به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

اقرار نامه چیست

اقرار نامه چیست

در رابطه با اقرار نامه باید بگوییم، اقرارنامه نوعی سند می باشد که در آن فردی در رابطه با یک موضوع خاص و مشخص از حقی به نفع دیگری و به ضرر خودش، اطلاع می دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع اقرار نامه و اینکه اقرار نامه چیست به صورت جامع آشنا شوید. پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره با بهترین وکیل ملکی در تهران با یکی از شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا متخصصین مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

اقرار نامه
اقرار نامه

اقرار نامه

با توجه به گفته های بالا، هنگامی که یک فرد به ضرر خود و به نفع فرد دیگری مسائلی را مطرح کند اقرار کرده است. و به این سند، اقرارنامه گفته میشود. اقرارنامه انواع مختلفی دارد، پیشنهاد میشود هنگام ثبت اقرارنامه و نوشتن آن از یک وکیل ثبتی حرفه ای در این زمینه مشاوره بگیرید.

ماده ۱۲۵۹ قانون مدنی در تعریف اقرارنامه بیان کرده است: « اقرار عبارت از اخبار به حقی است برای غیر بر ضرر خود.»

همانطور که از تعریف این ماده پیداست، اقرارنامه در کل سندی می باشد که یک فرد در آن در رابطه با موضوع مشخصی از حقی به نفع دیگری و به ضرر خود اطلاع می دهد.

پس در رابطه با پاسخ این سوال که اقرار نامه چیست باید بگوییم اقرارنامه یک سند حقوقی می باشد که بر اساس آن یک شخص به ضرر خود گفته هایی را بیان میکند و آن گفته ها در دفتر اسناد رسمی بطور منظم سامان داده می شوند و در دادگاه قابل اتکا می باشد.

اقرارنامه واگذاری ملک

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، اقرارنامه ها دارای انواع مختلفی می باشند. یکی از انواع اقرارنامه ها، اقرارنامه

واگذاری ملک می باشد.

اقرار نامه واگذاری ملک نوعی سند می باشد که در آن یک فردی یک ملکی را با مساحت مشخص و ویژگی های مشخص به فرد دیگر واگذار می نماید.

در اقرارنامه واگذاری ملک فرد در یک فرم از پیش تهیه شده، ابتدا موضوع اقرارنامه و سپس دلیل واگذاری را غید می نماید. در پاسخ این سوال که اقرارنامه ملکی چیست باید بگوییم در اقرارنامه محضری فروش ملک متنی با این مضمون که شخص فروشنده این ملک را فروخته است با فلان مبلغ به شخص خریدار و ملک را انتقال داده است و دیگر مالک این ملک نیست را امضا می نماید برای خریدار که اگر پس فردا برای مثال فرد حاضر به تسلیم مال یا ملک نشد یا اینکه زیر قول و قرار هایش بزند خریدار بتواند از این سند اقرارنامه استفاده کند.

به این نکته توجه داشته باشید که اقرارنامه فروش ملک را در دفتر خانه رسمی امضا بزنید چرا که اگر بین خود افراد به صورت سند عادی باشد دیگر آن اعتبار را نخواهد داشت.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با اقرارنامه واگذاری ملک با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

نمونه اقرارنامه ملکی

در این بخش نمونه اقرارنامه ملکی را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

به تاریخ متن سند حاضر گردید در این دفتر آقا/خانم………………….. با مشخصات ……………………………………………… و بعد الحضور در کمال صحت و سلامت روح و روان و با رضایت و اختیار کامل و بدون اجبار و اکراه اقرار و اعتراف صریح و صحیح و بی قید و شرط نمود که بر اساس سند وکالت بلاعزل شماره ……………تاریخ …………… تنظیمی این دفترخانه که بر مبنای فروش قطعی ( عقد بیع ) آپارتمان پلاک ثبتی ( مورد اشاره در وکالت بلاعزل ) واقع در بخش ……….. شهرستان…………………….. است کل ثمن معامله را که از بابت سه دانگ از ششدانگ به صورت نقدی و کامل و یکجا دریافت نموده ام و هرگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص از خود سلب و ساقط نمود.

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه دادخواست الزام به ایفای تعهد با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

اقرارنامه محضری
اقرارنامه محضری

اقرارنامه محضری

در رابطه با اقرارنامه محضری باید بگوییم، اقرارنامه محضری به اقرارنامه ای گفته می شود که متن آن، در دفاتر اسناد رسمی و یا مراجع قانونی دیگر نظیر دادگاه و یا در حضور ماموران صلاحیت دار و در حدود قانون تنظیم شود.

شرایط و ضوابط تنظیم اقرارنامه محضری به موجب مواد 1259 تا 1274 قانون مدنی شرح زیر می باشد:

اقرار کننده باید در هنگام تنظیم اقرارنامه محضری یا رسمی، بالغ، عاقل قاصد و مختار باشد اقرارنامه افراد صغیر و مجنون در حال دیوانگی و غیر قاصد و مکره موثر نمی باشد.

تنظیم اقرارنامه شخص سفیه در امور مالی و فرد مفلس و ورشکسته نسبت به اموال خود و به ضرر طلبکاران نافذ نیست. اقرارنامه محضری یا رسمی نمی بایست معلق باشد.

اقرارنامه ای که به نفع حمل تنظیم شود، در صورتی نافذ است که وی زنده متولد گردد. همچنین، در تنظیم اقرارنامه می بایست مشخص شود که مقرله چه کسی است و اگر مقرله به طورکلی مجهول باشد، اقرار موثر نیست اما اگر وی، فی‌ الجمله معلوم باشد مثل اقرار برای یکی از دو نفر اقرار صحیح است.

به موجب مواد 164 تا 173 قانون مجازات اسلامی اقرار وکیل علیه موکل و ولی و قیم علیه مولی علیه اقرار محسوب نمی شود.

همچنین، شخص نمی تواند برای اقرار به ارتکاب جرم وکیل اخذ نماید و این عمل می بایست توسط خود وی انجام گردد. الفاظ اقرارنامه می بایست روشن و واضح بوده از هر گونه ابهام به دور باشد.

همانطور که در تعریف اقرارنامه محضری بیان گردید این نوع اقرارنامه می بایست در دفاتر اسناد رسمی و یا مراجع قانونی دیگر نظیر دادگاه و یا در حضور ماموران صلاحیت دار تنظیم گردد در غیر این صورت فاقد اعتبار اقرارنامه محضری خواهد بود.

پس در رابطه با پاسخ این سوال که اقرارنامه محضری چیست میتوان گفت اقرارنامه محضری به اقرارنامه ای گفته می شود که متن آن، در دفاتر اسناد رسمی و یا مراجع قانونی دیگر نظیر دادگاه و یا در حضور ماموران صلاحیت دار و در حدود قانون، تنظیم گردد.

در ادامه شرایط باطل کردن اقرارنامه محضری را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم.

اگر میخواهید بدانید ابرا مهریه چیست و معنی صلح نامه چیست کلیک کنید.

شرایط ابطال اقرارنامه محضری

باطل کردن انواع اقرارنامه ها دارای قوانین و شرایط مربوط به خود می باشد. شرایط ابطال اقرارنامه محضری به شرح ذیل می باشد:

آنجایی که دعوای ابطال اقرارنامه است قاضی باید تحقیق کند و پس از اینکه اغناء وجدانی ایجاد شد مشخص شود اقرار فاسد و کذب یا صحیح است. بر اساس تبصره ماده 70 قانون ثبت می‌توان گفت عینا همان ماده 1277 قانون مدنی است و کلمات در این قوانین تا حدودی جابجا شده است.

نکته اصلی این است که قاضی را از حالت فرد ماشین نویس که فقط بر اساس قانون مکتوب عمل می‌کند خارج کنیم و بر اساس قانون­های فوق الذکر قرار عدم استماع صادر نکنند. قضات باید تحقیقاتی نسبت به اقرارهایی که در نگاه اول مشتبه است داشته باشند که انطباق با واقعیت داشته باشد.

اقرارنامه محضری فروش خودرو

در این بخش اقرارنامه محضری فروش خودرو را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

حاضر گردید:آقای /خانم………………………..
بعد الحضور در صحت عقل و نفس و سالمت روح و روان و بي هيچ اجبار و اكراه و اضطرار اقرار نمود كه ……………………………………………دستگاه ………………………….. به شماره شاسي …………………………………………… شماره موتور …………………………………………… و مدل …………………….. مطابق با قرارداد في مابين با شركت بهمن ليزینگ )سهامي عام( به صورت كامالً سالم و بدون عيب تحویل گرفته و در ارتباط با مفاد قرارداد
فيمابين از جمله قيمت نقدی فروش ، نرخ سود تسهيالت اعطائي ، ميزان پيش دریافت ، مبلغ اصل و فرع تسهيالت ، مبنای
محاسبه اقساط ، نحوه محاسبه خسارات ناشي از عدم ایفای تعهد و وجه التزام و سایر مفاد قرارداد فيمابين توضيحات كافي و وافي دریافت كرده و از كليه موارد فوق اطالع كامل یافته است و از كليه شرایط اعطائي تسهيالت مطلع بوده و قبول كرده است.

اینجانب ) ………………………….( نسبت به
نصب بودن دستگاه ردیاب)GPS )برروی خودرو با مشخصات فوق اطالع و رضایت كامل دارم و ملزم و فعال بودن دستگاه ردیاب در طول مدت قرارداد مي باشم و همچنين شركت بهمن ليزینگ مجاز به رصد و كنترل تردد خودروی تحت مالکيت خود ، از طریق سامانه سپهتن و یا )GPS )مي باشد.
ضمناً مسئوليت خرابي و غير فعال شدن دستگاه ردیاب ) عمدی و غير عمدی( بعهده اینجانب) …………………………( مي باشد و در خصوص خرابي و غير فعال شدن دستگاه متعهد و ملزم ميگردم كه شركت بهمن ليزینگ را مطلع نمایم در غير اینصورت تخلف محسوب ميگردد و شركت بهمن ليزینگ مجاز به اقدام قضایي مي باشد.

پیشنهاد میشود برغای کسب اطلاعات در رابطه با سند قطعی غیر منقول و اسقاط کافه خیارات با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل میشود

در پاسخ این سوال که ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل میشود باید بگوییم خیر، اقرارنامه چه به صورت رسمی و چه به صورت عادی و محضری، تنظیم شده باشد بعد از فوت اقرار کننده یا مقرله، باطل نشده و اگر به موجب آن حقی برای مقرله ایجاد شده باشد آن حق به قوت خود باقی می ماند.

نمونه اقرارنامه رسمی

در تاریخ زیر حاضر دفترخانه گردیدند . ۱- خانم …………………………….. فرزند …………………. دارنده شماره شناسنامه ………………. صادره از ………………………… متولد ……………………….. به شماره ملی …………………………. ساکن ……………………………………………………………. و ۲- آقای …………………………….. فرزند …………………. دارنده شماره شناسنامه ………………. صادره از ………………………… متولد ……………………….. به شماره ملی …………………………. ساکن …………………………………………………………….بعد الحضور و در کمال صحت عقل و آزادی اراده اقرار نمودند که در تاریخ ……………به رعایت کامل موازین شرعی و به مهریه و صداق ……………………… به عقد نکاح دائم یکدیگر درآمده اند و این عقد تاکنون پابرجا و باقی می باشد و ثمره این ازدواج ……….فرزند ذکور / اناث بنام ……………… به شناسنامه شماره ……………….صادره از………….. متولد …………… می باشد. همچنین زوج اقرار نمود که بغیر از زوجه فوق همسر دیگری ندارد و این امر مورد تائید زوجه قرار گرفت . این سند در دو برگ اوراق نیم برگی بشماره های سری ……………….. تنظیم و مبلغ ………………. ریال بابت تنظیم سند توسط اقرار کنندگان و بموجب فیش شماره…………. به بانک ملی ایران شعبه …………. واریز و قبض رسید …………. صادر و تسلیم گردید . بتاریخ یکهزار و سیصد و هشتاد و شش شمسی محل امضاء

نمونه اقرارنامه عادی

اینجانب ……………………….. فرزند …………………….. به شماره شناسنامه ……………… متولد ……………….. صادره …………………. دارای شماره ملی …………………………….. ساکن ……………………………………………….. به عنوان مالک آپارتمان به شماره پلاک ……………………….. واحد…………..به شماره ثبت……………فرعی………….از اصلی……………..واقع در بخش ……………………. با طیب خاطر و رضای کامل اقرار و اعتراف صریح می نمایم مبنی بر این که حقوق مکتسبه خود در خصوص استفاده از پارکینگ به نفع آقای/خانم ………………………….. فرزند ……………………… به شماره شناسنامه ………………صادره از ……………… متولد ………………………… ساکن …………………………………….. مالک ششدانگ آپارتمان / کاشانه به شماره و پلاک …………..به شماره ثبت……………فرعی………….از اصلی…………………… واقع در بخش ………………. صرفنظر نموده و رضایت تامه و کامله دارم اداره ثبت اسناد و املاک ………………. و مراجع ذیصلاح اداری و ثبتی و قانونی وفق مقررات و موازین قانونی در این خصوص تصمیمات لازمه را اتخاذ نموده و نسبت به اصلاح اسناد مالکیت و دفاتر مربوط و موجوده در اداره ثبت نیز اقدام نمایند و در این خصوص هیچگونه ادعا و اعتراضی نداشته و ندارم. امضا و اثر انگشت ………………………… به تاریخ…………. امضا و اثر انگشت شاهد اول ………………………… به تاریخ…………….

نمونه اقرارنامه دریافت پول

اینجانب : ……………… فرزند آقای ……………… و نام مادر خانم ……………….. دارای شناسنامه شماره : …………… صادره از : …………………… متولد : ……………. ساکن : …………………………………………………………………………………………………….. همسر مرحوم : ………………………… با التفات به گواهی حصر وراثت شماره …………. مورخ / / 13 صادره از شعبه ……… شورای حل اختلاف…….. و گواهینامه واریز مالیات بر ارث شماره …………… مورخ / / 13 صادره از سرممیزی …………. ارث تهران بموجب این سند رسمی اظهار و اعلام می دارم که کلیه سهم الارث خود از آن مرحوم را از قیمت ابنیه و اشجار و اموال منقول و غیرمنقول و نیز تمام مهریه خود را از سایر ورثه قانونی آن مرحوم دریافت و وصول نموده و دیگر هیچگونه حقی نسبت بماترک آن مرحوم ندارم و ضمن عقد خارج لازم ( که بطور شفاهی عقد خارج لازم فی مابین اینجانب و ورثه آن مرحوم منعقد گردیده) هر گونه ادعا و اعتراض بعدی و احتمالی خود را ولو به عنوان تضررّ و غیره سلب و ساقط نموده و می نمایم. تاریخ : ……………………

نمونه اقرارنامه مدیران برای ثبت شرکت سهامی خاص

ریاست محترم اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری با سلام احتراماَ در خصوص شرکت در شرف تاسیس………………( با مسئولیت محدود) به استحضار می رساند :تمام اعضای هیات مدیره و بازرسان اعم از اصلی و علی البدل بدینوسیله تعهد و اقرار می نماید که دارای سوء پیشینه کیفری نبوده و ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 147 لایحه اصلاحی قانون مشمول هیچ یک از اعضای هیات مدیره نمی باشد و با امضاء ذیل این برگه ضمن تایید مفاد فوق بدینوسیله قبولی سمت فوق را اعلام می داریم. همچنین مدیر عامل شرکت بدینوسیله تعهد و اقرار می نماید که دارای سوء پیشینه کیفری نبوده و مشمول ممنوعیات مندرج در اصل 141 قانون اساسی و ماده 126 قانون تجارت نمی باشد و با امضاء ذیل این برگه ضمن تایید مفاد قبولی سمت خود را اعلام می نماید. لذا مراتب به حضور شما تقدیم می گردد.

نمونه اقرارنامه صلح

مصالح : خانم/آقای …….. به شماره شناسنامه …… صادره از…… به کدملی ………. به نشانی ……….. . متصالح : خانم/آقای …….. به شماره شناسنامه …… صادره از …… به کدملی ………. به نشانی ………. . مورد صلح : کلیه حقوق راجع به شش دانگ ملکیت و عرصه و اعیان به انضمام حق کسب، پیشه یا تجارت و سرقفلی یک واحد تجاری (مغازه) به پلاک ثبتی …………………… واقع در …………………. با تمامی توابع و ملحقات و آنچه که در سند مالکیت آمده اعم از پارکینگ و انباری و نیز انشعابات آب و برق و گاز و تلفن منصوب در آن که متعاقب تنظیم این صلحنامه و در خصوص واگذاری کلیه حقوق ناشی از مالکیت مورد صلح موصوف، سند انتقال قطعی تنظیم نماید. با این صلحنامه دیگر مصالح نسبت به مالکیت واحد تجاری مذکور ادعایی نخواهد داشت.

مبلغ قرارداد: مبلغ ……………. ریال وجه رایج که تماماً نقداً بنا به اقرار به مصالح تسلیم و تادیه گردیده.

برای کسب اطلاعات در رابطه با انواع وکالت نامه محضری و پاسخ این سوال که برای انحصار وراثت کجا برویم کلیک کنید.

فرم اقرارنامه
فرم اقرارنامه

فرم اقرارنامه

فرم اقرارنامه برگه ای می باشد که در آن اطلاعات طرفین و موضوع قرارداد بین آن ها نوشته میشود. انواع فرم اقرار نامه عبارت اند از:

  • اقرارنامه عدول از شهادت
  • اقرارنامه دریافت مهریه
  • اقرارنامه دریافت سهم الارث
  • اقرارنامه ابرا مهریه
  • اقرارنامه بخشش سهم الارث
  • اقرار نامه ثبت شرکت
  • اقرارنامه مدیریتی ثبت شرکت
  • اقرارنامه خودرو
  • اقرارنامه حضانت فرزند
  • اقرارنامه بذل مهریه
  • اقرارنامه مالی
  • اقرارنامه مدیران
  • اقرارنامه ملکی
  • اقرارنامه مدیریتی
  • اقرارنامه طلاق توافقی
  • اقرارنامه غیر مالی مهریه
  • اقرارنامه مدیریتی موسسه غیر تجاری

پیشنهاد میشود برای دانلود فرم اقرارنامه و همچنین کسب اطلاعات در رابطه با شرایط دادخواست ابطال اقرار نامه دستی همین حالا با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

اقرار نامه چقدر اعتبار دارد

مدت اعتبار اقرارنامه رسمی وعادی به شرایط قانونی بستگی دارد. اقرارنامه عادی یا دستی بدون مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ثبت می شود.‌ اما مدت زمان اعتبار اقرارنامه های دستی متناسب با مقداری می باشد که داخل سند قید شده است.

اقرارنامه به انگلیسی affidavit

اقرارنامه بخشش مهریه

به استناد ماده ۹۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیم عشر در ابرا و بخشش و بذل وصول نمیشود. ماده ۹۸ – چنانچه زوجه پس از صدور اجرائیه در خصوص وصول مهریه و لازم‌الاجراء شدن به هر علت از ادامه عملیات اجرائی منصرف شود از پرداخت نیم عشر دولتی معاف خواهند بود.

در این بخش نمونه اقرارنامه بخشش مهریه را قرار داده ایم:

نمونه اقرارنامه بخشیدن تمامی مهریه اینجانب …………………………….. فرزند …………………. دارنده شماره شناسنامه ………………. صادره از ………………… متولد………………. به شماره ملی ………………….. ساکن ………………………………….. با طیب خاطر و رضای کامل اقرار و اعتراف می نمایم مبنی بر اینکه تمامی و کل مهریه خود که عبارت از تعداد/مبلغ ……………………. موضوع قباله نکاحیه ثبت شده تحت شماره …………………. دفتر ازدواج شماره…………….. می باشد به صورت کامل به شوهرم آقای …………………………….. فرزند ………………… بشناسنامه ……………………… صادره از ……….. متولد ………………….. ساکن …………………………….. ، بذل و بخشش نموده ام و در رابطه با موارد یاد شده هیچ گونه ادعائی از شوهرم با مشخصات بالا نداشته و ندارم. ضمناً اینجانب ……………………………… با مشخصات ذکرشده در فوق به عنوان شوهر خانم ………………………… با مشخصات بالا با طیب خاطر و رضای کامل نسبت به موارد مندرج در بالا مقر و معترف می باشم . علاوه بر آن 1- آقای / خانم ………………………. فرزند………….. بشناسنامه ……………………… صادره از …………………. متولد …………….. به شماره ملی ………………………… ساکن ………………………………………………………………………. شغل ……….. 2- آقای / خانم ……………………………… فرزند …………………. بشناسنامه ………………………. صادره از …………………متولد ……………….. به شماره ملی ……………………….. ساکن …………………………………………………………. شغل ……………… هویت طرفین را تصدیق و ذیل سند را امضاء نمودند . بتاریخ …. / …. / ………………. هجری شمسی .

پیشنهاد ویژه: برای مشاهده شرایط و قوانین الزام به تنظیم سند رسمی و مطالبه خسارت کلیک کنید.

اقرارنامه مالی چیست

اقرارنامه مالی یکی از انواع اقرارنامه ها می باشد، این نوع اقرارنامه یک سند کتبی عادی یا رسمی است که به موجب آن شخصی، از حقی به نفع دیگری و به ضرر خودش خبر می دهد و در صورتی دارای اعتبار خواهد بود که مطابق شرایط تنظیم انواع اقرار نامه تنظیم شده باشد.

شرایط صحت اقرارنامه

شرایط صحت اقرارنامه عبارت است از:

نویسنده اقرارنامه باید، بالغ، عاقل، قاصد و مختار باشد و بنابراین، اقرار مجنون، صغیر، غیر قاصد و فرد مکره، به موجب اقرارنامه، قبول نخواهد بود.

اقرار در اقرار نامه، نباید معلق بوده یا در خصوص اموری که بر حسب قانون صحیح نیست یا عقلا و عادتا ممکن نیست باشد. مقرله یا کسی که نسبت به او اقرار صورت می گیرد، باید معین و مشخص بوده و نباید مجهول باشد.

ثبت اقرارنامه یکی از دشوار ترین انواع پرونده ها و اسنادی می باشد که دارای مراحل طولانی و زمان بر است، به همین دلیل پیشنهاد میشود از یک وکیل اقرار نامه و یا یک وکیل حرفه ای در زمینه ثبت مدارک و اسناد راهنمایی بگیرید.

اعتبار اقرارنامه غیر مالی

همانطور که بالاتر نیز در رابطه با اعتبار اقرارنامه ها گفته شد، اعتبار اقرارنامه غیر مالی متناسب با تاریخی که در اقرارنامه ذکر شده است متغیر می باشد. لازم به ذکر است در شرایطی که اقرارنامه دستی، خارج از مهلت، به دادگاه، ارائه شود، حتی با فرض اینکه به صورت صحیح تنظیم شده باشد، فاقد اعتبار بوده و قابل استناد نمی باشد.

سوالات متداول

اقرار نامه یعنی چه؟

اقرار نامه سندی می باشد که در آن فرد از حقی به نفع دیگری و به ضرر خود اطلاع می دهد. داخل مقاله در رابطه با اقرارنامه ها به صورت جامع صحبت کرده ایم.

انواع اقرار نامه چیست؟

اقرار نامه دارای انواع متنوعی می باشد. از جمله انواع اقرارنامه ها عبارت اند از: اقرارنامه عدول از شهادت
اقرارنامه دریافت مهریه
اقرارنامه دریافت سهم الارث
اقرارنامه ابرا مهریه و …

مدت اعتبار اقرار نامه چقدر است؟

مدت اعتبار اقرار نامه متناسب با نوع آن و همچنین تاریخی که داخل سند ذکر شده است متغیر می باشد.

ایا اقرارنامه بعد از فوت باطل میشود؟

خیر، اقرارنامه بعد از فوت باطل نمیشود. اگراقرارنامه چه به صورت رسمی و چه به صورت عادی و محضری، تنظیم شده باشد بعد از فوت اقرار کننده باطل نمیشود.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد مخپحمدید
6 ماه قبل

اینجانب اقرار نامه اصلاحی تنظیم کرد برای قطعی غیر منقول که در ان سهم خریداران اشتباه نوشته شده بود و بنده هم فروشنده و خریدار را به دفتر خانه اورده و اقرار نامه را امصا نمودن الان بترزس امده میگه نباید اقرار نام نوشته بشه و تخلف حساب کرده لطفا بنده رو راهنمای فرمایید

vekalatetehran
4 ماه قبل

سلام برای این موضوع بهتر این است که مدارک و اسنادتون بررسی شود لذا پیشنهاد میشه که حضورا با هماهنگی قبلی دفتر تشریف بیارید و توسط وکیل بررسی انجام شود.

علی
3 ماه قبل

باسلام پدرم 40 سال پیش ملکی را به طور رسمی از فردی خریده و اکنون فردی که نوه برادرش است مدعی است که باید پدرم یک اقرارنامه عادی که توسط آن فرد تنظیم شده را امضا کند و اقرار کند که این ملک متعلق به برادرش هم بوده و با توجه به اینکه چندین بار اقدام به تهدید و ارعاب پدرم کرده و چون از اساس این موضوع کذب است پدرم این اقرارنانه عادی را که نوه برادرش علیه او تنظیم کرده را امضا نکرده و اکنون پس از گذشت پنج سال یکی از آشنایان آن فرد پیغام آورده که این فرد سال گذشته از غفلت پدر سالخورده ما (83)سال سن استفاده کرده و به لطایف الحیل امضا پدرم را بر روی آن اقرارنامه عادی گرفته و مدعی شده به محض اینکه پدر ما از دنیا برود این اقرارنامه را در دادگاه به جریان می اندازد اگر واقعا این ادعایش،درست باشه و امضای پدرمان را گرفته باشد و بعد از فوت پدرمان آن را نشان دهد ما چه باید بکنیم

vekalatetehran
1 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام همراه گرامی برای این موضوع باید با وکلای مجموعه مشاوره تلفنی یا حضوری شوید برای این منظور لطفا با تلفن مجموعه تماس بگیرید. با تشکر

خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت