به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم.

قرارداد جعاله چیست

قرارداد جعاله چیست

قرارداد جعاله نوعی قرارداد می باشد که در آن یکی از طرفین متعهد می شود در صورت انجام دادن عمل مورد نظربه انجام دهنده آن اجرت یا جعل پرداخت نماید.

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با قرارداد جعاله و فرم قرارداد جعاله آشنا کنیم. اگر میخواهید بدانید قرارداد جعاله چیست و به دنبال دانلود رایگان نمونه قرارداد جعاله فروش ملک هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان با بهترین وکیل بانکی با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید تا کارشناسن ما شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

قرارداد جعاله
قرارداد جعاله

قرارداد جعاله

قرارداد جعاله یا همان قرارداد جعلی یکی از انواع قرارداد های بانکی می باشد که بر اساس ماده 561 قانون مدنی، جعاله عبارت از التزام شخصی به اداء اجرت معلوم در مقابل عملی اعم از اینکه طرف معین باشد یا غیر معین می‌باشد.

نمونه قرارداد جعاله

این قرارداد در مورخ / / بموجب ماده ۱۰ قانون مدنی و با در نظر گرفتن مقرارت عقد جعاله ، فیمابین طرفین قرارداد ذیل ،تنظیمو امضاء گردید و نسبت به طرفین آن و ورثه و قائم مقام قانونی آنها ، لازم‌الاجرا و لازم­الاتباع می‌باشد ماده 1-مشخصات طرفین قرارداد

1.آقای فرزند شماره شناسنامه تاریخ تولد شماره ملی آدرس( بعنوان جاعل) 2.آقای فرزند شماره شناسنامه تاریخ تولد شماره ملی آدرس( بعنوان عامل)

ماده 2 – موضوع قرارداد انجام کلیه اقدامات قانونی و حقوقی و قضایی و اجرایی و اداری و اقدامات لازمه دیگر( از سوی عامل)در جهت … اخذ معوض از شهرداری نسبت به شش قطعه زمین واقع در …….به پلاک های ثبتی اصلی از فرعی به مساحت تقریبی …… مترمربع در ادارات زمین شهری و شهرداری منطقه تهران

تبصره : مبلغ حاصل از فروش معوض که توسط شهرداری پرداخت میگردد باید حداقل معادل ارزش زمین های بدون نقص مورد قرار داد باشد- یا مبلغ کارشناسی شده زمین در اداره املاک شهرداری تهران با توجه به مدارک مثبته موجود) باشد.

ماده 3-تعهدات عامل پیگیری کلیه اقدامات (حقوقی و اداری و قانونی لازمه ) در ارتباط با پلاک های ثبتی های اخیر الذکر ،از طریق کلیه ادارات ، نهادها و ارگانها ذیربط، با اخذ مدارک مثبته و پرداخت هرینه های احتمالی ،تا زمان اخذ معوض یا مبلغ کارشناسی شده زمین از اداره املاک شهرداری منطقه 15 تهران با امضاء این قرارداد ، عامل کلیه اختیارات تام را ، دارد تا در صورت صلاحدید به تشخیص خود هر نوع خاتمه قرارداد منتهی به صلح و سازش و مصالحه یا توافق یا برای به پایان رساندن موضوع جعاله با تمام ارگان‌های اداری و ثبتی و سایر ارگان‌ها( البته در حدود اختیارات مندرجه در قرارداد –) را انجام دهد در غیر اینصورت عامل باید رضایت کتبی جاعل را اخذ نماید در همین راستا یک فقره وکالت به شماره مورخه دفترخانه به عامل اعطاء گردید جاعل در راستای تعهدات خود می تواند ضمن استخدام وکیل دادگستری ، از نظر مشاورین صلاحیتدار و…استفاده کند

ماده 4 – اجرت قرارداد عبارت از مبلغ…………تومان ، معادل ارزش یک و نیم درصد قیمت …………………. پلاک مضبوط در بالا ( از شش پلاک)

ماده 5 – مدت قرارداد از تاریخ اعطای وکالت بلاعزل این قرارداد، تا لغایت تاریخ ……………………..،عامل میبایست موضوع عقد جعاله را انجام دهد تبصره : تمدید مجدد این توافق ،منوط به رضایت کتبی طرفین قرارداد است . ماده 6 – شرایط قرارداد

1.درصورتی‌که در مدت قرارداد، هیچ‌گونه فعالیتی مؤثر درجهت انجام موضوع جعاله از ناحیه عامل یا افراد منصوب وی( مثل وکیل و..) صورت نگرفت ،قرارداد از ناحیه جاعل (در مدت قرارداد) قابل فسخ است 2.کلیه هزینه های انجام پروسه های اداری تمام و کمال به عهده عامل خواهد بود و جاعل هیچ گونه تعهدی نسبت به پرداخت هزینه و با تنخواه مالی در حین انجام کار تا قبل از رسیدن به نتیجه نهایی درج شده در قرارداد نخواهد داشت.

در صورت عدم حصول نتیجه نهایی( موضوع جعاله )، هیچ یک از هزینه های پرداخت شده توسط عامل،قابل دریافت از جاعل نیست 3.به هر دلیلی حین انجام پروسه قانونی کار، کارفرما (صاحب کار) تصمیم به فسخ این قرارداد( بلادلیل –غیر از مفاد قرارداد) بگیرد، دو فقره چک امانت صادر شده به عنوان حق الزحمه کار به عامل تعلق گرفته، لازم الاجرا میباشد و جاعل حق هیچگونه ادعا یا شکایت در هیچ مرجعی در این خصوص را نخواهد داشت.

4.حصول نتیجه نهایی بمعنای پرداخت مبلغ معین شده توسط شهرداری و دریافت مبلغ آن در حساب جاعل و یا در صورت دریافت معوض حصول نتیجه نهایی بمعنای فروش معوض توسط جاعل و دریافت وجه آن در حساب جاعل میباشد و یا اینکه در توافق بعدی چک های امانی عودت و یک و نیم سهم از شش سهم، به ارزش معوض به عامل پرداخت میگردد. مبلغ حاصل از فروش معوض که توسط شهرداری پرداخت میگردد باید حداقل معادل ارزش زمین های بدون نقص مورد قرارداد باشد.

ماده7 -تضامین قرارداد: جاعل در جهت تضمین حق عامل ، دو فقره چک بشماره های…

1. 2. هرکدام به مبلغ 000/000/000/20 ریال معادل دو میلیارد تومان در وجه جاعل ، نزد وی به امانت می گذارد تا عامل پس از حصول نتیجه نهایی کار ( طبق توافق مندرج در قرارداد-و تایید کتبی مجدد طرفین مبنی بر اتمام کار )جاعل چک های تضمین شده را به عامل عودت دهد.

سپس معادل مبلغ توافق شده در قرارداد،به عامل پرداخت گردد این مبلغ هم بابت اجرت جعاله و هزینه وکالت و حق المشاوره ویا هر هزینه دیگری است ،و در صورت عدم حصول نتیجه ، جاعل مستحق هیچگونه هزینه ای نیست ( از جمله هزینه وکیل ، مشاوره ویا هر هزینه دیگری) طرفین با اطلاع از کم و کیف قرارداد فوق ، اقدام به امضاء این قرارداد نموده‌اند. جاعل عامل یا اجیر شاهد ۱ شاهد۲

پیشنهاد میشود برای دریافت نمونه قرارداد جعاله word و فایل نمونه قرارداد جعاله pdf با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

اگر میخواهید بدانید قرارداد چیست و مجازات فروش مال مشاع بدون اذن شريك چه می باشد کلیک کنید.

نمونه قرارداد جعاله فروش ملک
نمونه قرارداد جعاله فروش ملک

نمونه قرارداد جعاله فروش ملک

در این بخش برای شما عزیزان نمونه قرارداد جعاله فروش ملک را قرار داده ایم.

بر اساس ماده 563 قانون مدنی اجاره ملک مشاع بدون اجازه شریک، لازم نیست مبلغ اجرت من جمیع الجهات معلوم باشد. پس چنانچه شخصی ملتزم گردد که هر کس گم شده او را پیدا کند، حصه مشاع ‌معینی از آن مال او خواهد بود و جعاله صحیح است. در واقع لزومی ندارد که مبلغ اجرت یا حق الزحمه پیش از قرارداد تعیین گردد.

به طور مثال زمانی که فردی مال خود را گم می‌کند، از طرف مقابل می‌خواهد در صورت یافتنِ مال به او پاداشی پرداخت‌کند. اما این پاداش از پیش تعیین نمی شود. طبق ماده 564 قانون مدنی در جعاله لزومی به تعیین عامل نیست و همچنین می توان عمل را مردد و کیفیات آن را نامعلوم در نظر گرفت.

بدین معنا که در قرارداد جعاله هم عامل، هم نوع عمل و هم کیفیت آن می تواند نامعلوم باشد. این موارد میتواند بعدا به قرارداد اضافه شود.

بر اساس ماده 565 قانون مدنی جعاله تعهدی جائز است و مادامی که عمل به اتمام نرسیده، طرفین قرارداد میتوانند رجوع کنند. ولی چنانچه جاعل در اثناء عمل رجوع کند، بایستی اجرت المثل عمل عامل را پرداخت نماید. بدین معنا که در قرارداد جعاله هر یک از طرفین قرارداد میتوانند قبل ا اتمام قرارداد، پیمان خود را بشکنند.

اما اگر صاحب ملک در وسط کار از ادامه آن پشیمان شود، باید اجرت عامل یا مشاور املاک را تا آن زمان پرداخت نماید.

برای دانلود رایگان نمونه قرارداد جعاله فروش ملک و نمونه قرارداد جعاله کمیسیون املاک با یکی از شماره تلفن هیا ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

نمونه قرارداد جعاله واسطه گری
نمونه قرارداد جعاله واسطه گری

نمونه قرارداد جعاله واسطه گری

با توجه به گفته های بالا در رابطه با قرارداد جعاله باید بگوییم بر اساس ماده ۵۶۱ قانون مدنی، قرارداد جعاله عبارت است از التزام شخصی به ادای اجرت معلوم در مقابل عملی اعم از این که طرف، معین باشد یا غیرمعین. در این بخش نمونه قرارداد جعاله واسطه گری را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

نمونه قرارداد جعاله واسطه گری
نمونه قرارداد جعاله واسطه گری

قرارداد جعاله املاک

در رابطه با قرارداد جعاله املاک باید بگوییم قرارداد جعاله فروش ملک به قراردادی گفته می شود که ملکی توسط آن به فروش می رسد. در این نوع قرارداد عامل موظف است در قبال دریافت حق الزحمه یا جعل، ملکی را برای جاعل یا همان صاحب ملک بفروشد. با عقد قرارداد جعاله هر یک از طرفین ملزم به رعایت بندهای قوانین مندرج در قرارداد می گردند و باید به تعهداتخود عمل نمایند.

قرارداد جعاله اخذ وام

قرارداد جعاله اخذ وام یک قرارداد خصوصی می باشد و به دلیل اشاره مستقیم قانون مدنی به جعاله، قراردادی معین می باشد. همچنین نمونه قرارداد جعاله اخذ وام عقد جایز می باشد. طرفین قرارداد می‌توانند هر زمان که بخواهند از قرارداد خارج شوند و برای منحل کردن قرارداد نیاز به دلیل خاصی نمی باشد.

قرارداد جعاله ارزی

قرارداد جعاله ارزی یکی از عقود زیر مجموعه جعاله می باشد که بر اساس قانون مدنی ایران و قواعدی که در فقه بیان شده است، میان طرفین تنظیم می‌گردد.

قرارداد جعاله به انگلیسی contract of reward

نمونه قرارداد جعاله واسطه گری فروش اراضی و املاک

این قرارداد با لحاظ مقررات عقد جعاله و ماده ۱۰ قانون مدنی در مورخ …… بین آقای …… به نشانی: …… که در این قرارداد «جاعل» نامیده می‌شوند از یک سو …… به نشانی: ……

در این قرارداد «اجیر» نامیده می‌شود از سوی دیگر منعقد و برای طرفین لازم‌الاجرا و لازم­الاتباع می‌باشد. ماده یک – موضوع قرارداد انجام تمامی اقدامات حقوقی و قضایی و اجرایی و اداری و هر نوع اقدامات قانونی لازم نسبت به صد سهم از صد سهم (شش‌دانگ) یک قطعه زمین به مساحت تقریبی …… مترمربع به پلاک ثبتی …… اصلی و …… فرعی اراضی …… بخشی را واقع در …… دریافت سند رسمی یا المثنی نسبت به پلاک ثبتی و ملک از مرجع ذیصلاح اعم از اداره ثبت‌اسناد و املاک و یا مراجع قضایی یا هر ارگان دیگر تحت مذاکره یا مصالحه یا اقدام قضایی؛

موضوع قرارداد در حال حاضر در مالکیت آقای …… بوده است و به اطلاع کامل طرفین رسیده و طرفین با اطلاع از کم و کیف آن اقدام به امضاء این قرارداد نموده‌اند.

با امضاء این قرارداد توسط جاعل، اجیر اختیارات تام دارد تا در صورت صلاحدید به تشخیص خود هر نوع خاتمه قرارداد به صلح و سازش و مصالح یا توافق یا برای به پایان رساندن موضوع جعاله با تمام ارگان‌های اداری و ثبتی و سازمان‌ها و جهاد کشاورزی و کمیسیون‌های ماده ۱۲ و ۵۶ و ستاد اجرای فرمان امام و سایر ارگان‌ها با نظر جاعل و با لحاظ اختیارات اجیر را انجام دهد در این حالت نیز مستحق چهل سهم از صد سهم حق­الجعاله (از موضوع جعاله) می­باشد.

پیشنهاد ویژه: یک وکیل تنظیم قرارداد میتواند تمامی امور مربوط به قرارداد جعاله را به بهترین شکل حل نماید. پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره با بهترین وکیل ثبتی در تهران با یکی از شماره تلفن های ما رد دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

 نمونه قرارداد جعاله انجام امور شهرداری
نمونه قرارداد جعاله انجام امور شهرداری

نمونه قرارداد جعاله انجام امور شهرداری

نمونه قرارداد جعاله انجام امور شهرداری را در این بخش برای شما عزیزان قرار داده ایم:

ماده ۳) حق الجعاله (اجرت کار) و نحوه پرداخت آن اجرت عامل در انجام مورد جعاله مبلغ …………………… ریال وجه رایج معادل ……………… تومان است که جاعل متعهد گردیده آن را در پایان مدت مرقوم نقداً به عامل بپردازد.

ماده ۴ قرارداد جعاله حق العمل کاری- مدت قرارداد از تاریخ …………………….. لغایت ……………………….. ماه/سال کامل شمسی. ماده ۵- تعهدات طرفین در این قسمت با توجه به مورد جعاله می‌توان تعهداتی را برای طرفین قرارداد در نظر گرفت. ماده ۶- شرایط قرارداد ۱- کلیه هزینه‌های ناشی از خرید مواد اولیه، لوازم کار، دستمزد و مزایای کارگران و حق بیمه و غیره به عهده عامل است.

۲- هر یک از طرفین حق رجوع از این جعاله را مادامی که عمل به اتمام نرسیده و یا قبل از شروع به عمل دارد ولی اگر جاعل در اثناء عمل رجوع نماید باید اجرت المثل عمل عامل را به نسبت عملی که انجام داده بدهد هرچند فسخ از طرف خود عامل نیز شده باشد.

۳- استحقاق عامل به دریافت تمامت جعل (عوض کار) موکول به انجام جعاله در موعد مقرر می ‌باشد.

ماده ۷ قرارداد جعاله برای فروش ملک– وجه التزام عامل متعهد و ملتزم است که در تحویل و انجام به موقع مورد جعاله طی مدت مرقوم اقدام نماید و در صورت تأخیر در انجام مورد جعاله عامل متعهد است روزانه مبلغ ………………… ریال معادل …………….. تومان به عنوان وجه التزام به جاعل بابت هر روز تأخیر بپردازد و جاعل حق دارد روزانه مبلغ ………………. ریال معادل ……………… تومان وجه التزام مذکور را در صورت تأخیر از اجرت کسر و باقی را بپردازد.

پیشنهاد میشود مقاله ی مبایعه نامه چیست را مطالعه نمایید.

نمونه قرارداد جعاله فروش زمین

ماده 1قرارداد جعاله واسطه گری فروش اراضی و املاک- طرفین قرارداد طرف اول قرارداد (جاعل یا همان صاحب ملک) خانم/ آقای ……………………….. فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………………….. کد ملی………………… صادره از …………….. تلفن ثابت ………………همراه.………………ساکن..………………………………………………………………………………………………………… طرف دوم قرارداد (عامل یا شخص واسطه) خانم/آقای ……………………….. فرزند ……………….. به شماره شناسنامه ……………………. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت………………… همراه ..………………ساکن.…………………………………………………………………………………………………………

ماده 2 قرارداد جعاله خرید ملک- مورد جُعاله ( بر اساس این ماده، افراد در ارتباط با تعهدات خود توافق می کنند) ……………………………………………………………………………………………………

ماده 3- اجرت کار یا جعل و نحوه پرداخت آن اجرت عامل در انجام مورد جعاله مبلغ …………………… ریال وجه رایج معادل ………….. تومان است که جاعل متعهد شده آن را تا پایان مدت ذکر شده نقداً به عامل بپردازد.

ماده 4 قرارداد جعاله کارگزاری– مدت قرارداد از تاریخ …………………….. لغایت ……………………….. ماه/سال کامل شمسی ماده 5 قرارداد جعاله خاص- تعهدات طرفین در این قسمت با توجه به مورد جعاله میتوان تعهداتی را برای طرفین قرارداد در نظر گرفت. این بند از قرارداد را میتوان با توجه به توافق طرفین به قرارداد اضافه کرد. بنابراین امکان اضافه کردن هر گونه تعهدی وجود دارد.

پیشنهاد میشود چنانچه در رابطه با انجام کار قرارداد جعاله املاک و قرارداد جعاله بانک مسکن با مشکل مواجه شدید با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران و بهترین وکیل ملکی تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصین مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

همچنین برای دریافت قرارداد جعاله اخذ وام، قرارداد جعاله ارزی و قرارداد جعاله اخذ سند مالکیت با بهترین وکیل کیفری تهران به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

نمونه قرارداد کارگزاری ارزی

این قرارداد با مواد 10 و 190 قانون مدنی و در تاریخ…………..به شماره………با توافق کامل طرفین وبه صورت قطعی، ضمن عقد خارج و لازم( که به اقرار عقد مزبور به طور شفاهی قبلا بین طرفین ذیل انعقاد یافته است)فیمابین امضاء کنندگان تنظیم گردیده و طرفین متعهد و ملزم به اجراء تمامی مفاد آن می باشند.

طرفین اول قرارداد کارگزاری این قرارداد فی مابین آقای/شرکت…………به شماره شناسنامه/شماره ثبت……………..فرزند ……….صادره …………..به نشانی:……………..شماره تماس………. به عنوان کارگزار وطرف اول قرارداد. طرف دوم قرارداد کارگزاری قرارداد کارگزاری امور ضمانت نامه های بانکی و سرمایه گذاری و اخذ تسهیلات شرکت……….سهامی عام به شماره ثبت……………به نشانی: …..شماره تماس………….به عنوان کارفرما وطرف دوم قرارداد.

تبصره1. نشانی طرفین در این قرارداد اقامتگاه قانونی طرفین محسوب می گردد و لذا مقرر گردید در صورت تغییر مکان یکدیگر را ظرف 10 روز به صورت کتبی مطلع نمایند.

برای دریافت متن کامل قرارداد جعاله و کسب اطلاعات در رابطه با شرایط قرارداد جعاله با یکی از شماره تلفن های ما رد دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

 نمونه قرارداد جعاله انجام کار
نمونه قرارداد جعاله انجام کار

نمونه قرارداد جعاله انجام کار

طبق قانون قرارداد جعاله خرید زمین، جعاله تعهدی جایز است و تا زمانی که عمل به اتمام نرسیده باشد، هر یک از طرفین می‌توانند رجوع کنند اما اگر جاعل، در اثنای عمل عامل از قرارداد جعاله رجوع کند، باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد.

در بخش های بالاتر ر رابطه با نمونه قرارداد جعاله اخذ سند و نمونه قرارداد جعاله اخذ مجوز به صورت جامع صحبت کردیم ، در این بخش نمونه قرارداد جعاله انجام امور حقوقی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

رای اینکه قرارداد جعاله صحیح واقع شود، می بایست دو طرف معامله، یعنی جاعل و عامل، از اهلیت لازم برای انعقاد قرارداد برخوردار باشند.

بنابر ماده 211 قانون مدنی، متعاملین در صورتی دارای اهلیت محسوب می گردند که عاقل، بالغ و رشید باشند. معامله با کسی که فاقد اهلیت باشد، باطل است.

برای دریافت نمونه قرارداد جعاله انجام کار و نمونه قرارداد جعاله اخذ مجوز با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد ویژه: مشارکت مدنی بانک چیست

قرارداد جعاله چیست

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، در رابطه با پاسخ این سوال که قرارداد جعاله چیست باید بگوییم می‌توانیم قرارداد جعاله را یک قرارداد معین بنامیم زیرا نام و عنوان مشخصی دارد که به صراحت در قانون مدنی به آن اشاره شده است. در واقع، آن دسته از عقود که قانون مدنی در ارتباط با آن‌ها صحبت می‌کند و قواعد خاصی برای انجام آن‌ها در نظر گرفته است را عقود معین می‌نامند.

پیشنهاد میشود برای دریافت اطلاعات در رابطه با انواع عقود اسلامی و شرایط اقرارنامه واگذاری ملک کلیک کنید.

قرارداد جعاله ملکی

همانطور که بالاتر نیز گفته شد طبق ماده 211 قانون مدنی قرارداد جعاله ملکی، جاعل بایستی فردی عاقل، بالغ و رشید باشد. جاعل همان فردی است که در قبال پرداخت پول، کاری را از دیگری می خواهد. رشید بدین معنا که به سن قانونی رسیده‌باشد و در غیر این صورت قرارداد ارزشی نخواهدداشت.

یکی دیگر از ویژگی های جاعل که باید از آن برخوردار باشد اختیار محض است. در واقع صاحب ملک بایستی با اختیار تام برای امضای قرارداد جعاله حاضر شود.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با قرارداد جعاله بانکی، قرارداد جعاله بانک مرکزی و قرارداد جعاله حقوقی با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

قرارداد جعاله به انگلیسی : contract of reward

برای دریافت نمونه قرارداد ها و پرینت قرارداد جعاله های زیر زیر با شماره تلفن ما تماس حاصل فرمایید:

  • نمونه قرارداد جعاله بانکی
  • نمونه قرارداد جعاله برای وکالت
  • نمونه قرارداد جعاله برای فروش ملک
  • نمونه قرارداد جعاله بانک مسکن
  • نمونه قرارداد جعاله پیگیری امور بانکی
  • قرارداد جعاله تعمیر مسکن
  • نمونه قرارداد جعاله تغییر کاربری زمین
  • نمونه قرارداد جعاله تعمیر مسکن
  • نمونه قرارداد واسطه گری فروش ملک
  • نمونه قرارداد جعاله انجام کار حقوقی
  • نمونه قرارداد جعاله حقوقی
  • نمونه قرارداد جعاله فروش
  • نمونه قرارداد جعاله فروش کالا

برای دانلود:

  • قرارداد جعاله ملکی pdf
  • قرارداد جعاله واسطه گری
  • نمونه قرارداد صلح نامه ملکی pdf
  • نمونه قرارداد جعاله واسطه گری فروش اراضی و املاک
  • قرارداد جعاله انجام کار
  • نمونه قرارداد جعاله اخذ سند
  • نمونه قرارداد جعاله انجام امور اداری
  • نمونه قرارداد جعاله برای وکالت
  • نمونه قرارداد جعاله انجام امور حقوقی

با یکی از شماره تلفن های ما رد دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا متخصصین مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 تفاوت قرارداد جعاله و کارگزاری
تفاوت قرارداد جعاله و کارگزاری

تفاوت قرارداد جعاله و کارگزاری

همانطور که میدانید قرارداد کارگزاری از قراردادهای مهم در بازار کسب و کار است. این قرارداد، قرارداد انجام کار یا قرارداد بروکری نیز نامیده می‌شود.

بازار کسب و کار به ویژه در حوزه تجارت و صنعت، پیچیدگی‌ها و فراز و نشیب‌های بسیاری دارد شرکت‌ها و اشخاصی که در حیطه شغلی کارگزاری فعالیت می‌کنند در تلاش هستند که مهارت و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند.

در کارگزاری، رابطه میان کارگزار و کارفرما به وسیله قرارداد کارگزاری تعیین می‌شود و جنبه قانونی پیدا می‌کند. این قرارداد به پیروی از قانون مدنی و قانون کار نوشته می‌شود.

پیشنهاد میشود برای تنظیم قرارداد جعاله و آشنایی با قوانین قرارداد جعاله با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

همانطور که در تعریف قرارداد جعاله نیز گفته شد، «جعاله عبارت است از التزام شخصی به ادای اجرت معلوم در مقابل عملی اعم از این که طرف معین باشد یا غیر معین.»

پیشنهاد میشود برای دریافت اطلاعات در رابطه با انواع عقود بانکی و هزینه افراز ملک مشاع کلیک کنید.

نمونه قرارداد جعاله امور ثبتی

قرارداد جعاله امور ثبتی نوعی قرارداد می باشد که باید توسط دفاتر ثبتی صورت بگیرد. پیشنهاد میشود برای دریافت قرارداد جعاله فروش ملک pdf و کسب اطلاعات در رابطه با قرارداد جعاله حواله ارزی و قرارداد جعاله موسسه حقوقی با یکی از شماره تلفن های ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

همچنین برای دریافت فرم قرارداد جعاله و کسب اطلاعات در رابطه با قرارداد جعاله کمیسیون املاک نیز با کارشناسان ما در دفتر وکالت تهران تماس حاصل فرمایید.

در قرارداد جعاله جاعل کیست

اگر میخواهید بدانید در قرارداد جعاله جاعل کیست باید بگوییم جاعل در قرارداد جعاله، جعاله ملتزم شدن جاعل به دادن عوض است در قبال عملی که حلال و مقصود عقلا است. در جعاله، شخص ملتزم را جاعل و طرف مقابل را عامل، و اجرت را جُعل می‌گویند.

پیشنهاد میشود برای ثبت اظهارنامه قضایی و کسب اطلاعات در رابطه با راه های اثبات مالکیت برای اموال فاقد سند با یکی از شماره تلفن های ما رد دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا متخصصین مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دریافت:

  • نمونه قرارداد جعاله وصول مطالبات
  • نمونه قرارداد جعاله پیگیری امور بانکی
  • نمونه قرارداد جعاله پیگیری
  • نمونه قرارداد جعاله خاص
  • نمونه قرارداد جعاله خرید کالا
  • نمونه قرارداد جعاله خرید زمین

و سایر نمونه قرارداد های جعاله با مشاوران ما رد دفتر وکالت تهران تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

سوالات متداول

قرارداد جعاله ملکی چیست؟

قرارداد جعاله ملکی نوعی قرار داد میباشد که در آن ملکی توسط آن به فروش می رسد. داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با قرارداد جعاله صحبت کرده ایم.

نمونه قرارداد جعاله چیست؟

نمونه قرارداد جعاله متن قرارداد جعاله می باشد. داخل مقاله انواع متون و نمونه قرارداد جعاله را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

قرارداد جعاله بانکی چیست؟

قرارداد جعاله به این معناست که فردی متعهد می شود که در ازای انجام عمل مشخصی، مقدار معین شده ای دستمزد دریافت کند

جاعل در قرارداد جعاله چیست؟

جاعل در قرارداد جعاله یا همان کارفرما یعنی شخص ملتزم شونده به پرداخت اجرت در برابر کار.

قرارداد جعاله گشایش اعتبار اسنادی چیست؟

در قرارداد جعاله گشایش اعتبار اسنادی هر شخص حقیقی یا حقوقی که واجد شرایط عمومی اخذ تسهیلات بانکی و همچنین دارای شرایط خاص مربوط به عقد جعاله باشد با رعایت ضوابط مربوط به اعطای تسهیلات می‌تواند از تسهیلات جعاله استفاده کند.

تفاوت قرارداد جعاله و کارگزاری چیست؟

قرارداد جعاله و کارگزاری رابطه‌­ای دوجانبه است که تابع رابطه قرارداد کار قرار می‌­گیرد. همانطور که در ماده ۷ قانون کار ذکر شده است در این قرارداد، کارگر در قبال دریافت حق‌­السعی عمل کارگزاری را برای مدتی معین انجام می‌­دهد.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از مرکز وکالت تهران

آخرین مطالب

------

مشاوره شبانه روزی

02188939832
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدمات وکالت

تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم. حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم.

مسیریابی تا عدالت