به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

درخواست فک رهن از بانک

درخواست فک رهن از بانک

بسیاری از مواقع ممکن است بانک سند ملک شما را برای تضمین پرداخت اقساط وام از سوی شخص راهن یا وام گیرنده میگیرد. حال ممکن است بخواهید یک ملکی را خرید و یا بفروشید و یا جلوگیری از فروش ملک در مزایده بانک جلوگیری کنید، در این حالت باید اقدام به فک رهن از بانک کنید.

در این مقاله به صورت جامع نحوه درخواست فک رهن از بانک و روش های آن را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم.

پیشنهاد می کنیم برای پیشبرد بدون دردسر دعوای حقوقی خود، برای دریافت یک مشاوره حقوقی تلفنی حرفه ای و البته رایگان، همین حالا از مشاوره رایگان وکیل بانکی تهران استفاده کنید. 02188939832 و 09127654109

فک رهن چیست

فک رهن چیست

همانطور که در قسمت بالا تر نیز گفته شد، هنگامی که میخواهید از بانک وام بگیرید، بانک سند ملک شما را به عنوان تضمین شما برای بازپرداخت وام گرفته شده نزد خود نگه میدارد. در این صورت اگر شما بخواهید ملکی را خرید و فروش کنید نیاز به این دارید که سند ملک را فک رهن کنید.

مواردی که منجر به فک رهن می شودعبارت اند از:

  • شخص حقیقی یا حقوقی که ملک در گرو اوست از طلب خود گذشته باشد.
  • تسویه کامل بدهی و آزاد کردن سند ملکی
  • از بین رفتن مال مرهونه یعنی همان ملکی که در رهن بانک است.

پیشنهاد میشود اگر میخواهید بدانید عقد رهن چیست و بهترین وکیل ملکی در تهران چه کسی است با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکاتل تهران تماس بگیرید تا مشاوران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

معنی فک در حقوق

معنی فک در حقوق

همانطور که گفته شد معنی فک رهن این می باشد که شما در واقع سند رهنی خود را از بانک ازاد میکنید تا بتوانید ملک را بفروشید و یا از مزایده بانک رها کنید.

فک رهن در اصطلاح حقوقی و فقهی و معنی فک در حقوق این است که مالی از حالت رهن و وثیقه خارج شود و در واقع مال آزاد محسوب شود. فک رهن معمولا هنگامی امکان پذیر است که بدهکار طلب خود را پرداخته باشد.

حال که متوجه شدیم فک رهن یعنی چه باید مراحل و روش های آن را نیز بدانیم تا با انجام مرحله به مرحله آن بتوانیم فک رهن کنیم در بخش های پایین تر نمونه متن فک رهن را نیز برای شما عزیزان قرار داده ایم.

پیشنهاد میشود برای ثبت اظهارنامه قضایی خود از یک وکیل تنظیم قرارداد حرفه ای کمک بگیرید.

وکالت تهران با همکاری بهترین و متخصص ترین وکلای ایران آماده ارائه خدمات قضایی و حقوقی به شما عزیزان می باشد. با مشاهده لیست وکلای تهران برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید و یا فرم رزرو وقت آنلاین را پر نمایید

نامه به بانک جهت فک رهن

نامه به بانک جهت فک رهن

نامه درخواست فک رهن به بانک یکی از اولین مراحل فک رهن می باشد، در این مرحله ابتدا فرد به بانک مورد نظر مراجعه کرده و درخواست فک رهن خود را ثبت می کند پس از آن به دادگاه قضایی رفته و فرم نامه ی درخواست فک رهن را تقدیم قاضی مورد نظر می کند.

اگر به دنبال وکیل خوب در تهران هستید، ما در دفتر وکالت تهران، بهترین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین را به شما ارائه خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات در رابطه با اقرارنامه واگذاری ملک کلیک کنید.

در این بخش متن نامه به بانک جهت فک رهن را قرار داده ایم:

ریاست محترم دادگاه حقوقی شهرستان…
دعوی الزام به فک رهن
سلام علیکم؛خوانده محترم بانک ملت، در سال ۱۳۹۴ با توجه به درخواست موكل، اقدام پرداخت یک فقره تسهیلات به مبلغ ۰۰۰ ریال در قالب صوری مشارکت مدنی با سود مقطوع حدود ۳۰ درصد به وی می نماید. سپس با توجه به بروز مشکلات اقتصادی و عدم توانایی موکل در بازپرداخت تسهیلات اول، به پیشنهاد بانک خوانده و صرفا جهت تسویه تسهیلات اعطایی مذکور، چندین بار تسهیلات جدیدی به نام موکل ثبت و هر بار مجموع اصل و سود و خسارات اخیر تقسیط و مبالغ واریزی به عنوان تسهیلات مشارکت مدنی فورا توسط بانک برداشت می گردد. و علی رغم اینکه بانک خوانده از این موضوع که وام های بعدی عملا به موکل پرداخت گردیده و امکان تحقق مشارکت واقعی وجود نداشته و سود مقطوع و تخیلی خویش را به انضمام خسارت تاخیر از موکل مطالبه می نماید.

اگر برای دریافت مشاوره رایگان امور بانکی، به دنبال وکیل بانکی و بهترین وکیل ثبتی هستید با ما همراه باشید. در مرکز وکالت تهران بهترین وکلای بانکی فعالیت داشته و به تمام مشکلات پیچیده امور بانکی تسلط دارند. شما می توانید همه روزه برای دریافت مشاوره امور بانکی با شماره تلفن های دفتر وکالت تهران تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

نمونه نامه درخواست فک رهن از بانک
نمونه نامه درخواست فک رهن از بانک

نمونه نامه درخواست فک رهن از بانک

در این بخش نمونه نامه فک رهن از بانک و متن درخواست فک رهن از بانک را قرار داده ایم:

خواهان: خانم/ آقای: …/کد ملی: …/ به نشانی: … (مشخصات مالک)

خوانده: مشخصات بانک

وکیل یا نماینده قانونی: مشخصات وکیل یا نماینده قانونی در صورت وجود

تعیین خواسته و بهای آن:

تقاضای رسیدگی و صدور حکم مبنی بر الزام خوانده به فک رهن از شش دانگ یک ملک دارای پلاک ثبتی … بخش … شهرستان … به آدرس … مقوم بر … ریال با احتساب کلیه خسارات قانونی

دلایل و منضمات دادخواست:

فتوکپی مصدق سند مالکیت به شماره …
فتوکپی مصدق سند قرارداد رهنی
عند اللزوم ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری
فتوکپی مصدق اسناد پرداختی

ریاست محترم دادگاه …

با سلام و عرض ادب

احتراما اینجانب مالک شش دانگ ملکی به پلاک ثبتی … واقع در … می باشم. ملک مذکور بموجب قرارداد رهنی شماره … مورخ … تنظیمی در دفترخانه اسناد رسمی شماره … در قبال مبلغ … ریال در رهن خوانده قرار گرفته است. اینجانب مطابق با قرارداد، اقساط وام را بموجب اسناد و مدارک پیوستی به خوانده پرداخت نموده ام و هیچگونه دینی به خوانده ندارم ولی متاسفانه علیرغم استهلاک وام دریافتی، نامبرده از فک رهن امتناع می نماید. علی هذا با عنایت به مراتب فوق مستنداً به ماده ٧٨٧ قانون مدنی صدور حکم بر الزام خوانده به فک رهن در پلاک ثبتی … با احتساب کلیه خسارات قانونی مورد استدعاست.

برای کسب اطلاعات در رابطه با انواع دعاوی ملکی و قوانین رسیدگی به آن ها کلیک کنید.

اگر می خواهید درباره سند رهنی اطلاعات کسب کنید،مقاله سند رهنی چیست را تا انتها مطالعه کنید تا بدانید اجراییه سند رهنی چیست و با نمونه سند رهنی بانکی نیز آشنا شوید.

در این نامه نحوه فک رهن سند ملک نیز مورد بررسی قرار گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مقالات حقوقی رایگان دفتر وکالت تهران استفاده کنید.

برای دریافت پاسخ سوال خود که لیزینگ خودرو چیست کلیک کنید.

سوالات متداول

فک رهن چیست؟

هنگامی که میخواهید از بانک وام بگیرید، بانک سند ملک شما را به عنوان تضمین شما برای بازپرداخت وام گرفته شده نزد خود نگه میدارد. در این صورت اگر شما بخواهید ملکی را خرید و فروش کنید نیاز به این دارید که سند ملک را فک رهن کنید.

معنی فک در حقوق چیست؟

معنی فک رهن این می باشد که شما در واقع سند رهنی خود را از بانک ازاد میکنید تا بتوانید ملک را بفروشید و یا از مزایده بانک رها کنید.

آیا میتوان از طریق بانک فک رهن کرد؟

شما میتوانید هم اطریق بانک هم از طریق دادگاه فک رهن کنید که در شرایط متفاوت متغیر می باشد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت