به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

تایید بطلان معامله به دلیل حجر

تایید بطلان معامله به دلیل حجر

تایید بطلان معامله به دلیل حجر در دادگاه و با مراجعه مالک و درخواست باطل نمودن معامله توسط قاضی صورت میگردد. شما عزیزان باید برای تایید بطلان معامله به دلیل حجر و ارائه دادخواست تایید بطلان معامله مدارک و اسناد لازم را به یکی از نزدیکترین دفاتر خدمات قضایی به محل زندگی خود برده و اقدام به بطلان معامله به دلیل حجر نمایید.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه دادخواست تایید بطلان معامله و دریافت مشاوره با بهترین وکیل ثبتی تهران با شماره تلفن ما در دفتر وکالت تهران 02188939832 تماس بگیرید تا متخصصین و مشاوران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

تایید بطلان معامله به دلیل حجر
تایید بطلان معامله به دلیل حجر

تایید بطلان معامله به دلیل حجر

حجر به افرادی گفته میشود که یا صغر بوده و در واقع به بلوغ نرسیده باشد و یا سفیه بوده یعنی کسی که عقل معاش ندارد. همچنین دارای دیوانگی باشد است. در چنین مواردی باید گفت، انجام هرگونه معامله با هر یک از این افراد با این ویژگی ها باطل بوده و به دلیل عدم ثبات عقلی فرد مقابل این معامله غیر قانونی خواهد بود.

پس در رابطه با بطلان معامله به دلیل حجر میتوان گفت، برای اینکه بخواهید اقدام به بطلان معامله به دلیل حجر نمایید باید مدارکی همچون سند اثبات دیوانگی و یا حجر بودن فرد قرد معامله کننده را با خود به همراه اسناد و. مدارک معامله به یکی از دفاتر قضایی نزدیک به خود ببرید و اقدام به ارائه درخواست بطلان معامله به دلیل حجر به دادگاه صالح نمایید.

پیشنهاد میشود برای انجام امور ثبتی همچون ارائه دادخواست تایید بطلان معامله به دلیل حجر به دادگاه از یک وکیل ثبتی حرفه ای و کار بلد راهنمایی و مشاوره بگیرید. تلفن دفتر وکالت تهران 02188939832

این نکته را باید در نظر داشته باشید که مرجع صالح برای رسیدگی به دعوی ابطال معامله به دلیل حجر در صلاحیت  دادگاهی می باشد که ملک در آنجا واقع شده است و در مورد تاجر ورشکسته، دادگاهی که حکم ورشکستگی او را صادر کرده صلاحیت رسیدگی به دادخواست تایید بطلان معامله با محجور را دارا می باشد.

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات در رابطه با تایید بطلان معامله فضولی و همچنین تایید بطلان معامله به دلیل بازداشت بودن وارد مقالات مربوطه شوید.

تایید بطلان معامله حجر
تایید بطلان معامله حجر

تایید بطلان معامله حجر

با توجه به گفته های بالا در رابطه با حجر، باید بگوییم در قانون جمهوری اسلامی ایران بستن قرارداد و یا کعامله کردن با هرگونه از افراد حجر غیر قانونی بوده و کاملا باطل می باشد. در رابطه با این موضوع مفاد گوناگونی در قانون وجود دارد که از جمله آن ها ماده ۱۲۱۲ قانون مدنی می باشد که بیان میدارد: اعمال و اقوال صغیر تا حدی که مربوط به اموال و حقوق مالی او باشد باطل و بلا اثر می باشد مع‌ذلک صغیر ممیز می‌تواند تملک بلاعوض کند مثل قبول هبه و صلح بلاعوض و حیازت مباحات.

همچنین ماده ۱۲۱۳ قانون مدنی تایید بطلان معامله به دلیل حجر بیان میدارد مجنون دائمی مطلقاً و مجنون ادواری در حال جنون نمی‌تواند هیچ تصرفی در اموال و حقوق مالی خود بنماید. ولو با اجازه‌ ولی یا قیم خود، لکن اعمال حقوقی که مجنون ادواری در حال افاقه می‌نماید نافذ می باشد مشروط بر آن که افاقه‌ او مسلم باشد.

لازم به ذکر است، بر اساس ماده ۱۲۱۴ قانون مدنی بطلان معامله، محجور معاملات و تصرفات غیر رشید در اموال خود نافذ نیست مگر با اجازه‌ ولی یا قیم او، اعم از این که این اجازه قبلاً داده شده باشد یا بعد از انجام عمل. مع‌ذلک تملکات بلاعوض از هر قبیل که باشد بدون اجازه هم نافذ است.

پیشنهاد میشود برای درخواست وکیل ابطال سند رسمی کلیک کنید.

برای تایید بطلان معامله حجر باید طرف معامله شرایط زیر را داشته باشد:

  • فرد دیوانه بوده و دیوانگی وی در دادگاه ثابت شده باشد
  • فرد به سن بلوغ نرسیده باشد
  • فرد سفیه باشد و برای معامله نیاز به قیم داشته باشد
  • فرد تاجر ورشکسته باشد

برای دادخواست تایید بطلان معامله ابتدا باید با ارائه اسناد و مدارکی که بالاتر نیز در رابطه با آن ها صحبت شد به دادگاه درخواست خود را ثبت نمایید.

ابطال معامله به دلیل عدم پرداخت ثمن

برای درخواست ابطال معامله به دلیل عدم پرداخت ثمن باید حداقل سه روز از زمان عقد بیع گذشته باشد. به این صورت فرد فروشنده در معامله می تواند با توجه به خیار تاخیر ثمن اقدام کند و معامله مربوط را فسخ کند.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان در خصوص امور ثبتی همین حالا با بهترین دفتر وکالت در تهران تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

دلایل بطلان معامله حجر

همانطور که بالاتر نیز در رابطه با بطلان معامله حجر گفته شد، از جمله اشخاص محجوری که معاملات آنها باطل و غیر قانونی می باشد مجنون و صغیر غیر ممیز می باشد بنابراین اگر شخص مجنون یا صغیر غیر ممیزی ملکی را معامله کند آن معامله باطل خواهد بود و طرف دیگر معامله می‌ تواند تایید و اعلام بطلان آن را از دادگاه و قاضی بخواهد.

برای کسب اطلاعات در رابطه با تأیید بطلان قرارداد به جهت در رهن بودن ملک کلیک کنید.

نتیجه گیری

بطلان معامله به دلیل حجر به معنای باطل نمودن یک معامله و قرارداد می باشد که بین یک فرد با یک فرد محجور نوشته شده باشد. افراد محجور به دلیل عدم داشتن ثبات عقلی قادر به انجام معاملات نیستند. شما عزیزان برای تایید بطلان معامله به دلیل حجر نیازمند کمک گرفتن از یک وکیل ثبتی حرفه ای و کار بلد خواهید بود که پیشنهاد میشود با شماره گیری یکی از تلفن های ما در دفتر وکالت تهران انجام این کار را به بهترین وکلای ثبتی ما بسپارید.

سوالات متداول

تایید بطلان معامله به دلیل حجر به چه صورت است؟

تایید بطلان معامله به دلیل حجر در دادگاه و توسط قاضی امکان پذیر می باشد. در مقاله در رابطه با تایید بطلان معامله به دلیل حجر صحبت کرده ایم.

بطلان معامله به دلیل حجر چگونه است؟

بطلان معامله به دلیل حجر با ارائه شواهد و مدارک به دادگاه صالح و بررسی اسناد امکان پذیر می باشد. داخل مقاله نحوه بطلان معامله به دلیل حجر را قرار داده ایم.

محجورین چه کسانی هستند؟

محجورین و حجر به افرادی گفته میشود که ثبات عقلی نداشته و یا تاجر ورشکسته می باشند. همچنین افرادی که به سن بلوغ نرسیده باشند نیز در دسته محجورین قرار میگیرند.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت