به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

طلاق گرفتن زن بدون دلیل

طلاق گرفتن زن بدون دلیل

طلاق یکی از امور پیچیده و مهمی می باشد که برای انجام آن باید با افراد زیادی از جمله روانشناسان و وکلای مجرب طلاق مشاوره بگیرید و در آخر با سنجیدن تمامی جوابن و عواقب طلاق، این اقدام را انجام دهید.

طلاق گرفتن زن ومرد در دادگاه خانواده صورت میگیرد و باید دلایل منطقی داشته باشد. اگر میخواهید بدانید که آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل امکان پذیر است؟ باید بگوییم خیر. تنها در صورتی که زن دارای دلایل منطقی و معقول باشد قادر به جدا شدن و یا همان طلاق گرفتن از همسر خود خواهد بود.

پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات در رابطه با دلایل زن برای درخواست طلاق با یکی از بهترین وکلای ما در دفتر وکالت تهران صحبت کنید تا به صورت کامل و حرفه ای با تمامی راه های طلاق و قوانین مربوط به دلایل زن برای درخواست طلاق آشنا شوید. برای دریافت مشاوره با بهترین وکیل طلاق در تهران همین حالا تماس بگیرید: 02188939832 .

طلاق گرفتن زن بدون دلیل
طلاق گرفتن زن بدون دلیل

طلاق چه از طرف مرد و چه از طرف زن و چه حتی به صورت توافقی صورت بگیرد، باید دلایل خاص خود را دارا باشد که این دلایل توسط قاضی تایید میشود. زمانی که یک زن در رابطه زناشویی و در زندگی با یک مرد احساس نارضایتی کرده و دیگر قادر به ادامه دادن زندگی مشترک با وی را نداشته باشد اقدام به گرفتن طلاق و جدایی می نماید.

به صورت کلی میتوانیم بگوییم که طلاق گرفتن زن و دریافت برگه طلاق نامه بدون دلیل و شرایطی که دادگاه تایید نماید، امکان پذیر نخواهد بود. در ادامه برای شما عزیزان دلایل محکمه پسند زن برای درخواست طلاق در دادگاه خانواده را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

دادخواست طلاق گرفتن زن بدون دلیل

همانطورکه میدانید، مرد برای طلاق دادن زن بدون هیچگونه دلیلی و تنها با پرداخت کردن حق وحقوق وی قادر به جدایی خواهد بود، اما برای طلاق گرفتن زن از مرد این شرایط کاملا برعکس بوده و زن تنها در صورت دارا بودن دلایل منطقی که در ادامه به بررسیب آن ها پرداخته ایم قادر به گرفتن طلاق از مرد خواهند بود.

برای ارائه دادخواست طلاق گرفتن زن بدون دلیل، زن باید عسر و حرج خودش را به دادگاه خانواده محل سکونت خود یا محلی که شوهر وی در آنجا اقامت دارد به قاضی اثبات نماید. همچنین در صورتی که زن حق طلاق داشته باشد میتواند برای ارائه دادخواست طلاق خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و دادخواست خود را تنظیم و ثبت نماید، پس از ثبت نمودن دادخواست در دفتر الکترونیک قضایی، دادخواست وی به دادگاه برای بررسی ارسال خواهد شد.

پس از ارسال شدن درخواست طلاق در دفتر خدمات قضایی الکترونیکی، اولین مرحله این است که این درخواست به دادگاه بدوی رفته و مورد بررسی قرار میگیرد. پس از مورد بررسی قرارگرفتن دادخواست طلاق در دادگاه بدوی فرد میتواند تا 20 روز قادر به اعتراض به حکم باشد. ( یعنی اگر شما این دادخواست را به دادگاه ارسال نمایید ودادگاه به پرونده رسیدگی نماید، شوهر شما که اعتراض بر علیه اوست میتواند به این درخواست اعتراض نماید)

شما عزیزان میتوانید با بهترین وکیل خانواده در تهران همین حالا مشاوره بگیرید، برای دریافت مشاوره با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

شرایط طلاق زن بدون دلیل

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، زن برای گرفتن طلاق نیازمند داشتن دلایل منطقی و ارائه آن ها به دادگاه خانواده و قاضی می باشد. از جمله شرایط طلاق زن بدون دلیل با توجه به ماده 1129 مدنی عبارت است از :

  • ماده 1029 قانون مدنی: غیبت بیش از 4 سال شوهر.
  • ماده 1119 قانون مدنی: داشتن وکالت زن از مرد در این رابطه که شامل شروط ضمن عقد خواهد بود.
  • ماده 1146 و 1047 قانون مدنی: توافق زوجین که می تواند برای طلاق توافقی انجام شود.
  • ماده 1130 قانون مدنی: وضعیت و شرایط عسر و حرج در زندگی برای زن که تحمل ناپذیر باشد.
  • غیب متوالی که از سوی مرد انجام شده و ممکن است 6-9 ماه متناوب باشد.
  • اعتیاد به مشروبات الکلی یا مواد مخدر است.
  • محکومیت قطعی مرد به زندان به مدت 5 سال یا بیشتر.
  • سوء استفاده از زن و کتک زدن زن.

لازم به ذکر است یکی از اصلی ترین دلایل زن برای درخواست طلاق عدم پرداخت نفقه توسط مرد می باشد. زن بدون داشتن دلیل منطقی و معقول قادر به گرفتن طلاق رسمی نخواهد بود و چنانچه شوهر راضی به جدایی نباشد زن مجاز به طلاق گرفتن نیست مگر با اثبات عسر و حرج در زندگی. همچنین با توجه به گفته های بالا، اگر حق طلاق با زن باشد میتواند بدون دلیل اقدام به جداشدن از شوهر خود نماید.

نمونه دادخواست طلاق از طرف زن
نمونه دادخواست طلاق از طرف زن

نمونه دادخواست طلاق از طرف زن

در این بخش برای شما عزیزان نمونه دادخواست طلاق از طرف زن را قرار داده ایم:

خواهان : خانم …………. نام پدر : ……………. شغل: ……………… محل اقامت: ……………. . خوانده : آقای ………….. نام پدر : …………….. شغل : …………… محل اقامت : …………… . وکیل خواهان : احمد احمدی وکیل پایه یک به آدرس: تهران,بلوار فردوس,نبش ولیعصر خواسته و بهای خواسته:

۱-طلاق به درخواست زوجه ۲ـ مطالبه خسارات دادرسی دلایل و منضمات : ۱- وکالت نامه به شماره ……… موخ …….. به میزان تمبر مالیاتی به مبلغ …….. ۲- شناسنامه و کارت ملی خواهان به شماره ………….. مورخ ………….. ۳- سند ازدواج شماره ……… مورخ …….. دفتر رسمی ازدواج شماره ……. ۴ـشهادت شهود ۵ـ پرونده استنادی به شماره………. شرح دادخواست طلاق به درخواست زن (زوجه) :

ریاست محترم دادگاه خانواده با سلام احتراماً مراتب دادخواهی موکل را به شرح ذیل به استحضار عالی می رساند به موجب سند ازدواج شماره …….. مورخ ۱۳۶۶/۰۱/۰۵موکل به عقد دائم آقای ………. (خوانده) درآمدند و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر ۱۶ ساله می باشد می باشد که از دایره حضانت خارج است.

طرفین به مدت چهار سال است به واسطه بدرفتاری ها و پرخاشگری های مکرر و غیر قابل تحمل زوج، جدا از یکدیگر زندگی می کنند و به کرات نیز توسط خوانده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است که پرونده مطروجه در شعبه پنجم بازپرسی به شماره ……… موید این امر است.

فلذا با عنایت به کراهت حاصله به دلیل بدرفتاری و پرخاشگری های زوج و جدایی طولانی ایشان از یکدیگر و همچنین با توجه به عسر و حرج حاصله که ادامه زندگی مشترک را برای موکل غیرممکن نموده است با بذل ده هزارتومان تقاضای صدور اجازه طلاق و صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعا می باشد. این یک نمونه دادخواست طلاق از طرف زن بود که به دلیل عسر و حرج ناشی از بدرفتاری زوج مطرح شده است.

زن می تواند در صورت حصول هر یک از شرایط پیش گفته در مواد ۱۱۱۹,۱۱۲۹ و ۱۱۳۰ قانون مدنی دادخواست طلاق خود را به دادگاه خانواده از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارسال نماید. در قسمت دلایل و مدارک بهتر است علاوه بر مدارک هویتی و سند نکاحیه هر مدرکی از جمله استشهادیه یا مدارکی نظیر شماره پرونده کیفری و یا گزارش پزشکی قانونی یا صورت جلسه کلانتری ضمیمه شود.

نحوه طلاق گرفتن زن بدون دلیل به چه شکل است؟

در بخش های بالایی گفته شد که برای اینکه زن بخواهد از همسر خود جدا شود باید حداقل یکی از دلایل ذکر شده را داشته باشد. نحوه طلاق گرفتن زن بدون دلیل به این صورت می باشد که ابتدا باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکقضایی مراجعه کرده و فرم درخواست طلاق خود را تکمیل نموده و به دادگاه خانواده ارسال نماید.

دادگاه بدوی پس از بررسی درخواست به طرفین احضاریه طلاق را ارسال می نماید و هر دو باید در زمان مشخص در دادگاه حضور یابند. پس از بررسی دلایل زن برای طلاق توسط قاضی، رای طلاق صادر شده و زن و مرد باید برای گرفتن طلاق نامه خود به دفتر طلاق مراجعه نمایند.

چنانچه هر یک از طرفین که حکم به ضررش صادر شده است اعتراضی داشته باشد می تواند در مدت 20 روز به این رای اعتراض نماید. اگر اعتراضی صورت گردد، پس از اعتراض پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته و در آنجا بدون حضور طرفین و صرفا با تبادل لوایح رسیدگی مجدد آغاز می گردد و حکم صادر می شود، در این صورت باز هم طرفین می توانند 20 روز از تایخ صدور رای اعتراض نمایند.

سوالات متداول

طلاق گرفتن زن بدون دلیل به چه صورت است؟

طلاق گرفتن زن بدون دلیل محکمه پسند غیر ممکن می باشد و تنها در صورت داشتن حداقل یکی از دلایل میتوانید قادر به گرفتن طلاق باشید.

آیا زن بدون دلیل میتواند طلاق بگیرد؟

خیر، تنها در صورت داشتن حق طلاق و همچنین دلایلی که داخل مقاله ذکر شده است قادر به گرفتن طلاق از همسر خود خواهید بود.

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف مرد کدام است؟

یکی از دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف مرد، این است که غیب متوالی که از سوی مرد انجام شده و ممکن است 6-9 ماه متناوب باشد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت