به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

برگه طلاق نامه چیست

برگه طلاق نامه چیست

برگه طلاق نامه سندی می باشد که به زن و مرد بعد از طلاق داده میشود و بیانگر ثبت شدن طلاق آن ها می باشد. در واقع میتوان گفت یکی از اسناد و مدارک مهمی که بعد از طلاق برای اطلاع رسانی ثبت شدن طلاق به طرفین پرونده داده میشود، برگه طلاق نامه می باشد.

در ادامه مقاله با ماهمراه باشید تا با اینکه مفهوم برگه طلاق نامه چیست و همچنین نمونه برگه طلاق نامه به صورت جامع آشنا شوید.

برگه طلاق نامه چیست
برگه طلاق نامه چیست

طلاق نامه یک دفترچه کوچکی می باشد که در آن مشخصات شما و همسرتان و همچنین تاریخ ازدواج و طلاق شما ذکر شده است و در واقع سندی می باشد که بیانگر ثبت بودن طلاق شما می باشد.

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره با بهترین وکیل طلاق تهران همین حالا با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا مشاوران وکارشناسان ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. تلفن دفتر 88939832

لازم به ذکر است، در بسیاری از کشور ها برگه طلاق نامه نیاز به امضای همسران و شاهدان حاضر در جلسه طلاق دارد و پس از ثبت در دفترخانه رسمی به عنوان اثبات رسمی طلاق می باشد.

شما عزیزان میتوانید پس از اینکه مدارک لازم برای ثبت طلاق در محضر ارائه شده و طلاق در دفترخانه انجام شد، سند طلاق یا طلاق نامه را دریافت نمایید و در صورت لزوم از سند یا برگه طلاق استفاده کنید.

طلاق نامه به انگلیسی : Bill of divorce

برگه طلاق نامه

همانطور که میدانید، هنگامی که زن و مرد از یکدیگر جدا شده و طلاق میگیرند، پس از گذشتن عده طلاق دیگر به صورت رسمی و حقوقی رابطه زناشویی آن ها خاتمه یافته وهیچ گونه رابطه محرمیت و زوجیتی دیگر با هم نخواهند داشت.

برگه طلاق یا همان برگه حکم طلاق و طلاقنامه سند و مدرکی می باشد که بیان گر این موضوع می باشد که زن و مرد به صورت رسمی از یگدیگر جدا شده اند و دیگر به یکدیگر هیچ تعهدی در زندگی زناشویی ندارند.

یکی از نکات مهمی که باید در رابطه با برگه طلاق نامه بدانید این است که برگه طلاق دادگاه یعنی برگه ای که دادگاه به طرفین پرونده به عنوان حکم طلاق میدهد تا طلاق نامه رسمی متفاوتی باشد و در واقع برگه طلاقنامه دفترچه ای می باشد که داخل آن تمامی اطلاعات مربوط به طلاق وجدایی زن و مرد قید شده است.

همچنین از دیگرنکات مهمی که باید همواره به آن دقت و توجه داشته باشید این مورد می باشد که در انواع طلاق، چه حق طلاق با زن باشد و چه مرد، برگه ی طلاق نامه هیچ تفاوتی با طلاق نامه های معمولی نخواهد داشت.

شما عزیزان میتوانید برای دانلود و دریافت فایل طلاق نامه pdf و دانلود برگه طلاق نامه روی دکمه زیر کلیک کنید.

لازم به ذکر است، برگه ویا همان سند طلاقنامه در جلسه دادگاه طلاق و توسط قاضی به طرفین پرونده داده میشود و بیانگر رسمی شدن طلاق و جدایی آن ها و اتمام مراحل طلاق آن دو می باشد.

برای کسب اطلاعات در رابطه با مراحل ملاقات با فرزند بعد از طلاق و همچنین قوانین مهریه با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا بهترین وکیل مهریه در تهران شما عزیزان را راهنمایی نماید. تلفن دفتر 88939832

مراحل صدور برگه طلاق نامه
مراحل صدور برگه طلاق نامه

مراحل صدور برگه طلاق نامه

بالاتر پاسخ این سوال که برگه طلاق نامه چیست را برای شما عزیزان قرار دادیم، مراحل صدور برگه طلاق نامه به این صورت می باشد که طرفین پرونده مراحل دادگاه خانواده و ارسال شدن حکم طلاق توسط قاضی را میگذرانند و دفترخانه مندرجات مربوط به سند طلاق را بر روی برگه ای به صورت خلاصه نوشته و آن را به عنوان برگه طلاق نامه تحویل طرفین می دهد.

لازم به ذکر است، مرد می تواند با مراجعه دفترخانه ای که طلاق وی در آن ثبت شده است رونوشت یا برگه و فرم طلاق نامه را بعد از گذشت چند سال نیز تحویل بگیرد و یا اقدام به دریافت برگه طلاق نامه نماید. یکی از موارد مهمی که همواره ذهن افراد را به خود مشغول می نماید این است که چطور میتوان طلاق نامه گم شده را از دفترخانه تحویل گرفت؟ در رابطه با پاسخ این سوال باید بگوییم در صورت گم شدن سند طلاق خانم می تواند با مراجعه به همان محل ثبت کننده طلاق برگه طلاق نامه جدیدی دریافت دارد.

نحوه صدور سند طلاق نامه به این صورت می باشد که باید برای دریافت سند طلاق نامه باید به دفترخانه ای که طلاق در آن ثبت شده است مراجعه نمود و برگه طلاق نامه را دریافت نمایید. همچنین باید بدانید که این برگه طلاق نامه یا همان طلاق نامه جدید که از دفترخانه دریافت می نمایید به لحاظ قانونی معتبر بوده و برای استفاده از آن در زمان صدور شناسنامه المثنی هیچ مانعی وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد میشود اگر میخواهید بدانید طلاق توافقی بدون وکیل چقدر زمان میبرد و همچنین حق و حقوق زن بعد از طلاق چه میشود کلیک کنید.

نمونه برگه طلاق نامه

در برگه توافق نامه طلاق و همچنین برگه طلاق غیابی تمامی اطلاعات مربوط به طلاق از جمله تاریخ صدور این سند و همچنین شماره طلاقنامه ذکر شده است. در این بخش برای شما عزیزان نمونه برگه طلاق نامه و عکس برگه طلاق نامه را قرار داده ایم.

زوجیت دایم زوجین بر اساس سند شماره ترتیب مورخه **** دفتر ازدواج شماره **** تهران محرز است. طبق دادنامه شماره *مورخه **** شعبه ****دادگاه خانواده ۲ تهران زوجین به شرح زیر توافق نمودند:

در قبال ثبت و اجرای صیغه طلاق زوجه هیچگونه ادعایی در خصوص نفقه و اجرت المثل و جهیزیه و نحله و شرط تنصیف دارایی نداشته و نخواهد داشت. کل مهریه ما في القباله زوجه ۵۱۴ عدد سکه طلای تمام بهار آزادی می باشد که زوجه مبلغ پانصد میلیون تومان بابت بخشی از مهریه قبل از اجرا و ثبت طلاق دریافت خواهد نمود. زوجه ما بقی مهریه خود را در قبال طلاق خلع به زوج بذل نموده و وکیل زوج قبول بذل نموده است.

زوجه حسب اقرار در طهر غير مواقعه است و طبق گواهی پزشکی باردار نمی باشد . زوجین فاقد فرزند مشترک می باشند.نوع طلاق خلع نوبت اول است و مراتب عده و طهر به زوجه و وکلای ایشان تفهیم گردید. نصایح سردفتر در جهت اصلاح ذات البين موثر واقع نگردید و طلاق با حضور شهود عدلین و وکلا و سردفتر جاری و ثبت گردید.

عکس برگه طلاق

برگه طلاق نامه توافقی

طلاق نامه توافقی نیز در دسته انواع طلاق نامه رسمی قرار میگیرد. مراحل دریافت برگه طلاق شناسنامه در طلاق توافقی به این صورت می باشد که ابتدا به دادگاه خانواده مراجعه کرده و دادگاه حکم طلاق یا گواهی عدم سازش را صادر می کند و به طرفین دعوی می دهد.

پس از صدور این گواهی توسط قاضی، طرفین مدارک لازم را برای ثبت طلاق تهیه می کنند و به دفتر طلاق مراجعه می نمایند. با جاری شدن صیغه ی طلاق زن و شوهر به یک دیگر نا محرم می شوند و پس از ثبت طلاق در دفتر می توانند برگه ی طلاق نامه یا سند طلاق خود را دریافت نمایند.

مدارک لازم برای گرفتن برگه طلاق نامه توافقی عبارت است از:

  • اصل یا کپی یا رونوشت عقد نامه
  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل یا کپی کارت ملی
  • برگه ای برای توافق یا مشخص نمودن مهریه ، نفقه ، جهیزیه، و حضانت فرزند
  • گواهی عدم بارداری

در رابطه با پاسخ این سوال که طلاق نامه چه شکلی است باید بگوییم طلاق نامه دستی یک دفترچه ای می باشد که در هر برگه از آن اطلاعات مربوط به طلاق زوجین نوشته شده است.

تصویر برگه طلاق نامه

متن برگه طلاق نامه

بنام خدا قرارداد حاضر فی مابین آقای…….. فرزند……. به شماره شناسنامه……… و شماره ملی……. به نشانی……………… و شماره تماس….. و سرکار خانم…… فرزند……. به شماره شناسنامه…….. و شماره ملی……… به نشانی………………… به شرح مواد آتی منعقد گردید. ۱- سرکار خانم…… تعداد….. سکه از مهریه خود را در قبال اجرای صیغه طلاق به آقای….. بذل می نماید و حق رجوع به مابذل را از خود سلب و ساقط می نماید.

توافق گردید آقای….. جمعاً مبلغ….. به سرکار خانم….. به عنوان مهریه/ نفقه/ اجرت المثل «عنوان دقیق حقوق مالی که مقرر است به زوجه پرداخت شود» پرداخت نماید؛ که مبلغ…… به عنوان پیش پرداخت در دفتر ازدواج وطلاق و ماهیانه مبلغ….. به شماره حساب/ شماره کارت….. واریز نماید.

نکته- بذل مهریه می تواند نسبت به تمام آن باشد و یا بخشی از آن و زوجه الزامی به بذل کل مهریه خود در قبال اجرای صیغه طلاق ندارد. ۲- سرکار خانم…….. جهیزیه خود را مسترد نموده/ مسترد می نماید/ ادعایی در خصوص جهیزیه ندارد/ مبلغ….. بابت جهیزیه و در قبال اجرای صیغه طلاق می گیرد.

۳- سرکار خانم….. در خصوص نفقه گذشته، حال و آینده و همچنین در خصوص اجرت المثل، و در قبال اجرای صیغه طلاق ادعایی ندارد/ نفقه خود را به مبلغ…. طبق پرنده کلاسه…. دریافت می نماید/ نفقه و اجرت المثل خود را دریافت نموده و پس از اجرای صیغه طلاق ادعایی در این خصوص ندارد، برگه طلاق رو امضا کردیم.

سوالات متداول

معنی برگه طلاق نامه چیست؟

برگه طلاق نامه سندی می باشد که بیانگر طلاق رسمی شما خواهد بود. داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با اینکه برگه طلاق نامه چیست صحبت کرده ایم.

طلاق نامه چگونه صادر می شود؟

صدور طلاقنامه پس از ارسال شدن حکم طلاق و توسط دفاتر طلاق صورت میگیرد. داخل مقاله مراحل صدور طلاقنامه را قرار داده ایم.

مدارک لازم برای دریافت برگه طلاق نامه چیست؟

از جمله مهمترین مدارک لازم برای دریافت برگه طلاق نامه حکم وگواهی عدم سازش و حکم طلاق دادگاه می باشد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت