم است هر وقت رفتم دادگاه من بیرون کرده ترا به این محرم کمک ازاین گرفتاری نجات پیدا کنم زن و بچه‌هام دیگه بیچاره شودن کارت یارانم هم مسدود کردن این دو ماه است من چکار کنم ممنون میشم

vekalatetehran
9 ماه قبل
پاسخ به  قباد سورى

با سلام همراه گرامی
برای راهنمایی با شماره تلفن 02188939832 تماس حاصل فرمایید.

قباد سورى
9 ماه قبل

شماره پرونده
140036920001373379
شماره اجرائیه
140236420000016368

عباس
8 ماه قبل

با سلام خدمت شما و همکاران محترمتان من از دادگاه شهرستان ممسنی در استان فارس شکایت دارم من یه پرونده دارم که رفته شبه یک دادگاه و بعد از سه هفته که قراره حکم زده بشه مراجعه میکنیم میگن این قاضی منتقل شده آخه این رییس دادگاه ممسنی تا جانشین برای این قاضی مشخص نکرده چطور اجازه میده این قاضی منتقل بشه با مراجعه به دادگاه میگم چاره چیه میگن رفته زیر دست رییس دادگاه اون حکم میزنه بعد دو هفته هنوز حکم رو نزدن تماس مجدد گرفتم میگن عجله داری بیا خودت برو پیش رئیس الان شکایت دادگاه را باید پیش کی ببریم ممنون از شما

اکمل رئیسی
8 ماه قبل

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان آیا اجاره دادن سند مالکیت خود به متهم وزندانی جرم هست لطفا راهنمایی کنید باتشکر

vekalatetehran
8 ماه قبل
پاسخ به  اکمل رئیسی

سلام خیر جرم انگاری نشده

بیژن
8 ماه قبل

– اعتراض به حکم قاضی شعبه 2 دادگاه حقوقی رشت، در رفع اتهام از شخص جاعل سند که قصد فروش مجدد ملک را دارد تنها به این دلیل که شاکی توان پرداخت هزینه دادرسی را ندارد.
سلام علیکم
احتراما به استحضار میرساند اینجانب قطعه زمین 200 متری را در سال 84 با تائید شورای محل و اداره دهیاری (شهرداری فعلی) منطقه پیربازار از توابع رشت خریداری نمودم متاسفانه فروشنده، با ارائه اوراق جعلی و پرداخت رشوه اقدام دریافت سند دوباره، با هدف انتقال مال غیر و کلاهبرداری و باج گیری نمودند که به موجب قانون ۵۳۲ و ۲۳۸ مجازات اسلامی، فروش مال غیر ، مشمول جرم کلاهبرداری بوده و محکوم خواهد شد، مدارک اثبات جرم، در الصاق پرونده موجود است
طرح رسيدگي بدوي نسبت به خواسته درخواست سازش در مجتمع قضايي شماره 2 (شهيدبهشتي) شوراي حل اختلاف شهرستان رشت به تاریخ 1402/02/31 ثبت گردید و به شعبه 10 شوراي حل اختلاف مجتمع قضايي شماره 2 رشت ارجاع شد و خوانده در جلسه حاضر به دفاع از مالکیت خود نشدند
طی داد خواست کیفری به شعبه 2 علت طرح رسيدگي بدوي و موضوع خواسته دستور موقت به شعبه 2 دادگاه عمومي حقوقي شهرستان رشت ارجاع و در تاریخ 1402/02/12 ثبت گردید وقت نظارت به لحاظ رسيدگي ماهوي به اصل موضوع تجدید و به وقت رسیدگی به تاریخ 1402/04/19 ابلاغ گردید.
لازم به ذکر است خوانده یا موکل قانونی ایشان، در هیچ یک از جلسات تنظیم شده از طرف شعبه 2 و 10 حقوقی شهرستان رشت حضور بهم نرساندند و هرگز مورد بازخواست قرار نگرفتند
از نظر قانون زمانی که مال یا ملکی توسط مالک آن، بیشتر از یک بار و به چندین نفر فروخته شود، معامله معارض صورت گرفته است و خریدار نیز مال غیر خریداری کرده است.
با توجه به مدارک احراز مالکیت و اثبات فروش مال غیر با استناد به استعلام محضری مصدق، دستور قضایی قرار 200 میلیون تومانی به عنوان خسارت وارده صادر شد با موضوعیت ابطال و انتقال سند به نام خریدار اول، ابلاغیه به خواهان جهت توديع خسارت احتمالي به منظور صدور دستور موقت در تاریخ 1402/02/19 صادر گردید
در پاسخ به ابلاغیه با ارائه مدارک مورد نیاز و اثبات اقامت اجباری 4 ساله در کشور ترکیه به دلیل کلاهبرداری و شیادی شخص جاعل میزان خسارت 4 میلیارد تومانی از طرف خواهان به دفتر قضائی ارائه شد
در مقابل ابلاغیه مبنی بر رفع نقص پرونده و ابطال تمبر 140 میلیون تومانی صادر و از آنجائی که توان مالی برای پرداخت هزینه دادرسی را نداشتم مدیرت محترم دفترشعبه دوم دادگاه حقوقی رشت، طی ابلاغیه اقدام به رد دادخواست نمودند.
بنده به رای دادگاه به نادیده گرفته شدن تعارض سند مالکیت و فروش مال غیر کلاهبرداری و شیادی که باعث بهم ریختگی ساختار خانواده شده اعتراض نمودم که متاسفانه ضمن نادیده گرفتن دلایل ارائه شده، به دلیل عدم توان مالی در پرداخت هزینه دادرسی، قرار رد دادخواست صادر شد و به این ترتیب شخص متخلف نه تنها در هیچ یک از جلسات دادگاه شرکت نکردند بلکه با حکم صادره از طرف مقام قاضی، در نهایت آرامش و با خیالی آسوده اجازه دارند تا ملک فروخته شده را دوباره با سند جعلی بفروش برسانند و بنده را از حق قانون خود محروم نمودند.
خواهش میکنم با دعای خیر برای تمامی دردمندان و مستضعفان و انتشار این مطلب به سازمان های حقوقی و قضائی به امید نجات همه انسانهای دردمند، خانواده ای را از رنج و عذاب نگرانی نجات داده و دست شیادان کلاهبردار که برای رسیدن به اهداف کثیف خود از هیچ جنایتی رویگردان نیستند را از خوردن حقوق دردمندان مستضعفان کوتاه کنید
خداوند عجر دنیا و آخرت به شما عنایت کند.
با تشکر و سپاس از وقتی که برای مطالعه مطالب فوق گذاشتید.

احمد
7 ماه قبل

باسلام وقت بخیر سوال داشتم وقتی بنده هزینه کارشناس دادگاه واریز میکنم بنده شکایت کردم چرا قاضی اجازه میده کارشناس منزل بنده رویت نکرده با من تماس نگرفته باقولنامه متهم قیمت گذاری کنه کارشناس باید با من شاکی تماس بگیره چطوری ابللاغیه برای بنده میاد هزینه کارشناس بنده پرداخت کردم قاضی شعبه ۱ یک خانواده قائم شهر درهر مورد ناحقی درحق کرده من که معلول ضایع نخاهی هستم تشکر

vekalatetehran
4 ماه قبل
پاسخ به  احمد

سلام همراه عزیز لطفا برای راهنمایی دقیقتر از وکیل مجموعه مشاوره تلفنی یا حضوری بگیرید

علی جلیلیان
4 ماه قبل

با سلام. اینجانب به شکایت خوانده مبنی بر عدم تخلیه و تاخیر پرداخت اجاره بها و عدم تسویه امتیازات مصرفی در شعبه ۱۲شورای حل اختلاف کرمانشاه حاضر شدم که بعد از محرز شدن که اجاره بها عقب افتاده ندارم و ارایه فیش های بانکی تسویه حساب های امتیازات مصرفی، شورا اقدام به صدورگزارش اصلاحی نمودند و به بنده دو ماه مهلت تخلیه دادند. بنده بر اساس بندهای گزارش اصلاحی به وظایف خود عمل نمودم و در روز تخلیه مالک نیز حضور داشتند. متاسفانه مالک به دلایل واهی از تحویل ملک خودداری نمودند. بندهج روز بعد گزارش تخلیه ملک و امتناع مالک به دلایل واهی از تحویل ملک را به شورا مکتوب اعلام نمودم و چند روز بعد نیز برای مالک اظهار نامه مبنی بر تخلیه ملک و آمادگی جهت تحویل ملک و دریافت مبلغ وجه الرهانه ارسال نمودم . متاسفانه چندماه بعد مالک دوباره با تنظیم دادخواست مبنی بر عدم تخلیه ملک و مطالبه اجور معوقه و اجرت المثل ارائه نمودند. بنده در لایحه دفاعیه درخواست اسقاط دعوا به دلایل امر مختوم را دادم چرا که در پرونده قبلی ختم دادرسی اعلام شده بود و همچنین با ارایه اسناد بانکی دال بر پرداخت کلیه اجاره بها ، تسویه آب ،برق ، و گاز . همچنین معرفی شهود مبنی بر تخلیه ملک که یکی از آنها مدیر مشاور املاک می‌باشد. اینکه شاکی در دادخواست جدید عنوان کرده بود که مبلغ رهن را قبلاً به بنده پرداخت کرده که این موضوع از طرف اینجانب رد و درخواست ارائه رسید آنرا کردم . متأسفانه بنده محکوم به پرداخت ۶۵ میلیون تومان شدم . در مراجعه حضوری با قاضی شورا و اعتراض اینجانب میگویند دفاعیات شما مبهم می‌باشد و رای به اجرای احکام رفته و شما باید مبلغ را پرداخت نمایید و هیچ راهی ندارد . حال کلیه حسابهای بانکی بنده مسدود شده چند روز پیش هم ماشینم را توقیف کردند . خلاصه به چند جا که مراجعه کردم حتی ریاست شورا و بازرسی شورا که پرونده را هم روئیت کرده اند میگویند حق با شماست ولی چون رای صادر شده هیچ کاری نمیشه کرد .
تورا به خدا گناه من چیه ؟! چون برادر من مثل برادر صاحبخانه من توی دادسرای نظامی کار نمیکنه باید اینجوری در حق زن و بچه من ظلم بشه این پول پیش اجاره منزل من بود بخدا الان یک سال آواره هستم دیگه تحمل ندارم یعنی چند بار تصمیم گرفتم چند نفر را بکشم فقط بخاطر بچه کوچیکم تا حالا کوتاه آمدم . ولی هرچی فکر میکنم این تنها راهه تا عدالت اجرا بشه .
اگر کسی هست برای رضای خدا راهنمایی کنه.
( جلیلیان از کرمانشاه)

ناشناس
3 ماه قبل

کارشناسی

فریبا آتش پر
28 روز قبل

سلام بر همه دوستان ….
بخدا خسته شدم .. از این دادگاه ها
همسرم اردیبهشت ۱۳۸۷کشته شد …بعد چهلم از بانک زنگ زدن وام گیرنده اقساط نداده باید ضامن بدهد تازه متوجه شدم ملکی که در شهرستان بوده برای دوستش وثیقه داده … من به بانک مراجعه کردم گفتم اقساط را نمی توانم بدهم این ملک این شما ..
کلی شوک روانی بر ما وارد شده که بماند دختر دارم از ناحیه پا معلول دچار مشکلات هورمونی و و و
خودم تا سه سال در بیمارستان شوک الکترونیکی. می گرفتم ..
ملک در منطقه ای کوهستانی هست سالی. دو دفعه همراه با خانواده سر مزار میرفتم .. ی سر به ملک میزدم .‌
ملک امامت دست یکی از اقوام همسرم سپرده بودم ‌.
اعتماد بیجا … ایشان بعد از دوسال گفت ملک را خردیدم ..
گفتم مدارک بیار این ملک مشگل داره اگر حساب کتابی داری بهت بدم …
آقا رفت دو سال دیگه با غرور لند و دعوا که مدارک رو بدین بانک آمده پرچم زده دارد حراج میشود …
گفتم می خواهی برو بدهی را بده مال تو ..‌
من سالوح انحصار وراثت و بنجاق و قیم نامه و همه مدارک گپی برابر اصل بهشون دادم ..‌
همان موقع رفته رای غیابی برای من و دخترم گرفته .. آدرس برادرم رو نوشته یک ابلاغ رفته زن برادر نفهمیده اصلا توجه نکرده ..‌
ده سال این رای رو از من پنهان کرده … حتی به اجرا درآمده رفته دفتر خونه. بخاطر منع قانونی نتوانسته بنام بزند .. ..بعد از ده سال دوبار با همکاری قاضی محترم جنده برگه مثل همین رای را بیرون کشیدن و من را بجرم رد ترکه محکوم به پرداخت خسارات و بدهی بانک و وکیل دادرسی .. با کلی. محکومیت جلب زندان .ووکرده ..
ثنا گرفتم دیدم چند روز دیگر روز دادگاه هست .. بی خبر ی وکیلی فرستادم … نماینده بانک و این آقا و وکیل من بودند ..
قاضی به هر چی گفته و نوشته شده توجه نکرده واخواهی کردم تجدید نظر کردم اصلا هیچی .. واخواهی که کم شده لایحه فرستاده نشده ..
هنوز بمن کپی از پرونده ندادن یا تو کشوی مدیر همیشه قفل بوده ..‌ یا گفتن دستگاه کپی خرابه ..
بزور بعد از صدور اجراییه چند ورق عکس گرفتم ..
ثبت اسناد هی رفتم سابقه ثبتی ندادن بزور ده ورق گرفتم .. شانسی برگه استعلام دفتر خانه ۲۳را دیدم …
چیکار کنم اونقدر دروغ نوشته .. هیج سند ی ارایه نداده …
خسته شدم اونجا بخشی از استان البرز است ..

آخه کدوم قانون و دین عرف میگه بعداز ۱۶سال بجرم رد نکردن ترکه این همه محکومیت صادر کردن الان. خونه ای که توش ساکن هستم با دخترم ی آپارتمان کوچک است
البته بگم همسرم. همین ملک دارایی ش بود و آن‌زمان ۵۰۰میلیون بدهکار دولت بود من تمکن مالی داشتم بدهی هاشو دادم بخاطر محبتی که به همسرم داشتم .. ..

تو خدا کجا شکایت کنم .. خیلی غیر شرعی غیر قانونی عمل شده .. راهنمایی کنید

vekalatetehran
26 روز قبل
پاسخ به  فریبا آتش پر

سلام برای راهنمایی باید مدارک بررسی بشه خواستید حضورا بیایید دفتر یا تماس بگیرید

یززدان
16 روز قبل

سلام بنده در سال ۱۴۰۰ب عنوان پیمانکار ۶ هکتار زمین کشاورزی را بارانی کردم چون صاحب زمین پول نداشت قسطی انجام دادم که تاریخ سفته هایی که ب بنده دادن ۱برج ۶ هزار چهارصد یک بود.بنده با تهیه وسایل اعم از لوله شیر خودکار غیره کار خود را ب نحو احسن ب پایان رساندم و زمین مذکور را قطره بارانی شده تحویل صاحب زمین دادم .ماجرا از آنجا شروع شد که وعده سر رسید سفته ها رسید صاحب زمین ۳۱برج ۵هزار چهارصد یک از بنده طرح شکایت کردن که قرار بوده از لوله درجه یک استفاده کنم و با یک استشادیه محلی که چهار نفر زیر اونو امضا کرده بودن طرح شکایت کرد در روز دادگاه بدوی دو نر از اون چهار نفر حاظر ب شهادت شدن که دادگاه بدوی پرونده را ب کارشناس سپردن بعد رای کارشناس بنده محکوم ب پرداخت ۲۶۱میلیون شدم در دادگاه بدوی .دوبار اعتراض ب رای کارشناس زدم که قاضی شعبه ده کرمانشاه هر دو بارو رد کرد مجبور شدم که از طریق کانون کارشناسان از کارشناس شکایت کنم که دادن ی هیت دو نفره موضوع برسی کردن و رای خودشونو دادن که کارشناس اولی دادگاه صدر صد جانبداری کرده اولا اصلا نباید خسارت می‌نوشت پوما اگه بنا ب پرداخت خسارت بوده باشه 158میلیونه ن 262میلیون خلاصه بنده اعتراض کردم پرونده رفت دادگاه تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر اون دو نفر بالا که برای صاحب زمین شهادت داده بودن ی نفرشون شهادت خودشو پس گرفت مبنی بر این که صاحب زمین لوله های ب کار رفته را پسند کرده و از جنس اون با خبر بوده و همراه ۳نفر دیگه تایدد نمودن از ثبت .اینم بگم لوله ها دارای ده سال ضمانت نامه شرکتی بودن .من با صاحب زمین قرار بذاین گزاشتم اگه لوله خراب باشه تعویض کنم براشون .خلاصه الان دادگاه تجدید نظر پرونده را دادن کارشناس ۳نفره که ب نرخ روز کارشناسی کنن ۹میلیون حق کارشناس ۳نفره بود که پرداخت کردم و کارشناسان کارشناسی کردن بعد گزشت چند روز ی ابلاغیه برای بنده آمد که باید چهار میلیون پانصد دیگه بابت افزایش دستمزد کارشناس پرداخت کنم که بنده ب دلیل تمکن مالی نتوانستم پرداخت کنم و دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه اولی مبنی بر ۲۶۲میلیون برا تایید نموده و جلب ثالث شرکت سازنده هم رد کرده که ضمانت لوله داده و حکم قطعی داده اعاده دادرسی زدم که متاسفانه اونم رد کردن .اولا روز اول قرار بوده لوله ها در صورت خراب تعویضی باشند ن خسارتی چهار نفرم شهادت دارم دوما ن من سازنده لوله بودم ن ضمانت لوله کردم سوما نظر کارشناسی که بنده محکوم کرده کاملا اشتباه بوده و اگر قرار بر خسارت باشه ۱۵۸میلیون خسارت بدیم .ولی دادگاه تجدید نظر زیر بار نمیره خلاصه الان میخام از قاضی بدوی و قاضی تجدید نظر شکایت کنم صدرصد جانبداری کردن اگه راهنماییم کنین ممنون میشم .

vekalatetehran
11 روز قبل
پاسخ به  یززدان

سلام بهتره به همراه مدارک حضورا تشریف بیارید بررسی شود

خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت