به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

برای مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی سامانه ای تعبیه شده است تا افراد بتوانند تنها با وارد کردن اطلاعات خود و همچنین ورود به پنل کاربری خود از سوابق مالیاتی مورد نظرشان مطلع شوند، در این مقاله به صورت جامع مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی را برای شما عزیزان آموزش داده ایم.

سوالات متداول
استعلام مالیات با کد ملی
استعلام مالیات با کد ملی

استعلام مالیات با کد ملی

شما میتوانید برای استعلام مالیات مورد نظر خود با کد ملی خود نیز اقدام نمایید، سازمان اصلی مالیات کشور سامانه ای را بر مبنای استعلام مالیات با کد ملی تعبیه کرده است که شما با ورود به این سامانه میتوانید به راحتی و تنها با قرار دادن کد ملی خود قادر به استعلام کد مالیاتی با کد ملی باشید.

در ادامه روش استعلام بدهی مالیاتی را نیز برای شما عزیزان قرار داده ایم.

قبل از شروع بررسی و آموزش استعلام بدهی مالیاتی، بهتر است کمی با مالیات و انواع آن آشنا شویم. در واقع مالیات انتقال بخشی از درآمد‌های جامعه به دولت یا بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که نصیب دولت می‌شود، زیرا ابزار و امکانات دست یابی به درآمد و سود‌ها را دولت فراهم ساخته ‌است.

بسیاری از حوزه‌های قضایی بر درآمد افراد و تجارت‌ها از جمله شرکت‌ها را مالیات اعمال می‌کنند. به‌طور کلی، مقامات مالیات بر سود خالص یک تجارت، بر سود خالص و سایر درآمدها را تحمیل می‌کنند.

محاسبه درآمد مشمول مالیات ممکن است براساس اصول حسابداری مورد استفاده در حوزه قضایی تعیین شود، که شاید توسط اصول مالیاتی در حوزه قضایی اصلاح یا جایگزین شود. مالیات بستن با سیستم‌های متفاوت اجرا می‌شود و ممکن است برخی از سیستم‌ها به عنوان سیستم پسرو یا پیشرو دیده شوند.

نرخ مالیات ممکن است متغیر یا ثابت باشد نسبت به سطح درآمد. مالیات بر درآمد شخصی غالباً با «سهم مالیاتت پرداخته می‌شود از درآمدی به دست می‌آوری» جمع‌آوری می‌شود، بلافاصله پس از پایان سال مالیات اصلاحات کمی انجام می‌شود.

این اصلاحات یکی از این دو شکل را شامل می‌شود: پرداخت به دولت، برای مالیات دهندگان که در طول سال مالیات به اندازه کافی پرداخت نکرده‌اند؛ و بازپرداخت مالیات از دولت به کسانی که اضافه پرداخت کرده‌اند.

شما می توانید همه روزه برای دریافت مشاوره مالیاتی و استعلام هزینه وکیل مالیاتی با شماره تلفن های دفتر وکالت تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

برای ورود به سامانه استعلام مالیات با کد ملی همانطور که در تصویر ذیل نیز مشخص استبه شناسه ملی یا کد ملی نیاز خواهید داشت. برای ثبت‌نام در سامانه استعلام مالیات با کد ملی، شماره تلفنی که وارد میکنید حتما باید متعلق به فردی باشد که کد ملی یا شناسه ملی وی را برای ثبت نام استفاده می‌ نمایید.

ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم

در بخش زیر فیلم آموزش مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی

در این بخش روش استعلام مالیات در سامانه استعلام بدهی مالیاتی را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

برای استعلام پرونده مالیاتی با کد ملی و استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی ابتدا وارد سامانه www.samanese.ir شوید.

استعلام مالیات با کد ملی
استعلام مالیات با کد ملی

پس از ورود به سامانه استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی در بخش پنل کاربری شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید، پس از وارد کردن شماره تلفن در این مرحله از استعلام مالیات کد 6 رقمی ارسال شده از طرف سازمان مالیت کشور را مطابق شکل زیر در کادر ذکر شده وارد نمایید.

استعلام بدهی مالیاتی

استعلام مالیات با کد ملی
استعلام مالیات با کد ملی

پس از وارد شدن به پنل کاربری استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی بر روی گزینه استعلام بدهی مالیاتی کلیک کنید.

استعلام مالیات با کد ملی
استعلام مالیات با کد ملی

در صورتی که قبلا در سایت اداره دارایی و استعلام مالیات با کد ملی ثبت نام کرده اید، بر روی لینک my.tax.gov.ir کلیک کنید. زبانه “ورود” را انتخاب کنید کد ملی و رمز خود را وارد کنید و به سامانه اداره مالیات وارد شوید.

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، با کلیک بر روی زبانه “فراموشی” نسبت به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنید.

پیشنهاد میشود در این زمینه از یک وکیل بانکی حرفه ای و کاربلد راهنمایی بگیرید 02188939832 و 09127654109.

برای استعلام بدهی مالیاتی و استعلام مالیاتی با کد ملی بعد از ورود به سایت اداره مالیات، در صفحه اصلی تحت عنوان “داشبورد مالیاتی” میزان بدهی شما به ریال نمایش داده می شود.

استعلام مالیات با کد ملی
استعلام مالیات با کد ملی

برای استعلام مالیات خودرو با کد ملی و مالیات نقل و انتقال خودرو برای ثبت درخواست نقل و انتقال خودرو و دریافت مفاصاحساب مالیات نقل و انتقال خودرو بر روی زبانه “مالیات بر نقل و انتقال خودرو” کلیک کنید.

استعلام مالیات با کد ملی
استعلام مالیات با کد ملی

شما میتوانید برای مشاهده لیست بدهکاران مالیاتی با کد ملی در بخش درخواست ها گزینه بدهی مالیاتی را انتخاب کرده و با توجه به موارد و اطلاعات درج شده در این قسمت اقدام به پرداخت نمایید.

استعلام مالیات خودرو با کد ملی

یکی از روش های مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی با کد ملی ورود به سامانه اصلی آن می باشد. برای استعلام مالیات خودرو با کد ملی نیز میتوانید وارد سایت استعلام مالیات خودرو شده و تنها با وارد نمودن کد ملی صاحب سند ماشین و همچنین با مشاره پلاک قادر به مشاهده مالیات خودرو مورد نظر خود باشید.

لازم به ذکر است ما عزیزان برای استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی نیازی نیست به دفاتر ثبت اسناد بروید و تنها با وارد شدن به سامانه رسمی استعلام مالیات خودرو و وارد کردن کد ملی صاحب ماشین میتوانید تمامی امور مالیاتی خودرو را مشاهده نمایید.

برای استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی مراحل زیر را انجام دهید:

در مرحله اول از استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی باید عبارت my.tax.gov.ir را در قسمت جستجوی مرورگر خود وارد نمایید تا سامانه استعلام بدهی و جریمه مالیاتی به شما عزیزان نمایش داده شود.

شما عزیزان همچنین میتوانید ابتدا به سایت tax.gov.ir مراجعه نموده و از قسمت سایر خدمات الکترونیکی در گوشه سمت چپ صفحه ایبن سامانه گزینه استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی را انتخاب نمایید.

استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی
استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی

پس از انتخاب گزینه ی استعلام بدهی مالیاتی صفحه ای برای شما باز میشود که در آن باید کد ملی و گذرواژه خود را وارد نمایید، پس از ثبت نام در سامانه استعلام بدهی مالیاتی و وارد شدن به پنل کاربری شما عزیزان میتوانید بخش های مختلف امور مربوط به مالیاتی خود را مشاهده نمایید.

استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی
استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی

برای استعلام میزان بدهی ها و معوقات و جریمه های مالیاتی واستعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی کافی است که از کادر سمت راست صفحه گزینه درخواست ها را انتخاب نمایید و بر روی استعلام بدهی مالیاتی کلیک کنید تا در این بخش میزان تعداد بدهی های مالیاتی شما برای شما عزیزان نمایش داده شود.

استعلام مالیات استعلام بدهی مالیاتی با شناسه ملی

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، برای مشاهده سوابق مالیاتی میتوانید وارد سامانه my.tax.gov.ir شده و با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن خود وارد بخش پنل کاربری خود شده و در بخش درخواست ها اقدام به استعلام مالیات نمایید.

برای دریافت کد مالیاتی با کد ملی و مشاهده سوابق و بدهی پرونده مالیاتی لازم است به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir وارد شوید.

همچنین در رابطه با مشاهده مالیات من باید بگوییم، مبلغ مالیات که کارفرما ماهانه از حقوق شما کسر کرده و به سازمان امورمالیاتی پرداخت کرده است، را می‌توانید از درگاه ملی خدمات الکترونیک مشاهده نمایید.

همانطور که در بخش های بالایی در رابطه با استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی گفته شد، سامانه استعلام مالیاتی به منظور استعلام پرونده مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی طراحی و تعبیه شده است تا افراد بتوانند به اسانی و با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن خود قادر به مشاهده سوابق مالیاتی خود باشند.

افراد میتوانند برای مشاهده مالیات بر کارت ملی و استعلام مالیات با کد ملی با شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگریند تا کارشناسان ما در کمترین زمان اقدام به راهنمایی نمایند 02188939832.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه تنظیم اظهارنامه قضایی توسط وکیل با شماره گیری یکی از اسامی وکلای مرد تهران اقدام به دریافت مشاوره رایگان نمایید.

دریافت کد مالیاتی با کد ملی

برای دریافت کد مالیاتی با کد ملی می توانید به سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به نشانی tax.gov.ir وارد شده از طریق این سامانه پیش ثبت نام دریافت کد رهگیری مالیاتی را انجام دهید.

شما عزیزان میتوانید در سامانه مشاهده سوابق مالیاتی، پرونده مالیاتی من را ببینید، در پرونده مالیاتی من تمامی سوابق مالیاتی خود را میتوانید مشاهده کنید.

بدهی مالیاتی

بدهی مالیاتی به معنای عدم پرداخت مالیات می باشد. شما میتوانید برای استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی وارد سامانه استعلام مالیاتی www.samanese.ir شده و در کادر کد ملی، کد ملی خود را وارد کرده و در بخش استعلام، مقدار بدهی مالیاتی خود را شماهده نمایید.

برای استعلام بدهی مالیاتی مغازه نیز از همین طریق می توانید وارد سامانه استعلام مالیاتی و ابتدا در یکی از مرورگرهای گوشی همراه خود و یا لپ تاپ عبارت «سایت سازمان امور مالیاتی» را تایپ و جستجو کنید.

سپس، بر روی سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی tax.gov.ir کلیک کنید تا وارد سایت اصلی سازمان امور مالیاتی شوید.

برای تنظیم قرارداد آنلاین و دریافت مشاوره رایگان با وکیل اداره کار کلیک کنید.

مرحله بعدی در استعلام مالیات شخص حقیقی و استعلام دارایی با کد ملی بعد از ورود به سایت اصلی سازمان امور مالیاتی در سامانه استعلام مالیاتی بر روی گزینه «درگاه ملی خدمات الکترونیک» کلیک نمایید.

حال برای استعلام بدهی مالیات بر ارزش افزوده و استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی به قسمت مربوط به ورود به سامانه استعلام بدهی مالیاتی وارد می شوید. افرادی حقوقی برای ورود و استعلام می بایست کد ملی خود را وارد نمایند و افرادی حقیقی نیز باید شناسه ملی خود را وارد کنند.

تنها سامانه ی استعلام بدهی مالیاتی و جواب این سوال که اگر بدهی مالیاتی را پرداخت نکنم چه می شود؟ این است که شخص حقیقی و مشاهده بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی سامانه استعلام مالیاتی tax.gov.ir می باشد.

میتوانید با وارد کردن کد ملی میزان بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی را نیز مشاهده نمایید، برای استعلام دارایی با کد ملی وارد سامانه شده و با وارد کردن کد ملی قادر به استعلام بدهی مالیاتی شرکت سهامی خاص و میزان بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی خواهید بود.

در این بخش فیلم آموزشی استعلام مالیاتی با کد ملی را برای شما عزیزان قرار داده ایم، در ادامه در رابطه با استعلام مالیات خانه با کد ملی و استعلام بدهی مالیاتی ملک صحبت خواهیم کرد.

سامانه استعلام مالیاتی در واقع سامانه ای می باشد که شما عزیزان در آن میتوانید اقدام به مشاهده تمامی امور مالیاتی خود باشید.

برای مشاهده مالیات حقوق 1401 و مالیات اجاره مغازه کلیک کنید.

صدور گواهی عدم بدهی مالیاتی با کد رهگیری
صدور گواهی عدم بدهی مالیاتی با کد رهگیری

صدور گواهی عدم بدهی مالیاتی با کد رهگیری

چنانچه دارای پرونده مالیاتی هستید برای صدور گواهی عدم بدهی مالیاتی با کد رهگیری به حوزه مالیاتی مراجعه و با توجه به ماده 235 قانون مالیات های مستقیم درخواست صدور مفصا حساب مالیاتی نماید.

برای دریافت اطلاعات در رابطه با استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با شسماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس بگیرید 02188939832.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با مالیات تراکنش حساب بانکی وارد مقاله مربوطه در دفتر وکالت تهران شوید.

همچنین برای کسب اطلاعات در رابطه با شرکت استعلام مالیات اشخاص حقیقی و نحوه مشاهده سوابق مالی نیز میتوانید به صورت رایگان با وکلای ما در دفتر وکالت تهران در تماس باشید.

برای مشاهده کامل و جامع تمامی انواع بدهی مالیاتی با کد ملی وارد www.samanese.ir شوید. استعلام مالیات با کد ملی.

نحوه مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

برای مشاهده سوابق مالیاتی خود با کد ملی می‌ توانید به سایت اداره کل امور مالیاتی کشور مراجعه کنید. در این سایت، قسمتی برای ورود به سامانه خدمات الکترونیکی وجود دارد که با وارد کردن اطلاعات کد ملی و دیگر مشخصات مورد نیاز، می‌توانید به سوابق مالیاتی خود دسترسی داشته باشید. اگر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اید، ابتدا باید در سامانه ثبت نام کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات شخصی و مالی شما حساس هستند و باید با دقت حفاظت شوند. همچنین، در صورتی که به مشاوره یا راهنمایی بیشتری نیاز دارید، بهترین اقدام ارتباط مستقیم با مراجع مالیاتی مربوطه یا مشاور مالی معتبر است.

سوابق مالیاتی به مجموعه‌ای از اطلاعات و اسناد ارتباطی مرتبط با پرداخت مالیات‌ها توسط یک فرد یا شرکت اشاره دارد. این اسناد شامل اطلاعات مالی مهمی هستند که نشان‌دهنده درآمد ها، هزینه‌ ها، مالیات‌ های پرداختی و سایر موارد مرتبط با مالیات می‌ باشند. سوابق مالیاتی به عنوان مستنداتی از مهم‌ ترین عوامل در ارائه اطلاعات دقیق به مقامات مالیاتی و دولت برای تعیین میزان مالیات‌ های قابل پرداخت توسط افراد یا شرکت‌ ها بوده و در اغلب جوامع قوانینی برای نگهداری و حفظ این اسناد وجود دارد.

شما می‌ توانید به‌راحتی امور مالیاتی را به‌صورت آنلاین پیگیری و استعلام نمایید. اما چنانچه به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات به‌صورت آنلاین وجود نداشت، شما می‌ توانید حضوری به دفاتر پیشخوان یا کافی‌ نت‌ ها مراجعه کنید و با ارائه مدارک لازم امور مالیاتی خود را اعم از استعلام بدهی مالیاتی، اظهارنامه مالیاتی و … انجام نمایید.

یکی دیگر از روش‌های مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی، مراجعه به نزدیک‌ ترین حوزه امور مالیاتی یا ثبت احوال است. بهتر است برای انجام این امور به‌صورت حضوری، به دفاتری مراجعه کنید که مورد اعتماد شما هستند و در‌صورت امکان فردی را که آشنا به این امور است به‌عنوان همراه داشته باشید تا مشکلاتی مانند جعل هویت، سوءاستفاده از اطلاعات ایجاد نگردد.

استعلام مالیات با شناسه ملی اشخاص حقوقی یا شرکت‌ ها باید از شناسه ملی برای استعلام بدهی مالیاتی استفاده کنند. شناسه ملی کد یکتایی می باشد که به شرکت‌ ها و بنگاه‌ ها تعلق می‌ گیرد و هویت آن‌ ها را در مراجع مختلف نشان می‌ دهد. شرکت‌ ها از قبل بدهی مالیاتی داشته باشند یا بنابه دلایلی جریمه شده باشند با استفاده از شناسه ملی می‌ توانند وارد درگاه خدمات الکترونیک مالیاتی شوند و سوابق مالیاتی را مشاهده و اطلاعات لازم خود را استعلام نمایند.

لازم به ذکر است استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی اشخاص حقیقی باید برای استعلام مالیات از کد ملی استفاده کنند. این اشخاص می‌ توانند با استفاده از کد ملی وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک شوند و سپس فرایند های مالیاتی خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام نمایند.

سوالات متداول

مالیات من چقدر است؟

برای مشاهده مالیات و استعلام مالیات و بدهی مالیاتی وارد سامانه my.tax.gov.ir شوید. داخل مقاله در رابطه با نحوه استعلام مالیات به صورت جامع صحبت کرده ایم.

چگونه بفهمیم بدهکار مالیاتی هستیم؟

برای آن که بفهمیم بدهکار مالیاتی وارد سامانه my.tax.gov.ir شده و در بخش پنل کاربری با وارد کردن اطلاعات مورد نظر در بخش درخواست استعلام بدهی را انتخاب نمایید.

برای مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی چه کار کنیم؟

برای مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی وارد سامانه tax.gov.ir شده و با وارد کردن شماره تلفن و دریافت کد 6 رقمی وارد بخش مشاهده سوابق شوید.

اگر بدهی مالیاتی را پرداخت نکنم چه می شود؟

اگر بدهی مالیاتی را پرداخت نکنم ممنوع الخروج شده و جرایم مالی به فرد اعمال خواهد شد. داخل مقاله در رابطه با جرایم مالیاتی صحبت کرده ایم.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
3.4 9 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت