به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

جرم مزاحمت تلفنی

جرم مزاحمت تلفنی

هر آنچه که باید در رابطه با جرم مزاحمت تلفنی و شکایت از مزاحم تلفنی بدانید را داخل این مقاله برای شما عزیزان قرار داده ایم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع مزاحمت تلفنی و روش های شکایت از آن ها آشنا شوید.

شما میتوانید برای مشاوره در رابطه با جرم مزاحمت تلفنی با وکلای ما در دفتر وکالت تهران مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی بگیرید 02188939832 و 09127654109.

جرم مزاحمت تلفنی
جرم مزاحمت تلفنی

جرم مزاحمت تلفنی

متاسفانه امروزه بسیار شاهد این موضوع هستیم که افرادی از طریق تلفن اقدام به ایجاد مزاحمت برای افراد دیگر می نمایند، گاهی ممکن است افراد این کار را از روی خصومت شخصی و یا مشکلات خانوادگی انجام دهند و در بسیاری از مواقع دیگر برای سوء استفاده و همچنین اخاذی اقدام به ایجاد مزاحمت تلفنی نمایند.

بر اساس ماده 641 قانون مجازات اسلامی : “هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند ، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد”

همچنین به موجب ماده واحده اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تاسیس شرکت مخابراتی ایران مصوب سال 1336 جرم مزاحمت پیامکی : ” هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سوءنیت ارتباط دیگری را مختل کند بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود.

مزاحمت تلفنی چیست

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، مزاحمت تلفنی یعنی ایجاد هرگونه آزار و اذیت از طریق تلفن. مزاحمت تلفنی انواع متعددی دارد، یکی از انواع مزاحمت تلفنی، مزاحمت تلفنی تلفن ثابت می باشد. برای اعلام مزاحمت تلفنی تلفن ثابت به مخابرات نطدیک به محل زندگی خود رفته و از تماس های فرد مزاحم پرینت بگیرید، سپس اقدام به ثبت شکایت خود نمایید.

حکم مزاحمت تلفنی برای بانوان

در صورت مشاهده انواع مزاحمت های تلفنی برای خودتان ابتدا به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و شکواییه خود را ثبت نماید تا برای دادسرای صالح فرستاده شود.

طبق به ماده 12 قانون مجازات اسلامی در رابطه با حکم مزاحمت تلفنی برای بانوان: در صورتی که علم قاضی با ادله ثانونی دیگر در تعارض باشداگر علم ، بین باقی بماند ، آن ادله برای قاضی معتبر نیست و قاضی با ذکر مستندات علم خود و جهات رد ادله دیگر، رای صادر می کند. چنانچه برای قاضی علم حاصل نشود، ادله قانونی معتبر است و بر اساس آنها رای صادر می شود.

همچنین روش اعلام مزاحمت تلفنی تلفن ثابت نیز تنظیم شکواییه در دفاتر قضایی می باشد، بعد از تنظیم نمودن شکواییه شعبه دادسرا دستور استعلام از مخابرات را صادر نموده و با توجه به به نتیجه استعلام تصمیم گیری می نماید. این روش همانند نحوه شکایت از مزاحم تلفنی همراه اول پس از رسیدگی مقدماتی در دادسرا در صورتی که دادسرا وقوع جرم را احراز نکند قرار منع تعقیب صادر کرده و در غیر این صورت با صدور قرار جلب به رسیدگی پرونده را به دادگاه کیفری دو ارسال می گردد.

مطابق ماده 641 قانون مجازات اسلامی : «هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت ‌مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.».

اثبات مزاحمت تلفنی
اثبات مزاحمت تلفنی

اثبات مزاحمت تلفنی

همانطور که بالاتر نیز گفته شد مزاحمت تلفنی با سیم کارت دیگری نیز توسط بازرسان دادسرای صالح قابل پیگیری می باشد، حتی در صورتی که افراد از سیمکارت فرد دیگری برای ایجاد مزاحمت تلفنی استفاده نمایند بازرسان دادگاه صالح میتوانند از روی محل و لوکیشن فرد، وی را پیدا کنند.

پس از اثبات مزاحمت تلفنی دادگاه کیفری دو با ارسال ابلاغیه وقت دادرسی برای شاکی و متهم تشکیل گردیده و در صورتی که وقوع جرم مزاحمت تلفنی را محرز بداند اقدام به صادر کردن حکم و مجازات فرد مزاحم می نمایند.

متن شکایت مزاحمت تلفنی

در این بخش برای شما عزیزان متن شکایت مزاحمت تلفنی را قرار داده ایم.

با سلام احتراماً به استحضار می رساند: اینجانب مالک خط تلفن به شماره ……… می باشم که مشتکی عنه از طریق شماره های ……. از تاریخ …….. به مدت …….. با بنده تماس گرفته و ایجاد مزاحمت کرده است.

اینجانب بارها از ایشان تقاضا کرده ام که دیگر مزاحم نشوند، اما ایشان همچنان به مزاحمت های خود ادامه می دهند و علاوه بر تماس های تلفنی، پیامک های غیراخلاقی نیز ارسال می نمایند که موجب سلب آسایش بنده شده اند. لازم به ذکر است که با درخواست اینجانب در تاریخ …. اخطاری از سمت شرکت مخابرات برای ایشان ارسال شد که این اقدام نیز بی فایده بوده است.

لذا با توجه به ادله اینجانب که شامل لیست تماس ها و پیامک ها و ……… می باشد و با استناد به ماده 641 قانون مجازات اسلامی تعزیرات، تعقیب و مجازات ایشان را استدعا دارم. همچنین با توجه به خسارت های وارده به اینجانب که به مبلغ … است، بدواً صدور و اجرای فوری تامین خواسته را تقاضا دارم.

نمونه رای مزاحمت تلفنی

درخصوص اتهام دائر به ایجاد مزاحمت تلفنی با بررسی محتویات پرونده شکایت شاکی اقرار صریح متهم کیفرخواست دادستان عمومی وانقلاب وسایر قرائن موجود بزه انتسابی به نامبرده محرزاست و دادگاه باستناد ماده 641 قانون مجازات اسلامی دررعایت بند2 ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت به پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال جزای نقدی بدل ازحبس محکوم می نماید رأی صادره حضوری وظرف 20 روز ازتاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی درمحاکم تجدیدنظر می باشد.

پیشنهاد میشود حتما در این رابطه مقاله ی نشر اکاذیب چیست را مطالعه نمایید.

دفاع در پرونده مزاحمت تلفنی
دفاع در پرونده مزاحمت تلفنی

دفاع در پرونده مزاحمت تلفنی

یکی از روش های دفاع در پرونده مزاحمت تلفنی، داشتن یک وکیل کیفری خوب در تهران می باشد، یکی از مهم ترین مراحل شکایت کیفری، تنظیم شکوائیه است. این مرحله باید طبق اصول و قواعد خاصی جلو برود تا به نتیجه مناسبی برسد و وکیل مزاحمت تلفنی، با رعایت این اصول و قواعد به شما کمک خواهد کرد. 

ضمن این که شما به راهنمایی یک وکیل مزاحمت تلفنی مجرب برای جمع آوری مدارک جهت ثابت کردن دعوی نیاز خواهید داشت. 

در برخی موارد و با توجه به توافقات بین یکی از مهم ترین مراحل شکایت کیفری، تنظیم شکوائیه است. این مرحله باید طبق اصول و قواعد خاصی جلو برود تا به نتیجه مناسبی برسد و وکیل مزاحمت تلفنی، با رعایت این اصول و قواعد به شما کمک خواهد کرد.  و موکل، ممکن است وکیل شما انجام بعضی از کار ها را به دست بگیرد ولی وظیفه یک وکیل مزاحمت تلفنی این است که در دادگاه برای ثابت کردن دعوی شما حاضر باشد. 

در دعوای کیفری، فقط یک بار امکان مطرح کردن دعوی وجود دارد و بنابراین لازم است که حتما از راهنمایی یک وکیل مجرب برای اثبات دعوی خود استفاده کنید. 

شکایت مزاحم تلفنی به پلیس فتا

اگر سوال شما این است که با مزاحم تلفنی چه کنیم باید بگوییم یکی از روش های مقابله و شکایت از مزاحم تلفنی، ارسال درخواست شکایت به پلیس فتا می باشد. همانطور که در مقاله ی خدمات پلیس فتا گفته شد، پلیس فتا یکی از مراجع رسیدگی به امور تخلفات در فضای مجازی می باشد که در صورت بروز مشکل در زمینه امنیت فضای مجازی میتوانید به این مرجع مراجعه نمایید.

اگر به دنبال وکیل جرایم رایانه ای هستید با ما همراه باشید. در مرکز وکالت تهران بهترین وکلای جرایم رایانه ای فعالیت داشته و به تمام مشکلات پیچیده امور مربوط به جرایم رایانه ای تسلط دارند. شما می توانید همه روزه برای دریافت مشاوره جرایم رایانه ای با شماره تلفن های دفتر وکالت تهران تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

شکایت از مزاحم تلفنی همسر

قبل از بررسی نحوه شکایت از مزاحم تلفنی همسر ابتدا بهتر است یک نگاهی به مقاله ی حکم زن شوهرداری که دوست پسر دارد بی اندازیم، برای شکایت از مزاحم تلفنی همسر ابتدا شکواییه خود رادر یکی از نزدیکترین دفاتر قضایی ثبت نمایید تا به دادگاه صالح فرستاده شود، و با توجه به گفته های بالا پرونده مورد نظر شما مراحل خود رادر دادسرای صالح طی کرده و حکم صادر میگردد. مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل حبس از یک تا شش ماه می باشد.

پیشنهاد ویژه: مجازات هک گوشی

جرم مزاحمت تلفنی ایرانسل

ماده 641 قانون مجازات اسلامی در رابطه با جرم مزاحمت تلفنی ایرانسل بیان میدارد: هرگاه کسی به وسیـله تلفـن یا دستگاههـای مخـابراتی دیگـر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید علاوه بر اجـرای مقـررات خـاص مخـابرات مـرتکب به حبس ازیک تاشش ماه محکوم خواهـد شد.

جرم مزاحمت تلفنی و پیامک

جرم مزاحمت تلفنی و پیامک متناسب با بند2 ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت به پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال جزای نقدی بدل ازحبس محکوم می نماید.

پیشنهاد میشود: جرم ضبط صدا با گوشی

جرم مزاحمت تلفنی ناموسی

مطابق با ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی در رابطه با جرم مزاحمت تلفنی ناموسی: هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شوون و حیثیت به آنان توهین نماید‌به حبس از دو تا شش ماه و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

جرم مزاحمت تلفنی با پیامک

جرم مزاحمت تلفنی با پیامک نیز حبس ازیک تاشش ماه می باشد. مقامات و ماموران انتظامی وظیفه دارند که در صورت مشاهده هر گونه تخلف در رابطه با مزاحمت تلفنی با پیامک پیشگیری به عمل آورند.

همچنین مطالعه کنید: حکم توهین به قرآن

سوالات متداول

تماس هایی که مستمر نبوده موجب اثبات مزاحمت تلفنی خواهد شد؟

مطابق ماده 641 قانون مجازات اسلامی : «هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت ‌مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.».

برای شکایت از مزاحم تلفنی به کجا مراجعه کنیم

برای شکایت از مزاحم تلفنی ابتدا اقدام به تنظیم شکوایه در یکی از دفاتر قضایی الکترونیک مراجعه نمایید تا شکایت شما به دادسرای صالح ارسال گردد.

شکایت از مزاحم تلفنی چقدر طول میکشد

شکایت از مزاحم تلفنی معمولا بیشتر از 1 ماه طول نخواهد کشید و رأی صادره حضوری وظرف 20 روز ازتاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی درمحاکم تجدیدنظر می باشد.

جرم مزاحمت تلفنی قابل گذشت است؟

جرم مزاحمت تلفنی متناسب با نوع آن تعیین می شود و غیر قابل گذشت می باشد، فرد مزاحم یا باید به صورت نقدی جریمه را پرداخت نماید یا به زندان برود.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
2.2 5 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت