به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال

سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال

چندین سال است که افراد واحد های ساختمانی را قبل از ساخته شدن آن ها پیش خرید می نمایند. اما در سال های اخیر شاهد کلاهبرداری های زیادی ناشی از عدم تحویل واحد و یا ساختمان در زمان مشخص می باشیم. در قانون مدنی قراردادی وجود دارد که قبل از ساخته شدن و اتمام ساخت و ساز ساختمان و واحد های مسکونی بین فرد فروشندهد و خریداری تنظیم میشود تا در زمان معین به فرد خریداری تحویل داده شود، به این قرارداد، سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال می گویند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال و تنظیم و اعتبار سند تعهد به انتقال به صورت جامع آشنا شوید. پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره با بهترین وکیل ثبتی همین حالا با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا مشاوران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. تلفن دفتر 88939832

سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال
سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال

همانطور که در مقاله بیع یعنی چه گفته شد در رابطه با سند تعهد به بیع باید بگوییم، این قرارداد در واقع سندی می باشد که فردی متعهد می شود که مسکنی را طبق قرارداد در زمان معین و با قیمت و شرایط معین به فردی دیگری منتقل نماید و در واقع این سند جایگزینی برای قولنامه و مبایعه نامه در خرید و فروش اپارتمان و واحد مسکونی می باشد.

لازم به ذکر است، برای تنظیم سند تعهد به بیع، فرد پیش فروشنده و پیش خریدار به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند و سردفتر با دریافت مدارک از طرفین اقدام به تنظیم سند تعهد به انتقال و تعهد به بیع می نماید.

شما عزیزان میتوانید قبل از اقدام به تنظیم نمودن سند تعهد به بیع با وکیل ملکی خوب دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماید. تلفن دفتر وکالت تهران 88939832

تعهد به انتقال و تعهد به بیع چیست؟

با توجه به گفته های بالا، تعهد به انتقال و تعهد به بیع بین خریدار و فروشنده واحد ساختمانی و اپارتمان بسته میوشد و بیانگر این است که فرد فروشنده در زمان مشخص واحد را به فرد خریداری تحویل خواهد داد و خریدار نیز مبلغ مشخصی را به فروشنده پرداخت نماید.

تعهد به بیع یکی از اصلی ترین مواردی می باشد که فرد باید قبل از پیش خرید کردن یک واحد و یا یک آپارتمان به ان توجه زیادی داشته باشد. چرا که امروزه متاسفانه کلاهربرداری های در این زمینه بسیار افزایش یافته و به همین دلیل بهتر است تمامی جوانب پیش خرید کردن اپارتمان های مسکونی را در نظر بگیرید.

ما در دفتر وکالت تهران بهترین وکلای ثبتی و وکلای ملکی را به شما عزیزان معرفی می نماییم. شما عزیزان میتوانید برای انجام روند پرونده های مورد نظر خود در رابطه با تنظیم و اعتبار سند تعهد به انتقال از یک وکیل ملاکی مجرب و حرفه ای مشاوره و کمک بگیرید. تلفن دفتر وکالت تهران 88939832

برای کسب اطلاعات در رابطه با مطالبه ضرر و زیان تخلف از انجام تعهد و الزام به ایفای تعهد کلیک کنید.

تعهدات طرفین در سند تعهد به انتقال

در سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال همانند سایر اسناد رسمی و عادی طرفین قرارداد دارای تعهدات مشخصی می باشند. این سند در دسته اسناد رسمی قرار میگیرد و برای فسخ و باطل کردن آن باید از طریق دادگاه و قاضی اقدام نمایید. پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه ابطال سند رسمی و دریافت مشاوره با بهترین وکیل ابطال سند رسمی کلیک کنید.

در تعهدات طرفین در سند تعهد به انتقال، طرف اول متعهد است با مراجعه به مراجع ذیربط نسبت به اخذ مستندات ، استعلامات و مفاصا حساب های لازم اقدام نموده و با تسلیم آن به دفتر اسناد رسمی شماره ( …… ) در تاریخ ( …… ) جهت انتقال قطعی و تنظیم سند رسمی آن به نام طرف دوم حاضر و اقدامکند.

طرف اول متعهد می باشد در تاریخ ( …… ) نسبت به تحویل موضوع قرارداد به طرف دوم اقدام نماید . طرف دوم مکلف است همزمان با امضای سند مبلغ ( …… ) را به طرف اول بپردازد و نسبت به پرداخت باقیمانده مبلغ قرارداد در تاریخ ( …… ) همزمان با تحویل موضوع قرارداد مبلغ ( …… ) و همزمان با تنظیم و امضای سند قطعی نسبت به پرداخت الباقی مبلغ قرارداد ( …… ) اقدام نماید.

پرداخت مبالغ مذکور به حساب شماره ( …… ) در قرارداد و تسلیم قبوض مربوطه به دفتر تنظیم کننده سند دلیل قطعی اجرای تعهدات طرف دوم خواهد بود.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در رابطه با تعهدات طرفین در سند تعهد به انتقال با شماره تلفن ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر 88939832

برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه الزام به تنظیم سند رسمی کلیک کنید.

تنظیم و اعتبار سند تعهد به انتقال
تنظیم و اعتبار سند تعهد به انتقال

تنظیم و اعتبار سند تعهد به انتقال

اعتبار سند تعهد به انتقال در قرارداد ذکر میشود و پس از به اتمام رسیدن اعتبار این قرارداد، سند باطل خواهد شد. تنظیم سند تعهد به انتقال نیز در دفاتر وکالت صورت گرفته و برای تنظیم نمودن آن هر دو طرفین قرارداد باید حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است سند تعهد به انتقال در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می گردد و سند رسمی محسوب می شود، این سند در فرم و شکل های مخصوص در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد و افرادی که تمایل دارند که با یک سند کاملا معتبر اقدام به انتقال نمایند لازم است به این دفاتر مراجعه کنند.

سوالات متداول

سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال چیست؟

سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال قراردادی می باشد که بین فرد پیش فروش کننده اپارتمان و فرد فروشسنده بسته می شود. داخل قماله سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال را توضیح داده ایم.

اعتبار سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال چقدر است؟

اعتبار این سند قرارداد ذکر شده است و پس از به اتمام رسیدن آن، سند باطل خواهد شد.

نحوه تنظیم سند تعهد به بیع یا تعهد به انتقال چگونه است؟

تنظیم این سند در دفاتر وکالتی صورت میگیرد. بهتر است با یک وکیل ثبتی مجرب در این زمینه مشاوره بگیرید.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت